Íratlan szabályok, tippek, trükkök az autózásban

CCH tagok, leendő klubtag jelöltek, érdekességek...
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

A második felével teljesen egyet értek. Egy kötelezõ 1-2 hétvégés vezetéstechnikai oktatással rengeteg balesetet lehetne elkerülni... Õszintén szólva én enélkül jogosítványt sem adnék.
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

PiciPeti írta: Egy kötelezõ 1-2 hétvégés vezetéstechnikai oktatással rengeteg balesetet lehetne elkerülni... Õszintén szólva én enélkül jogosítványt sem adnék.
+1 :!:
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

+1 innen is! :!:
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

+1 szintén. Hozzátenném, hogy a biztonságos közlekedés nálam a jó féknél és a jó guminál kezdõdik. :P Igen, némileg célzás, de ezt már 1x megtárgyaltuk.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Ezt már kérvényeztük az íratlan szabályok topicban :)
Fõleg, hogy mostanában a rutin sem rutin és a forgalom sem közúton vezetés :( A jogsit manapság már veszi szinte mindenki. Aki nem akar jattolni a vizsgabiztosnak, az is, hisz már "alapkövetelmény" :( :( Ez a legborzasztóbb. Sokszor a jatt pedig már nem is tesznek meg vizsgaútvonalat, nem is vezetik le a vizsgaidõt...
Nekünk, akik már tízen pár évesen nyomtuk a földutakon, nem nagy kunszt (a rutin), de sok ember az "oktatáson" ül elõször a volánnál :(

Picipeti!
Ne haragudj, nem neked címeztem és nem is szerettem volna személyeskedni! :) Csak többen írtátok, hogy épp a kerékcsúszás határán tartom a fékerõt, meg közbe kikerülök...
A pályamotorozással kapcsolatban, aláírom, hogy sûrûn kell hirtelen döntéseket hozni, de ott fel vagy készülve rá. Folyamatosan ki vannak hegyezve az érzékszerveid, fût az adrenalin.
Egy városi unalmas haladásnál, ismert útszakasznál, tele más gondolatokkal a fejben, netán utassal/telefonon beszélgetve.... vagy Országúton, Autópályán letompulva haladva már más a helyzet.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
tibierdrol
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: tibierdrol »

PiciPeti írta:A második felével teljesen egyet értek. Egy kötelezõ 1-2 hétvégés vezetéstechnikai oktatással rengeteg balesetet lehetne elkerülni...
De csak akkor, ha utána az ember idõnként átismétli a tanultakat, pl. vészfékezget, hirtelen kikerül dolgokat akkor is amikor nincs rá szükség. Motorral voltam párszor vezetéstechnikai tréningen, és nagyon jól érezhetõen és elég gyorsan felejtek ezek után. Folyamatosan gyakorolni kéne, csak én is lusta, vagy legalábbis motiválatlan vagyok hozzá.
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Nem haragszom, ezért írtam. :)

Amúgy a betompulásban igazad van.

Én 3 jogsit tettem le a Csigavérnél, és soha, egy forintot nem adtam +ban. Mégis minden meglett elsõre. Szóval azért nem kötelezõ... De sajnos valóban megvehetõ... :cry:

Felelõsségre vonhatóvá kéne tenni a vizsgabiztosokat az egyértelmûen vezetõi hibákból bekövetkezõ balesetekért. (Fék helyett a gázra lépett, stb...) Meg persze rendesen megfizetni õket, hogy ne szoruljanak jattra. Egybõl megoldódna a probléma...
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa »

vezetéstechnikai tréningre sokan elmennének,köztük én is,ha nem kellene hozzá sok-sok km-t utazni...így már nem olyan izgi,és az árak sem barátiak manapság a fizetésekhez képesz...ha a jogsihoz kötelezõ lenne,más lenne a helyzet,de egy alkalom tényleg nem segít sokat...ezért marad a télen havas ökörködés,ami amellett,hogy jó muri,sok tapasztalatot lehet szerezni abban,hogy miként viselkedik az autónk,ha megcsúszik...kisebb szlalomversenyeken lehet gyakorolni a hirtelen irányváltásokat,de ez egy jól eldugott üres parkolóban is megoldható..
ringes napokon lehet feszegetni a határokat,de az a rutin szerintem közúton nem segít sokat...mondjuk,ha lenne ott is szembeforgalom,akkor más lenne.. :lol: :lol: :lol:
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Exem 1 év alatt tette le a jogsit. Nem azért kellett neki a jogsi mert vezetnie kellett, hanem, hogy meg legyen. Olyan dolgokat mûvelt, hogy a hajam égnek állt. Szerinte jó volt az oktatója. :?: :?: :?: :?: :?: Szerintem meg felképelném az oktatóját. Alap dolgok hiányoztak amiket én hiába tudok, tõlem nem úgy fogadja, mint egy oktatótól, legyen az bármilyen hülye. Ez csak egy példa, arra, hogy jogsival a zsebében... de valójában egy "közveszély", ha nem is mindig közvetlenül de közvetve akár... és hány ilyen lehet még!!!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

Alapvetõen sokkal hosszabb ideig kellene tanulni. Én az vagyok/voltam, akit Pacsker említett, én az elsõ rutinórán ültem életemben elõször 16.5 évesen volánnál... Na volt ott minden, igazi ultragáz voltam. Annyira rosszul ment, hogy majdnem nem is szereztem meg a jogsit, otthon közöltem, hogy én erre alkalmatlan vagyok és a harmadik forgalmi óra után hónapokig nem mentem az autósiskola közelébe se. Aztán ehhez képest igencsak kinyílt a csipám utána, jobban is mint kellett volna. Így 12 év vezetés után viszont úgy érzem, nagyjából elfogadhatóan tudok már közlekedni az utakon. :roll:
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

kleingy, azóta szépen felfejlõdtél, ami a stílust illeti! 8) :wink:
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Gecsa!

A téli "ökörködés"-nek más a "célja" mint amire egy vezetéstechnikai kézés hivatott. Pl. biztos, hogy a legtöbben nem a vészfékezést gyakorolják száraz, vizes, jeges úton, hogy össze tudják hasonlítani a fékutat. Egy ilyen pálya felszereltéségének köszönhetõen szinte korlátlan számú szituáció gyakorolható.
Sok olyan kiegészítõre költenek a kocsival kapcsolatban az emberek ami helyett áldozhatnának egy ilyen tréningre. Csak hozzáállás kérdése, amit korábban írtam. Az elsõ lépés a legnehezebb mivel akkor és ott kerülünk szembe saját magunkkal, igényeinkkel, vágyainkkal. Gondolkodhatunk úgy is, hogy a lakatosnak "szánt" pénzt fizetjük be inkább egy ilyen tréningre. Nem biztos, hogy ettõl még elkerülünk minden balesetet persze - ezért ez ebben a formában nem igaz - de, hogy nagyobb esélyünk lesz rá hogy elkerüljük az biztos.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Én saját példámból kiindulva egyetlen egy, de annál nagyobb különbséget jelölnék meg a téli örömködés, és a vezetéstechnikai tréning (illetve a való életben elõforduló szituk) között:
Elõbbi esetben TUDOD, hogy mi fog történni, SZÁNDÉKOSAN csúszik az autó kereke, míg utóbbinál hirtelen, váratlan idõben csúszik meg az autó X irányban, amire reagálni kell. Tehát, az egyikre felkészülve számítasz, a másik váratlanul ér. A kérdés utóbbinál, hogy mennyi a reakció idõd, és hogyan döntesz a szitu megoldása érdekében... :roll: :wink:
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

Azért én abban is biztos vagyok, hogy a pár kakucs-ringes ökörködés meg a téli kimegyünk a tacskó parkolóba baromkodni a két autóval címû játékoknak köszönhetõ, hogy a párom nem törte 2 éve rommá a Corit. Túl nagy sebesség, körforgó, jött szembe a szalagkorlát és csak az tûnt fel, hogy hirtelen forgalommal szemben vagyunk... Ha nem tudja, mit kell csinálni, akkor tuti megtöri (és akkor persze megölöm...).
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

kleingy írta:Azért én abban is biztos vagyok, hogy a pár kakucs-ringes ökörködés meg a téli kimegyünk a tacskó parkolóba baromkodni a két autóval címû játékoknak köszönhetõ, hogy a párom nem törte 2 éve rommá a Corit. Túl nagy sebesség, körforgó, jött szembe a szalagkorlát és csak az tûnt fel, hogy hirtelen forgalommal szemben vagyunk... Ha nem tudja, mit kell csinálni, akkor tuti megtöri (és akkor persze megölöm...).
Ebbol is latszik, hogy eletet menthet... :P :evil:
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Válasz küldése