Egyéb alkatrész / vegyes típus

Ha alkatrészre lenne szükséged, vagy meg szeretnél válni tőle nézz be ebbe a témakörbe!
Avatar
[Walaki]D`Lair
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3604
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
Autód gyártási éve: 1985
Autód típusa (és generációja): Corolla E8
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: [Walaki]D`Lair »

Pacsker írta:Gyári horror, szerintem tuti.
Bontottal mi a bajod? Ha a rugó visszahúz, nem törött a csatt, és szép állapotú, a golyó nincs megszorulva (csalóka!!) akkor szerintem nagy baj nem lehet. Ezekbe még nincs karambol esetén eldurrant övfeszítõ.
Attól még karambol esetén megpessed a cucc :)
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto /// :twisted: :twisted: :twisted:
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Nem értem.
Se azt, hogy mit csinál, se azt hogy mit jelent: megpessed :D

Ha kézbe be tudod állítani a golyót, hogy kiengedje az övet. (netán még kibontás elõtt) és ott ki tudod húzni és szépen visszatekeri, akkor nem tudom mi baj lehet.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
bagoly
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 425
Csatlakozott: 2010 szept. 13, 09:59 am
Autód gyártási éve: 1991
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GLi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)

Hozzászólás Szerző: bagoly »

Ok, nem akarom a projektedet szennyezni ezzel, úgyhogy majd folytatom máshol, de én úgy hallottam, hogy általában elõírás, hogy baleset után cserélni kell az öveket, ezért ódzkodom a bontottól. Vagy ez csak az övfeszítõvel ellátottakra érvényes? Na, keresek egy erre alkalmas topikot.
És köszi a választ.
'91 E9 Liftback 1.6 (4AFE) GLi
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Jöhet ide, nem zavar. Kíváncsi vagyok, hátha újat tanulok!
Egyébként általában látszik az övcsatt kis karimáján, ha balesetes. Le szoktat törni, vagy félig elpattanni. Ilyenkor le is csúszik a csatt és nem marad meg az övön. Amikor vettem a kocsit az anyós ilyen volt és még ettõlfüggetlenül is szépen mûködött. Ha kell befogott!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
bagoly
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 425
Csatlakozott: 2010 szept. 13, 09:59 am
Autód gyártási éve: 1991
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GLi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)

Hozzászólás Szerző: bagoly »

...
Akkor itt folytatom a más projektjében elkezdett gondolatot.

Hallottam már bõven eleget a biztonsági övek idõvel erõsen ajánlott cseréjérõl. Az enyémek már meglehetõsen nehezen tekercselõdnek vissza, így a biztonság jegyében le akarom cserélni ezeket. A bontottól egy kicsit tartok, a gyári új (ha még van), toyodiy szerint 120 euró/per darab. Tehát nem olcsó.

A kérdés persze a ti tapasztalatotokra irányul: vélemény a bontottról, csak az E9 széria öve jó-e nekünk vagy más (akár fiatalabb) típusé is, lehet-e javítani a kis visszahúzó izét, etc.

Mindenesetre, ha valakinek van idevágó és mûködõ alkatrésze, szintén szóljon! :)
'91 E9 Liftback 1.6 (4AFE) GLi
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi »

Az E8-é más az biztos. nekem mind a kettõ el van pattanva, ahogy pacsker is mondta. Nagyon bosszantó, mert lecsúszik. Lusta vagyok kicserélni pedig már sok éve van 2 szettem is! :lol:
Biztos jó, ha nagyon jó állapotú az öv, de én annyira nem félnék a bontottól. Meg kell nézni. ba visszahú júl és nincs eltörve, elpattanva egy karambol miatt, akkor én vennék bontottat. Nem tudom a többieknek mi a véleménye. Fiatalabb típusokat nem tudom, de sztem e10-nek lehet más a formája...
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: Sancy »

Megnézem, nekem lehet van egy E10 szett.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
Avatar
Pepe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 531
Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pepe »

Sancy írta:Megnézem, nekem lehet van egy E10 szett.
Sancy az nekem adtad el. De még nekem sem volt idõm beszerelni, pedig már kéne... :P
MR2 - 2001
Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: Sancy »

Az övek speciális szövéssel készülnek.
Ez annyit takar magában, hogy karambolnál az övre ható erõktõl a szövés kis mértékben megnyúlik azért,
hogy ne vágjon ketté az öv. :wink:
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
Avatar
Frool
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1626
Csatlakozott: 2007 ápr. 18, 05:17 pm
Tartózkodási hely: Nagykáta, BP.IX., Pécel

Hozzászólás Szerző: Frool »

Jól beszél Sancy! Szerintem minden autónál elõírás a baleset során használt övek cseréje a javítás során.
CCH vezetőségi tag

Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE
Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa »

Frool írta:Jól beszél Sancy! Szerintem minden autónál elõírás a baleset során használt övek cseréje a javítás során.
mindenképpen így van...egyszerhasználatos cuccok..
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

És életveszélyes, ha utána a picit megnyúlt marad bent? (gondolom azért, mert nem nyúlik tovább)
Kérdés mi az az erõ, amikor már gázos. Ha a koccoktól (fényszórós törés) is már cserélni kéne, akkor a fél klubb hívhatná is a bontót, nem? Vagy ez olyan nyúlvány, torony is elmászik komoly baleseteknél érdekes?
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa »

ha jól tudom,ez esetben megszorul,és nem húz vissza... :?:
Avatar
Csocsó
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 519
Csatlakozott: 2010 feb. 21, 10:46 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Csocsó »

Lehet csak én vagyok nagy máker, de a Corolla többször is meg volt törve ugyanazzal az övvel, ugyebár az utolsó elég csúnyán nagyra sikerült, viszont minden esetben tette a dolgát az öv. Nyilván nem ezen érdemes spórolni, de azért nem kell azt gondolni, hogy egy 30-40es kocc után kuka az öv...
AE82 GT (ex) --> Yaris TS '04
Avatar
Taki
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 945
Csatlakozott: 2010 ápr. 23, 09:48 am
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tapolca

Hozzászólás Szerző: Taki »

Szerintem, a mi huszon éves biztonsági öveink már nem hiszem hogy egy picit is fognak nyúlani valami ütközés során. :wink: Nagyon örüljünk, hogy jó minõségû az öv és nem szakad el. Egyébként egy komolyabb hoppánál nem hiszem, hogy az öv kismértékû nyúlása sokat segítene. (hiszen úgyis elõbb a kormányt nyelem le, és csak utána szakít ketté az öv :? )
Csak az az igazán bátor, aki be meri venni a hashajtóra az altatót!
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti
Válasz küldése