Íratlan szabályok, tippek, trükkök az autózásban
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Ezt már kérvényeztük az íratlan szabályok topicban 
Fõleg, hogy mostanában a rutin sem rutin és a forgalom sem közúton vezetés
A jogsit manapság már veszi szinte mindenki. Aki nem akar jattolni a vizsgabiztosnak, az is, hisz már "alapkövetelmény"
Ez a legborzasztóbb. Sokszor a jatt pedig már nem is tesznek meg vizsgaútvonalat, nem is vezetik le a vizsgaidõt...
Nekünk, akik már tízen pár évesen nyomtuk a földutakon, nem nagy kunszt (a rutin), de sok ember az "oktatáson" ül elõször a volánnál
Picipeti!
Ne haragudj, nem neked címeztem és nem is szerettem volna személyeskedni!
Csak többen írtátok, hogy épp a kerékcsúszás határán tartom a fékerõt, meg közbe kikerülök...
A pályamotorozással kapcsolatban, aláírom, hogy sûrûn kell hirtelen döntéseket hozni, de ott fel vagy készülve rá. Folyamatosan ki vannak hegyezve az érzékszerveid, fût az adrenalin.
Egy városi unalmas haladásnál, ismert útszakasznál, tele más gondolatokkal a fejben, netán utassal/telefonon beszélgetve.... vagy Országúton, Autópályán letompulva haladva már más a helyzet.
Fõleg, hogy mostanában a rutin sem rutin és a forgalom sem közúton vezetés
Nekünk, akik már tízen pár évesen nyomtuk a földutakon, nem nagy kunszt (a rutin), de sok ember az "oktatáson" ül elõször a volánnál
Picipeti!
Ne haragudj, nem neked címeztem és nem is szerettem volna személyeskedni!
A pályamotorozással kapcsolatban, aláírom, hogy sûrûn kell hirtelen döntéseket hozni, de ott fel vagy készülve rá. Folyamatosan ki vannak hegyezve az érzékszerveid, fût az adrenalin.
Egy városi unalmas haladásnál, ismert útszakasznál, tele más gondolatokkal a fejben, netán utassal/telefonon beszélgetve.... vagy Országúton, Autópályán letompulva haladva már más a helyzet.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
-
tibierdrol
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 267
- Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
- Tartózkodási hely: Érd
De csak akkor, ha utána az ember idõnként átismétli a tanultakat, pl. vészfékezget, hirtelen kikerül dolgokat akkor is amikor nincs rá szükség. Motorral voltam párszor vezetéstechnikai tréningen, és nagyon jól érezhetõen és elég gyorsan felejtek ezek után. Folyamatosan gyakorolni kéne, csak én is lusta, vagy legalábbis motiválatlan vagyok hozzá.PiciPeti írta:A második felével teljesen egyet értek. Egy kötelezõ 1-2 hétvégés vezetéstechnikai oktatással rengeteg balesetet lehetne elkerülni...
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral
- PiciPeti
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1538
- Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Nem haragszom, ezért írtam.
Amúgy a betompulásban igazad van.
Én 3 jogsit tettem le a Csigavérnél, és soha, egy forintot nem adtam +ban. Mégis minden meglett elsõre. Szóval azért nem kötelezõ... De sajnos valóban megvehetõ...
Felelõsségre vonhatóvá kéne tenni a vizsgabiztosokat az egyértelmûen vezetõi hibákból bekövetkezõ balesetekért. (Fék helyett a gázra lépett, stb...) Meg persze rendesen megfizetni õket, hogy ne szoruljanak jattra. Egybõl megoldódna a probléma...
Amúgy a betompulásban igazad van.
Én 3 jogsit tettem le a Csigavérnél, és soha, egy forintot nem adtam +ban. Mégis minden meglett elsõre. Szóval azért nem kötelezõ... De sajnos valóban megvehetõ...
Felelõsségre vonhatóvá kéne tenni a vizsgabiztosokat az egyértelmûen vezetõi hibákból bekövetkezõ balesetekért. (Fék helyett a gázra lépett, stb...) Meg persze rendesen megfizetni õket, hogy ne szoruljanak jattra. Egybõl megoldódna a probléma...
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
'07 E12 D-4D, Linea Luna
vezetéstechnikai tréningre sokan elmennének,köztük én is,ha nem kellene hozzá sok-sok km-t utazni...így már nem olyan izgi,és az árak sem barátiak manapság a fizetésekhez képesz...ha a jogsihoz kötelezõ lenne,más lenne a helyzet,de egy alkalom tényleg nem segít sokat...ezért marad a télen havas ökörködés,ami amellett,hogy jó muri,sok tapasztalatot lehet szerezni abban,hogy miként viselkedik az autónk,ha megcsúszik...kisebb szlalomversenyeken lehet gyakorolni a hirtelen irányváltásokat,de ez egy jól eldugott üres parkolóban is megoldható..
ringes napokon lehet feszegetni a határokat,de az a rutin szerintem közúton nem segít sokat...mondjuk,ha lenne ott is szembeforgalom,akkor más lenne..

ringes napokon lehet feszegetni a határokat,de az a rutin szerintem közúton nem segít sokat...mondjuk,ha lenne ott is szembeforgalom,akkor más lenne..
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Exem 1 év alatt tette le a jogsit. Nem azért kellett neki a jogsi mert vezetnie kellett, hanem, hogy meg legyen. Olyan dolgokat mûvelt, hogy a hajam égnek állt. Szerinte jó volt az oktatója.
Szerintem meg felképelném az oktatóját. Alap dolgok hiányoztak amiket én hiába tudok, tõlem nem úgy fogadja, mint egy oktatótól, legyen az bármilyen hülye. Ez csak egy példa, arra, hogy jogsival a zsebében... de valójában egy "közveszély", ha nem is mindig közvetlenül de közvetve akár... és hány ilyen lehet még!!!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- kleingy
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 646
- Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
- Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
- Kapcsolat:
Alapvetõen sokkal hosszabb ideig kellene tanulni. Én az vagyok/voltam, akit Pacsker említett, én az elsõ rutinórán ültem életemben elõször 16.5 évesen volánnál... Na volt ott minden, igazi ultragáz voltam. Annyira rosszul ment, hogy majdnem nem is szereztem meg a jogsit, otthon közöltem, hogy én erre alkalmatlan vagyok és a harmadik forgalmi óra után hónapokig nem mentem az autósiskola közelébe se. Aztán ehhez képest igencsak kinyílt a csipám utána, jobban is mint kellett volna. Így 12 év vezetés után viszont úgy érzem, nagyjából elfogadhatóan tudok már közlekedni az utakon. 
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Gecsa!
A téli "ökörködés"-nek más a "célja" mint amire egy vezetéstechnikai kézés hivatott. Pl. biztos, hogy a legtöbben nem a vészfékezést gyakorolják száraz, vizes, jeges úton, hogy össze tudják hasonlítani a fékutat. Egy ilyen pálya felszereltéségének köszönhetõen szinte korlátlan számú szituáció gyakorolható.
Sok olyan kiegészítõre költenek a kocsival kapcsolatban az emberek ami helyett áldozhatnának egy ilyen tréningre. Csak hozzáállás kérdése, amit korábban írtam. Az elsõ lépés a legnehezebb mivel akkor és ott kerülünk szembe saját magunkkal, igényeinkkel, vágyainkkal. Gondolkodhatunk úgy is, hogy a lakatosnak "szánt" pénzt fizetjük be inkább egy ilyen tréningre. Nem biztos, hogy ettõl még elkerülünk minden balesetet persze - ezért ez ebben a formában nem igaz - de, hogy nagyobb esélyünk lesz rá hogy elkerüljük az biztos.
A téli "ökörködés"-nek más a "célja" mint amire egy vezetéstechnikai kézés hivatott. Pl. biztos, hogy a legtöbben nem a vészfékezést gyakorolják száraz, vizes, jeges úton, hogy össze tudják hasonlítani a fékutat. Egy ilyen pálya felszereltéségének köszönhetõen szinte korlátlan számú szituáció gyakorolható.
Sok olyan kiegészítõre költenek a kocsival kapcsolatban az emberek ami helyett áldozhatnának egy ilyen tréningre. Csak hozzáállás kérdése, amit korábban írtam. Az elsõ lépés a legnehezebb mivel akkor és ott kerülünk szembe saját magunkkal, igényeinkkel, vágyainkkal. Gondolkodhatunk úgy is, hogy a lakatosnak "szánt" pénzt fizetjük be inkább egy ilyen tréningre. Nem biztos, hogy ettõl még elkerülünk minden balesetet persze - ezért ez ebben a formában nem igaz - de, hogy nagyobb esélyünk lesz rá hogy elkerüljük az biztos.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- bepi81
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Én saját példámból kiindulva egyetlen egy, de annál nagyobb különbséget jelölnék meg a téli örömködés, és a vezetéstechnikai tréning (illetve a való életben elõforduló szituk) között:
Elõbbi esetben TUDOD, hogy mi fog történni, SZÁNDÉKOSAN csúszik az autó kereke, míg utóbbinál hirtelen, váratlan idõben csúszik meg az autó X irányban, amire reagálni kell. Tehát, az egyikre felkészülve számítasz, a másik váratlanul ér. A kérdés utóbbinál, hogy mennyi a reakció idõd, és hogyan döntesz a szitu megoldása érdekében...

Elõbbi esetben TUDOD, hogy mi fog történni, SZÁNDÉKOSAN csúszik az autó kereke, míg utóbbinál hirtelen, váratlan idõben csúszik meg az autó X irányban, amire reagálni kell. Tehát, az egyikre felkészülve számítasz, a másik váratlanul ér. A kérdés utóbbinál, hogy mennyi a reakció idõd, és hogyan döntesz a szitu megoldása érdekében...
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
- kleingy
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 646
- Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
- Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
- Kapcsolat:
Azért én abban is biztos vagyok, hogy a pár kakucs-ringes ökörködés meg a téli kimegyünk a tacskó parkolóba baromkodni a két autóval címû játékoknak köszönhetõ, hogy a párom nem törte 2 éve rommá a Corit. Túl nagy sebesség, körforgó, jött szembe a szalagkorlát és csak az tûnt fel, hogy hirtelen forgalommal szemben vagyunk... Ha nem tudja, mit kell csinálni, akkor tuti megtöri (és akkor persze megölöm...).
- montoya
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Ebbol is latszik, hogy eletet menthet...kleingy írta:Azért én abban is biztos vagyok, hogy a pár kakucs-ringes ökörködés meg a téli kimegyünk a tacskó parkolóba baromkodni a két autóval címû játékoknak köszönhetõ, hogy a párom nem törte 2 éve rommá a Corit. Túl nagy sebesség, körforgó, jött szembe a szalagkorlát és csak az tûnt fel, hogy hirtelen forgalommal szemben vagyunk... Ha nem tudja, mit kell csinálni, akkor tuti megtöri (és akkor persze megölöm...).
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP 
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.6 DXDatsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
