E10 - (1992-1997)
-
beciboy84
- Újonc

- Hozzászólások: 12
- Csatlakozott: 2012 máj. 02, 12:56 pm
- Tartózkodási hely: Kántorjánosi
Re: E10 - (1992-1997)
Sziasztok!
Nem tud valaki E10-re tunig lököst vagy toldatot?
Vagy meik tipusé passzol még rá?
Nem tud valaki E10-re tunig lököst vagy toldatot?
Vagy meik tipusé passzol még rá?
- montoya
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Legkozelebbb ezeket fogom megnezni, ha tul sokat ittam, es garantaltan nem leszek masnapos.horvatht írta:http://www.deviltuning.hu/?oldal=14&q=T ... 10&x=0&y=0
Itt csodálatos dolgokat találhatsz.
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP 
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.6 DXDatsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- Kalmi
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 409
- Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
1. 20% alatt azt érted, hogy a MIN MAX intervallum fölött van a tartomány 20%-ával? Az még belefér simán.
Vagy 20%-al (6-7decivel) több olaj került bele (nekem ilyen is volt) és így kb 1cm-el volt a max fölött, én annyiban hagytam, nem tapasztaltam különösebb problémát, ráadásul az még 10W-40 volt...
A gyári mennyiség, elsõ feltöltés: 3.4l
Olajcsere szûrõcserével: 3,2l (ha egész éjjel hagyod kicsepegni talán akkor)
Gyakorlatban: 2.9-3l elég szokott lenni (ha szervízben csináltatod, vagy ha fél órát vársz)
2. elsõ vagy hátsó fékek? amikor forog a kerék akkor cicereg és akár taposod a pedált akár nem akkor is csinálja? Nekem ilyen nem volt, inkább a hátsó dobok zörögtek, de az "elõvizsgán" beállították, vagy "megjáratták" és azóta fog is rendesen a kézifék és nem is zörög semmi.
3. enyémen is ereszt a hátsó fõtengely-szimering, legalábbis a váltó és motor közti kis lyuknál nagyon olajos, valamikor olajcseppek is voltak a kocsi alatt, de újabban mintha abbahagyta volna. (évek óta tudok a problémáról, el stagnál így, évente 5-10deci olajat töltök utána, ebben a csepegés és olajfogyi is bennevan, de inkább akkor fogyott, amikor nagyon nyomtam neki, nem is akarom leírni mennyire
de a fordulat 5500 körül volt tartósan).
Milyen állapotban volt a régi kuplung? Mintha azt írtad volna, hogy már az elsõ tulaj is cserélte. Gondolom nem kopott el, hanem pont a szimering csere miatt ha már szét van borítva, akkor újat tetetsz bele.
Egyszer én is szeretném megcsináltatni, de csak akkor, ha a kuplung cserés lesz és úgyis le kell szedni a váltót. Mennyi munka idõben, és pénzben a mûvelet??
Az olajteknõt is le kell hozzá szedni?
A szerelõd nem vállalt garanciát a munkájára, vagy az állítására, hogy a "nemgyári" alkatrész is jó lesz?
Talán a színe/szaga alapján tudod megkülönböztetni a váltóolajtól.
(4.) megint elõjött a kormány nyikorgás, vasárnap szétsütötte a nap, melegen nyikorog, ezt minden évben eljátssza, aztán beüzemeltem a fényvisszaverõs árnyékolót az elsõ szélvédõre és abbahagyta. (Hétközben mélygarázsban van amúgy is.)
Vagy 20%-al (6-7decivel) több olaj került bele (nekem ilyen is volt) és így kb 1cm-el volt a max fölött, én annyiban hagytam, nem tapasztaltam különösebb problémát, ráadásul az még 10W-40 volt...
A gyári mennyiség, elsõ feltöltés: 3.4l
Olajcsere szûrõcserével: 3,2l (ha egész éjjel hagyod kicsepegni talán akkor)
Gyakorlatban: 2.9-3l elég szokott lenni (ha szervízben csináltatod, vagy ha fél órát vársz)
2. elsõ vagy hátsó fékek? amikor forog a kerék akkor cicereg és akár taposod a pedált akár nem akkor is csinálja? Nekem ilyen nem volt, inkább a hátsó dobok zörögtek, de az "elõvizsgán" beállították, vagy "megjáratták" és azóta fog is rendesen a kézifék és nem is zörög semmi.
3. enyémen is ereszt a hátsó fõtengely-szimering, legalábbis a váltó és motor közti kis lyuknál nagyon olajos, valamikor olajcseppek is voltak a kocsi alatt, de újabban mintha abbahagyta volna. (évek óta tudok a problémáról, el stagnál így, évente 5-10deci olajat töltök utána, ebben a csepegés és olajfogyi is bennevan, de inkább akkor fogyott, amikor nagyon nyomtam neki, nem is akarom leírni mennyire
Milyen állapotban volt a régi kuplung? Mintha azt írtad volna, hogy már az elsõ tulaj is cserélte. Gondolom nem kopott el, hanem pont a szimering csere miatt ha már szét van borítva, akkor újat tetetsz bele.
Egyszer én is szeretném megcsináltatni, de csak akkor, ha a kuplung cserés lesz és úgyis le kell szedni a váltót. Mennyi munka idõben, és pénzben a mûvelet??
Az olajteknõt is le kell hozzá szedni?
A szerelõd nem vállalt garanciát a munkájára, vagy az állítására, hogy a "nemgyári" alkatrész is jó lesz?
Talán a színe/szaga alapján tudod megkülönböztetni a váltóolajtól.
(4.) megint elõjött a kormány nyikorgás, vasárnap szétsütötte a nap, melegen nyikorog, ezt minden évben eljátssza, aztán beüzemeltem a fényvisszaverõs árnyékolót az elsõ szélvédõre és abbahagyta. (Hétközben mélygarázsban van amúgy is.)
-
beciboy84
- Újonc

- Hozzászólások: 12
- Csatlakozott: 2012 máj. 02, 12:56 pm
- Tartózkodási hely: Kántorjánosi
horvatht írta:http://www.deviltuning.hu/?oldal=14&q=T ... 10&x=0&y=0
Itt csodálatos dolgokat találhatsz.
Köszi szépen!
Am,az f astráét nem lehet rá variálni?Van egy komplet szett poton pénzért,olyan mint a devil oldalon van a piroson és úgy nézem mintha rámenne.
- Lackó
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
zoli99 írta:Sziasztok!
Felmerült pár probléma, hátha van rá ötletetek!
1. kissé túltöltöttem az olajat cserénél (~15-20%) Sürgõsen másszak alá és engedjem le a felesleget, van nem para? (úgy tudom nem egészséges a teli szint fölé menni...) Mennyi a gyári mennyiség szûrõcserével?
2. nektek volt olyan, hogy cicceg valami a fékbetét környékén? Mindkét oldalon, mint valami pici fémlapocska... Fékhatásra nem halkul/erõsödik. A betétek még combosak elvileg, vállasodás sincs. Nemrég kezdte el, nem túl hangos, csak idegesítõ
3. nemrég cseréltünk kuplungszettet és fõtengelyszimeringet (csöpögött). Victor Reinz ment bele, méret után. A szerelõ azt mondta, nem kell a méregdrága Toyota szimering. Nos, most a kocsi alatt voltam és majd elsírtam magam: csöpög az új szimeringel is![]()
Van más ok még arra ha csöpög? Váltóból esetleg a másik szimeringnél? Kartelgáz elvezetõt néztük még, mûködik, nincs túlnyomás elvileg...
Szívás lenne megint váltótleszedni![]()
1. Engedd le maximumig. Nem tesz jót a motornak. Kinyomhatja az olajat a leggyengébb ponton (pl hátsó szimmering szivárgás is lehet emiatt).
2. Csak fékezéskor nyiszorog ? Egyenesben, kanyarban ? Mert akár a fék-
tárcsák porvédõ lemeze is beleérhet a tárcsába. Legutóbbi fékbetét
cserénél a használt tárcsához ment új betét ? Mert ilyen esetben a fékbetét éleit szokás "letörni, hogy a tárcsa vállait ne súrolja.
3. A szimmering ház le lett szedve, vagy csak a szimmering let cserélve benne ? A régi szimmering simán megmarhatta a tengelyt, hornyot "esztergálhatott" bele, és ha az új pont oda kerül, nem bizto hogy tökéletesen fog tömíteni....
- montoya
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Tuning? Mit értünk alatta? A csajok felszedését, vagy az aszfaltét?beciboy84 írta:http://www.carelli.hu/hu/termekkatalogus/
Ide is érdemes benézni akit érdekel a TUNING!
![]()
![]()
![]()
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP 
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.6 DXDatsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- Kalmi
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 409
- Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Mi a magyarázata annak, hogy a leggyengébb ponton kinyomhatja az olajat? Az olajnyomás nem változik. Könnyebben fel tudja kapni a pumpa, de az olajnyomás nem változik, mert azt úgyis az illesztési hézagok (magas fordulatszámon pedig a nyomáshatároló szelep) határozza meg.Lackó írta:
1. Engedd le maximumig. Nem tesz jót a motornak. Kinyomhatja az olajat a leggyengébb ponton (pl hátsó szimmering szivárgás is lehet emiatt).
Szerintem csak akkor lehet gond, ha már olyan magas az olajszint, hogy egy olyan forgó-mozgó alkatrész is beleverõdhet, aminek nem kellene. Vagy rosszul tudom?
- Lackó
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
Magasabb olajszint, kevesebb szabad légtér a kartergáznak.Kalmi írta:Mi a magyarázata annak, hogy a leggyengébb ponton kinyomhatja az olajat? Az olajnyomás nem változik. Könnyebben fel tudja kapni a pumpa, de az olajnyomás nem változik, mert azt úgyis az illesztési hézagok (magas fordulatszámon pedig a nyomáshatároló szelep) határozza meg.Lackó írta:
1. Engedd le maximumig. Nem tesz jót a motornak. Kinyomhatja az olajat a leggyengébb ponton (pl hátsó szimmering szivárgás is lehet emiatt).
Szerintem csak akkor lehet gond, ha már olyan magas az olajszint, hogy egy olyan forgó-mozgó alkatrész is beleverõdhet, aminek nem kellene. Vagy rosszul tudom?
- toytomi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Nem csak az égéstérben keletkezik nyomás, hanem a forgattyús házban is. Tényleg képes kinyomni a szimmeringeknél.Kalmi írta:Mi a magyarázata annak, hogy a leggyengébb ponton kinyomhatja az olajat? Az olajnyomás nem változik. Könnyebben fel tudja kapni a pumpa, de az olajnyomás nem változik, mert azt úgyis az illesztési hézagok (magas fordulatszámon pedig a nyomáshatároló szelep) határozza meg.Lackó írta:
1. Engedd le maximumig. Nem tesz jót a motornak. Kinyomhatja az olajat a leggyengébb ponton (pl hátsó szimmering szivárgás is lehet emiatt).
Szerintem csak akkor lehet gond, ha már olyan magas az olajszint, hogy egy olyan forgó-mozgó alkatrész is beleverõdhet, aminek nem kellene. Vagy rosszul tudom?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára toytomi 2012 máj. 03, 11:06 am-kor.
CE90 XL Liftback - Kouki, 1C

