Nem egymás mellett van a két szívószelep, azért van máshogy a bütyök rajta. Egyszerre nyílik azPacsker írta:Hogy a szívó oldal gázoszlop "lengése" mérséklõdjön? Így kevesebbet/lassabban megy a karbi fele a levegõ és könnyebb ismét megindítani, meggyorsítani a szelepek irányába.
Hú most nagyon máshol jár az eszem, ez csak egy hasraütõs tipp. Vagy a turbulens áramlás kiküszöbölése beszíváskor? A már nyitott mellé magával szívja a másikat?
A lényeg, hogy a mérnökök kitalálták ezt, biztos nem véletlenEgyébként nagy a késleltetés, vagy csak icipici?
Autoreszelgetes
- [Walaki]D`Lair
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3604
- Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
- Autód gyártási éve: 1985
- Autód típusa (és generációja): Corolla E8
- Autód felszereltségi jelölése: GT
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto ///

2006 - KTM 640 LC4 Supermoto ///
- toytomi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Ahha. Mondjuk így már van értelme.[Walaki]D`Lair írta:Nem egymás mellett van a két szívószelep, azért van máshogy a bütyök rajta. Egyszerre nyílik azPacsker írta:Hogy a szívó oldal gázoszlop "lengése" mérséklõdjön? Így kevesebbet/lassabban megy a karbi fele a levegõ és könnyebb ismét megindítani, meggyorsítani a szelepek irányába.
Hú most nagyon máshol jár az eszem, ez csak egy hasraütõs tipp. Vagy a turbulens áramlás kiküszöbölése beszíváskor? A már nyitott mellé magával szívja a másikat?
A lényeg, hogy a mérnökök kitalálták ezt, biztos nem véletlenEgyébként nagy a késleltetés, vagy csak icipici?
Ugyanez a hengerenként 5 szelepes 4AGE is...
CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Óvakodnék tõle. A kenési tényezõt is nézzük. Ha valami nagyon szar, nem kell a csapágynak sok idõ.
Szelepszárszimering és a többi, ahogy írtátok? hááát...
Még a motormosótól is rettegtem. de egyszer muszáj volt.
Szerintem csak akkor van értelmük, ha olajsaras lerakódás van. Ha csak elszínezõdés, azt le kell tojni
Szelepszárszimering és a többi, ahogy írtátok? hááát...
Még a motormosótól is rettegtem. de egyszer muszáj volt.
Szerintem csak akkor van értelmük, ha olajsaras lerakódás van. Ha csak elszínezõdés, azt le kell tojni
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- zoli99
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Én is érdeklõdtem már motormosó folyadék ügyben. Amíg nem muszáj ne használjam, mondták nálam bölcsebb szakik
Az olajfilm réteget is kimossa a csapágyak közül és pillanatok alatt nagy kopást idézhet elõ...
Számomra ez logikusan hangzik, nem is erõltetem a témát. Inkább pár száz km után cserélek olajat vacakabb, olcsóbb olajjal és utána mehet bele a jóminõségû.
Olajsár kitakarítására nem egyszerûbb az olajteknõt leszedni és kidzsuvázni? Persze ha elszabadult az egész motortérben...az más.
Számomra ez logikusan hangzik, nem is erõltetem a témát. Inkább pár száz km után cserélek olajat vacakabb, olcsóbb olajjal és utána mehet bele a jóminõségû.
Olajsár kitakarítására nem egyszerûbb az olajteknõt leszedni és kidzsuvázni? Persze ha elszabadult az egész motortérben...az más.
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK 
E12 1.6
E12 1.6
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Olajsár mindenhol van. Ahol nem éred el, ott sajnos meg kell járatni. VAGY szétfûzöd és lúggal átspricceled
Az picit más kategória.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Szelepfedelet leveszed, az már sok mindent elárul! Sok olyan apró zug van, ahol kisebb az áramlás és le tud ülepedni a nutella 
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Gabes
- Visszajáró

- Hozzászólások: 97
- Csatlakozott: 2011 jan. 27, 11:38 pm
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Sziasztok!
Héten cseréltem kuplung fõhengert E10-es Corollámon. Gondoltam leírom mi volt, hátha jól jön majd másnak. A fékrásegítõ vákuum dobját elég lelazítani, nem kell a rendszert megbontani. 4 anya fogja a tûzfalon az utastér felõl a kormány alatt. Ezeket leszedve a motor felé meg lehet húzni a fékrásegítõt ameddig a csövek engedik. Ez után a kuplung fõhengert már ki lehet venni, amit szintén belülrõl fog két anya, illetve a nyomórudat kell kiszabadítani a pedáltól, persze a rendszerben lévõ fékfolyadék leengedése után. A motortér felé ki lehet játszani az egészet, aztán visszafelé ugyan ez fordítva.
üdv, Gábor
Héten cseréltem kuplung fõhengert E10-es Corollámon. Gondoltam leírom mi volt, hátha jól jön majd másnak. A fékrásegítõ vákuum dobját elég lelazítani, nem kell a rendszert megbontani. 4 anya fogja a tûzfalon az utastér felõl a kormány alatt. Ezeket leszedve a motor felé meg lehet húzni a fékrásegítõt ameddig a csövek engedik. Ez után a kuplung fõhengert már ki lehet venni, amit szintén belülrõl fog két anya, illetve a nyomórudat kell kiszabadítani a pedáltól, persze a rendszerben lévõ fékfolyadék leengedése után. A motortér felé ki lehet játszani az egészet, aztán visszafelé ugyan ez fordítva.
üdv, Gábor
'95 E10 Hatchback 1.3 XLi 4E-FE