E10 - (1992-1997)
- Kalmi
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 409
- Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Ott indult, hogy a 17-es csavar a fõtengely szíjtárcsán 19-es volt a 4E-FE ebben is eltér a 4A-FE-tõl. Nem jött le egy könnyen erõkarral sem (kevés volt a hely), végül az amerikai módszerrel szedtem le (EFI biztosíték ki, és indítózás). Aztán leszedtem mindent, ami útban lehet (P/S vákuumcsõvek, ablakmosó tartály). Egyelõre itt tartok. Nem tudom eldönteni, mi szivárog, vagyis inkább azt, hogy mi nem szivárog, mert minden olajos. Csak a szíjakra nem jutott. A szívó oldali vezérmûtengely végénél is olyan, mintha szivárogna az kerek dugó. Illetve amire még nem gondoltam, hogy itt az olajpumpát is a vezérmûszíj hajtja (nem a fõtengely) és ahhoz nincs szimeringem... Esõvel ijesztgettek így abbahagytam.
Pár kép:
Képek
Pár kép:
Képek
Sziasztok!
Egy gyári hátsó spoiler hatchi-ra nagyon horror ár lehet? Vagy esetleg valami utángyártottat nem tudtok? Féklámpás vagy nélküli az mindegy. Erre gondolok: http://www.boostertuning.be/images/cars ... Rear-2.jpg
Egy gyári hátsó spoiler hatchi-ra nagyon horror ár lehet? Vagy esetleg valami utángyártottat nem tudtok? Féklámpás vagy nélküli az mindegy. Erre gondolok: http://www.boostertuning.be/images/cars ... Rear-2.jpg
- Kalmi
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 409
- Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Visszatérve a vezérlés cserére. Nem adtam fel. Csak elakadtam.
Ekszíjakat ledobtam, fõtengely ékszíjtárcsa központi csavart kicsavartam. Vízpumpa, gencsi, szervó pumpa könnyen és simán jár, a gencsi kicsit súrlódik (nem érzésre csak hangra), de azt a szénkefének tudom be. Lógás nincs. Ellenben minden lötyög a tengely irányába ki-be, a szervó pumpa jó sokat a fõtengeny, csak egész keveset.
Úgy döntöttem, hogy csak a vezérlés szett alkatrészeit cserélem. Az olajpumpa tömítést hagyom, ahogy van.
Ott akadtam el, hogy nem bírom lehúzni az ékszíjtárcsát, két kézzel próbáltam felülrõl, próbáltam lötyögtetni közben, de szerintem a fõtengely lötyögését érzem a tárcsa nem mozdult. Nem próbáltam meg feszegetni mert vékonyka, gyenge alu alkatrésznek tûnik. A motor felöli oldalán már le is van törve a peremébõl egy kb 1.5cm hosszú szakaszon, gondolom az elõzõ szerelõk valamelyike alkothatta... tudtommal szakszervízben volt utoljára cserélve 2002-ben a vezérlés (Toyota feliratos szíj van rajta), nekik pedig van célszerszámuk.
Nem akarok venni 3 pofás karmos univerzális lehúzó szerszámot, mert arról azt írják, hogy az pont ilyen csorbítást mûvel(het) a szíjtárcsával...
Ezt tervezem:
1. Kicsavarom a középsõ 12-es csavart, hogy a feje kijjebb lógjon, mint a szíjtárcsa külsõ síkja. (erre fog majd felfeküdni a célszerszám)
2. kicsavarok 2db csavart (M8-as) a 4 bõl, ami a két szíjtárcsát egymáshoz rögzíti
3. egy keményfa (vagy alutömb) darabba fúrok két lyukat egymástól 64mm-re (ennyinek mértem a csavarok a távolságát)
4. becsavarok egy-egy hosszó M8-as csavart a szíjtárcsába, vigyázok nehogy nagyon túlmenjen
5. egy-egy M8-as anyát elkezdek becsavarni a csavarok kilógó részén, közben a csavart elfordulás ellen tartom.
Elvileg a két anya becsavarásakor ki fogja húzni a tárcsát.
Kérdés:
milyen hosszú lehet a menetes rész a szíjtárcsában, el fogja bírni? Nem nagyon van más lehetõség, nincsenek küllõk a szíjtárcsán ami mögé be lehetne csavarozni valamit. Vagy a gyilkos 3 pofás cucc vagy a csavar jöhet szóba.
Ekszíjakat ledobtam, fõtengely ékszíjtárcsa központi csavart kicsavartam. Vízpumpa, gencsi, szervó pumpa könnyen és simán jár, a gencsi kicsit súrlódik (nem érzésre csak hangra), de azt a szénkefének tudom be. Lógás nincs. Ellenben minden lötyög a tengely irányába ki-be, a szervó pumpa jó sokat a fõtengeny, csak egész keveset.
Úgy döntöttem, hogy csak a vezérlés szett alkatrészeit cserélem. Az olajpumpa tömítést hagyom, ahogy van.
Ott akadtam el, hogy nem bírom lehúzni az ékszíjtárcsát, két kézzel próbáltam felülrõl, próbáltam lötyögtetni közben, de szerintem a fõtengely lötyögését érzem a tárcsa nem mozdult. Nem próbáltam meg feszegetni mert vékonyka, gyenge alu alkatrésznek tûnik. A motor felöli oldalán már le is van törve a peremébõl egy kb 1.5cm hosszú szakaszon, gondolom az elõzõ szerelõk valamelyike alkothatta... tudtommal szakszervízben volt utoljára cserélve 2002-ben a vezérlés (Toyota feliratos szíj van rajta), nekik pedig van célszerszámuk.
Nem akarok venni 3 pofás karmos univerzális lehúzó szerszámot, mert arról azt írják, hogy az pont ilyen csorbítást mûvel(het) a szíjtárcsával...
Ezt tervezem:
1. Kicsavarom a középsõ 12-es csavart, hogy a feje kijjebb lógjon, mint a szíjtárcsa külsõ síkja. (erre fog majd felfeküdni a célszerszám)
2. kicsavarok 2db csavart (M8-as) a 4 bõl, ami a két szíjtárcsát egymáshoz rögzíti
3. egy keményfa (vagy alutömb) darabba fúrok két lyukat egymástól 64mm-re (ennyinek mértem a csavarok a távolságát)
4. becsavarok egy-egy hosszó M8-as csavart a szíjtárcsába, vigyázok nehogy nagyon túlmenjen
5. egy-egy M8-as anyát elkezdek becsavarni a csavarok kilógó részén, közben a csavart elfordulás ellen tartom.
Elvileg a két anya becsavarásakor ki fogja húzni a tárcsát.
Kérdés:
milyen hosszú lehet a menetes rész a szíjtárcsában, el fogja bírni? Nem nagyon van más lehetõség, nincsenek küllõk a szíjtárcsán ami mögé be lehetne csavarozni valamit. Vagy a gyilkos 3 pofás cucc vagy a csavar jöhet szóba.
- toytomi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Szerintem azt a csapágy lehúzós dolgot felejtsd el. A csavaros módszerrel le kellene jönnie. Aztán, ha rakod vissza, ne felejtsd el kitakarítani a szíjtárcsának a belsejét, ahol felfekszik a fõtengelyre, meg kend be kicsit olajjal, hogy legközelebb ne rohadjon össze. Ha a fõtengely meg érezhetõen akkorát mozdul axiálisan amit mondasz az nem éppen jó. Bár ezt szerintem senki nem fogja tudni megmondani így látatlanba.
De, ha jól látom budapesti vagy, akkor miért nem kérsz meg valakit itt a klubban, hátha el tudna menni megnézni, esetleg segíteni. Vannak páran szerintem. Én szívesen segítenék, de Szeged környéki vagyok.
De, ha jól látom budapesti vagy, akkor miért nem kérsz meg valakit itt a klubban, hátha el tudna menni megnézni, esetleg segíteni. Vannak páran szerintem. Én szívesen segítenék, de Szeged környéki vagyok.
CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
- Kalmi
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 409
- Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Nem akarom terhelni a klubtársakat az apró cseprõ dolgokkal. A munka nagy része egy személyes / pepecselõs.
Ha elakadok utána olvasok, kérdezek.
A gyári ékszíjtárcsa leszedõ célszerszám is két csavarhoz kapcsolódik az ékszíjtárcsában. Elkészült a mûhelyrajza az utánzatának. Állítólag a finom, gumikalapácsos kocogtatás is segít néha.
Más.
Miért tépik meg a csavarokat a szerelõk, élvezik, vagy ilyen sokszor van panasz kilazuló csavarokra? Nem tartom normálisnak, hogy úgy meg volt húzva pl a generátor forgástengelyén a csavar, hogy szemmel láthatóan eltorzultak a menetek (nem berohadás, hanem agyonhúzás), nem beszélve arról, hogy elég macera volt a generátor alatt átnyúlva a kiskulccsal ellentartani miközben a félméteres erõkarral megemeltem a kocsi elejét mire lejött. Az csak egy tengely, nem tart semmit, a másik csavar az íves pályán az rögzíti a generátor helyzetét, a tengelyt szerintem elég annyira meghúzni, hogy ne rázódjon le róla az anya...
Ugyanígy a szervópumpa elõtoló csavarja (ami becsavaráskor lassan felemli a pumpát) 30 fokban el volt görbülve, se ki se be, ki kellett kalapálni, hogy egyáltalán körbe tudjon fordulni, anélkül hogy valamibe felütközne.
Ha elakadok utána olvasok, kérdezek.
A gyári ékszíjtárcsa leszedõ célszerszám is két csavarhoz kapcsolódik az ékszíjtárcsában. Elkészült a mûhelyrajza az utánzatának. Állítólag a finom, gumikalapácsos kocogtatás is segít néha.
Más.
Miért tépik meg a csavarokat a szerelõk, élvezik, vagy ilyen sokszor van panasz kilazuló csavarokra? Nem tartom normálisnak, hogy úgy meg volt húzva pl a generátor forgástengelyén a csavar, hogy szemmel láthatóan eltorzultak a menetek (nem berohadás, hanem agyonhúzás), nem beszélve arról, hogy elég macera volt a generátor alatt átnyúlva a kiskulccsal ellentartani miközben a félméteres erõkarral megemeltem a kocsi elejét mire lejött. Az csak egy tengely, nem tart semmit, a másik csavar az íves pályán az rögzíti a generátor helyzetét, a tengelyt szerintem elég annyira meghúzni, hogy ne rázódjon le róla az anya...
Ugyanígy a szervópumpa elõtoló csavarja (ami becsavaráskor lassan felemli a pumpát) 30 fokban el volt görbülve, se ki se be, ki kellett kalapálni, hogy egyáltalán körbe tudjon fordulni, anélkül hogy valamibe felütközne.

