Termosztát csere - hűtőrendszer tisztítása / "Vizes topic"

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
zoli99
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: zoli99 »

Laic írta:A fogyasztás topikban indult téma folytatásaként: Megrendeltem a gyári termosztátot (tájékoztatásul 8800.- a termosztát, 1600.- az O-gyûrû) hétvégén kicserélem.
Mint írtátok akkor már érdemes átmosni, amit valahogy megoldok, de kérdésem: Csak hidegvizes megoldás áll a rendelkezésemre. Ha már elõzõ este leteszem a kocsit nem lehet baja a hideg víztõl...? Viszont akkor csak álló motorral tudom átmosni, vagy ha kicsit megjáratom lesz-e baja?

Bocsánat a hülye kérdésekért, de amit még nem csináltam, arról szeretek minden apró részletet elõre megtudni...
Hali!

Én pont most csináltem E10-en. Ahogy írtad: ha hideg a blokk, hideg a hûtõfolyadék, nehezebben oldódik fel a dzsuva: ergo értelmetlen ennyit szenvedni. Akkor már lehet, hogy egy profi hûtõrendszer tisztító folyadék? (Motul)

Azt mondjuk meg tudod csinálni, hogy kannában viszel ki forró vizet? Az egyik profi leírásban itt a fórumon például azt írták (mondjuk 1-1 kanna [5liter] a motorra és a radiátorra már bõven elég lehet...).

Zoli
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK :(
E12 1.6
Avatar
Laic
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 228
Csatlakozott: 2010 okt. 25, 03:23 pm
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Hozzászólás Szerző: Laic »

Köszi! Átolvastam mégegyszer a topikot és aszem összeállt a kép, hogy fogom csinálni.
Toyota Corolla 1,4 sedan E11 4E-FE
Avatar
gasztroterrorista
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 423
Csatlakozott: 2008 jan. 17, 09:10 pm
Autód gyártási éve: 2002
Autód típusa (és generációja): Egyéb nem japán gyártó
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Egyéb
Tartózkodási hely: Budapest / Szentendre

Hozzászólás Szerző: gasztroterrorista »

Kérném a tapasztalt topictársak segítségét!
A következõ hibajelenséget tapasztaltam: nem melegszik a vizem, illetve alapjáraton állóhelyben nagyon kicsit. Az alapjárat nem megy 1400 alá, a vízhõfokmérõ alig mozdul meg, viszont a gumicsövek melegek. Termosztátra tippelek, jó a megérzésem? Illetve a hûtõ alján van-e leeresztõ csap a hûtõfolyadék leengedéséhez? (1,3 2E-E)
'02 VW T4 Caravelle 2.5 TDI, ACV
'91 EE90 1.3 2E-E Liftback
Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa »

csap van a venti felõli oldalon alul,kiszedhetõ is a gyorsabb lefolyás érdekében...a többit passzolom..
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

gasztroterrorista írta:Kérném a tapasztalt topictársak segítségét!
A következõ hibajelenséget tapasztaltam: nem melegszik a vizem, illetve alapjáraton állóhelyben nagyon kicsit. Az alapjárat nem megy 1400 alá, a vízhõfokmérõ alig mozdul meg, viszont a gumicsövek melegek. Termosztátra tippelek, jó a megérzésem? Illetve a hûtõ alján van-e leeresztõ csap a hûtõfolyadék leengedéséhez? (1,3 2E-E)
Termosztát csere. Csak gyárit.
Avatar
gasztroterrorista
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 423
Csatlakozott: 2008 jan. 17, 09:10 pm
Autód gyártási éve: 2002
Autód típusa (és generációja): Egyéb nem japán gyártó
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Egyéb
Tartózkodási hely: Budapest / Szentendre

Hozzászólás Szerző: gasztroterrorista »

Köszönöm a segítséget!
'02 VW T4 Caravelle 2.5 TDI, ACV
'91 EE90 1.3 2E-E Liftback
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Tényleg csak gyárit
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Ja, és van a hûtõ alján leeresztõ.

Ha igazán jól akarod megcsinálni, engedd le a blokkból is a vizet. Az olajszûrõ környékén
van egy csavar a blokkban. Csak úgy árválkodik magában. Az a blokk leeresztõ csavarja.
Kúpos, és elég rendesen bele lehet szorulva. Szigorúan 6-lapú kulccsal, lehetõség szerint
Crovával, nehogy elnyalódjon a feje.

A non plus ultra, ha a radiátorból is kinyomatod. A tûzfalnál, ahol becsatlakoznak a csövek,
ott kell megbontani (bár rá lehetnek gyógyulva eléggé, nagyon óvatosan kell, mert vékony a
fémcsõ nagyon).
Avatar
Laic
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 228
Csatlakozott: 2010 okt. 25, 03:23 pm
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Hozzászólás Szerző: Laic »

Szombaton kicseréltem én is, átmostam a rendszert, bár nekem elég tisztának tünt ami kijött belõle.
Hibajelenség eltünt, mutató pikk-pakk vízszintesbe áll, fûtés is gyorsan beindul. :wink:
Toyota Corolla 1,4 sedan E11 4E-FE
Avatar
zoli99
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: zoli99 »

Jaja, Lackónál a pont! Én lehúztam a radiátor csövet alul, kifolyt minden víz. Aztán kiendgedtem a blokk csavart és még kijött vagy 1 liter víz onnét!!

Másrészt utána lehet szépen átmosni a blokkot a leírás szerint.
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK :(
E12 1.6
Avatar
zoli99
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: zoli99 »

Laic írta:Szombaton kicseréltem én is, átmostam a rendszert, bár nekem elég tisztának tünt ami kijött belõle.
Hibajelenség eltünt, mutató pikk-pakk vízszintesbe áll, fûtés is gyorsan beindul. :wink:
Királyság! ;) Nekem kissé szokatlan a Corollán, hogy le van szögezve a hõfokmérõ vízszintes állásba (miután bemelegedett) kb. század mm-eket hajlandó mozdulni :))

Nem ehhez vagyok szokva, elõtte francia autó(nak nevezett f*stalicska)m volt :o
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK :(
E12 1.6
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Autochem a neve annak a hûtõtisztító cuccnak amirõl beszéltem.
http://autochem.hu/index.php?fm=3&sm=1&sm2=71
Nagyon faja cucc!!
Brutál hogy kitisztítja a rendszert. :)
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

toytomi írta:Autochem a neve annak a hûtõtisztító cuccnak amirõl beszéltem.
http://autochem.hu/index.php?fm=3&sm=1&sm2=71
Nagyon faja cucc!!
Brutál hogy kitisztítja a rendszert. :)
Tényleg hasznos dolog !

Kétélû viszont, mert ha a hûtõ. vagy a fûtõradiátor belsõ falát valahol ki-
kezdte már a nem belevaló hûtõfolyadék, akár ki is lyukaszthatja....
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Hölgyeim és Uraim!
Lehet megvan a megoldás az olcsó utángyártott, azonban rossz minõségû és a nagyon drága, ellenben masszív gyári termosztátok kérdésére. :)

Azt ugye sulykoljuk mindenkibe, hogy utángyártott termosztátot NE vegyen az autójába! Sokan megfizettük érte a tanulópénzt. Próbáltuk a legrosszabbtól a legjobb minõségûig, volt ami pár hónapot is kibírt, de volt, ami a berakás pillanatában már rossz volt. Ezek 1000Ft-tól a 3-4000 Ft ig terjednek, ami ugyan nagyon csábító, ámbár nem szabad engedni a kísértésnek. (csak kidobott pénz).

Ha a vízhõfok mutatónk már kókad lefelé, netán télen alig éri el a megszokott üzemi hõfokot, vagy még csak a kezdõ jelei vannak, miszerint nagyobb sebességnél lejjebb ereszkedik a mutatónk, télen alig van fûtésünk, akkor bizony nagy valószínûséggel haldoklik a termosztát.
Ne hagyjuk figyelmen kívül és ne halogassuk! Jobb esetben részben vagy egészben "nyitva marad", így a komfort tényezõn kívül (nincs fûtés), magas lesz az alapjárat, nagy mértékben növekedhet a fogyasztás, sõt mûszakilag is romlik az autó állapota. A motor folyamatosan az üzemi hõmérséklete alatt dolgozik, nem kap megfelelõ kenést és gyorsabban elkopnak a forgó/mozgó alkatrészek. Rosszabb esetben zárt állapotában "ragad meg" a termosztát, a motor hûtõfolyadékjának megszûnik a keringése és pillanatok alatt felforrhat a víz. Ha az ember nem veszi észre, sec-perc alatt hengerfejes lesz, sõt a túlhevülés következtében még komolyabb problémák is adódhatnak.

Az utóbbi érvek miatt mindenkinek tanácsoltuk a gyári Toyota dobozos termosztátok beszerzését. Ezzel nem is volt gond, hisz ha azt néztük, hogy normál esetben átlagosan 150-200 ezer km-t/ 10-15 évet kibírnak, akkor az az 5000 Ft-os vételár egyáltalán nem tûnt soknak. 2 évvel ezelõtt még nekem is ennyiért sikerült hoznom pár klubtagunk autójához, azonban annyira "elromlott a forint", hogy mára nagyon megnõtt az áruk. Mai nap érkezett meg 3 termosztátom a Tsusho-tól: 1 Sancynak, 1 Frool-nak és 1 magamnak. Bruttó áruk 8821 Ft volt és attól tartok ez csak rosszabb lesz. Sajnos a kereseteink nem követik a dráguló valutát, ami ugye szinte mindenre hatással van, így egyre nehezebb a zsebünkbe nyúlni és kiadni egyszerre ekkora összegeket.

Frool AE86-jába egy ici-picit más termosztát kellett, mint az E9-ekbe, ami nagy szerencse volt. Kibontottam a dobozt és láttam, hogy a peremébe nem csak a TEQ logó és a 82°C-os nyitási hõmérséklet volt beleütve, hanem egy "Kuzeh" logó/felirat is. Eddig még egy fiatalabb Toyotáén sem láttam és azt hittem, hogy tényleg Toyota gyártmányok a termosztátok. Azonban ez a véletlen szerencse miatt kiderült, hogy egy gyári beszállító, vagy egy elismert utángyártó (pl Optifit, Mitsuboshi, Koyo...)
Rákerestem a neten és megtaláltam: http://frugalmechanic.com/auto-part/kuz ... thermostat

Kép

Képrõl egy az egybe ugyanígy néz ki a Toyota dobozos termoztát is és ahogy nézem közel harmad áron megvásárolhatóak.

Kuzeh termosztátot mindenkinek! :)

Hasonló szempontok miatt jó utána érdeklõdni egyéb alkatrészek gyári beszállítója vagy hivatalosan elfogadott utángyártója gyanánt. Sokszor 80%-al olcsóbban meg tudjuk vásárolni a gyári minõségû termékeket, ha használjuk az eszünket és utánajárunk a dolgoknak!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Taki
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 945
Csatlakozott: 2010 ápr. 23, 09:48 am
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tapolca

Hozzászólás Szerző: Taki »

Háát Matyi!
Ezt 2 héttel ezelõtt is írhattad volna. Most jött meg az 1C-be a termosztátom. :cry:
Mindegy, legközelebb (kb10év múlva :D ) Utángyártott lesz.
Csak az az igazán bátor, aki be meri venni a hashajtóra az altatót!
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti
Válasz küldése