Motorfajták
-
Vendég
Motorfajták
Nemtudoom hány lóerős a kocsim:D. méretni nem akarom padon. hanem a gyári érték kéne kiváncsiságból.
-
Pacsker
hány lovas is??
rövid leszek. Megvettem az én kicsikémet mint 1.6gl 102 Le. Megvette Anzsi az övét mint 1.6gli 105Le. Aztán találkoztunk Zed Kristianz-al. 1.6 Gl 90 Le. Na most akkor mi is van?! Elkezdtem utánanézni. Amilyen adatokat találtam (fórumokon, eladási adatokban, gyári adatokban...) 87-92-es 1.6-os Corollákra. (normál ember mit gondolna? hát 1.6 85 Le- aztán pont)
Ennek ellenére:
-85Le (ez bizti nem jó elírták (ez a 8 szelepes 1.6 4A-jé
)
-90Le ez már biztosabb ez sűrű. Szerintem a 87-88as szabályozatlan Katalizátorosak lehettek, vagy Kat nélküliek (bár annak erősebbnek kéne lennie:S 4A-F
-95/96Le szerintem ez is létezik, 89-ig még porlasztós, szabályozatlan Katos., vagy a Kat nélküli 4A-F
-102Le ez az enyém. sajnos szerintem ez kamu
-104Le első kiadású injektoros lehet 90-től 4A-FE
-105/107Le injektoros 4A-FE ez szinte 100%:)
-(110)/115Le Európára gyártott Liftback GTI 4A-GE(szabályzott kat miatt), és hatchback 1.6Si
-(120)/125Le Amerikára gyártott Liftback, Hatchback GTI 4A-GE Szabályozatlan katos.
-137,145Le Japánra gyártott hatchback, liftback GTI 4A-GE
-161Le Japán/USA 4A-GE 20V
-173Le Japán/USA 4A-GZE (kompresszoros
)
És még természetesen töb verzió, ezek az átlagolásaik. meg ezeket láttam sűrűbben. NA most akkor mi is van?:D Ki miről tud?
Zolival megnéztük 1.6Gl katalizátoros porlasztós mindkettőnké, de még a porlasztón belül is van különbség:D kész...
övé 88as enyém 89.
Akkor lehet övé 90Le, enyém a 95Le? bár ez a fentiekkel nem stimmel. vagy fordítva?
NA vitázzunk:) Kérem, h ki mit tud erről. Ki mérette padon, ki mibe biztos!:D
Ennek ellenére:
-85Le (ez bizti nem jó elírták (ez a 8 szelepes 1.6 4A-jé
-90Le ez már biztosabb ez sűrű. Szerintem a 87-88as szabályozatlan Katalizátorosak lehettek, vagy Kat nélküliek (bár annak erősebbnek kéne lennie:S 4A-F
-95/96Le szerintem ez is létezik, 89-ig még porlasztós, szabályozatlan Katos., vagy a Kat nélküli 4A-F
-102Le ez az enyém. sajnos szerintem ez kamu
-104Le első kiadású injektoros lehet 90-től 4A-FE
-105/107Le injektoros 4A-FE ez szinte 100%:)
-(110)/115Le Európára gyártott Liftback GTI 4A-GE(szabályzott kat miatt), és hatchback 1.6Si
-(120)/125Le Amerikára gyártott Liftback, Hatchback GTI 4A-GE Szabályozatlan katos.
-137,145Le Japánra gyártott hatchback, liftback GTI 4A-GE
-161Le Japán/USA 4A-GE 20V
-173Le Japán/USA 4A-GZE (kompresszoros
És még természetesen töb verzió, ezek az átlagolásaik. meg ezeket láttam sűrűbben. NA most akkor mi is van?:D Ki miről tud?
Zolival megnéztük 1.6Gl katalizátoros porlasztós mindkettőnké, de még a porlasztón belül is van különbség:D kész...
övé 88as enyém 89.
Akkor lehet övé 90Le, enyém a 95Le? bár ez a fentiekkel nem stimmel. vagy fordítva?
NA vitázzunk:) Kérem, h ki mit tud erről. Ki mérette padon, ki mibe biztos!:D
- Zed Kristianz
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 820
- Csatlakozott: 2007 márc. 10, 04:20 am
- Tartózkodási hely: Budapest VII. -- Kárpátalja (UA)
Nekem szabályzatlan katalizátoros --- 90 ló
105-től indulnak az injektorosok asszem már szabályzott katalizátorosok (89-től a porlasztós is szab. katos--- 95 ló így jöhet ki
)
Ezek a japánok mit össze variáltak!
Azonban a teljesítménymérést kipróbálnám a sajátomon!
Mi maradt a 90-ből
Az én típusom 13-s a gyári kompresszióval jött ki. Ebből még van 12.
Vajon ez 85 lovat jelent? Alig várom!
105-től indulnak az injektorosok asszem már szabályzott katalizátorosok (89-től a porlasztós is szab. katos--- 95 ló így jöhet ki
Ezek a japánok mit össze variáltak!
Azonban a teljesítménymérést kipróbálnám a sajátomon!
Mi maradt a 90-ből
Az én típusom 13-s a gyári kompresszióval jött ki. Ebből még van 12.
Vajon ez 85 lovat jelent? Alig várom!
ALAPÍTÓ TAG - Tiszteletbeli elnökségi tag
AE92 /Kyuni/ Liftback 4A-F '88
Karburátor Rulez!
Elporladva 2016...
AE92 /Kyuni/ Liftback 4A-F '88
Karburátor Rulez!
Elporladva 2016...
- Zed Kristianz
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 820
- Csatlakozott: 2007 márc. 10, 04:20 am
- Tartózkodási hely: Budapest VII. -- Kárpátalja (UA)
Még mindíg 1600 ccm-ről beszélünk!!!! Nem rossz! Ez már hasonlÍt a super 1600-s rally kategóriához. Szétesne az első gyorsításkor a gépem ha szívátültetést hajtanánk végreTRD írta:Sziaszto!
Csak gondoltam szólok,hogy kimaradt egy motortípus még,ami a
4A GE 20v turbo ez pedig japán/usa 181/210hp turbonyomástól fuggően.
Ez lenne a tuti motor a kis sárgs corollámba,de próbálok szerezni egy
4A GE 20v. Tudok is egyet csak nem biztos,hogy a tulaj meg akar tőle szabadulni
(2x küldted el a hozzászólásod, 1-től fájó szívvel megváltam
ALAPÍTÓ TAG - Tiszteletbeli elnökségi tag
AE92 /Kyuni/ Liftback 4A-F '88
Karburátor Rulez!
Elporladva 2016...
AE92 /Kyuni/ Liftback 4A-F '88
Karburátor Rulez!
Elporladva 2016...
-
Pacsker
200 ló felett? Jesszus Atya ég!
Őszinte leszek. Azthittem a turbo-s 4A-GE-k csak maszek tuningok esetleg japán tuning-cégek által kihozott darabok. De azt nem tudtam, hogy gyárilag is jöttek ki
Köszi TRD, hogy ezt megosztottad velem:) Mostmár mégjobban esz a fene
Mikor lesz nekem olyan? 
Visszatérve honnan tudsz 20V-s 4A-GE-t? magyar??? milyen autóból? mikor évjáratból?
Erről írhatnál picit többet!
Előre is köszi
Őszinte leszek. Azthittem a turbo-s 4A-GE-k csak maszek tuningok esetleg japán tuning-cégek által kihozott darabok. De azt nem tudtam, hogy gyárilag is jöttek ki
Köszi TRD, hogy ezt megosztottad velem:) Mostmár mégjobban esz a fene
Visszatérve honnan tudsz 20V-s 4A-GE-t? magyar??? milyen autóból? mikor évjáratból?
Erről írhatnál picit többet!
Előre is köszi
- Totya
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 630
- Csatlakozott: 2007 márc. 21, 12:46 am
- Tartózkodási hely: keszthely
én svájcba találtam 20v turbo mocitPacsker írta:200 ló felett? Jesszus Atya ég!
Őszinte leszek. Azthittem a turbo-s 4A-GE-k csak maszek tuningok esetleg japán tuning-cégek által kihozott darabok. De azt nem tudtam, hogy gyárilag is jöttek ki![]()
Köszi TRD, hogy ezt megosztottad velem:) Mostmár mégjobban esz a feneMikor lesz nekem olyan?
Visszatérve honnan tudsz 20V-s 4A-GE-t? magyar??? milyen autóból? mikor évjáratból?
Erről írhatnál picit többet!
Előre is köszi
- Layosh
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1404
- Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
- Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker
Akkor az enyém elvileg
-(110)/115Le Európára gyártott Liftback GTI 4A-GE(szabályzott kat miatt)
Ez mert nekem van két lambda szonda, kipuf gáz visszavezetés fém csövön, mindent figyel a computer, légtömeg, légnyomás légmennyiségmérés és szabályzás. Hát nekem mikor lett mérve úgy durván 13 as kompresszió van a hengerekben. Én amúgy a 110 LE re tippelek. Az úgy stimmelne is. De a kuplung miatt rengeteget veszítek főleg a nyomatékból. Viszont az biztos hogy a +5 LE miatt ki nem fogom venni a katlizátort. Vagy valamit is megbuherálni a rendszeren. Nagyon sok szerelő mondta, hogy teljesen fölösleges a computer úgyis leszabályoz. Még direkt de még sportlégszűrőt sincs értelme rakni bele. Most majd kap normális olajat harmadjára azt kész. Meg majd négy normális gyertyát nézek bele.
-(110)/115Le Európára gyártott Liftback GTI 4A-GE(szabályzott kat miatt)
Ez mert nekem van két lambda szonda, kipuf gáz visszavezetés fém csövön, mindent figyel a computer, légtömeg, légnyomás légmennyiségmérés és szabályzás. Hát nekem mikor lett mérve úgy durván 13 as kompresszió van a hengerekben. Én amúgy a 110 LE re tippelek. Az úgy stimmelne is. De a kuplung miatt rengeteget veszítek főleg a nyomatékból. Viszont az biztos hogy a +5 LE miatt ki nem fogom venni a katlizátort. Vagy valamit is megbuherálni a rendszeren. Nagyon sok szerelő mondta, hogy teljesen fölösleges a computer úgyis leszabályoz. Még direkt de még sportlégszűrőt sincs értelme rakni bele. Most majd kap normális olajat harmadjára azt kész. Meg majd négy normális gyertyát nézek bele.
- Zed Kristianz
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 820
- Csatlakozott: 2007 márc. 10, 04:20 am
- Tartózkodási hely: Budapest VII. -- Kárpátalja (UA)
Layosh komám!
115 LE gyárilag a tied, reméljük, minél több maradt meg benne. A 13-s kompresszió szintén gyári (4A-F -ben legalábbis, a 4A-GE se lehet nagyon más)
Egy 147 lovas változattal már szorongatni lehetne a VTI-ket
, de az AE86-s, 4A-GZE 167 ménesével alázni, porig......megnézném. 
115 LE gyárilag a tied, reméljük, minél több maradt meg benne. A 13-s kompresszió szintén gyári (4A-F -ben legalábbis, a 4A-GE se lehet nagyon más)
Egy 147 lovas változattal már szorongatni lehetne a VTI-ket
ALAPÍTÓ TAG - Tiszteletbeli elnökségi tag
AE92 /Kyuni/ Liftback 4A-F '88
Karburátor Rulez!
Elporladva 2016...
AE92 /Kyuni/ Liftback 4A-F '88
Karburátor Rulez!
Elporladva 2016...
-
Pacsker
Segítsetek légyszi!
Gábor te mondtad, hogy AE92-ből ahogy gyártották, egyre erősebb lett a sima 16V-s is.
Na most van egy AE92 Listback, ami már biztos, h 90-es vagy azutáni. Na most neki nem a T-VIS injektora van, hanem valami más már. a Blokk is kicsit más. Keresgéltem neten, de nem nagyon találtam adatot, hogy melyik piacon mikortól volt váltás. És ez hány lovas lehet
Nem tudsz segíteni? mondom 90-91-92 es lehet. Rakok be egy képet, bár nagyon árnyékos.

Gábor te mondtad, hogy AE92-ből ahogy gyártották, egyre erősebb lett a sima 16V-s is.
Na most van egy AE92 Listback, ami már biztos, h 90-es vagy azutáni. Na most neki nem a T-VIS injektora van, hanem valami más már. a Blokk is kicsit más. Keresgéltem neten, de nem nagyon találtam adatot, hogy melyik piacon mikortól volt váltás. És ez hány lovas lehet
Nem tudsz segíteni? mondom 90-91-92 es lehet. Rakok be egy képet, bár nagyon árnyékos.

- TRD
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1456
- Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
- Tartózkodási hely: Balassagyarmat
- Kapcsolat:
HI !! Utána nézek!! De addig is találtam egy érdekes linket érdemes megnézegetni,mert nagyon sok információt adnak a corolla motorokról
Illetve nem csak motorokról,hanem szinte mindenről!:arrow:
INFO
- steve
- Visszajáró

- Hozzászólások: 119
- Csatlakozott: 2007 ápr. 18, 03:04 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: hány lovas is??
Idézet a Toyota Corolla szervizkönyvből:Pacsker írta:rövid leszek. Megvettem az én kicsikémet mint 1.6gl 102 Le. Megvette Anzsi az övét mint 1.6gli 105Le. Aztán találkoztunk Zed Kristianz-al. 1.6 Gl 90 Le. Na most akkor mi is van?! Elkezdtem utánanézni. Amilyen adatokat találtam (fórumokon, eladási adatokban, gyári adatokban...) 87-92-es 1.6-os Corollákra. (normál ember mit gondolna? hát 1.6 85 Le- aztán pont)
Ennek ellenére:
-85Le (ez bizti nem jó elírták (ez a 8 szelepes 1.6 4A-jé)
-90Le ez már biztosabb ez sűrű. Szerintem a 87-88as szabályozatlan Katalizátorosak lehettek, vagy Kat nélküliek (bár annak erősebbnek kéne lennie:S 4A-F
-95/96Le szerintem ez is létezik, 89-ig még porlasztós, szabályozatlan Katos., vagy a Kat nélküli 4A-F
-102Le ez az enyém. sajnos szerintem ez kamu
-104Le első kiadású injektoros lehet 90-től 4A-FE
-105/107Le injektoros 4A-FE ez szinte 100%:)
-(110)/115Le Európára gyártott Liftback GTI 4A-GE(szabályzott kat miatt), és hatchback 1.6Si
-(120)/125Le Amerikára gyártott Liftback, Hatchback GTI 4A-GE Szabályozatlan katos.
-137,145Le Japánra gyártott hatchback, liftback GTI 4A-GE
-161Le Japán/USA 4A-GE 20V
-173Le Japán/USA 4A-GZE (kompresszoros)
És még természetesen töb verzió, ezek az átlagolásaik. meg ezeket láttam sűrűbben. NA most akkor mi is van?:D Ki miről tud?![]()
Zolival megnéztük 1.6Gl katalizátoros porlasztós mindkettőnké, de még a porlasztón belül is van különbség:D kész...
övé 88as enyém 89.
Akkor lehet övé 90Le, enyém a 95Le? bár ez a fentiekkel nem stimmel. vagy fordítva?
NA vitázzunk:) Kérem, h ki mit tud erről. Ki mérette padon, ki mibe biztos!:D
Az 1,3 literes motorral ellátott limusinok és új kombi modellek az "EE-90" és "EE-97" szériával futnak.A beszerelt 1,3 literes motor jelölése "2E" vagy "2E-C",aszerint,hogy melyik országba szánják a járművet.
Az 1,6 liters motort különböző kivitelekben szerelik.1988-ban új típusú többszeleptechnikával (16 szelep) építettek be,amely a "4A-F" vagy a "4A-FE" jelöléssel fut.
A motort vagy porlasztóval,vagy üzemanyag-befecskendezővel látják el.Az 1,6 GL és 1,6 GL liftback (72 vagy 90 LE), 1,6 GL kompakt, 1,6 GTS kompakt (90LE) modelleket porlasztóval szerelték fel.
Ugyanazt a motort,de üzemanyag-befecskendezővel megnövelt 105LE teljesítménnyel az 1,6 GLI, GLI 4WD, XLI 4WD modellekbe szerelték be.
A négykerékmeghajtású kombi AE-95 szériajelöléssel fut.
Az 1,6 literes sorozat másik motorja a két felső vezérműtengellyel ellátott benzin-befecskendezéses 4A-GE típus.Ezt az AE-92 szériajelű járművekbe szerelik be.Ebbe a sorozatba tartoznak a kompakt 1,6 GTiS, 1,6 GTi és 1,6 GTi liftback modellek.
AE92 Gt-i