gyújtáskapcsoló betét

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
hor.gab
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012 máj. 12, 11:42 am

gyújtáskapcsoló betét

Hozzászólás Szerző: hor.gab »

Sziasztok!

1994-es e10-es Corolla combi gyújtáskapcsoló betét cseréje érdekelne. Az indítókulcs beszorult a gyújtáskapcsolóba.
A burkolatot leszedetem. A házról leszedtem a mûanyag kapcsolót amit a cilinder betéten keresztül, mozgatunk.
Most csavarhúzóval indul és áll le.Szeretném csak a betétet kicserélni, hogyan férek hozzá ?
Ha tudtok segítsetek! Köszi.

Sikerült kiszednem IQ-ból.
Az lenne a kérdésem, lehet-e csak a cilinder betétet vagy az egész házat kell cserélni.
Érdemes-e bontottat keresni, illetve van-e valakinek eladó?
Kép
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

Én még nem csináltam ilyet, de lennie kell a "házon" egy nyílásnak, ahova lapos csavarhúzóval benyúlva egyszerûen ki lehet húzni a betétet. Haynes könyv szerint legalábbis, ha jól értelmeztem.

Szerk.: így írja, ha segít: "With the key in the Accessory position, insert a small screwdriver or punch in the hole in the casting and press the release button while pulling the lock cylinder straight out. Remove it from the steering column."

Van egy kis kép is, de abból nem sok látszik, aszerint ahogy az ülésbõl ülve nézed a zárat, alulról dugja a csavarhúzót. Természetesen kormány alatti mûanyagok leszedve...
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
Avatar
Taki
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 945
Csatlakozott: 2010 ápr. 23, 09:48 am
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tapolca

Hozzászólás Szerző: Taki »

Csak úgy tudod kihúzni a belsejét, ha el tudod forgatni a kulcsot. (kb egy fél fordulatot.)
Nem tudom, hogy szorult bele? Ha nem tudod forgatni a belét, akkor a stiftet 1mm-es flex koronggal csiszold el.(keresztben kis vágás, nem baj ha kicsit belevágsz a házba.) Fúrni sajnos nem nagyon lehet, mert elforog a stift.
Remélem érthetõ. :?
Csak az az igazán bátor, aki be meri venni a hashajtóra az altatót!
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti
hor.gab
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012 máj. 12, 11:42 am

Hozzászólás Szerző: hor.gab »

Köszönöm a válaszokat.
-A csavarhúzós pöcök benyomós nem jött össze.
Nem lehet benyomni a pöcköt annyira hogy ne akadjon a házban.
-A stift elköszörülés lesz valószínüleg a jó megoldás ,csak az a kérdésem melyik stiftet
kell elköszörülni. Van 2 stift a ház középsõ szár részén (ezek átmérõje kb. 5mm ).
Ezt sikerült kifúrni de nem jött ki a betét.
Van további két stift (ezek átmérõje kb. 2mm ) a ház felsõ peremén a fekete porvédõ/takaró
mûanyag gyûrû alatt. Ezeknek még nem álltam neki, gondoltam most már elõbb rákérdezek.
További kérdés. Ha netán végre sikerül kiszednem, akkor az utasoldali ajtó cilinder betétje passzolhat bele?
Avatar
Taki
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 945
Csatlakozott: 2010 ápr. 23, 09:48 am
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tapolca

Hozzászólás Szerző: Taki »

Ha a kulcsot el tudod fordítani akkor, és csak akkor benyomható a stift!
De gondolom hogy mivel már nekiálltál a szét köszörülésnek ez nem mûködött.
Az én autómban(E9) egy 2mm-es átmérõjû stift tartotta bent a betétet. Szerintem az ajtó zárbetétet nem lehet belefaragni. :cry:
Szerezz egy bontottat, és tedd át a lamellákat. Ha szerencséd van ezt is szét lehet szedni atomjaira/lamelláira mint az ajtóban lévõt. Így nem kell 2db kulccsal használnod az autót.
Csak az az igazán bátor, aki be meri venni a hashajtóra az altatót!
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

ACC-n, vagy gyújtás állásban nyomható be a stift és már kis is húzhatod a kulccsal a zárbetétet.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
hor.gab
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012 máj. 12, 11:42 am

Hozzászólás Szerző: hor.gab »

Teljes siker.
- A szár középsõ részén levõ 2 stift kifúrva
-Satuba fogás, fél deci extra szûz motorolaj beleönt.
-Harapófogóval a kiálló toll részt rángatva elfordult a kulcs.
-És valóban ACC állásban stiftet benyomva , kijön a betét.

Üdv. és köszi
Avatar
zoli99
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: zoli99 »

Sziasztok!

Lehet, hogy máshol volt már errõl szó, de most nem találtam. Az lenne a kérdésem, hogy a gyújtáskulcsról leöregedett mûanyag burkolatot (letöredezett) lehet valahogy restaurálni?

Végsõ esetben gondolom másoltatni kéne a kulcsot egy új, épp kulcsra?
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK :(
E12 1.6
Válasz küldése