Nagyon hatásos dolog lenne és minden tuning cég ezt használná, de sajnos jelenleg nem tudok olyan eljárásról amivel ilyen mennyiségû levegõt olyan gyorsan ahogy a motor felhasználja, gazdaságosan tudnának hûteni.gecsa írta:és,ha feltételezzük,hogy valamilyen szerkezettel lehûtjük a levegõt?
Fogyasztás
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
Tulajdonképp minél hidegebb, annál több oxigént tartalmaz ugyanazon térfogatú levegõ.
Több oxigénhez több üzemanyagot lehet adni a tökéletes égéshez.
Tehát amit a programozók meghatároztak legalacsonyabb IAT azaz szívóoldali levegõ hõmérséklet gyanánt.
Ezek az értékek célországonként is változtak, tehát fogalmam sincsen.
Az biztos hogy legalább -20celsius
Több oxigénhez több üzemanyagot lehet adni a tökéletes égéshez.
Tehát amit a programozók meghatároztak legalacsonyabb IAT azaz szívóoldali levegõ hõmérséklet gyanánt.
Ezek az értékek célországonként is változtak, tehát fogalmam sincsen.
Az biztos hogy legalább -20celsius
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Nem tud a túl hideg levegõ kárt okozni?Toytib írta:Tulajdonképp minél hidegebb, annál több oxigént tartalmaz ugyanazon térfogatú levegõ.
Több oxigénhez több üzemanyagot lehet adni a tökéletes égéshez.
Tehát amit a programozók meghatároztak legalacsonyabb IAT azaz szívóoldali levegõ hõmérséklet gyanánt.
Ezek az értékek célországonként is változtak, tehát fogalmam sincsen.
Az biztos hogy legalább -20celsius
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- montoya
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Toytib: ennek ismeretében - Matyi is azt mondta, amit Te - miért van az, hogy ahány benzines autóról tudok a családban (323F 1.5, MX5 1.6, illetve a Corollám), mindegyik többet fogyaszt nagy hidegben hosszú távon is, tehát pl 120-as autópálya tempónál egy 25 fokos nyári és egy 0 fokos téli közlekedés között van mondjuk fél liter difi.
És ezt nem igazán lehet a hidegindításra fogni, mert 300km-es távon az már elhanyagolható többletet jelent...
És ezt nem igazán lehet a hidegindításra fogni, mert 300km-es távon az már elhanyagolható többletet jelent...
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP 
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.6 DXDatsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- montoya
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Hat ezt nem egeszen ertem... marmint azt ertem, hogy miert van igy, csak szerintem funkcio az, amit ki lehet kapcsolni. Tehat jo dolog a tobblet teljesitmeny, csak eppen a felhasznalas 99%-aban nincs ra szukseg. Azt nem ertem, hogy hidegben allando nem tul magas fordulatszamon torteno hasznalat mellett miert dusit "tul" folyamatosan, ha az ecu is nyilvan lathatja, hogy epp semmi szukseg nincs tobblet teljesitmenyre. Avagy akkor nem lenne olyan tokeletes az eges, es az Euro3 meg a f..om?
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP 
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.6 DXDatsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Jó az elgondolás, viszont azért kell állandó jó minõségû keverék arányt használni a motornak, mivel ha tökéletlen az égés akkor káros gázok és szilárd égéstermékek is létrejönnek égéskor.
Ez sem a motorra, sem a kipufogórendszerre (katalizátor,OX szenzor),sem pedig a környezetre nincsen jótékony hatással sajnos. (nem mintha engem a környezet olyan nagyon érdekelne, de talán mégis)
Ez sem a motorra, sem a kipufogórendszerre (katalizátor,OX szenzor),sem pedig a környezetre nincsen jótékony hatással sajnos. (nem mintha engem a környezet olyan nagyon érdekelne, de talán mégis)
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
- montoya
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Igy mar vilagos, koszi! Tulajdonkeppen akkor itt kijon az, amit tobb autos temaju cikkben emlitettek mar feluletesen, hogy nem mindig a legtakarekosabb eges a legjobb (legkevesebb karos anyagot eredmenyezo).Toytib írta:Jó az elgondolás, viszont azért kell állandó jó minõségû keverék arányt használni a motornak, mivel ha tökéletlen az égés akkor káros gázok és szilárd égéstermékek is létrejönnek égéskor.
Ez sem a motorra, sem a kipufogórendszerre (katalizátor,OX szenzor),sem pedig a környezetre nincsen jótékony hatással sajnos. (nem mintha engem a környezet olyan nagyon érdekelne, de talán mégis)
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP 
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.6 DXDatsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- montoya
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Korrekt, nekem így télen 6.7 volt a minimum... igaz, elég sokat mászkálok pályán, és a gumim sem mûbeles.kleingy írta:Tankoltam ma. 655 km, 43 liter benya: 6.6 liter átlag. Nem is rossz ahhoz képest, hogy csak napi 2*12 km volt benne, illetve több hidegjárat 5 km-rel.
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP 
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.6 DXDatsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd

