E10 - (1992-1997)
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
viewtopic.php?t=1133bandita írta:Bemutatkozásként raktam volna fel egy képet a szekérrõl ,de még nem jöttem rá hogy lehet
Várjuk a képeket!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
http://kepfeltoltes.hu/view/120819/toy_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120819/nmn_ ... es.hu_.jpg
Sziasztok!
Egyenlõre csak ez van
http://kepfeltoltes.hu/view/120819/nmn_ ... es.hu_.jpg
Sziasztok!
Egyenlõre csak ez van
Na! Nem bírtam magammal csináltam pár friss képet.... A hátsó ívet még színre kell fújni mert kasztnizva lett...hiába csak 18 éves már:) Egyébként 185.000km van benne ,végig szervizelve. 1,5 éve van nálam(kb:21.000km) .Amit eddig költöttem rá 4 db új TOYO gumi+ polírfelni, 2db ablaktörlõgumi,Toyota váltógomb 
http://kepfeltoltes.hu/view/120819/DSC0 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120819/DSC0 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120819/DSC0 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120819/DSC0 ... es.hu_.jpg
Egyébként létezik hogy óra szerint 200-at mennyen?? (4E-FE blokkos, 88 LÚ)
http://kepfeltoltes.hu/view/120819/DSC0 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120819/DSC0 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120819/DSC0 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120819/DSC0 ... es.hu_.jpg
Egyébként létezik hogy óra szerint 200-at mennyen?? (4E-FE blokkos, 88 LÚ)
automata szivato
Hello mindenki!
Vegre ratalaltam erre az oldalra ahol mindenkinek olyan gepe van mint nekem.
Bele is vagok. E10 1332cm hatchback om van.
Feher 3ajto,es sok extra.Mar egesz jol nez ki(teszek fol fotot ha majd rajottem ,h kell,de most regisztraltam
.
Megtudna mondani nekem valaki hol lehet megtalalni az automata szivatot,es hogyan lehet szabalyozni mennyit nyomjon?
Hideginditaskor 1900rol indul,kb 20masodpercig majd 1400korul magara talal es ez nagyon sokaig igy marad.
Reggel az elso 15 20 percben hozza sem kell ernem a gazhoz,de mikor mar uzemmeleg akkor normalis(kb750 800)
Mar mindent kiprobaltam,talaltam a pillango alatt egy termosztat szeru dolgot,de szerintem nem az.
tul vagyok mar a legszuro gumicsovon is,elotte meg borzasztobb volt.
Szeretem ezt a kocsit viszont a szivato okozta kozel 10l fogyasztas kezdem unni.
Szoval ha valakinek lenne otlete azt nagyon szepen megkoszonnem,illetoleg sajat tapasztalataimat szivesen megosztom barkivel.
Ha esetleg valakinek alkatresz kell de Magyarorszagrol draga,vagy nem lehet beszerezni abban remelem tudok segiteni.
Elore is koszonom,addig is olcso benzint,szeles utaut,orok nyarat
Vegre ratalaltam erre az oldalra ahol mindenkinek olyan gepe van mint nekem.
Bele is vagok. E10 1332cm hatchback om van.
Feher 3ajto,es sok extra.Mar egesz jol nez ki(teszek fol fotot ha majd rajottem ,h kell,de most regisztraltam
Megtudna mondani nekem valaki hol lehet megtalalni az automata szivatot,es hogyan lehet szabalyozni mennyit nyomjon?
Hideginditaskor 1900rol indul,kb 20masodpercig majd 1400korul magara talal es ez nagyon sokaig igy marad.
Reggel az elso 15 20 percben hozza sem kell ernem a gazhoz,de mikor mar uzemmeleg akkor normalis(kb750 800)
Mar mindent kiprobaltam,talaltam a pillango alatt egy termosztat szeru dolgot,de szerintem nem az.
tul vagyok mar a legszuro gumicsovon is,elotte meg borzasztobb volt.
Szeretem ezt a kocsit viszont a szivato okozta kozel 10l fogyasztas kezdem unni.
Szoval ha valakinek lenne otlete azt nagyon szepen megkoszonnem,illetoleg sajat tapasztalataimat szivesen megosztom barkivel.
Ha esetleg valakinek alkatresz kell de Magyarorszagrol draga,vagy nem lehet beszerezni abban remelem tudok segiteni.
Elore is koszonom,addig is olcso benzint,szeles utaut,orok nyarat
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Szervusz Geza176!
Örülünk, hogy ránk találtál. Az okosabbak majd megcáfolnak, de tudtommal a 4EFE-ken nem nagyon lehet sokat állítgatni.
Ahogy Gugyor is írta a 4AGE gyárilag is 2500-at, sõt akár többet is forog hidegen. Nagyon bosszantó, de így találták ki. Nem kizárt, hogy a te értéked is így lett tervezve. A lassú bemelegedés viszont okozhat túlfogyasztást.
Egy hûtõrendszer átmosás, egy gyári termosztát csere és ha nem alapjárati motoros, hanem alapjárati termosztátos (amit írtál is), akkor annak átjáratása, vízkõtlenítése, tisztítása is sokat segíthet!
Ha bármi kérdésed van ezekkel kapcsolatban, tedd fel bátran, de a vizes dolgokkal kapcsolatban nem baj, ha ezt átolvasod:
viewtopic.php?t=1341&start=0
Esetleg folytathatod ebben a témakörben is az eszmecserét.
Örülünk, hogy ránk találtál. Az okosabbak majd megcáfolnak, de tudtommal a 4EFE-ken nem nagyon lehet sokat állítgatni.
Ahogy Gugyor is írta a 4AGE gyárilag is 2500-at, sõt akár többet is forog hidegen. Nagyon bosszantó, de így találták ki. Nem kizárt, hogy a te értéked is így lett tervezve. A lassú bemelegedés viszont okozhat túlfogyasztást.
Egy hûtõrendszer átmosás, egy gyári termosztát csere és ha nem alapjárati motoros, hanem alapjárati termosztátos (amit írtál is), akkor annak átjáratása, vízkõtlenítése, tisztítása is sokat segíthet!
Ha bármi kérdésed van ezekkel kapcsolatban, tedd fel bátran, de a vizes dolgokkal kapcsolatban nem baj, ha ezt átolvasod:
viewtopic.php?t=1341&start=0
Esetleg folytathatod ebben a témakörben is az eszmecserét.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Kalmi
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 409
- Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
4E-FE-nél az alapjáraton nem lehet állítani. Pontosabban van egy gyárilag beállított csavar a fojtószelepházon, ledugózva, de ezen nem szabad állítani. Gyárilag úgy van beállítva, hogy a motor kapjon elég levegõt, akkor is, ha a folytószelep és az alapjárati szelep is zárva van, ha minden más kerülõ út zárva van ez kb. egy 400-500 rpm-es alapjáratot ad melegen.
Ha ezzel a csavarral/beállítással lenne gond, akkor melegen se lenne jó az alapjárat (túl magas lenne), vagy fulladna, amikor lekapod a lábad a gázpedálról üresben.
Az alapjáratot a motorvezérlõ szabályozza, és tényleg elég sokáig magas értéken tartja, leginkább a motorhõmérséklettõl függ meddig, teljesen be kell melegednie a motornak, hogy ne emelje a normális 750-850 fordulat fölé.
Az 1900-as alapjáratot a 4E-FE csak nagy hidegben szokta elérni, minuszokban, mostanság (10 fok körül) 1400 körül van hidegen. Az olaj hideg oldali viszkozitásától is függ, 10W-40-el alacsonyabb volt, mint 5W-30-al.
Az alapjáratot több dolog emelheti:
Elektromos fogyasztók: hátsó ablak fûtés, fûtõ ventilátor, helyetjelzõ/tompított. Akármelyik bekapcsolása 100rpm-el emel.
Bimetálos levegõ szelep: hidegen kinyit és az aktívszenes tartályból levegõt/benzingõzt enged a motorba, ezt még nem derítettem fel, hogy milyen mértékben tud beavatkozni.
Szervókormány pumpa: szervó erölködése közben kinyit egy szelepet és többlet levegõt kap a motor, a fordulat nem ugrik meg max 100rpm-el, inkább csak kicsit rásegít, könnyen tesztelhetõ.
Esetleg még ellenõrízendõ a vákuumos fékrásegítõ, ha ki van repedve a membránja, többlet levegõ juthat a motorba, az is lehet bûnös. A csonkjának ledugózásával kizárható.
1. A motor hány km után melegszik be (mikor ér középre a mutató)?
2. miután középre ért a mutató, utána vissza tud esni a motor hõmérséklete, pl ha a fõútra kihajtasz?
3. milyen hosszú utakból jön össze ez a 10l-es fogyasztás?
Csak városban használva, 3-4km utakra, nekem is pont 10l-t evett. 10km-es utak esetén már 7-7.5l-t.
3-4km alatt a hõmérséklet mutatónak középre kell állnia, ha a fûtés le van véve. Ha ennél sokkal lassabban melegszik, akkor tapasztalatból mondom, hogy ki kell cserélni a termosztátot gyári újra, idõvel lemálik a termosztát peremérõl a gumi, és már nem zár le teljesen, így a motor sokkal lassabban melegszik.
Ha ezzel a csavarral/beállítással lenne gond, akkor melegen se lenne jó az alapjárat (túl magas lenne), vagy fulladna, amikor lekapod a lábad a gázpedálról üresben.
Az alapjáratot a motorvezérlõ szabályozza, és tényleg elég sokáig magas értéken tartja, leginkább a motorhõmérséklettõl függ meddig, teljesen be kell melegednie a motornak, hogy ne emelje a normális 750-850 fordulat fölé.
Az 1900-as alapjáratot a 4E-FE csak nagy hidegben szokta elérni, minuszokban, mostanság (10 fok körül) 1400 körül van hidegen. Az olaj hideg oldali viszkozitásától is függ, 10W-40-el alacsonyabb volt, mint 5W-30-al.
Az alapjáratot több dolog emelheti:
Elektromos fogyasztók: hátsó ablak fûtés, fûtõ ventilátor, helyetjelzõ/tompított. Akármelyik bekapcsolása 100rpm-el emel.
Bimetálos levegõ szelep: hidegen kinyit és az aktívszenes tartályból levegõt/benzingõzt enged a motorba, ezt még nem derítettem fel, hogy milyen mértékben tud beavatkozni.
Szervókormány pumpa: szervó erölködése közben kinyit egy szelepet és többlet levegõt kap a motor, a fordulat nem ugrik meg max 100rpm-el, inkább csak kicsit rásegít, könnyen tesztelhetõ.
Esetleg még ellenõrízendõ a vákuumos fékrásegítõ, ha ki van repedve a membránja, többlet levegõ juthat a motorba, az is lehet bûnös. A csonkjának ledugózásával kizárható.
1. A motor hány km után melegszik be (mikor ér középre a mutató)?
2. miután középre ért a mutató, utána vissza tud esni a motor hõmérséklete, pl ha a fõútra kihajtasz?
3. milyen hosszú utakból jön össze ez a 10l-es fogyasztás?
Csak városban használva, 3-4km utakra, nekem is pont 10l-t evett. 10km-es utak esetén már 7-7.5l-t.
3-4km alatt a hõmérséklet mutatónak középre kell állnia, ha a fûtés le van véve. Ha ennél sokkal lassabban melegszik, akkor tapasztalatból mondom, hogy ki kell cserélni a termosztátot gyári újra, idõvel lemálik a termosztát peremérõl a gumi, és már nem zár le teljesen, így a motor sokkal lassabban melegszik.



