Személyes véleményem, hogy egyszerûen nincs igazi alternatívája. Hogy miért? Éppen azért, mert abban igazi ász ez az autó, amire kitalálták: A sofõr centrikus viselkedés, mûködés miatt.
És ehhez elég ez a teljesítmény, ha az ember büntetlenül ki akarja autózni a futómû, a fékek, a kormányzás, egyáltalán a vezetõi pozíció által garantált ÉLMÉNYT.
Ez eleve nem egy hot hatchnek készült autó, ez egy vérbeli, klasszikus alapokon nyugvó sportkocsi. A tervezõk úgy voltak vele, hogy egyenesen minden autóval lehet menni, a turbósok mennek is, de azoknak a kezelhetõsége jóval nehezebb kanyarokban, és agyonra húzott turbó motorjaik nem képesek azt a színtiszta erõt megfelelõ kezehetõség mellett leadni, erõs hajtási befolyások érezhetõk a kormányon. Abban, meg mi a jó?
Ha visszaemlékszel Bazsó hosszú tesztjében mit mondott?
"Vannak ennél gyorsabb autók, de jobban vezethetõ, élvezetesebb szerkezetek aligha." - És ITT a lényeg! ...meg amit utána mondott:
"Hogy melyik jobb autó? (AE-86 vs GT-86) Összehasonlíthatatlanul jobba GT, mert az a dobozból kiszedve tudja azt, amit egy nagyon sok pénzbõl megépített pályaversenyzésre alkalmas AE-86."
Szerintem félõ lenne, ha feltöltött motort kapna, egyszerûen elveszne a hangsúly az autó lényegérõl, az Egységrõl. Felborulna az a végletekig precíz egyensúly az alkotórészei között. Ami miatt annyira jónak mondják.
Nézd csak meg a híreket! TRD GT-86, és egyéb utcára is kiengedhetõ gyári(!) nyalánkságok. Eddig minden modell variáns ugyanezzel a motorral lett bemutatva. Én hiszek a japán tervezõ mérnököknek, hogy ez Így jó.
