Íratlan szabályok, tippek, trükkök az autózásban

CCH tagok, leendő klubtag jelöltek, érdekességek...
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

bepi81 írta:Én saját példámból kiindulva egyetlen egy, de annál nagyobb különbséget jelölnék meg a téli örömködés, és a vezetéstechnikai tréning (illetve a való életben elõforduló szituk) között:
Elõbbi esetben TUDOD, hogy mi fog történni, SZÁNDÉKOSAN csúszik az autó kereke, míg utóbbinál hirtelen, váratlan idõben csúszik meg az autó X irányban, amire reagálni kell. Tehát, az egyikre felkészülve számítasz, a másik váratlanul ér. A kérdés utóbbinál, hogy mennyi a reakció idõd, és hogyan döntesz a szitu megoldása érdekében... :roll: :wink:
Ez így van. Arra viszont az elõre látó vezetõ (ez egy szemlélet) felkészül, hogy csúszik illetve, csúszni fog és fokozottan figyel. Ált. lehet hallani a rádióban is, hogy merre, lehet csúszós útszakaszokkal találkozni. Érdemes használni minden információ forrást, ha esetleg mi találkoztunk az út során veszélyes útszakasszal, informálni a többi autóst. Egyre több kommunikációs forma lévén ez nem jelenthet gondot.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa »

bepi81 írta:Én saját példámból kiindulva egyetlen egy, de annál nagyobb különbséget jelölnék meg a téli örömködés, és a vezetéstechnikai tréning (illetve a való életben elõforduló szituk) között:
Elõbbi esetben TUDOD, hogy mi fog történni, SZÁNDÉKOSAN csúszik az autó kereke, míg utóbbinál hirtelen, váratlan idõben csúszik meg az autó X irányban, amire reagálni kell. Tehát, az egyikre felkészülve számítasz, a másik váratlanul ér. A kérdés utóbbinál, hogy mennyi a reakció idõd, és hogyan döntesz a szitu megoldása érdekében... :roll: :wink:
szerintem egy tréningen is elõre tudható,hogy mi fog történni....nem telefonálsz közben az asszonnyal,és majszolsz sültkrumplitközben,hanem koncentrálsz,ahogy azt Matyi is mondta...

itt pl elõre tudod,hogy meg fog csúszni az autó jobbra/balra...ezt havon is megcsinálhatod egy parkolóban szerintem..
Kép

ez úgy volna hatásos.ha nem tudnád mikor,hol,és milyen szögben...
és a bólyák sem ugranak eléd,ergo fel tudsz készülni a hirtelen irányváltásra,nem úgy,mint amikor a hülyegyerek kifut eléd a busz mögül...
nem azt mondom,hogy rosszak ezek a tréningek,sõt ha tehetném rendszeresen el is mennék,de errefelé nem találtam,pestg meg nem autózok fel érte..

nekem is volt már váratlan megpördülésem a jégen,szinte reflexbõl tekertem ellen a kormányt,és léptem a gázra... 8) meg is lepõdtem magamon...

mondjuk szerintem egy szimulátor is sokat tud fejleszteni,és itt nem a nittfórszpídrõl beszélek,ahol a kispolski is 300al megy,és 25 méter a féktáv minden esetben... :lol: :lol: :lol: én sokat játszottam pl a gran turismo 4el,perszek kormány+pedállal...na,ott nem csak tolni kell a gázt eszetlenül.. :wink:
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

bubidisc írta:
bepi81 írta:Én saját példámból kiindulva egyetlen egy, de annál nagyobb különbséget jelölnék meg a téli örömködés, és a vezetéstechnikai tréning (illetve a való életben elõforduló szituk) között:
Elõbbi esetben TUDOD, hogy mi fog történni, SZÁNDÉKOSAN csúszik az autó kereke, míg utóbbinál hirtelen, váratlan idõben csúszik meg az autó X irányban, amire reagálni kell. Tehát, az egyikre felkészülve számítasz, a másik váratlanul ér. A kérdés utóbbinál, hogy mennyi a reakció idõd, és hogyan döntesz a szitu megoldása érdekében... :roll: :wink:
Ez így van. Arra viszont az elõre látó vezetõ (ez egy szemlélet) felkészül, hogy csúszik illetve, csúszni fog és fokozottan figyel. Ált. lehet hallani a rádióban is, hogy merre, lehet csúszós útszakaszokkal találkozni. Érdemes használni minden információ forrást, ha esetleg mi találkoztunk az út során veszélyes útszakasszal, informálni a többi autóst. Egyre több kommunikációs forma lévén ez nem jelenthet gondot.
Egyet értünk. :wink:

Reményeink szerint (Magyar Közút) idén nem lesznek olyan katasztrofális állapotok, mint tavaly decemberben és idén januárban (egyszerûen nem szállítottak nekünk sót, amire élõ szerzõdésünk és megrendelésünk volt), mert már október 30-ig leszállítottak 11.000 tonna sót országszerte a nyolcvan akárhány üzemmérnökségünkre. Igen, október 31 az köv. hétfõ, de már befejezték a szállítást két hete...

Szóval, amennyiben a gépeink üzembiztosak lesznek (országos átlagéletkor 25 év!), úgy a Közlekedési Törvényben meghatározott szintidõket minden úton be tudjuk majd tartani. Elvileg anyagok tekintetében idén télen nem lesz hiány. :wink:
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

bepi81 írta:Én saját példámból kiindulva egyetlen egy, de annál nagyobb különbséget jelölnék meg a téli örömködés, és a vezetéstechnikai tréning (illetve a való életben elõforduló szituk) között:
Elõbbi esetben TUDOD, hogy mi fog történni, SZÁNDÉKOSAN csúszik az autó kereke, míg utóbbinál hirtelen, váratlan idõben csúszik meg az autó X irányban, amire reagálni kell. Tehát, az egyikre felkészülve számítasz, a másik váratlanul ér. A kérdés utóbbinál, hogy mennyi a reakció idõd, és hogyan döntesz a szitu megoldása érdekében... :roll: :wink:
Pontosan ezért gyakorolod be, mint már írtam. Ha váratlan szituációban ér, akkor nem az lesz, hogy jááááj mi a rák ván méghálóóóók (satu), Hanem tudod, hogy ezt a mozgást már mûvelte alattad az autó máskor is, nem kell kétségbe esni, hisz még így is menthetõ és terelhetõ ("kormányozható") az autó. Az már más kérdés, hogy le kell küzdened a reflexeket és tudatos mozdulatokkal kell felváltani õket.

Ha nem csak az örömködés megy a hóban, hanem mondjuk kirak az ember egy bóját és konkrét feladatokkal szembesíti magát, amit elõször nem tud megoldani, majd fejleszti magát (havas szlalom, hirtelen megállás, tempós kanyarvétel...), akkor már igen komoly mértékben megközelíti a vezetéstechnikai oktatások szituációit. Sõt, jégen még meg is lökhetik haverok oldalról a kocsi seggét :) máris ott a rántópad :lol:
Szó mi szó, szerintem biztosan segít, adott szituációk kezelésében, sõt, ha télen a nagyon csúszós útfelületen megtanulja "megfogni" az ember, akkor aszfalton könnyebben is fog menni.

Bubi!
Te meg ne írd már Gecsának a lakatosra szánt pénzt :D Pont neki? Õ nem szánt a lakatosnak egy fityinget se :lol: :lol: :lol:
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa »

Pacsker írta: Bubi!
Te meg ne írd már Gecsának a lakatosra szánt pénzt :D Pont neki? Õ nem szánt a lakatosnak egy fityinget se :lol: :lol: :lol:
:fel:
Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa »

bepi81 írta:
bubidisc írta:
bepi81 írta:Én saját példámból kiindulva egyetlen egy, de annál nagyobb különbséget jelölnék meg a téli örömködés, és a vezetéstechnikai tréning (illetve a való életben elõforduló szituk) között:
Elõbbi esetben TUDOD, hogy mi fog történni, SZÁNDÉKOSAN csúszik az autó kereke, míg utóbbinál hirtelen, váratlan idõben csúszik meg az autó X irányban, amire reagálni kell. Tehát, az egyikre felkészülve számítasz, a másik váratlanul ér. A kérdés utóbbinál, hogy mennyi a reakció idõd, és hogyan döntesz a szitu megoldása érdekében... :roll: :wink:
Ez így van. Arra viszont az elõre látó vezetõ (ez egy szemlélet) felkészül, hogy csúszik illetve, csúszni fog és fokozottan figyel. Ált. lehet hallani a rádióban is, hogy merre, lehet csúszós útszakaszokkal találkozni. Érdemes használni minden információ forrást, ha esetleg mi találkoztunk az út során veszélyes útszakasszal, informálni a többi autóst. Egyre több kommunikációs forma lévén ez nem jelenthet gondot.
Egyet értünk. :wink:

Reményeink szerint (Magyar Közút) idén nem lesznek olyan katasztrofális állapotok, mint tavaly decemberben és idén januárban (egyszerûen nem szállítottak nekünk sót, amire élõ szerzõdésünk és megrendelésünk volt), mert már október 30-ig leszállítottak 11.000 tonna sót országszerte a nyolcvan akárhány üzemmérnökségünkre. Igen, október 31 az köv. hétfõ, de már befejezték a szállítást két hete...

Szóval, amennyiben a gépeink üzembiztosak lesznek (országos átlagéletkor 25 év!), úgy a Közlekedési Törvényben meghatározott szintidõket minden úton be tudjuk majd tartani. Elvileg anyagok tekintetében idén télen nem lesz hiány. :wink:

aszongyák idén enyhe tél lesz... 8)
mondjuk errefelé elég komolyan veszik az úttakarítást télen (kivéve,ahol ki van írva,hogy nem is lesz)...
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Azt nem tudhatjuk, de reméljük, nem lesz káosz... 8)
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
RWD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2719
Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
Autód gyártási éve: 1981
Autód típusa (és generációja): Starlet
Autód felszereltségi jelölése: STD
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)

Hozzászólás Szerző: RWD »

Gyertek DK-ra télen, aztán mindenki ügyesedik :D Nekem meg fossá rohad az autóm, de hát ez van.
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86
Avatar
[Walaki]D`Lair
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3604
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
Autód gyártási éve: 1985
Autód típusa (és generációja): Corolla E8
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: [Walaki]D`Lair »

Úgy beszéltek, mintha BÁRMELYIKÕTÖK (tisztelet a kivételnek) tovább jutott volna télen a teszkó parkolóban megforgok kézivel téli csúszkánál. Gyere fel télen dobogókõre, visegrádra, amikor 3.-4. tiltáson vered át egy kanyaron és BIZTOSAN látod a röntgen szemeddel elõre a tapadási viszonyokat. Ugyan, hát ez gyerekjáték, bezzeg a jól felkészült tanpályák a fellocsolt mûgyantával, na aaaz az aztán huáhh... :roll: :roll: :roll: Olyan tempó van, életveszély! (7-8km/h)
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto /// :twisted: :twisted: :twisted:
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Szerintem a közútkezelõt idén januárban ismét váratlanul fogja érni a havazás.... Ahogy azt évrõl-évre lenyilatkozzák. :evil:

Mintha júliusban esne le, komolyan... :D

A másik kedvencem az, amikor reggel ellapátolom a havat a kapukijárónál, erre jön a hókotró, és persze erre felé tolja a havat... :x :D
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa »

[Walaki]D`Lair írta:Úgy beszéltek, mintha BÁRMELYIKÕTÖK (tisztelet a kivételnek) tovább jutott volna télen a teszkó parkolóban megforgok kézivel téli csúszkánál. Gyere fel télen dobogókõre, visegrádra, amikor 3.-4. tiltáson vered át egy kanyaron és BIZTOSAN látod a röntgen szemeddel elõre a tapadási viszonyokat. Ugyan, hát ez gyerekjáték, bezzeg a jól felkészült tanpályák a fellocsolt mûgyantával, na aaaz az aztán huáhh... :roll: :roll: :roll: Olyan tempó van, életveszély! (7-8km/h)
:fel: :fel: :fel: :fel: :fel:
Avatar
Slampixxx
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3335
Csatlakozott: 2009 feb. 02, 07:04 pm
Tartózkodási hely: Érd, Budapest

Hozzászólás Szerző: Slampixxx »

Voltam Dobogókõn! 8)
Tavaly a szemét érdiek pont nálam kezdték az úttakarítást... Már felöltöztem, hogy megyek ki a kocsikához, erre elviharzik a ház elõtt a hótoló... :evil:
De idén máshogy lesz! :roll:
Corolla KE50 Liftback_ 1977
Corolla TE51 Liftback
Corolla TE51 Liftback DeLuxe USA_ 1979
Model F_ 1986

·A komoly vasak hátul tekernek·
Kép
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

[Walaki]D`Lair írta:Úgy beszéltek, mintha BÁRMELYIKÕTÖK (tisztelet a kivételnek) tovább jutott volna télen a teszkó parkolóban megforgok kézivel téli csúszkánál. Gyere fel télen dobogókõre, visegrádra, amikor 3.-4. tiltáson vered át egy kanyaron és BIZTOSAN látod a röntgen szemeddel elõre a tapadási viszonyokat. Ugyan, hát ez gyerekjáték, bezzeg a jól felkészült tanpályák a fellocsolt mûgyantával, na aaaz az aztán huáhh... :roll: :roll: :roll: Olyan tempó van, életveszély! (7-8km/h)
Walaki!

El lehet venni bárki kedvét attól, hogy megpróbáljon elkerülni egy balesetet ha megcsúszik az autója, de most azt hiszem nem ez volt a cél. Ha tudsz bármi jó tanácsot adni azt hiszem a többiek nevében is mondhatom, szívesen vesszük. Közúton mit javasolsz mondjuk egy lelkes követõdnek aki az írásaid alapján imponálni akar neked és el akarja tenni tiltón 3-4.-be és nem sikerül? -Bocs, én konkrétan ezt nem mondtam?! :roll:
Az oktató látja, hogy mit csinálsz a pályán és el tud látni jó tanácsokkal, hogy a közúton ne öld meg magad. Kifejezetten hasznos dolognak tartom. Normál közúti vezetést biztonságosabbá teszi. Aki magasabb szinten akarja képeztetni magát azt is megteheti csak jóval több pénzért. Márkáknak és márkafüggetlen iskoláknak is vannak képzéseik. Mindent meg lehet tanulni, nem muszáj a vétlen közlekedõket veszélyezteni hozzá.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Frool
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1626
Csatlakozott: 2007 ápr. 18, 05:17 pm
Tartózkodási hely: Nagykáta, BP.IX., Pécel

Hozzászólás Szerző: Frool »

bepi81 írta:
Reményeink szerint (Magyar Közút) idén nem lesznek olyan katasztrofális állapotok, mint tavaly decemberben és idén januárban (egyszerûen nem szállítottak nekünk sót, amire élõ szerzõdésünk és megrendelésünk volt), mert már október 30-ig leszállítottak 11.000 tonna sót országszerte a nyolcvan akárhány üzemmérnökségünkre. Igen, október 31 az köv. hétfõ, de már befejezték a szállítást két hete...

Szóval, amennyiben a gépeink üzembiztosak lesznek (országos átlagéletkor 25 év!), úgy a Közlekedési Törvényben meghatározott szintidõket minden úton be tudjuk majd tartani. Elvileg anyagok tekintetében idén télen nem lesz hiány. :wink:
Csak az a fránya só... azt váltanák már ki valamivel.
CCH vezetőségi tag

Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE
Avatar
Frool
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1626
Csatlakozott: 2007 ápr. 18, 05:17 pm
Tartózkodási hely: Nagykáta, BP.IX., Pécel

Hozzászólás Szerző: Frool »

Hólánc keretében csinálhatnánk tréninget magunknak. Rántópadot is megoldhatjuk. Egy (kezdésnek) kiszuperált futó szõnyeget vontató kötéllel kocsi mögé kötni, aztán ha bírja és szinkronban tudunk mozogni két kocsival és a szõnyeghúzónak sem szakad le a hátulja akkor jöhetne egy kiszuperált futószalagról származó gumi csík. Bólyák, kocsi elé dobott habszivacs
stb.
CCH vezetőségi tag

Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE
Válasz küldése