E10 - (1992-1997)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Kalmi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Kalmi »

:(
Érdemes felhívni néhány bontót, rékérdezni a színre, és az árakra. Egy jó lakatos csodát tud tenni, de ezt az elemet nembiztos, hogy érdemes megmenteni
(a legkisebb hiba is szembeötlõ, ráadásul könnyen cserélhetõ) a lakatos munkadíját is érdemes összevetni egy hibátlan, de eltérõ színû elem árával.
E10 Hatchback 1994 4E-FE Kép
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

A bontók topicban felsorolt helyeket hívd végig, plusz a megszokott netes alkatrész lelõ helyeket.
Ha nincs, akkor ahogy Kalmi is írta vesd össze a lakatos vs. GYÁRI bontott géptetõ árát, hisz mindkettõt utána fényezni kell.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
zoli99
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: zoli99 »

Sziasztok!

Kösz a tippeket. Elkezdtem telefonálgatni, nem túl rózsás a helyzet, a Liftbackhez nem sok minden van, elég ritka jószág :( Meglássuk...
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK :(
E12 1.6
Avatar
Kalmi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Kalmi »

Megérkezett a vezérlés szettem Japánból. Mitsuboshi szíj, Koyo görgõk, a szimeringek NOK, a feszítõ rugóra nincs ráírva semmi, a lényeg, hogy Toyota feliratos csomagolásban vannak. :)
Talán a hétvégén cserélem ki, ha az idõjárás engedi. (Mûhely, garázs nincs.) Nyomatékkulcs van.
A fõtengely szíjtárcsa 17-es csavarja lesz kemény (ha menetrögzítõvel rakták össze), van 2m-es csõ és orosz nagykrova, inkább az ellentartástól félek, gondoltam 4.-be teszem + kézifék + nekitolatok a padkának a parkolóban, de mivan ha megcsúszik a kuplung? Azt olvastam, hogy a motort csak óra irányba szabad átforgatni visszafele nem. Ilyenkor mi károsodhat?
A szijtárcsa lelazítás után a jobb elsõ kereket leszedem, és felülrõl / a kerék helyén hozzá lehet férni mindenhez ami kell. Jól gondolom, vagy számítani kell még valamire, ami meghíúsíthatja a mûveletet?
A vezérmûtengely szimeringhez nem akarok nyúlni (hogy ne kelljen leszedni a szíjtárcsát, mert ahhoz meg a szelepfedelet is le kell szedni, hogy ellentartani lehessen a tengelyen). Persze ha ott szivárgás van az szívás, mert akkor azt is cserélni kell és kétszer annyi ideig fog tartani a munka.
E10 Hatchback 1994 4E-FE Kép
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Nem kell megijedni, ha a fõtengelyszíjtárcsát lazítod. Nem az akkori visszafele hajtást nem bírja a motor. Sõt a motornak aztán mindegy, a vezérlés nem szereti, de ez simán belefér. Amúgy nem biztos, hogy le kell venni a kereket, lehet elég csak kitekerni teljesen jobbra. Ha a kézifék meg a motorfék nem segít, akkor vagy kérj meg valakit, hogy nyomja a féket, vagy támaszd ki a pedált. Tehát negyedik + kézifék + üzemi fék. Akkor biztos nem fog megcsúszni a kuplung.
Ja és ha vezérmûtengelynek a szíjtárcsáját veszed le, akkor úgy illik hogy fent van a szíj. Mert elõfordulhat, hogy akaratlanul lazítás közben hirtelen sokat fordítasz a vezérmûtengelyen és a szelep beleverõdhet a dugattyúba. (Soha nem szedtem még szét 4EFE motort, nem tudom, hogy van-e a dugattyúban a kialakítás a szelepnek, de ezt félretéve minden autót így kell csinálni, ha nem tudod milyen a dugattyú.) Összeszerelésnél, pedig fordítva mikor fent van a szíj és be van állítva a vezérlés, utána kell véglegesre húzni a vezérkerék csavarját. Ha ezekre odafigyelsz, akkor gyerekjáték ez a mûvelet.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
Kalmi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Kalmi »

Ha a kuplung megcsúszik, akkor tök mindegy, hogy valaki tapossa a féket vagy sem, a kerekek állnak a fõtengely forog. Minden esetre tényleg jobb ha valaki tapossa a féket a lelazítás alatt, legalább nem pöröghet ki az elsõ kerék.
A 4E-FE dugattyúja is ki van könnyítve a szelepeknél, a két vezérmûtengely között pedig fogaskerék kapcsolat van, elvileg nem találkozik semmi semmivel, de azt mégse akarom kihasználni, hátha sok ott koromlerakódás :)

Úgy fogom szerelni, ahogy mondod, mindent lelazítok, mielõtt leszedem a szíjat, utána meg már nem is akarom forgatni.
A kerék dobban van egy kis levehetõ fedél az ékszíjtárcsa csavarjával szemben. Azért gondoltam leszedni a kereket, mert attól tartok, hogy a kerék dobban a burkolatot úgyis le kell szedni (hogy oldalról rá lehessen látni a fõtengelyre), fentrõl már elég rosszul lehet belátni a fõtengelyig. A szíjat még csak-csak le tudnám cserélni, de a fõtengely szimering/olajpumpa szimering csere már nehézkes lenne fentrõl. A kerékdobban a mûanyag burkolatot patentek tartják?
E10 Hatchback 1994 4E-FE Kép
Avatar
Pepe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 531
Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pepe »

zoli99 írta:Sziasztok!

Kösz a tippeket. Elkezdtem telefonálgatni, nem túl rózsás a helyzet, a Liftbackhez nem sok minden van, elég ritka jószág :( Meglássuk...
Én 2 hete voltam a szentendrei japkerben akkor még volt ott egy zöld Liftback egyben.
Esetleg kérdezd meg.
MR2 - 2001
Avatar
zoli99
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: zoli99 »

Érdekes... nekem ezt írták: "Motorháztetõ: bontottban van, nem zöld,"
Azért megersztek egy telefont, az a biztos :)

köszi!
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK :(
E12 1.6
Avatar
zoli99
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: zoli99 »

hahó!

személyes véleményem, hogy kb hasonló cipõben jártam mint te, éreztem affinitást, hogy nekifogjak, de sok volt a kockázati tényezõ :) Inkább ismerõs szerelõhöz elmentem, aknára állva kényelmesen lecserélte a vezérlést és nem elõször csinálta életében mint nekem kellett volna :P

Ha meg elmész szerelõhöz a szimmeringet is pikk-pakk kicseréli ha kell, nem szívsz az út szélén... Másrészt a vezérléshiba komplett motorkatasztrófát idézhet elõ :roll:

persze ez csak egy vélemény...
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK :(
E12 1.6
Avatar
zoli99
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: zoli99 »

Sziasztok!

Egy nagyon gyors segítséget kérnék, rendelnem kéne a lökhárítót...
Jól látom, hogy ez a lökös jó lesz az autómhoz (E10 LB)?
http://www.alkatresz.eu/shop/product_in ... 10&acs=LOK

A ToyoDIY is ugyanezt hozza ki, legalább is a Toyota sorszáma u.a.:
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1993_T ... _5201.html
(elsõ lökös, ködlámpa nélküli)

köszi
Zoli
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK :(
E12 1.6
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi »

utángyártottat én biztos nem vennék, mert a méret általában nem egyezik. Amúgy szerintem ez a neked való!
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Avatar
zoli99
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: zoli99 »

Köszönöm!

Az alkatrész rovatban is meggyõztek, hogy felejtõs... Szépen megcsinálja a mûanyagos így marad a Toyota :)
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK :(
E12 1.6
Avatar
Kalmi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Kalmi »

zoli99 írta:hahó!
személyes véleményem, hogy kb hasonló cipõben jártam mint te, éreztem affinitást, hogy nekifogjak, de sok volt a kockázati tényezõ :) Inkább ismerõs szerelõhöz elmentem, aknára állva kényelmesen lecserélte a vezérlést és nem elõször csinálta életében mint nekem kellett volna :P

Ha meg elmész szerelõhöz a szimmeringet is pikk-pakk kicseréli ha kell, nem szívsz az út szélén... Másrészt a vezérléshiba komplett motorkatasztrófát idézhet elõ :roll:
Hali!

Igazad van. kényelmesebb és megnyugtatóbb lenne. Egy szerelõnek könnyebb, légkulcs, meg mindenféle szerszám, akna/emelõ + a tapasztalat... (termosztátot már gyorsabban cserélek, mint egy általános szerelõ... (3.-ra vettem csak gyárit)) nyilván elõször szétszedni valamit más, mint ha már van gyakorlat.
Sajnos nem ismerek szerelõt.
Ha lenne szerelõm akkor is ott kéne lennem :)
A szíj viszont nem lehet nagy kaland vagyis el tudom képzelni, mondjuk meglepõdtem, hogy a görgõk is kb 3x akkorák mint aminek elképzeltem a rajzok alapján. :lol:
A szimeringek miatt vagyok bizonytalan, a kiszedése közben nehogy megkarcolódjon a tengely, aztán meg nehogy úgy járjak, hogy az új nem megy a helyére... vagy megsérüljön közben, az még rosszabb. ááá, nem is gondolok ilyenekre.
látatlanban nem tudom mire számítsak. Pl a PCV szelep tömítésének a kiszedése is hatalmas szenvedés volt pedig milyen egyszerûnek tûnt... kb apró morzsákban jött ki a felsõ fele az alsó meg beszakadt, csipesszel kellett kiszedni a lyukból. annyira meg volt keményedve. Mondjuk jó lett, azon az egy helyen nem szivárog azóta az olaj, csak mindenött máshol! (szelepfedél csavarok, szelepfedél tömítés, fõtengely szimeringek)
Nem is nagyon nyúlnék hozzá ha nem muszáj. Sajnos sanszos, hogy folyik a vezérlés oldali szimering is. A szelepfedélnél a motor vezérlés oldali hátsó sarkánál, nem tudni, hogy onnan folyik le a motor aljáig, vagy valamelyik szimeringbõl, vagy mindenbõl együtt.

Van gyári vízpumpám is (adták a kocsihoz sok más alkatrésszel együtt), szíjtárcsával, tömítés szettel, azt is most lenne célszerû beszerelni. De jobb nem piszkálni azt, ami nem romlott el.
A szerelõ érzésre fel tudja mérni a vízpumpa állapotát is, legalábbis jobban, mint én, bár az újjal én is össze tudom hasonlítani.

Nem féltem a motort az elrakott vezérléstõl, úgy tudom nem sérülhet a motor. Könnyen ellenõrizhetõ a jelek állása. Az más kérdés, hogyha nem cserélem le a szíjat és elszakad, akkor szétveri a mûanyag burkolatot, ami drága, vagy ha megszorul a görgõ akkor letörik az olajpumpa sarka, komolyabb károsodás akkor éri a motorblokkot, ha elõzés közben történik az eset, és egy kamion lezúzza a kocsival együtt.
E10 Hatchback 1994 4E-FE Kép
Avatar
zoli99
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: zoli99 »

No, alakulunk mostmár :) A mûanyagos (is) nagyon szépen megcsinálta az elemeket, hihetetlen de egyáltalán nem látszik a benyomódás... Persze még a fényezés hátravan.

Öngól lett volna az utángyártott gagyi lökös a Toyota javítása helyett :))

Kép

Kép
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK :(
E12 1.6
Avatar
Kalmi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Kalmi »

Alakul, szép munka, szép kocsi. 8)

Nekem is kedvet csinált a lökös javításhoz, már úgy vettem, hogy volt rajta egy kb 0.5-1cm-es luk és mellette dudor ahova felgyûrõdött az anyag. Elõzõ tulaj tanácsa, hogy ne is foglalkozzak vele. Így most olyan a kocsi eleje, mint egy reklámtábla, hogy nem tudok parkolni. (Nem is az erõsségem, de nem érintéssel szoktam tapogatózni a kocsival, ha kétes valami, akkor inkább kiszállok és megnézem merre hány centi aztán utána már vakon / érzésre beállok rendesen.)

Mennyire macera leszedni, csak patentok vannak vagy szerszámok is kellenek hozzá? (Elõre szedjem le, vagy majd a javítónál is megoldható pikk-pakk?)

más.: a vezérlés csere projectrõl még nem tettem le, úgy érzem a szimering cserével kapcs. is minden világos, szétvagdosom, és valami tompa tárggyal kifeszegetem. A beütögetéshez alkalmas méretû csövet is tudtam szerezni. (alkalmas krovafejet kerestem, de inkább a mûhelyben legyártották, hogy el tudjam rontani a kocsit)

A jobb elsõ kerékjáratban van a mûanyag burkolat szemben, azt ki akarom onnan szedni, hogy ne legyen útban a fõtengely szimering cserénél. Nem tûnik pont odavalónak, mert középen nem tartja semmi csak egy üres tartó szemet látok felül, amihez nem kapcsolódik semmi, a jobb sarkánál van egy patentnek látszó vtárgy, de nem benyomós hanem egyszerûen kapupánt csavar fej formájú, se csavarni se nyomni nem lehet. (A Haynes se részletezi).
E10 Hatchback 1994 4E-FE Kép
Válasz küldése