Nem kell otthagynom, nem vele szervizeltetek, csupán csak beszélgetés alkalmával jött fel a téma, és érdekesség képpen osztottam meg veletek, hogy ilyet is halljatokBaromság. Én azonnal otthagynám ezt a szerelõt. Vagy nagyon nem ért a "szakmájához", vagy le akar húzni.
Autoreszelgetes
- cslaci105
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 678
- Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
- Autód gyártási éve: 1987
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XL
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kiskunhalas
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
- PiciPeti
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1538
- Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Frool!
Természetesen nem a szín a fontos, csak máshogy nem tudom behatárolni, nem tudom milyen összetevõk a károsak, minek kell benne lennie stb... De szerintem nem is írják rá a flakonra, ahogy az olajokra sem, hogy mivel adalékolják... A szín jó kapaszkodónak tûnik.
cslaci!
Visszaolvasva, már egyértelmû. Bocs, csak utálom az ilyen kókány szerelõket....
Természetesen nem a szín a fontos, csak máshogy nem tudom behatárolni, nem tudom milyen összetevõk a károsak, minek kell benne lennie stb... De szerintem nem is írják rá a flakonra, ahogy az olajokra sem, hogy mivel adalékolják... A szín jó kapaszkodónak tûnik.
cslaci!
Visszaolvasva, már egyértelmû. Bocs, csak utálom az ilyen kókány szerelõket....
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
'07 E12 D-4D, Linea Luna
- Frool
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1626
- Csatlakozott: 2007 ápr. 18, 05:17 pm
- Tartózkodási hely: Nagykáta, BP.IX., Pécel
Nem szeretnék belemászni a témába, akinek hûtõfolyadék csere vagy pótlás a program az jó alaposan nézzen szét.
Motorolajokhoz hasonlóan a fagyállóval is csalnak a gyártók (összetétele szerint hagyományos ám mégis piros) így vehetsz drágán olcsót. Nem biztos, hogy az összetevõirõl kapsz infót, de már az is segítség ha tudod mi nincs benne (károsító anyag) pl: Long Life (általában piros/rózsaszín) = szilikát mentes (általában rá írják a flakonra).
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/ ... _toyotaba/
Motorolajokhoz hasonlóan a fagyállóval is csalnak a gyártók (összetétele szerint hagyományos ám mégis piros) így vehetsz drágán olcsót. Nem biztos, hogy az összetevõirõl kapsz infót, de már az is segítség ha tudod mi nincs benne (károsító anyag) pl: Long Life (általában piros/rózsaszín) = szilikát mentes (általában rá írják a flakonra).
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/ ... _toyotaba/
CCH vezetőségi tag
Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE
Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE
- Biagio
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2864
- Csatlakozott: 2007 máj. 25, 11:15 am
- Tartózkodási hely: majdnem Bp.
nbarna írta:2002-be vettünk egy 0km 1.6VVTI E12 3 ajtós Corollát.
A váltójával soha nem voltam nagyon megelégedve (fõleg a hátramenet kapcsolással) az utóbbi idõben idegesítõen akadozik a váltó. Fõleg az kettes, hármas kapcsolásakor. Idõnként nehéz kivenni a 2-ból, hogy harmadikba kapcsoljak. Mindez normál gyorsításkor. Nem függ össze, hogy hideg vagy meleg a váltó.
Az is érdekes, hogy rövid idõn belül (néhány váltás) hol akadozik, hol nem.
A kuplung ellenállása normál, és felsõ harmadában fog (biztosan kiemel rendesen)
Jelenleg 150e km van az autóban.
Mi lehet a gond?
Mit javasoltok, merre induljak a hiba kereséssel?
(A váltóban még nem volt olaj cserélve, és nem szivárog sehol.)
Laic írta:Azért az olajat illett volna lecserélni már... aszem 4évent vagy 60ezer km-ként.
nbarna írta:Az az igazság, hogy nem találtam szervízperiódus leírást a váltó olajra, csak annyit hogy a szint ellenõrzés.
bepi81 írta:Asszem az elõírás azt mondja, hogy az elsõ csere 6 évnél ajánlott, aztán 2 évente, de lehet, hogy a fékfolyadékkal keverem. Majd otthon megnézem a könyvet...nbarna írta:Az az igazság, hogy nem találtam szervízperiódus leírást a váltó olajra, csak annyit hogy a szint ellenõrzés.
Vissza kettõ, padló, vagy nagy gáz, kis kuplung.
No injektor No ABS No Computer No problem

No injektor No ABS No Computer No problem

- bepi81
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
nbarna, váltóolaj cseréhez vegyél Castrol SMX-S 75W-85 olajat, vagy a gyári Toyota 75W-t. Mindkettõ kipróbáltan nagyon jó olaj, egyikkel sem lõsz mellé.
Kuplungod nem rángat, amikor dinamikusabban indulsz az autóval?
Kuplungod nem rángat, amikor dinamikusabban indulsz az autóval?
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Semmi baj a kuplunggal, nem rángat nem csúszik, és nem kemény.bepi81 írta:nbarna, váltóolaj cseréhez vegyél Castrol SMX-S 75W-85 olajat, vagy a gyári Toyota 75W-t. Mindkettõ kipróbáltan nagyon jó olaj, egyikkel sem lõsz mellé.
Kuplungod nem rángat, amikor dinamikusabban indulsz az autóval?
A váltó meg új kora óta recsegett idõnként hátramenet kapcsolásakor
2002 E12 Toyota Corolla 1.6VVTI 3a.
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
A Toyota soha nem használ 13-ast
A váltóolaj leeresztõ 22-es ha jól emlékszem. A betöltõje is!
A váltóolaj leeresztõ 22-es ha jól emlékszem. A betöltõje is!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
voltam ma kipufogo szervizen ott alámentem a kocsi alá 14es kellett. a váltó olaj leengedõ nem folyik.
22 évet bírt a leömlö csatlakozo és a flexicsõ. porrá volt rohadva.
érzek vmi remegést a motor felõl. attól félek h motortartó bak. meg tudom ezt nézni vhogy h jó?
rõnónál már láttam ilyet ugrált a motor a motortérben. ez enyhébb.
22 évet bírt a leömlö csatlakozo és a flexicsõ. porrá volt rohadva.
érzek vmi remegést a motor felõl. attól félek h motortartó bak. meg tudom ezt nézni vhogy h jó?
rõnónál már láttam ilyet ugrált a motor a motortérben. ez enyhébb.
- Csocsó
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 519
- Csatlakozott: 2010 feb. 21, 10:46 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
A következõ dologban szeretnék tanácsot kérni tõletek:
A Yarison az elsõ-alsó gömbfejek a lengõkaron elkoptak, és cserélni szeretném õket. Sajnos valami miatt már nem úgy megy, mint anno a Corollán, vagyis ez préselve van és nem csavarozva. A legtöbb szervíz vagy kalapálva vállalja a cserét, vagy ahol préselést vállalnak, oda a lengõkart kell vinni. Ezért úgy döntöttem, hogy kiszerelem a lengõkart itthon.
Itt ütköztem problémába, a dolog elméleti síkon így néz ki:

A képen a stabrúd nem látszik, az is a lengõkarra van rögzívte, de esetünkben tök lényegtelen. A lényeg, hogy amikor nekikezdtem a szétszedésnek, a gömbfejnél az anyát letekertem, a gömbfejet kiugrasztottam a helyérõl, de a másik két csavarnál gondban vagyok. Az elsõ csavar - ami vízszintesen van - kitekerés után a karterba ütközik, és így a helyérõl kihúzni nem tudom, valamint a lengõkart sem elmozgatni onnan, mivel még fogja az a csavar.
A másik probléma pedig a hátsó, függõleges anyás csavarnál volt, ami annyira erõsen fog, hogy két csillagkulcsot is meggörbítettem rajta, és még mindig nem oldott.
Van ötletetek, hogy a fent említett problémákat miként lehetne orvosolni?
A Yarison az elsõ-alsó gömbfejek a lengõkaron elkoptak, és cserélni szeretném õket. Sajnos valami miatt már nem úgy megy, mint anno a Corollán, vagyis ez préselve van és nem csavarozva. A legtöbb szervíz vagy kalapálva vállalja a cserét, vagy ahol préselést vállalnak, oda a lengõkart kell vinni. Ezért úgy döntöttem, hogy kiszerelem a lengõkart itthon.
Itt ütköztem problémába, a dolog elméleti síkon így néz ki:

A képen a stabrúd nem látszik, az is a lengõkarra van rögzívte, de esetünkben tök lényegtelen. A lényeg, hogy amikor nekikezdtem a szétszedésnek, a gömbfejnél az anyát letekertem, a gömbfejet kiugrasztottam a helyérõl, de a másik két csavarnál gondban vagyok. Az elsõ csavar - ami vízszintesen van - kitekerés után a karterba ütközik, és így a helyérõl kihúzni nem tudom, valamint a lengõkart sem elmozgatni onnan, mivel még fogja az a csavar.
A másik probléma pedig a hátsó, függõleges anyás csavarnál volt, ami annyira erõsen fog, hogy két csillagkulcsot is meggörbítettem rajta, és még mindig nem oldott.
Van ötletetek, hogy a fent említett problémákat miként lehetne orvosolni?
AE82 GT (ex) --> Yaris TS '04
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Sajnos csodákat nem tudsz mûvelni. Nem tudom a karter ütközésénél mennyi jön ki addig a csavarból. Ha már a végét járja, akkor ki kell lazítani 1-2 bakot és a motort elcsavarva kitámasztani. Talán fordul annyit a blokk alja, hogy ki tudd húzni a csavart. Ha nem, akkor karter le... Bosszantó, de ha más nincs.. Vagy motort megemelni, de ez szerintem hosszadalmasabb.
A megragadthoz pedig csavarlazítót hatni és újrafújni, akár 1 napig, aztán melegítés, aztán fagyasztó spray és egy pontosan a csavar fejére illõ dugókulcs, nagyon hosszú erõkarral. Fontos, hogy ne hagyd lefordulni a csavar fejérõl, akár ha van segítség, akkor egyikõtök mindenképp nyomja a kulcsot a csavar tengelyével megegyezõen a fejére.
Ha kint vannak, de a talpas gömbfej száráról (kúpos?!) nem tudod lehúzni a lengõkart és nincs kinyomód, akkor melegítés után a "hüvely" egyik felét egy nagy kalapáccsal megtámasztva, egy másikkal a szembe ütve (mintha satuba fognád) megkokizni párszor (akár erõsen is).
A megragadthoz pedig csavarlazítót hatni és újrafújni, akár 1 napig, aztán melegítés, aztán fagyasztó spray és egy pontosan a csavar fejére illõ dugókulcs, nagyon hosszú erõkarral. Fontos, hogy ne hagyd lefordulni a csavar fejérõl, akár ha van segítség, akkor egyikõtök mindenképp nyomja a kulcsot a csavar tengelyével megegyezõen a fejére.
Ha kint vannak, de a talpas gömbfej száráról (kúpos?!) nem tudod lehúzni a lengõkart és nincs kinyomód, akkor melegítés után a "hüvely" egyik felét egy nagy kalapáccsal megtámasztva, egy másikkal a szembe ütve (mintha satuba fognád) megkokizni párszor (akár erõsen is).
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
