Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Hengerfejet síkoltasd mindenképp. (blokkot is illene, de ha szépen meg tudod pucolni és nincs megrohadva a vízjáratok környékén, akkor talán bírja).
Csak gyári hfejtömítést!
Csavarok vszínüleg bírni fogják (nekem több le-fel vételt is bírtak), DE! ne a Haynes és egyéb manualok szerint húzd meg, hanem gyári érték szerint. Általában 1-2x 90 fok és csak utána jön a nyomaték.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Igazság szerint neked nem lenne nagyon sok dolgod. Ha leveszed a fejet utána el kell vinni hengerfejeshez. Síkoltatni, szelepeket becsiszoltatni, nyomáspróba aztán igazán ennyi. A szelepszár szimmeringet meg ki tudják ott is cserélni. A blokkot nem hinném hogy síkoltatni kellene, nem hiszem hogy azért kell levenni a fejet, mert szét hajtottad a motort :) Azt szépen fém tisztára fel kell takarítani, a víz, az olaj, meg a henrgerfej csavarok furatait ki kell fújni sûrített levegõvel, azt isten áldja vigye. Én ajánlanám az új csavarokat, mert hogyha költeni akarsz rá, akkor én már kicserélném azt is, oly mindegy már akkor. Nem az fogja megdobni a költségeket. Ja és akkor már nyilván egy olaj csere szûrõvel együtt is ajánlott. Azt meg persze az összeszerelés elõtti elsõ indítás elõtt megcsinálod mert biztos hogy jól lecsorog az olaj mindenhonnan. Nagyjából ennyi lenne a történet. :)
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Ja igen majd el felejtettem. Ne felejtsd el a megfelelõ tömítést kiválasztani, itt nyilván az ékekre gondolok. Toyotánal betûk jelölik 'A' 1 ék, 'B' 2 ék stb. Az se egy hátrány tudni kiválasztani ugye, ezek jelölik a tömítés vastagságát. Gyári elõírás az volna, hogy meg kell mérni a dugattyú túllógást a felsõ holtponton a hengersíkhoz képest.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
Regahplay
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2011 jan. 15, 04:36 pm
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Hozzászólás Szerző: Regahplay »

Értem,én személy szerint nem vagyok nagy autózseni bár eddig én csináltam minden cserét
de a motor na azt még nem de megoldom valahogy nem gond csak nem akarom benézni a dolgokat alkatrész ügyileg
meg hát akarom még használni ,esetleg egy jó hely ahonnan érdemes beszerezni a cuccot hozzá :?: :?: :?:
Vagy esetleg egy robbantott ábra ha akadna elfekvõben hogy tisztán lássak :roll: :roll: Kösyke !
"Amit csak kíván megkapja,Toyota!"
'93 E10 1.3 4E-FE Liftback
Avatar
zoli99
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: zoli99 »

Regahplay írta:Értem,én személy szerint nem vagyok nagy autózseni bár eddig én csináltam minden cserét
de a motor na azt még nem de megoldom valahogy nem gond csak nem akarom benézni a dolgokat alkatrész ügyileg
meg hát akarom még használni ,esetleg egy jó hely ahonnan érdemes beszerezni a cuccot hozzá :?: :?: :?:
Vagy esetleg egy robbantott ábra ha akadna elfekvõben hogy tisztán lássak :roll: :roll: Kösyke !
Robbantottábrák: http://www.toyodiy.com/parts/g_E_1993_T ... LMDKW.html
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK :(
E12 1.6
mixivik
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2008 okt. 26, 12:34 am

Hozzászólás Szerző: mixivik »

sziasztok!
következõ lenne a kérdésem:
az e9 liftback mûszerfalát ha le akarom / ki akarom szedni az nagyon macerás dolog,és ahhoz ki kell e venni a szélvédõt?

ja a mûszerfal alatt a komplett "panelt" értem,szóval tûzfalig mindent...:)
ce90 LB 1.8D
Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa »

mixivik írta:sziasztok!
következõ lenne a kérdésem:
az e9 liftback mûszerfalát ha le akarom / ki akarom szedni az nagyon macerás dolog,és ahhoz ki kell e venni a szélvédõt?
nem kell kivenni,de szerezz be egy akkus csavarhúzót,különben 1 nap...:D:D amúgy nem macerás,csak sokat kell csavarozni...
mixivik
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2008 okt. 26, 12:34 am

Hozzászólás Szerző: mixivik »

az van :) köszke!
ce90 LB 1.8D
Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa »

mixivik írta:az van :) köszke!
hidegben óvatosan a mûanyagokkal!!:D nem bonyodalmas,ha nem jön,akkor van még benne csavar...lesz egykét rejtett darab is...
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

A mûszerfal párnát függõleges irányban felefele le kell "akasztani" a helyérõl, aztán mehet csak az öledbe. Ne rángasd!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
mixivik
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2008 okt. 26, 12:34 am

Hozzászólás Szerző: mixivik »

értem.na és a fûtõ-ventis panellel sokat kell majd szenvedni visszakötésnél?
ce90 LB 1.8D
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Nem tudom mit tervezel. Az utastérben legrosszabb esetbe is a fûtés "rudazatot" tudod megbontani, ami nem nehéz, csak visszarakásnál kell észnél lenni plusz a fûtõradiátor 2 fûtõcsövét. Utóbbiaknál vigyázz nagyon, mert rézbõl vannak, tõbe eltörhetnek, vagy összelapulhatnak. Nehéz lesz megindítani, de ne kapkodj.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
mixivik
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2008 okt. 26, 12:34 am

Hozzászólás Szerző: mixivik »

a terv az hogy tûzfalig leszedni mindent.. :)
ce90 LB 1.8D
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Szakik, lenne egy kérdésem. :)
Az én motorom 2E-s, 12 szelepes. A hétvégén szelephézagot állítottam rajta és feltûnt valami, amire nem tudom a választ. Mivel még nem volt ilyen autóm, nem is gondoltam volna, hogy ilyen. Annak ellenére, hogy láttam már egy két Toyotát szétszedve (Toyota T-Max-ba voltam tanuló még anno :roll: 8) :) ). Az még rendbe van, hogy a szívó szelepbõl van kettõ, bár ezt se értem, mert általában a kipufogóból szokott kettõ lenni. De, az miért van, hogy a két szívó szelep nem egyszerre nyit, hanem késleltetve :?: Erre várom a válaszokat, tapasztalatokat. Arra én is rájöttem, hogy ilyen kedve volt a tervezõnek. :)
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Hogy a szívó oldal gázoszlop "lengése" mérséklõdjön? Így kevesebbet/lassabban megy a karbi fele a levegõ és könnyebb ismét megindítani, meggyorsítani a szelepek irányába.
Hú most nagyon máshol jár az eszem, ez csak egy hasraütõs tipp. Vagy a turbulens áramlás kiküszöbölése beszíváskor? A már nyitott mellé magával szívja a másikat?
A lényeg, hogy a mérnökök kitalálták ezt, biztos nem véletlen :D Egyébként nagy a késleltetés, vagy csak icipici?
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Válasz küldése