babaluga írta:
2) A gázpedál lenyomásakor a motortérbõl zörgést hallok. Visszaolvastam az összes releváns topikot, de teljesen egyezõ problémával nem, csak hasonlóval találkoztam. Leggyakrabban autópályán 110-130 km/h környékén jelentkezik, de városban, lassabb sebességnél is elõfordul, például amikor fekvõrendõr elõtt lelassítok szinte 0-ra, majd utána kettesben gyorsítok. Akkor is gyakran zörög. Amint felengedem a gázpedált, abbamarad a zörgés, azonnal. Mi lehet a probléma?
Nekem is hasonló problémám van E10nél. Görögországba voltam múlthéten, és visszafelé úton elkezdett csörögni a motor nagyobb terhelésre. Fõként pl. harmadikba történõ erõteljes gyorsításnál. Kisebb gáznál nincs semmi rendellenes hang. Majdnem azon a határon kezdõdik, mikor az economy lámpa átvált pirosba. Azt hittem, h a kinti benzin miatt (szerbia) csinálja, de már többször kifogyasztottam majdnem teljesen és utána tankoltam 100ast OMVnél, de még mindig megvan a tünet. Próbáljam én is meg a gyertyacserét? Azt jól tudom, h hézagot kell állítani a beszerelés elõtt (0,8mm)?
babaluga írta:
2) A gázpedál lenyomásakor a motortérbõl zörgést hallok. Visszaolvastam az összes releváns topikot, de teljesen egyezõ problémával nem, csak hasonlóval találkoztam. Leggyakrabban autópályán 110-130 km/h környékén jelentkezik, de városban, lassabb sebességnél is elõfordul, például amikor fekvõrendõr elõtt lelassítok szinte 0-ra, majd utána kettesben gyorsítok. Akkor is gyakran zörög. Amint felengedem a gázpedált, abbamarad a zörgés, azonnal. Mi lehet a probléma?
Nekem is hasonló problémám van E10nél. Görögországba voltam múlthéten, és visszafelé úton elkezdett csörögni a motor nagyobb terhelésre. Fõként pl. harmadikba történõ erõteljes gyorsításnál. Kisebb gáznál nincs semmi rendellenes hang. Majdnem azon a határon kezdõdik, mikor az economy lámpa átvált pirosba. Azt hittem, h a kinti benzin miatt (szerbia) csinálja, de már többször kifogyasztottam majdnem teljesen és utána tankoltam 100ast OMVnél, de még mindig megvan a tünet. Próbáljam én is meg a gyertyacserét? Azt jól tudom, h hézagot kell állítani a beszerelés elõtt (0,8mm)?
köszi, Gábor
Hali !
Kopogásos égés (öngyulladás). Jó esetben csak gyertya, de lehet kokszosodás az égéstérben. Olajat nem eszi ?
babaluga írta:
2) A gázpedál lenyomásakor a motortérbõl zörgést hallok. Visszaolvastam az összes releváns topikot, de teljesen egyezõ problémával nem, csak hasonlóval találkoztam. Leggyakrabban autópályán 110-130 km/h környékén jelentkezik, de városban, lassabb sebességnél is elõfordul, például amikor fekvõrendõr elõtt lelassítok szinte 0-ra, majd utána kettesben gyorsítok. Akkor is gyakran zörög. Amint felengedem a gázpedált, abbamarad a zörgés, azonnal. Mi lehet a probléma?
Nekem is hasonló problémám van E10nél. Görögországba voltam múlthéten, és visszafelé úton elkezdett csörögni a motor nagyobb terhelésre. Fõként pl. harmadikba történõ erõteljes gyorsításnál. Kisebb gáznál nincs semmi rendellenes hang. Majdnem azon a határon kezdõdik, mikor az economy lámpa átvált pirosba. Azt hittem, h a kinti benzin miatt (szerbia) csinálja, de már többször kifogyasztottam majdnem teljesen és utána tankoltam 100ast OMVnél, de még mindig megvan a tünet. Próbáljam én is meg a gyertyacserét? Azt jól tudom, h hézagot kell állítani a beszerelés elõtt (0,8mm)?
köszi, Gábor
Hali !
Kopogásos égés (öngyulladás). Jó esetben csak gyertya, de lehet kokszosodás az égéstérben. Olajat nem eszi ?
Szerintem nem eszik sokat (10.000 km-en 1-1,2l). Ma kicseréltem a gyertyákat, és siker! Elhallgatott szépen. Örülök, h nincs más gond vele.
Kopogásos égés (öngyulladás). Jó esetben csak gyertya, de lehet kokszosodás az égéstérben. Olajat nem eszi ?
Szerintem nem eszik sokat (10.000 km-en 1-1,2l). Ma kicseréltem a gyertyákat, és siker! Elhallgatott szépen. Örülök, h nincs más gond vele.
Szuper !
Az az olajfogyás elhanyagolható.
És nálad is úgy volt, hogy amint leveszed a lábad a gázról, abbahagyja? Nekem ez volt az, ami nagyon rendellenesnek tûnt. 1 éve lett gyertya cserélve, szóval gáz lenne, ha az lenne bajos de ha nálad megoldott, lehet én is kipróbálom.
Gázelvételre elhallgat igen. De végülis nem oldotta meg sajnos. Nagy terhelésre még mindig csörög, csak sokkal késõbb - tehát nagyobb terhelésre mint eddig. Viszont annyira nem hangos, szóval lehet nem kopogásos égésrõl van szó - nem tudom annak pontosan milyen hangja van. Egyik szerelõ ismerõsöm eljött velem egy körre és õ nem hallott semmi rendelleneset. Viszont én hallom a "csörgést" ami eddig nem volt. Ahhoz tudnám hasonlítani, mintha nem meghúzott csavar alatt rezonálna egy alátét.
Gabes írta:Gázelvételre elhallgat igen. De végülis nem oldotta meg sajnos. Nagy terhelésre még mindig csörög, csak sokkal késõbb - tehát nagyobb terhelésre mint eddig. Viszont annyira nem hangos, szóval lehet nem kopogásos égésrõl van szó - nem tudom annak pontosan milyen hangja van. Egyik szerelõ ismerõsöm eljött velem egy körre és õ nem hallott semmi rendelleneset. Viszont én hallom a "csörgést" ami eddig nem volt. Ahhoz tudnám hasonlítani, mintha nem meghúzott csavar alatt rezonálna egy alátét.
Jaja olyasmi, vagy mint amikor egy kis drótot dugsz a ventillátorba. És ugye ez gyakran megesik
Attila segített a fórumról kis diagnosztikával, mentünk egy kört és sikerült elõidézni a hangot.
Akkor ha minden igaz, ez nem kritikus hiba, ugye? Csak zavaró...
montoya írta:Hosszabb távon szerintem szétb..a a hengerfalat... Nálam is elõfordul sajnos néha.
Akkor ha jól értelmeztem és foglalom össze a korábbiakat, 2 alternatíva létezik a megoldásra:
- motorvezérlõ-elektronika csere
- 100-as (98-as?) benzin tankolása.
Gyertyacsere, és pár tankolásra a drágább benzin mellé etanol vagy spuri. Valószínûleg az okozza, hogy a hengerben lévõ lerakódás növeli a kompressziót, és ezt már nem bírja a benzin, csak a drágább. Vagy az se. Nyilván nem kell hozzá sok, ha picit számol az ember, 10-es kompresszió esetén az eredeti égéstér 1%-át elfoglaló kosz már a robbanás elõtti (összenyomott) pillanatban 10%-ot emészt el, tehát 10-rõl 11-re növeli a kompressziót.
Olajfogyasztásod nincs? Az égéstérben elégett olaj simán okozhat ilyet.
IS200 '01 Carina Coupe 1.8 XE - RIP Carina Coupe 1.6 DX Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
montoya írta:Gyertyacsere, és pár tankolásra a drágább benzin mellé etanol vagy spuri. Valószínûleg az okozza, hogy a hengerben lévõ lerakódás növeli a kompressziót, és ezt már nem bírja a benzin, csak a drágább. Vagy az se. Nyilván nem kell hozzá sok, ha picit számol az ember, 10-es kompresszió esetén az eredeti égéstér 1%-át elfoglaló kosz már a robbanás elõtti (összenyomott) pillanatban 10%-ot emészt el, tehát 10-rõl 11-re növeli a kompressziót.
Olajfogyasztásod nincs? Az égéstérben elégett olaj simán okozhat ilyet.