Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
[Walaki]D`Lair
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3604
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
Autód gyártási éve: 1985
Autód típusa (és generációja): Corolla E8
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: [Walaki]D`Lair »

Pacsker írta:Hogy a szívó oldal gázoszlop "lengése" mérséklõdjön? Így kevesebbet/lassabban megy a karbi fele a levegõ és könnyebb ismét megindítani, meggyorsítani a szelepek irányába.
Hú most nagyon máshol jár az eszem, ez csak egy hasraütõs tipp. Vagy a turbulens áramlás kiküszöbölése beszíváskor? A már nyitott mellé magával szívja a másikat?
A lényeg, hogy a mérnökök kitalálták ezt, biztos nem véletlen :D Egyébként nagy a késleltetés, vagy csak icipici?
Nem egymás mellett van a két szívószelep, azért van máshogy a bütyök rajta. Egyszerre nyílik az ;) Ugyanez a hengerenként 5 szelepes 4AGE is...
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto /// :twisted: :twisted: :twisted:
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Kb 1-2 fog a elfordulás a vezérmûkeréken a nyitási késleltetés.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

[Walaki]D`Lair írta:
Pacsker írta:Hogy a szívó oldal gázoszlop "lengése" mérséklõdjön? Így kevesebbet/lassabban megy a karbi fele a levegõ és könnyebb ismét megindítani, meggyorsítani a szelepek irányába.
Hú most nagyon máshol jár az eszem, ez csak egy hasraütõs tipp. Vagy a turbulens áramlás kiküszöbölése beszíváskor? A már nyitott mellé magával szívja a másikat?
A lényeg, hogy a mérnökök kitalálták ezt, biztos nem véletlen :D Egyébként nagy a késleltetés, vagy csak icipici?
Nem egymás mellett van a két szívószelep, azért van máshogy a bütyök rajta. Egyszerre nyílik az ;) Ugyanez a hengerenként 5 szelepes 4AGE is...
Ahha. Mondjuk így már van értelme.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa »

ki mit hallott arról,hogy fékolajat öntsünk a motorba a lerakódott olajsár eltávolítása érdekében?

ha mûködik sem öntök az enyémbe,csak érdekelne a dolog...
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Olvastam én is... Egyedül a tömítéseknél okozhatna gondot. Egyedül a DOT 5, ami szilikon alapú, az biztosan nem okozna kárt. Csak kérdés, hogy annál is mûködik-e a dolog (kevésbé agresszív)? Én inkább a motormosó adalékban hiszek... :roll:
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa »

próbáltam,de semmit sem ért,vagy a 22éves motorom patyolat tiszta belülrõl,de azt nem hiszem.. :lol:
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Óvakodnék tõle. A kenési tényezõt is nézzük. Ha valami nagyon szar, nem kell a csapágynak sok idõ.
Szelepszárszimering és a többi, ahogy írtátok? hááát...

Még a motormosótól is rettegtem. de egyszer muszáj volt.
Szerintem csak akkor van értelmük, ha olajsaras lerakódás van. Ha csak elszínezõdés, azt le kell tojni
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Egyszer véletlen felrúgtam a nyitott kupát. Egy biztos, gazolni tuti jó. :D
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa »

egyszer ladában cseréltünk difit,cimbi felrúgta a hajtómûolajas edényt,az aknába folyt a fél oldalamat útba ejtve...:D
Avatar
zoli99
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: zoli99 »

Én is érdeklõdtem már motormosó folyadék ügyben. Amíg nem muszáj ne használjam, mondták nálam bölcsebb szakik :) Az olajfilm réteget is kimossa a csapágyak közül és pillanatok alatt nagy kopást idézhet elõ...

Számomra ez logikusan hangzik, nem is erõltetem a témát. Inkább pár száz km után cserélek olajat vacakabb, olcsóbb olajjal és utána mehet bele a jóminõségû.

Olajsár kitakarítására nem egyszerûbb az olajteknõt leszedni és kidzsuvázni? Persze ha elszabadult az egész motortérben...az más.
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK :(
E12 1.6
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Olajsár mindenhol van. Ahol nem éred el, ott sajnos meg kell járatni. VAGY szétfûzöd és lúggal átspricceled :D Az picit más kategória.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa »

azért kíváncsi lennék a belsejére...:D de majd idõvel...
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Szelepfedelet leveszed, az már sok mindent elárul! Sok olyan apró zug van, ahol kisebb az áramlás és le tud ülepedni a nutella :)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Gabes
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 97
Csatlakozott: 2011 jan. 27, 11:38 pm
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Hozzászólás Szerző: Gabes »

Sziasztok!

Héten cseréltem kuplung fõhengert E10-es Corollámon. Gondoltam leírom mi volt, hátha jól jön majd másnak. A fékrásegítõ vákuum dobját elég lelazítani, nem kell a rendszert megbontani. 4 anya fogja a tûzfalon az utastér felõl a kormány alatt. Ezeket leszedve a motor felé meg lehet húzni a fékrásegítõt ameddig a csövek engedik. Ez után a kuplung fõhengert már ki lehet venni, amit szintén belülrõl fog két anya, illetve a nyomórudat kell kiszabadítani a pedáltól, persze a rendszerben lévõ fékfolyadék leengedése után. A motortér felé ki lehet játszani az egészet, aztán visszafelé ugyan ez fordítva.

üdv, Gábor
'95 E10 Hatchback 1.3 XLi 4E-FE
Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa »

Pacsker írta:Szelepfedelet leveszed, az már sok mindent elárul! Sok olyan apró zug van, ahol kisebb az áramlás és le tud ülepedni a nutella :)
vettem már le...black...
Válasz küldése