Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 678
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Hozzászólás Szerző: cslaci105 »

Baromság. Én azonnal otthagynám ezt a szerelõt. Vagy nagyon nem ért a "szakmájához", vagy le akar húzni.
Nem kell otthagynom, nem vele szervizeltetek, csupán csak beszélgetés alkalmával jött fel a téma, és érdekesség képpen osztottam meg veletek, hogy ilyet is halljatok :)
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Frool!

Természetesen nem a szín a fontos, csak máshogy nem tudom behatárolni, nem tudom milyen összetevõk a károsak, minek kell benne lennie stb... De szerintem nem is írják rá a flakonra, ahogy az olajokra sem, hogy mivel adalékolják... A szín jó kapaszkodónak tûnik.


cslaci!

Visszaolvasva, már egyértelmû. Bocs, csak utálom az ilyen kókány szerelõket.... :agre:
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
Frool
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1626
Csatlakozott: 2007 ápr. 18, 05:17 pm
Tartózkodási hely: Nagykáta, BP.IX., Pécel

Hozzászólás Szerző: Frool »

Nem szeretnék belemászni a témába, akinek hûtõfolyadék csere vagy pótlás a program az jó alaposan nézzen szét.
Motorolajokhoz hasonlóan a fagyállóval is csalnak a gyártók (összetétele szerint hagyományos ám mégis piros) így vehetsz drágán olcsót. Nem biztos, hogy az összetevõirõl kapsz infót, de már az is segítség ha tudod mi nincs benne (károsító anyag) pl: Long Life (általában piros/rózsaszín) = szilikát mentes (általában rá írják a flakonra).

http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/ ... _toyotaba/
CCH vezetőségi tag

Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE
Avatar
Biagio
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2864
Csatlakozott: 2007 máj. 25, 11:15 am
Tartózkodási hely: majdnem Bp.

Hozzászólás Szerző: Biagio »

nbarna írta:2002-be vettünk egy 0km 1.6VVTI E12 3 ajtós Corollát.
A váltójával soha nem voltam nagyon megelégedve (fõleg a hátramenet kapcsolással) az utóbbi idõben idegesítõen akadozik a váltó. Fõleg az kettes, hármas kapcsolásakor. Idõnként nehéz kivenni a 2-ból, hogy harmadikba kapcsoljak. Mindez normál gyorsításkor. Nem függ össze, hogy hideg vagy meleg a váltó.
Az is érdekes, hogy rövid idõn belül (néhány váltás) hol akadozik, hol nem.
A kuplung ellenállása normál, és felsõ harmadában fog (biztosan kiemel rendesen)
Jelenleg 150e km van az autóban.
Mi lehet a gond?
Mit javasoltok, merre induljak a hiba kereséssel?
(A váltóban még nem volt olaj cserélve, és nem szivárog sehol.)
Laic írta:Azért az olajat illett volna lecserélni már... aszem 4évent vagy 60ezer km-ként. :roll:
nbarna írta:Az az igazság, hogy nem találtam szervízperiódus leírást a váltó olajra, csak annyit hogy a szint ellenõrzés.
bepi81 írta:
nbarna írta:Az az igazság, hogy nem találtam szervízperiódus leírást a váltó olajra, csak annyit hogy a szint ellenõrzés.
Asszem az elõírás azt mondja, hogy az elsõ csere 6 évnél ajánlott, aztán 2 évente, de lehet, hogy a fékfolyadékkal keverem. Majd otthon megnézem a könyvet...
Vissza kettõ, padló, vagy nagy gáz, kis kuplung.
No injektor No ABS No Computer No problem :e9bia:
Kép
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

nbarna, váltóolaj cseréhez vegyél Castrol SMX-S 75W-85 olajat, vagy a gyári Toyota 75W-t. Mindkettõ kipróbáltan nagyon jó olaj, egyikkel sem lõsz mellé.

Kuplungod nem rángat, amikor dinamikusabban indulsz az autóval?
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: Sancy »

Ha elmentél 150et váltóolaj csere nélkül, akkor mondhatjuk azt hogy ez normális jelenség. :)
Valszeg az olajcsere orvosság lesz a problémára.
Én Castrol TAF-X 75W90-et ajánlom.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray »

meg tudjátok mondani a olajleengedõ csavar és a váltóolaj leengedõ csavarhoz milyen kulcs kell? gondolom 13as az olajleengedõ de a váltóolaj leengedõ? köszi
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi »

murray írta:meg tudjátok mondani a olajleengedõ csavar és a váltóolaj leengedõ csavarhoz milyen kulcs kell? gondolom 13as az olajleengedõ de a váltóolaj leengedõ? köszi
13-as nem tudom van e toyotában valahol, sztem nincs. Az sztem 14, a váltóolajé meg vmi nagyobb...
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
nbarna
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011 aug. 29, 11:59 am

Hozzászólás Szerző: nbarna »

bepi81 írta:nbarna, váltóolaj cseréhez vegyél Castrol SMX-S 75W-85 olajat, vagy a gyári Toyota 75W-t. Mindkettõ kipróbáltan nagyon jó olaj, egyikkel sem lõsz mellé.

Kuplungod nem rángat, amikor dinamikusabban indulsz az autóval?
Semmi baj a kuplunggal, nem rángat nem csúszik, és nem kemény.
A váltó meg új kora óta recsegett idõnként hátramenet kapcsolásakor
2002 E12 Toyota Corolla 1.6VVTI 3a.
murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray »

kösz Bohi.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

A Toyota soha nem használ 13-ast :D
A váltóolaj leeresztõ 22-es ha jól emlékszem. A betöltõje is!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray »

voltam ma kipufogo szervizen ott alámentem a kocsi alá 14es kellett. a váltó olaj leengedõ nem folyik.
22 évet bírt a leömlö csatlakozo és a flexicsõ. porrá volt rohadva.
érzek vmi remegést a motor felõl. attól félek h motortartó bak. meg tudom ezt nézni vhogy h jó?
rõnónál már láttam ilyet ugrált a motor a motortérben. ez enyhébb.
Avatar
Csocsó
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 519
Csatlakozott: 2010 feb. 21, 10:46 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Csocsó »

A következõ dologban szeretnék tanácsot kérni tõletek:

A Yarison az elsõ-alsó gömbfejek a lengõkaron elkoptak, és cserélni szeretném õket. Sajnos valami miatt már nem úgy megy, mint anno a Corollán, vagyis ez préselve van és nem csavarozva. A legtöbb szervíz vagy kalapálva vállalja a cserét, vagy ahol préselést vállalnak, oda a lengõkart kell vinni. Ezért úgy döntöttem, hogy kiszerelem a lengõkart itthon.
Itt ütköztem problémába, a dolog elméleti síkon így néz ki:
Kép Kép

A képen a stabrúd nem látszik, az is a lengõkarra van rögzívte, de esetünkben tök lényegtelen. A lényeg, hogy amikor nekikezdtem a szétszedésnek, a gömbfejnél az anyát letekertem, a gömbfejet kiugrasztottam a helyérõl, de a másik két csavarnál gondban vagyok. Az elsõ csavar - ami vízszintesen van - kitekerés után a karterba ütközik, és így a helyérõl kihúzni nem tudom, valamint a lengõkart sem elmozgatni onnan, mivel még fogja az a csavar.
A másik probléma pedig a hátsó, függõleges anyás csavarnál volt, ami annyira erõsen fog, hogy két csillagkulcsot is meggörbítettem rajta, és még mindig nem oldott.

Van ötletetek, hogy a fent említett problémákat miként lehetne orvosolni?
AE82 GT (ex) --> Yaris TS '04
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Sajnos csodákat nem tudsz mûvelni. Nem tudom a karter ütközésénél mennyi jön ki addig a csavarból. Ha már a végét járja, akkor ki kell lazítani 1-2 bakot és a motort elcsavarva kitámasztani. Talán fordul annyit a blokk alja, hogy ki tudd húzni a csavart. Ha nem, akkor karter le... Bosszantó, de ha más nincs.. Vagy motort megemelni, de ez szerintem hosszadalmasabb.
A megragadthoz pedig csavarlazítót hatni és újrafújni, akár 1 napig, aztán melegítés, aztán fagyasztó spray és egy pontosan a csavar fejére illõ dugókulcs, nagyon hosszú erõkarral. Fontos, hogy ne hagyd lefordulni a csavar fejérõl, akár ha van segítség, akkor egyikõtök mindenképp nyomja a kulcsot a csavar tengelyével megegyezõen a fejére.
Ha kint vannak, de a talpas gömbfej száráról (kúpos?!) nem tudod lehúzni a lengõkart és nincs kinyomód, akkor melegítés után a "hüvely" egyik felét egy nagy kalapáccsal megtámasztva, egy másikkal a szembe ütve (mintha satuba fognád) megkokizni párszor (akár erõsen is).
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Én leflexelném a csavar fejét, és kiütném a másik irányba... Olcsóbb a 2 csavar szerintem mint a tömítõpaszta, olaj, olajszûrõ....

Visszaszerelésnél meg a másik irányból szereled a csavart, és egy életre meg van oldva a problem...

Szerintem. :roll:
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Válasz küldése