Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Frool
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1626
Csatlakozott: 2007 ápr. 18, 05:17 pm
Tartózkodási hely: Nagykáta, BP.IX., Pécel

Hozzászólás Szerző: Frool »

Karosszéria ragasztó és tömítõ a neve, véleményem szerint ismert gyártók termékeibõl válassz még ha drágább is.
CCH vezetőségi tag

Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Sikaflex szerintem tökéletes oda
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Gabes
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 97
Csatlakozott: 2011 jan. 27, 11:38 pm
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Hozzászólás Szerző: Gabes »

Sziasztok!
E10es tükrét hogy lehet szétszedni? Az enyémben az állító szerkezet van eltörve. Vettem egy másikat, de az nincs színre fújva. A mûanyag borítást szeretném lecserélni.
'95 E10 Hatchback 1.3 XLi 4E-FE
Avatar
MDaemon
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 285
Csatlakozott: 2010 nov. 20, 04:41 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Harmony
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp, III ker

Hozzászólás Szerző: MDaemon »

Csak E11 tükröt szedtem szét, de talán hasonlít a kettõ. Annál a tükörlap alját teljesen ki kellett fordítani, és onnan finoman benyúlva le lehetett pattintani a belsõ mechanikáról. Alatta meg már látszik a csavarozás is:
http://www.flickr.com/photos/akispunk/6 ... hotostream
2001 Toyota Corolla Sedan, 1,4 VVT-i Harmony :)
ncsaby
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2009 máj. 15, 03:34 pm
Tartózkodási hely: Pécs

Hozzászólás Szerző: ncsaby »

Sziasztok!
AE92 4A-FE motornál a motor diagnosztika lámpa furcsán viselkedik. Csak néhány periféria lehúzása esetén gyullad ki a visszajelzõ, az érzékelõk döntõ többségét lecsatlakoztatva nincs hibajelzés. Viszont a hibakódtárolót kiolvasva az összes hiba megtalálható/törölhetõ benne.
Az autó egy törött kasztnis donor, motor swap miatt lenne érdekes a dolog. Amíg nem mûködik hibátlanul, addig nem látok neki semmi komoly munkának.
Valakinek valamilyen ötlete? Elõre is köszi!
veferi
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2008 nov. 16, 03:11 pm

Hozzászólás Szerző: veferi »

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem van hogy mi a teendõ, ha elszakadt a kerékcsavar a hátsó keréken?
Egy régi EE101 corollám van (dobfékkel hátul).

Lehet a hátsó kerékcsavart egyesével cserélni vagy a komplett dob alatti egységet (nem is tudom mi a neve talán ez is a kerékcsapágy része) kell cserélni?
A dobot leszedve nem tudtam eldönteni hogy ezek az átmenõ csavarok hogy vannak berögzítve a helyükre és amíg nem tudom nem akarom szétverni az egészet.
'93 EE101 Liftback, 4E-FE
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

Valahogy így néz ki "belül":
Kép
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
veferi
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2008 nov. 16, 03:11 pm

Hozzászólás Szerző: veferi »

MFerenc írta:Valahogy így néz ki "belül":
Kép
Szia

Igen ezt néztem, de érdekes hogy sehol sem találtam kerék csavart, csak anyát, így elgondolkodtam rajta hogy ezek a csavarok valahogy be vannak rögzítve. Esetleg lehet ki sem lehet szedni.
'93 EE101 Liftback, 4E-FE
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Cserélhetõ a tõcsavar, de mindenképpen ki kell szedni a kerékagyat, és
satuba fogni, fent a helyén nem illik kiütni belõle a csavart. Nem cseréltem
még, de gyanítom, hogy nem könnyen jön ki. Sanszos, hogy melegíteni
kell a kerékagyat.... :roll:
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

És mielõtt ütöd, mindenképpen csavard rá az anyát (hogy annak a tetejét üsd), és természetesen arra rakj egy fadarabot is, vagy gumikalapács.
Meglepõen "könnyen" kijön, de ahogy Lackó is mondja, ne a helyén, nehogy sérüljön a kerékcsapágy.
Satuba pedig hézagold ki az erõkarnál.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Volt már róla szó. Az E11 pollenszûrõjét hogyan kell cserélni? Elég ha valaki belöki a linket.
Köszi!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ksz315
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 765
Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: ksz315 »

Linket nem tudok, de a kesztyûtartó alatt van. Négy bolha fog egy kis mûanyag-gumi lapot, ami tartja. Ezt leveszed, pollenszûrõ kirángat. Nézd meg, hogy melyik oldala merre van, mert az új berakását nagyban megkönnyíti. Az újat össze kell hajtogatni, hogy "tagonként" be tudd dugni a helyére.
E11 liftback 4E-FE 1998 JT.... Volt
Avatar
six
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 205
Csatlakozott: 2008 máj. 21, 03:44 pm

Hozzászólás Szerző: six »

Elérkezett az idõ, hogy foglalkozzam az E11-em ködlámpájával. :) Dénes bíztatása és lelkesedése nélkül biztosan nem jutottam volna idáig. :) A lényeg, hogy az autóban, amikor megvettem 5 éve, volt egy Kokány Fuscher & Tsa márkájú ködlámpa, a márkához illõ begányolással. Mivel törött volt, az elsõ vizsgán leszedették velem és azóta ott tátongott a lyuk. Sikerült végre szereznek ködlámpát és lámpatakaró mûanyagot is, szereztem csatlakozókat a levágott kábelek végére, forrasztottam szóval már majdnem célegyenesben vagyok (az egyik csatlakozó persze kontakthibás és ez utólag derült ki, de majd valamit kezdek vele). A lényeg most jön: a bekötést olyan furmányosan sikerült megcsinálni, hogy a ködfényzáró kapcsolójára lett rákókányolva az elsõ ködlámpa is, így most csak egyszerre lesznek kapcsolhatók, ami bizony nem jó.

A bajuszkapcsolón nincs ködlámpakapcsoló, mint ahogy biztosan kitaláltátok. A ködfényzáró kapcsoló bal oldalt, a kis aprópénztartó bal oldalán van, a jobb oldalán meg van egy vak kapcsolóhely; oda szeretnék betenni még egy ködlámpakapcsolót és valahogyan bekötni külön elöl és hátul. Megpróbálom majd végigkövetni a behúzott elsõ ködlámpa kábeleket, és a jelenlegi ködfényzáró relérõl egy külön relére és -kapcsolóra tenni.

A kérdés, hogy az elsõ és hátsó ködlámpa reléje merrefelé található (gondolom, elõbbi nincs is az autóban, csak a helye és majd szereznem kell) meg úgy egyáltalán, van esetleg valakinek kapcsolási rajza? :-)

Köszi,

six
E11 JT facelift 4ZZ-FE Sedan Harmony 2001... volt 11 évig
Avatar
sede7
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010 feb. 19, 05:39 pm
Tartózkodási hely: Bp.

Hozzászólás Szerző: sede7 »

six írta:Elérkezett az idõ, hogy foglalkozzam az E11-em ködlámpájával. :) Dénes bíztatása és lelkesedése nélkül biztosan nem jutottam volna idáig. :) A lényeg, hogy az autóban, amikor megvettem 5 éve, volt egy Kokány Fuscher & Tsa márkájú ködlámpa, a márkához illõ begányolással. Mivel törött volt, az elsõ vizsgán leszedették velem és azóta ott tátongott a lyuk. Sikerült végre szereznek ködlámpát és lámpatakaró mûanyagot is, szereztem csatlakozókat a levágott kábelek végére, forrasztottam szóval már majdnem célegyenesben vagyok (az egyik csatlakozó persze kontakthibás és ez utólag derült ki, de majd valamit kezdek vele). A lényeg most jön: a bekötést olyan furmányosan sikerült megcsinálni, hogy a ködfényzáró kapcsolójára lett rákókányolva az elsõ ködlámpa is, így most csak egyszerre lesznek kapcsolhatók, ami bizony nem jó.

A bajuszkapcsolón nincs ködlámpakapcsoló, mint ahogy biztosan kitaláltátok. A ködfényzáró kapcsoló bal oldalt, a kis aprópénztartó bal oldalán van, a jobb oldalán meg van egy vak kapcsolóhely; oda szeretnék betenni még egy ködlámpakapcsolót és valahogyan bekötni külön elöl és hátul. Megpróbálom majd végigkövetni a behúzott elsõ ködlámpa kábeleket, és a jelenlegi ködfényzáró relérõl egy külön relére és -kapcsolóra tenni.

A kérdés, hogy az elsõ és hátsó ködlámpa reléje merrefelé található (gondolom, elõbbi nincs is az autóban, csak a helye és majd szereznem kell) meg úgy egyáltalán, van esetleg valakinek kapcsolási rajza? :-)

Köszi,

six
Hajrá!
Én most azon vagyok, hogy az elsõ és hátsó ködlámpáimat külön tudjam kapcsolni, ezért vadászok egy jó ideje bajuszkapcsolót. Rohadt ritka. Ha valakinek van esetleg kettõ elfekvõben, az elsõt stip-stop, a másodikat six részére stip-stop!:)
Avatar
MDaemon
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 285
Csatlakozott: 2010 nov. 20, 04:41 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Harmony
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp, III ker

Hozzászólás Szerző: MDaemon »

A hátsó ködlámpának nincs külön reléje, az a kapcsolójába van integrálva. Az elsõé pedig az A oszlop aljánál lévõ relétábla felsõ végén van.
Itt pedig találsz hozzá komplett kapcsolási rajzot:
http://toyota.aitnet.org/Corolla/Coroll ... 7-1999.rar
Ezt ajánlom minden E11 tulajnak, akinek még nincs meg, hasznos kis iromány :)
2001 Toyota Corolla Sedan, 1,4 VVT-i Harmony :)
Válasz küldése