Autoreszelgetes
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Hengerfejet síkoltasd mindenképp. (blokkot is illene, de ha szépen meg tudod pucolni és nincs megrohadva a vízjáratok környékén, akkor talán bírja).
Csak gyári hfejtömítést!
Csavarok vszínüleg bírni fogják (nekem több le-fel vételt is bírtak), DE! ne a Haynes és egyéb manualok szerint húzd meg, hanem gyári érték szerint. Általában 1-2x 90 fok és csak utána jön a nyomaték.
Csak gyári hfejtömítést!
Csavarok vszínüleg bírni fogják (nekem több le-fel vételt is bírtak), DE! ne a Haynes és egyéb manualok szerint húzd meg, hanem gyári érték szerint. Általában 1-2x 90 fok és csak utána jön a nyomaték.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- toytomi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Igazság szerint neked nem lenne nagyon sok dolgod. Ha leveszed a fejet utána el kell vinni hengerfejeshez. Síkoltatni, szelepeket becsiszoltatni, nyomáspróba aztán igazán ennyi. A szelepszár szimmeringet meg ki tudják ott is cserélni. A blokkot nem hinném hogy síkoltatni kellene, nem hiszem hogy azért kell levenni a fejet, mert szét hajtottad a motort
Azt szépen fém tisztára fel kell takarítani, a víz, az olaj, meg a henrgerfej csavarok furatait ki kell fújni sûrített levegõvel, azt isten áldja vigye. Én ajánlanám az új csavarokat, mert hogyha költeni akarsz rá, akkor én már kicserélném azt is, oly mindegy már akkor. Nem az fogja megdobni a költségeket. Ja és akkor már nyilván egy olaj csere szûrõvel együtt is ajánlott. Azt meg persze az összeszerelés elõtti elsõ indítás elõtt megcsinálod mert biztos hogy jól lecsorog az olaj mindenhonnan. Nagyjából ennyi lenne a történet. 
CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
- toytomi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Ja igen majd el felejtettem. Ne felejtsd el a megfelelõ tömítést kiválasztani, itt nyilván az ékekre gondolok. Toyotánal betûk jelölik 'A' 1 ék, 'B' 2 ék stb. Az se egy hátrány tudni kiválasztani ugye, ezek jelölik a tömítés vastagságát. Gyári elõírás az volna, hogy meg kell mérni a dugattyú túllógást a felsõ holtponton a hengersíkhoz képest.
CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
- Regahplay
- Visszajáró

- Hozzászólások: 44
- Csatlakozott: 2011 jan. 15, 04:36 pm
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Értem,én személy szerint nem vagyok nagy autózseni bár eddig én csináltam minden cserét
de a motor na azt még nem de megoldom valahogy nem gond csak nem akarom benézni a dolgokat alkatrész ügyileg
meg hát akarom még használni ,esetleg egy jó hely ahonnan érdemes beszerezni a cuccot hozzá
Vagy esetleg egy robbantott ábra ha akadna elfekvõben hogy tisztán lássak
Kösyke !
de a motor na azt még nem de megoldom valahogy nem gond csak nem akarom benézni a dolgokat alkatrész ügyileg
meg hát akarom még használni ,esetleg egy jó hely ahonnan érdemes beszerezni a cuccot hozzá
Vagy esetleg egy robbantott ábra ha akadna elfekvõben hogy tisztán lássak
"Amit csak kíván megkapja,Toyota!"
'93 E10 1.3 4E-FE Liftback
'93 E10 1.3 4E-FE Liftback
- zoli99
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Robbantottábrák: http://www.toyodiy.com/parts/g_E_1993_T ... LMDKW.htmlRegahplay írta:Értem,én személy szerint nem vagyok nagy autózseni bár eddig én csináltam minden cserét
de a motor na azt még nem de megoldom valahogy nem gond csak nem akarom benézni a dolgokat alkatrész ügyileg
meg hát akarom még használni ,esetleg egy jó hely ahonnan érdemes beszerezni a cuccot hozzá![]()
![]()
![]()
Vagy esetleg egy robbantott ábra ha akadna elfekvõben hogy tisztán lássak![]()
Kösyke !
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK 
E12 1.6
E12 1.6
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
A mûszerfal párnát függõleges irányban felefele le kell "akasztani" a helyérõl, aztán mehet csak az öledbe. Ne rángasd!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Nem tudom mit tervezel. Az utastérben legrosszabb esetbe is a fûtés "rudazatot" tudod megbontani, ami nem nehéz, csak visszarakásnál kell észnél lenni plusz a fûtõradiátor 2 fûtõcsövét. Utóbbiaknál vigyázz nagyon, mert rézbõl vannak, tõbe eltörhetnek, vagy összelapulhatnak. Nehéz lesz megindítani, de ne kapkodj.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- toytomi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Szakik, lenne egy kérdésem.
Az én motorom 2E-s, 12 szelepes. A hétvégén szelephézagot állítottam rajta és feltûnt valami, amire nem tudom a választ. Mivel még nem volt ilyen autóm, nem is gondoltam volna, hogy ilyen. Annak ellenére, hogy láttam már egy két Toyotát szétszedve (Toyota T-Max-ba voltam tanuló még anno
). Az még rendbe van, hogy a szívó szelepbõl van kettõ, bár ezt se értem, mert általában a kipufogóból szokott kettõ lenni. De, az miért van, hogy a két szívó szelep nem egyszerre nyit, hanem késleltetve
Erre várom a válaszokat, tapasztalatokat. Arra én is rájöttem, hogy ilyen kedve volt a tervezõnek. 
Az én motorom 2E-s, 12 szelepes. A hétvégén szelephézagot állítottam rajta és feltûnt valami, amire nem tudom a választ. Mivel még nem volt ilyen autóm, nem is gondoltam volna, hogy ilyen. Annak ellenére, hogy láttam már egy két Toyotát szétszedve (Toyota T-Max-ba voltam tanuló még anno
CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Hogy a szívó oldal gázoszlop "lengése" mérséklõdjön? Így kevesebbet/lassabban megy a karbi fele a levegõ és könnyebb ismét megindítani, meggyorsítani a szelepek irányába.
Hú most nagyon máshol jár az eszem, ez csak egy hasraütõs tipp. Vagy a turbulens áramlás kiküszöbölése beszíváskor? A már nyitott mellé magával szívja a másikat?
A lényeg, hogy a mérnökök kitalálták ezt, biztos nem véletlen
Egyébként nagy a késleltetés, vagy csak icipici?
Hú most nagyon máshol jár az eszem, ez csak egy hasraütõs tipp. Vagy a turbulens áramlás kiküszöbölése beszíváskor? A már nyitott mellé magával szívja a másikat?
A lényeg, hogy a mérnökök kitalálták ezt, biztos nem véletlen
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)