Autópolírozás / mit, miért, hogyan
- kleingy
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 646
- Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
- Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
- Kapcsolat:
Polír témában van pár saját fotóm, tán két éve készültek. 
Alul polírozva, felül nem, avagy motorháztetõ vs egy vödör víz. A különbség orbitális.


Huszonéves piros fényezés is tud csilli-villi lenni (már persze mihez képest...). Igaz, két emberre és jópár órára szükség volt a megfelelõ állapot eléréséhez (plusz három napig jobb kar kiesik a használatból).




Alul polírozva, felül nem, avagy motorháztetõ vs egy vödör víz. A különbség orbitális.


Huszonéves piros fényezés is tud csilli-villi lenni (már persze mihez képest...). Igaz, két emberre és jópár órára szükség volt a megfelelõ állapot eléréséhez (plusz három napig jobb kar kiesik a használatból).




- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
A kis Charade géppel még szebb lehetett volna.
Ilyen autókat külön élvezet megcsinálni. Brutális a változás
Ilyen autókat külön élvezet megcsinálni. Brutális a változás
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- kleingy
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 646
- Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
- Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
- Kapcsolat:
Gép frissen polírozva (gépi, á lá apukám). Szárazon nem tudtam ma lefotózni, mert szakadt az esõ, mire a Corimért mentem.
Itt vannak a képek, lehet látni, milyen szépen pöttyökbe rendezõdik a szétfolyás helyett a fényezésen az esõ.
Itt vannak a képek, lehet látni, milyen szépen pöttyökbe rendezõdik a szétfolyás helyett a fényezésen az esõ.
- bepi81
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Így van! És állítom, jobb érzés utána ránézni erre a kis régi autóra, mint egy újabbra, hiszen az újabbnak nem volt olyan matt a fényezése, látványosabb ezen a változás.Pacsker írta:A kis Charade géppel még szebb lehetett volna.
Ilyen autókat külön élvezet megcsinálni. Brutális a változás
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
- bepi81
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Kleingy! Többedjére nézve is frankó lett az autód, apud milyen polírt használt?
Én is mûködtem a hétvégén, az autóm kapott egy réteg waxot (Turtle Wax High Gloss), kézzel fölvittem, majd naggyázva kézzel is töröltem le. Aztán átmentem rajta egy OBI-s CMI márkájú kis géppel is 2 fajta (egy durvább és egy finomabb) felülettel próbaképpen. Még mielõtt bárki hülyének nézne, hogy miért nem egybõl géppel csináltam, elmondom, hogy azért, mert a gép kölcsön volt nálam, és jóbarátom elõzetesen azt mondta, hogy elég firka kis eszköz és inkább elõször menjek át rajta kézzel és csak aztán géppel, és akkor is csak óvatosan.
Nos, a tapasztalatom ezzel ellentétes, mert nem olyan firka kis gép ez, sõt, én kifejezetten elégedett voltam vele. Maga a teljesítménye viszonylag kicsi, ami abban nyilvánul meg, hogy kicsit erõsebben nyomva a fényezésre, majdnem lefullad, de legalább nem tudja vele megégetni az ember a lakkot, vagy rosszabb esetben a festéket. Az eredmény olyan simaság lett, mint a babapopsi, szó szerint, még Jucim is elismerõen bólintott, pedig Õt aztán az ilyen dolgok hidegen hagyják...
Nemcsak a fényezést, de a lámpabúrákon is átmentem elöl-hátul, ehhez az általam régebben említett Turtle Wax Glass Polish-t használtam.
Ezután kapott még az autó egy teljes belsõ takarítást is, úgyhogy várom a 7végi Toyota Találkozót.
...csak a hátsó lökhárítóm gáz, arról változatlanul hámlik le a lakk... nem lehet vele, mit kezdeni, a javító stifttel szoktam kijavítgatni, de a végleges megoldás a festés lesz majd egyszer. (Az is eszembe jutott, hogy egy kafa karbon fóliát húzok rá, azzal nem lesz gond.)
Vannak képeim:
http://kephost.hu/kep/2011/07/waxrolla.JPG
http://kephost.hu/kep/2011/07/waxrollaroof_2.JPG
Az esõ TERMÉSZETESEN mikor is érkezhet meg?????? Hát kb 2 perccel azután, hogy befejeztem a waxolást... De legalább nem közben, úgyhogy nem rágtam le az ujjaimat...
Na, csak elõkerült még egy kép...
Rolla&Körös-gát
Én is mûködtem a hétvégén, az autóm kapott egy réteg waxot (Turtle Wax High Gloss), kézzel fölvittem, majd naggyázva kézzel is töröltem le. Aztán átmentem rajta egy OBI-s CMI márkájú kis géppel is 2 fajta (egy durvább és egy finomabb) felülettel próbaképpen. Még mielõtt bárki hülyének nézne, hogy miért nem egybõl géppel csináltam, elmondom, hogy azért, mert a gép kölcsön volt nálam, és jóbarátom elõzetesen azt mondta, hogy elég firka kis eszköz és inkább elõször menjek át rajta kézzel és csak aztán géppel, és akkor is csak óvatosan.
Nos, a tapasztalatom ezzel ellentétes, mert nem olyan firka kis gép ez, sõt, én kifejezetten elégedett voltam vele. Maga a teljesítménye viszonylag kicsi, ami abban nyilvánul meg, hogy kicsit erõsebben nyomva a fényezésre, majdnem lefullad, de legalább nem tudja vele megégetni az ember a lakkot, vagy rosszabb esetben a festéket. Az eredmény olyan simaság lett, mint a babapopsi, szó szerint, még Jucim is elismerõen bólintott, pedig Õt aztán az ilyen dolgok hidegen hagyják...
Nemcsak a fényezést, de a lámpabúrákon is átmentem elöl-hátul, ehhez az általam régebben említett Turtle Wax Glass Polish-t használtam.
Ezután kapott még az autó egy teljes belsõ takarítást is, úgyhogy várom a 7végi Toyota Találkozót.
...csak a hátsó lökhárítóm gáz, arról változatlanul hámlik le a lakk... nem lehet vele, mit kezdeni, a javító stifttel szoktam kijavítgatni, de a végleges megoldás a festés lesz majd egyszer. (Az is eszembe jutott, hogy egy kafa karbon fóliát húzok rá, azzal nem lesz gond.)
Vannak képeim:
http://kephost.hu/kep/2011/07/waxrolla.JPG
http://kephost.hu/kep/2011/07/waxrollaroof_2.JPG
Az esõ TERMÉSZETESEN mikor is érkezhet meg?????? Hát kb 2 perccel azután, hogy befejeztem a waxolást... De legalább nem közben, úgyhogy nem rágtam le az ujjaimat...
Na, csak elõkerült még egy kép...
Rolla&Körös-gát
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára bepi81 2011 júl. 04, 12:37 pm-kor.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
- kleingy
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 646
- Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
- Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
- Kapcsolat:
Elértem aput, azt mondja, Köber márkájú cuccot vett, két autóra való a két deci, akkor is elég, ha agyba-fõbe kened a kocsira, 2500 forint volt. Meg gépi polír, meg nem mondom milyen márkájú, egy éve vettem apunak az Obiban vmi 15 ezerért.bepi81 írta:Kleingy! Többedjére nézve is frankó lett az autód, apud milyen polírt használt?

