Üzemanyag megtakaritás!

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
B Jani
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 123
Csatlakozott: 2007 máj. 07, 09:31 pm
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom Megye

Hozzászólás Szerző: B Jani »

Szóval,ha üzemanyag megtakarítás akkor szólnom kell!
Mióta a Motul 8100 X-cess 5W40 tipusú motorolajat használom a 92-es évjáratú 1.8D corollámba azóta nem hiszek a szememnek.
730 km nél kezdett világítani a "sárga" most 810-830 nál teszi uezt.
Én sem hiszem el de ez van.Ha valaki ki akarja próbálni 2200/L áron tudom ezt az olajat. :P :wink:
Avatar
zoli99
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: zoli99 »

Urak, mi a tapasztalt a régebbi (E10) Corollák gázosításáról (LPG)?
Sok rémhír kering, hogy a Toyoták nem szeretik a gyatrább felsõ kenést... Városi legenda? Van valakinek pro/kontra érve?

Pozitívumként azt szokták emlegetni, hogy a motorolaj szinte eredeti állapotú csere után (nincs benzinpára lecsapódás a hengerfalon,nem kerül bele az olajba).

Húzós a gázosítás ára és sokára térülne meg (nekem). De ilyen benzinárak mellett egyre csábítóbb...

Köszi
Zoli
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK :(
E12 1.6
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Konkrétan Toyotánál én még nem találkoztam eddig bajjal, de az a tapasztalt nálunk, hogy nem nagyon szeretik az autók. A gáz szereti sorra kiküldeni a trafókat. Én csak olyan példával tudok szolgálni, hogy Peuget 607 3.0 V6-os motor. Eddig fél év alatt 4 trafó. Fiat Stilo 1.4 16V, egy év alatt 2 trafó. Vagy csak ha a jó öreg Ladákat nézzük képes a kipufogó szelep tányért is elégetni :D Tény a mi tény én az ilyen és hasonlók alapján tudok ítélkezni a gáz felett, de vannak elõnyei is a gáznak. Elméletileg ugye a gáz jobban keveredik a levegõvel. Fizika általános iskola :D légnemû anyag légnemûvel jól keveredik. De viszont ugyanannyi gáz kevesebb energiával bír, mint ugyanannyi benzin. Ezért több gázt fogyaszt a motor, mint benzint. Szóval ezek alapján én amondó vagyok, hogyha egy motort benzinre terveztek, akkor az azzal is fog tökéletesen mûködni, nem pedig gázzal. Na mindegy egy szónak is száz a vége: gáz sütõbe, gázolaj traktorba mint ahogy a mondás tartja :)
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa »

toytomi írta:...gáz sütõbe, gázolaj traktorba ...
így igaz..gáz SUCK!
Avatar
zoli99
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: zoli99 »

toytomi írta:Konkrétan Toyotánál én még nem találkoztam eddig bajjal, de az a tapasztalt nálunk, hogy nem nagyon szeretik az autók. A gáz szereti sorra kiküldeni a trafókat. Én csak olyan példával tudok szolgálni, hogy Peuget 607 3.0 V6-os motor. Eddig fél év alatt 4 trafó. Fiat Stilo 1.4 16V, egy év alatt 2 trafó. Vagy csak ha a jó öreg Ladákat nézzük képes a kipufogó szelep tányért is elégetni :D Tény a mi tény én az ilyen és hasonlók alapján tudok ítélkezni a gáz felett, de vannak elõnyei is a gáznak. Elméletileg ugye a gáz jobban keveredik a levegõvel. Fizika általános iskola :D légnemû anyag légnemûvel jól keveredik. De viszont ugyanannyi gáz kevesebb energiával bír, mint ugyanannyi benzin. Ezért több gázt fogyaszt a motor, mint benzint. Szóval ezek alapján én amondó vagyok, hogyha egy motort benzinre terveztek, akkor az azzal is fog tökéletesen mûködni, nem pedig gázzal. Na mindegy egy szónak is száz a vége: gáz sütõbe, gázolaj traktorba mint ahogy a mondás tartja :)
Ezek gázos autók, amiket bevittek javíttatni?
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK :(
E12 1.6
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Ezek voltak. Ja és még amit nem írtam le, hogy a hibatárolóba is írt be hibákat. EGR szeleppel kapcsolatosakat. Persze mindet lehetett törölni eddig, csak eléggé kellemetlen, hogy folyamatosan világít a motorellenõrzõ lámpa.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

gecsa írta:
toytomi írta:...gáz sütõbe, gázolaj traktorba ...
így igaz..gáz SUCK!
Csatlakozom.
Avatar
zoli99
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: zoli99 »

No, minden esetre ha van itt olyan régebbi Corollás, aki gázzal jár kíváncsi lennék a tapasztalatára :) (Békalámpások, E10-esek...)

Azért egy kis pozitív tapsztalat: múltkor beszéltem egy taxissal, 700.000km volt az off Skoda Octáviájában, gázzal...

Köszi
Zoli
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK :(
E12 1.6
Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa »

gázos autót szerintem sokkal nehezebb eladni..én sem vennék..kérdés,hogy a skodában mi mindent kellett cserélni,és hányszor..meg az is,hogy mikor került bele a gáz..amúgy is sok a baj azzal a típussal,apósnak is olyan van..nagy,sokat eszik,de legalább nem megy..:D

azt a kérdést kell feltenni,hogy az olcsóbb üzemanyag mellett a megnövekedett fogyasztással hoz-e annyi hasznot a dolog,hogy a megnövekedett szervízköltséget ki tudja termelni,és akor még nem beszéltünk a megvételrõl,és a beszerelés költségeirõl...
Avatar
zoli99
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: zoli99 »

Jól összeszedted a lényeget :)

Ami még visszatart engem, hogy senki sem garantálja, hogy nem nyomnak rá egy masszív jövedéki adót erre is, ahogy egyre többen beszereltetik és elkezdenek gázzal járni... (Lásd etanol sztory)
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK :(
E12 1.6
mixivik
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2008 okt. 26, 12:34 am

Hozzászólás Szerző: mixivik »

zoli99 írta:Jól összeszedted a lényeget :)

Ami még visszatart engem, hogy senki sem garantálja, hogy nem nyomnak rá egy masszív jövedéki adót erre is, ahogy egyre többen beszereltetik és elkezdenek gázzal járni... (Lásd etanol sztory)
na igen...mondasz valamit..nem lehet itt már semmit sem tudni,lassan azért is adózni kell ha fingik az ember..
szerintem gázra csak akkor érdemes váltani ha sokat mész a verdával és/vagy ha nagy motor van benne.. 1.4-1.6 motoroknál nem lesz számottevõ nyereség..
egyik ismerõsömnek 4.2es A8asa van,benzinbõl eszik átlagban 15 litert ( 6000ft / 100 ) gázból 20-22t ( 4400-4800 / 100 )
ce90 LB 1.8D
Avatar
zoli99
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: zoli99 »

Kicsi az autóm (1.3) és keveset megyek (évi 11ezer) :))
Ez a kérdés megoldódott :D
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK :(
E12 1.6
mixivik
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2008 okt. 26, 12:34 am

Hozzászólás Szerző: mixivik »

jaja..:) annyi km-el kb 4-5 évbe telik mire visszajön a beépítési költség..na és ki tudja mi lesz addigra a gáz árral..
ce90 LB 1.8D
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

ja meg ki tudja hogy mi kotlik meg be a kocsiba miatt, azt se szabad elfelejteni :)
én mondtam gáz sütõbe :D
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
Danee21
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 238
Csatlakozott: 2011 dec. 17, 01:38 pm

Hozzászólás Szerző: Danee21 »

toytomi írta:ja meg ki tudja hogy mi kotlik meg be a kocsiba miatt, azt se szabad elfelejteni :)
én mondtam gáz sütõbe :D
Engedjétek meg hogy ide is betegyem:):
Danee21 írta:Sancy amikor itt járt meséltük neki az új üzemanyag csökkentõ bizgerénkrõl. Noss egy kis teszt után az a helyzet hogy valóban müködik.
99km 5.16Liter azaz 2300Ft (445Ft/liter 100as Mol). Eddig 8.5 volt a fogyasztás (ugyancsak mol 100as benzinnel).

Teszt, alul mások méréseivel
A saját hírdetésünk

Mivel régi barátunk a forgalmazó, ezért nagyon nagy kedvezményt tudtunk elérni, szóval ha valaki kipróbálna, ne máshol tegye:).
Aki szkeptikus lehetõsége van rá kipróbálni, nekünk jelenleg egy B20A9-es Prelude megy vele, felprogramozva (~170le).

A következõ hónapba már lesz 4AGE tapasztalat is.
Minden esetre ha valakit érdekel, a fenti számon, vagy az én számomon lehet érdeklõdni (leginkább megrendelni) /hivatkozzatok, rám, illetve a corolla klubra/.
Válasz küldése