Termosztát csere - hűtőrendszer tisztítása / "Vizes topic"
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Ha beleolvastok ebbe a topicba és a jó minõségû utángyártott márkákba, írtam, hogy kapható Kuzeh termosztát Toyota-n kívül is.
Plusz Tibcsi is felhozott egy jó alternatívát.
Plusz Tibcsi is felhozott egy jó alternatívát.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Szerinted megéri ellenõrizni, ha esetleg nem úgy lett beszerelve ? (maradhat levegõ emiatt a rendszerben ?)Yautja írta:Minden termosztátnál felfelé kell állni a légtelenítõ nyílásnak.
Kuzeh japan
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
A radiátor bal alsó részén, a mûanyag leeresztõ csavar alatt van egy pöcök...
Mintha abból csöpögne a hûtõvizem...
Találkoztatok már ilyennel ?
Rajzon a 16535 felett látszik a pöcök.

Mintha abból csöpögne a hûtõvizem...
Találkoztatok már ilyennel ?
Rajzon a 16535 felett látszik a pöcök.

10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Én is arra gondoltam, de a 16535 jelû mûanyag tappancs beljebb van.
Mondjuk logikus is, hogy ne itt függesszék fel, mert felette a csap, amivel le lehet engedni a hûtõbõl...
Azért még reménykedek, hogy csak a csap gumitömítése, és csak azért nem érzem nedvesnek a csapot, mert elpárolog a hûtõfolyadék a meleg hûtõrõl...
Az alatta levõ mûanyag motortakarólemezben vannak folyadéknyomok egyébként.
Mondjuk logikus is, hogy ne itt függesszék fel, mert felette a csap, amivel le lehet engedni a hûtõbõl...
Azért még reménykedek, hogy csak a csap gumitömítése, és csak azért nem érzem nedvesnek a csapot, mert elpárolog a hûtõfolyadék a meleg hûtõrõl...
Az alatta levõ mûanyag motortakarólemezben vannak folyadéknyomok egyébként.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Ismét megnéztem, és még mindig úgy tûnik, hogy a függõleges kis pöcök a hûtõ bal alsó sarkában az tulajdonképpen egy csõ, és abból csöpög a hûtõvíz...
Valakinek lenne ötlet ? Van ennek a csövecskének funkciója, vagy csak szimplán átlyukadt ?
Valakinek lenne ötlet ? Van ennek a csövecskének funkciója, vagy csak szimplán átlyukadt ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Lackó
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
Szerintem az a megvezetõ csap. amire rácsúszik a hûtõ gumibakja, mert a leeresztõ e mellett van. Szimplán lyukas a hûtõd, ha attól a kis csonktól folyik.Jorn írta:Ismét megnéztem, és még mindig úgy tûnik, hogy a függõleges kis pöcök a hûtõ bal alsó sarkában az tulajdonképpen egy csõ, és abból csöpög a hûtõvíz...
Valakinek lenne ötlet ? Van ennek a csövecskének funkciója, vagy csak szimplán átlyukadt ?
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
A gumibak beljebb van, mindkét autón megnéztem, nincs eltérés közöttük.
Tehát mindkettõ autón szabadon van ez a kis csonk, és a gumibakok mindkettõn megvannak, csak kicsit arrébb.
Sõt, mindkét autónak nedves ez a csonkja, de csak az egyik csöpög annyira, hogy pár hónap alatt a kiegyenlítõbõl a hûtõvíz fele elfogyott, nyomot hagy az autó alatt és az alsó védõlemezen (a menetszél ráfújja)...
Tehát mindkettõ autón szabadon van ez a kis csonk, és a gumibakok mindkettõn megvannak, csak kicsit arrébb.
Sõt, mindkét autónak nedves ez a csonkja, de csak az egyik csöpög annyira, hogy pár hónap alatt a kiegyenlítõbõl a hûtõvíz fele elfogyott, nyomot hagy az autó alatt és az alsó védõlemezen (a menetszél ráfújja)...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Mit szóltok ahhoz az elméletemhez, hogy esetleg a hûtõsapka hibás ?Jorn írta:A gumibak beljebb van, mindkét autón megnéztem, nincs eltérés közöttük.
Tehát mindkettõ autón szabadon van ez a kis csonk, és a gumibakok mindkettõn megvannak, csak kicsit arrébb.
Sõt, mindkét autónak nedves ez a csonkja, de csak az egyik csöpög annyira, hogy pár hónap alatt a kiegyenlítõbõl a hûtõvíz fele elfogyott, nyomot hagy az autó alatt és az alsó védõlemezen (a menetszél ráfújja)...
Mert ez az az E11, amelyen eddig sehogy sem sikerült elérni, hogy a vízhõfok mutató beálljon középre... (lekókad... termosztát csere gyárira, átmosás stb. minden volt már, a fûtés is gyengébb)
Ha a sapka hibás, akkor lehet túl nagy a víznyomás, és emiatt egyrészt alacsonyabb a vízhõmérséklet, másrészt nyomja is ki a vizet ?
Mi a véleményetek, érdemes sapkacserével próbálkozni ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- IceRocko
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 975
- Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
- Autód gyártási éve: 1992
- Autód típusa (és generációja): Corolla E10
- Autód felszereltségi jelölése: XLi
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Attól, hogy nagy a víznyomás, mért lenne alacsonyabb a víz hõmérséklete? A nyomás különbség, a folyadék forráspontján változtat.Jorn írta:Mit szóltok ahhoz az elméletemhez, hogy esetleg a hûtõsapka hibás ?Jorn írta:A gumibak beljebb van, mindkét autón megnéztem, nincs eltérés közöttük.
Tehát mindkettõ autón szabadon van ez a kis csonk, és a gumibakok mindkettõn megvannak, csak kicsit arrébb.
Sõt, mindkét autónak nedves ez a csonkja, de csak az egyik csöpög annyira, hogy pár hónap alatt a kiegyenlítõbõl a hûtõvíz fele elfogyott, nyomot hagy az autó alatt és az alsó védõlemezen (a menetszél ráfújja)...
Mert ez az az E11, amelyen eddig sehogy sem sikerült elérni, hogy a vízhõfok mutató beálljon középre... (lekókad... termosztát csere gyárira, átmosás stb. minden volt már, a fûtés is gyengébb)
Ha a sapka hibás, akkor lehet túl nagy a víznyomás, és emiatt egyrészt alacsonyabb a vízhõmérséklet, másrészt nyomja is ki a vizet ?
Mi a véleményetek, érdemes sapkacserével próbálkozni ?
Nekem 2 évig úgy ment az autó, hogy nem gyári sapka volt rajta. Annyira szar volt az utángyártott, hogy konkrétan zártrendszerben mûködött a hûtõrendszer. Se kiengedni, se beszívni nem tudott a tartályból hûtõfolyadékot, mert a sapka nem engedte. Ennek ellenére a hûtés mindig tökéletes volt, csak egy vízcsövem bánta, mert nem bírta a túlnyomást.
Nem hinném, hogy a sapka okozná a leírt jelenségeket. Ettõl még egy próbát megér, 3-4e ft.- a gyári.
EE101 Sedan, 7A-FE
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Vagy inkább 7-8 ezer 
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
304 az Euro...
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Bruce E9
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1836
- Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
[quote="IceRocko Attól, hogy nagy a víznyomás, mért lenne alacsonyabb a víz hõmérséklete? A nyomás különbség, a folyadék forráspontján változtat.
Nekem 2 évig úgy ment az autó, hogy nem gyári sapka volt rajta. Annyira szar volt az utángyártott, hogy konkrétan zártrendszerben mûködött a hûtõrendszer. Se kiengedni, se beszívni nem tudott a tartályból hûtõfolyadékot, mert a sapka nem engedte. Ennek ellenére a hûtés mindig tökéletes volt, csak egy vízcsövem bánta, mert nem bírta a túlnyomást.
Nem hinném, hogy a sapka okozná a leírt jelenségeket. Ettõl még egy próbát megér, 3-4e ft.- a gyári.[/quote]
Mint vegyészmérnök szólalok ehhez hozzá: a nyomás növekedésével nõ a víz forráspontja (ezért fõ meg gyorsabban a kuktában pl. fõtt kukorica), míg a nyomás csökkenésével csökken a forráspont (ezért forr a víz hamarabb a Himalája csúcsán!
) Ez egyébként igaz minden folyadékra, kivéve amelyikre nem
, de ebbe már nem akarok részletesen belemenni.
Nekem 2 évig úgy ment az autó, hogy nem gyári sapka volt rajta. Annyira szar volt az utángyártott, hogy konkrétan zártrendszerben mûködött a hûtõrendszer. Se kiengedni, se beszívni nem tudott a tartályból hûtõfolyadékot, mert a sapka nem engedte. Ennek ellenére a hûtés mindig tökéletes volt, csak egy vízcsövem bánta, mert nem bírta a túlnyomást.
Nem hinném, hogy a sapka okozná a leírt jelenségeket. Ettõl még egy próbát megér, 3-4e ft.- a gyári.[/quote]
Mint vegyészmérnök szólalok ehhez hozzá: a nyomás növekedésével nõ a víz forráspontja (ezért fõ meg gyorsabban a kuktában pl. fõtt kukorica), míg a nyomás csökkenésével csökken a forráspont (ezért forr a víz hamarabb a Himalája csúcsán!
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Köszi a válaszokat, akkor egyelõre az lesz, hogy átrakom rá a "jó" autó hûtõsapkáját, aztán majd meglátom, hatással lesz-e a csöpögésre...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)