E11 - (1997-2002)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Pacsker írta:Elszánt vagy... :)
Szakmai ártalom, 8 évig beszállító minõségbiztosításban dolgoztam... igaz, autóelektronikában :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
tdemeter

Hozzászólás Szerző: tdemeter »

Jorn írta: Szia,
szerintem ez is szíjas, ugyanaz kelljet bele, mint az én 4AFE motoromba... ha jó áron veszed, akkor kb. 12 ezer a vezérlés szett és mégegyszer ennyi a vízpumpa, tehát nem vészes... :) Az ajánlások szerint 90000...105000 km-enként kell cserélni, igénybevételtõl függõen... (persze azt sem kell megvárni, hogy elöregedjen a gumi, 5-6 évente mindenképp kellene csere)
Javaslom, olvasd végigi a fórumot. Sok dolog ugyanúgy igaz a G6-ra is, mint a mezeiekre.
Szia,
köszönöm! Sokat fogok olvasni, rengeteg hasznos dolog van itt. Ez az ár nem vészes, rosszabbra számítottam :)
Aztán ha meglesz, akkor bemutatom Nektek a gépet!

Üdv
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Jól látom, hogy a ráncfelvarrott (VVTI) Corolláknak jobban meg van emelve a futómûvük, mint a békalámpásoknak ? Tehát pl. az autó alja, a kipufogó kevésbé hajlamos odakoccanni az úttesthez... Vagy ez csak azért tûnik úgy nekem, mert a ráncfelvarrottak újabbak ? :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka »

Elvileg ugyanaz a futómûvük, meg még az E10-é is.
Avatar
ati999
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2011 márc. 08, 10:47 am
Tartózkodási hely: Budapest III.

Hozzászólás Szerző: ati999 »

Sziasztok!
1999-es sedanom van, és ma de. olyan hibajelenséget produkált, hogy az ablaktörlõ lapátok csigalassúsággal kezdtek el mozogni, bármilyen sebességi fokozatban.

Van ötletetek, hogy mi lehet a gond?
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Általában nem a motorral van a gond.
Ki kell venned az ablaktörlõ mechanikát. Ha a csuklók porvédõi épek és kézzel könnyedén mozgathatók, akkor nagy valószínûséggel a két forgáspontnál lesz a gond. Azok úgy összegyógyulnak, hogy az számít csodának, hogy egyáltalán megmozdítja a motor. Nem szerelhetõ, így különbözõ tisztító és zsírzó spray-kkel, sok sok mozgatással kell "felújítani" õket.

Ez mondjuk szép lassan jut el arra a szintre, hogy alig megy vagy meg is áll netán.
Egyik napról a másikra, lehet motor probléma lesz, de nem jellemzõ
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
lehella
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2012 okt. 23, 02:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: lehella »

Ismerõs ez az ablaktörlõ lapát belassulásos probléma, de egy délután alatt következett be, egészen addig hogy meg se moccant :( Itt is a mechanika volt a gyenge láncszem.
Toyota Corolla E11 4EFE
Lada 2104 1600 HMS296°
Kymco People 250
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Birka írta:Elvileg ugyanaz a futómûvük, meg még az E10-é is.
Akkor biztosan csak kevésbé fáradt a rugójuk az újabbaknak, vagy ilyesmi... :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka »

lehella írta:Ismerõs ez az ablaktörlõ lapát belassulásos probléma, de egy délután alatt következett be, egészen addig hogy meg se moccant :( Itt is a mechanika volt a gyenge láncszem.
Nekem úgy kellett cserélnem mechanikát, hogy semmi lassulás nem volt egyik nap, aztán mint a szög. Persze szakadó esõ, kis késéssel indulás a belvárosban.
Amúgy ha nem ablaktörlõzöl és egybefüggõ a víz a szélvédõn jobban kilátni, mint amúgy. Na jó ez vicc, nem csinálnám újra... :)
Avatar
ati999
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2011 márc. 08, 10:47 am
Tartózkodási hely: Budapest III.

Hozzászólás Szerző: ati999 »

Köszönöm az infókat, remélem lesz idõm hétvégén megnézni a motort és a rudazatot.
Avatar
Karl McKenick
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2013 jan. 24, 11:41 pm
Tartózkodási hely: Szeged

Hozzászólás Szerző: Karl McKenick »

Nekem teljesen megállt az ablaktörlõ, aztán a menetszél (?!) segítségével 130-nál elindult lassan. Utána karok le, áztatás-mûködtetés közben, de nem segített. Aztán (mondjátok hogy barbár vagyok) fúrtam egy 1.5-ös lyukat a mechanika oldalára, oda, ahol a forog a lapátok kihajtása (alu öntvény) és azon keresztül WD 40 csövével locsoltam. Kilazult, renbej ött, azóta néha zsírspray-vel kezelem, és tökéletes.
Avatar
Karl McKenick
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2013 jan. 24, 11:41 pm
Tartózkodási hely: Szeged

Hozzászólás Szerző: Karl McKenick »

Szevasztok! Újra kérdésem lenne.
Még mindig ezzel a rendellenesnek tartott motorhanggal küzdök. Gyakorlatilag oda jutottam, hogy vagy a fõtengely nyugvócsapágyai hangoskodnak, vagy túl nagy elõgyújtással dolgozik a motor, bár nem csörög be, vagy ez a hang (konkrétan a jó nagy elõgyújtásból adódó morgás) normális ennél a motornál. (4EFE) Sajnos nincs összehasonlítási alapom, mert nagyon régen javítottam ilyen autót, a munkahelyemen pedig az ügyfélkörben nincs.
Kérlek nyugtassatok meg, vagy idegeljetek fel, bár inkább az elõbbire vágyom. Valaki találkozott már ilyennel?
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Karl McKenick írta:Szevasztok! Újra kérdésem lenne.
Még mindig ezzel a rendellenesnek tartott motorhanggal küzdök. Gyakorlatilag oda jutottam, hogy vagy a fõtengely nyugvócsapágyai hangoskodnak, vagy túl nagy elõgyújtással dolgozik a motor, bár nem csörög be, vagy ez a hang (konkrétan a jó nagy elõgyújtásból adódó morgás) normális ennél a motornál. (4EFE) Sajnos nincs összehasonlítási alapom, mert nagyon régen javítottam ilyen autót, a munkahelyemen pedig az ügyfélkörben nincs.
Kérlek nyugtassatok meg, vagy idegeljetek fel, bár inkább az elõbbire vágyom. Valaki találkozott már ilyennel?
Egyszer rád írtam már, hogy találkozzunk hátha tudok segíteni valamit. Én is Szeged környéki vagyok.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
Karl McKenick
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2013 jan. 24, 11:41 pm
Tartózkodási hely: Szeged

Hozzászólás Szerző: Karl McKenick »

toytomi írta:
Karl McKenick írta:Szevasztok! Újra kérdésem lenne.
Még mindig ezzel a rendellenesnek tartott motorhanggal küzdök. Gyakorlatilag oda jutottam, hogy vagy a fõtengely nyugvócsapágyai hangoskodnak, vagy túl nagy elõgyújtással dolgozik a motor, bár nem csörög be, vagy ez a hang (konkrétan a jó nagy elõgyújtásból adódó morgás) normális ennél a motornál. (4EFE) Sajnos nincs összehasonlítási alapom, mert nagyon régen javítottam ilyen autót, a munkahelyemen pedig az ügyfélkörben nincs.
Kérlek nyugtassatok meg, vagy idegeljetek fel, bár inkább az elõbbire vágyom. Valaki találkozott már ilyennel?
Egyszer rád írtam már, hogy találkozzunk hátha tudok segíteni valamit. Én is Szeged környéki vagyok.
Igen-igen, sort fogunk rá keríteni. Szerintem valamilyen formában add meg kérlek a számod, és hívni foglak. Amúgy merre dolgozol autószerelõként, ha nem titok?
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Nem titok az. :) Tisza Volánnál vagyok felújítós bõ egy éve, azelõtt maszeknál voltam.

Gyertya cserét próbáltál már amúgy? Hátha ilyen kis probléma van csak.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Válasz küldése