Autófényezés, polírozás

Autóink karosszériájának és beletrének szebbé tétele és ezek állagmegőrzése. Tippek, trükkök, tapasztalatok
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2011 ápr. 04, 10:00 pm

Pacsker írta: Vannak külön szilikont NEM tartalmazó gumi és mûanyagápolók is. Csocsó jól beszél. Kifejezetten káros a szilikon.
Bár nem értek veled teljesen egyet, de elfogadom a véleményedet. Szerintem ez a szilikon kissé túl lett misztifikálva, hogy hosszú távon kiszárítja az anyagot, stb. Én speciel tizenegy-két éve folyamatosan használok szilikont és még soha nem tapasztaltam egyik autónk esetében sem pl az mûanyag kárpit, vagy a mûszefal vonatkozásában, hogy gondot okozott volna ez az anyag. Annyit megtanultam, hogy SOHA nem a felületre fújom a szilikon sprayt, hanem mindeig a rongyra, így nem fog olyan idegesítõen csillogni, mintha átnyalta volna egy perverz tehén. :D
Viszont abban egyet értünk, hogy vannak a szilikonnál újabban hatékonyabb mûanyag-gumi ápolók. :wink:
Pacsker írta: Emellett a Waxolás és a polírozás nem ugyanaz!
Bepi autóját látszik, hogy sûrûn kezelik, kenegetik, így a lakk szép maradt és nem mattult be. Így relatíve tartósan marad szép a kocsi. Ha valakinek már matt az autója, akkor azt polírozni kell több fázisban (nem a csillogások fokozatára gondolok, hanem durva csiszolástól a finomig) és utána lehet 3. fázisként átmenni rajta különbözõ bázisú Wax-al. Ez megvédi az elõzõleg felpolírozott réteget, plusz még egy kis fényt is ad neki.
Komoly, költséges és nagyon idõigényes munka (persze géppel), de megéri!
Ez így igaz. Mindig a felület dönti el, mit-mennyire kell alkalmazni. Egy matt, elhanyagolt fényezést pasztázni kell (durva szemcséssel), majd egyre finomabb anyaggal és megfelelõ anyag+munka minõség esetén leesik az ember álla, hogy mibõl mit lehet kihozni. A 3M egy kiváló cucc, ez tény, de tudni kell vele bánni, mert el is lehet basszintani ám a nagy lelkesedésben. A magam részérõl picipeti E11-ese kizárt, hogy 3M-et igényeljen. A képek alapján nem gondolom, hogy szüksége van durva pasztára. Én simán rámennék a helyében az általam említett cuccokkal, már az elsõ kezelés után megmutatja magát a felület, hogy milyen állapotban van.

A wax: Én a waxot kifejezetten azért viszem fel, hogy a képzett rétegrõl a víz azon nyomban leperegjen, illetve, hogy a nyári rovarok se ivódjanak bele a lakkba egy hosszabb út során. Sokkal könnyebb tisztítani utána az autót.

Igen, rendszeresen kapja a kezeléseket, egyet ilyenkor, egyet közvetlen az - lehetõleg - utolsó "15 fokos" hétvégén tél elõtt.

Gondolom, Pacsker, a kézi melóra gondoltál, amikor azt írtad, hogy idõigényes, mert egy normális géppel (kb 60.000-tõl indulnak!) csak töredéke idõbe telik a projekt. Persze, még így is eltelik egy egészséges szombat, mire tövirõl hegyire minden aprósággal végez az ember, ráadásul a kézi munka soha nem hoz a gépihez fogható eredményt. Ha tehetném, és Karesz barátom nem 200km-re lakna tõlem, akkor gondolkodás nélkül odaadnám neki, de csak és kizárólag neki, hogy géppel dolgozza át.

Sajna nincs igazad, Pacsker! Legalábbis, ami a lakkot illeti. Pont most panaszkodtam a másik fórumon, hogy mindkét lökhárítómon felpergett a lakk. Nem tudok vele, mit csinálni, a Toyotás javító stiftemmel visszakentem a lakkot, de egy komplett hányinger lett az eredmény. Mindkét lökösömet telibe kell fújni...majd. Utólagosan vannak fényezve, de igénytelen munka, sajnos (nem nálam készült). :cry:

Idén 11. éves az autóm és, bár nem tökéletes, de abszolút szép állapotban van. Ennek csak az az oka, hogy igyekszem minél hosszabb ideig megtartani ebben az állapotában. Amíg megtehetem, nem fogom sajnálni rá a családi kasszánk egy részét :)
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2011 ápr. 04, 10:07 pm

PiciPeti írta:Köszi!

Gyönyörû az autód! :luv: :D

3M polír van itthon, Honda szervízben használják az ezüstmetál autókhoz. Szerintem megpróbálom azzal, rossz nem lehet...
Max utána rámegyek azzal, amit ajánlottál... :wink:
Köszi, az autóm nevében is. Igyekszünk. :oops: :wink:

Amúgy waxra, ha akarsz venni tudom ajánlani a Riwax termékeit, mert azok is ugyanolyan felsõ kategóriás minõségûek, mint a 3M. Én nem is olyan drága, mint azt elsõre gondolná az ember...
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2011 ápr. 04, 10:24 pm

A lakkos dolgot nem igazán értem. Mire gondolsz? Mit mondtam rosszul?

A szilikonban nem túlzunk. Nálad azért nincs probléma ezidáig, mert folyamatosan hordod fel és nem engeded valóban kiszáradni. Mint az E7 projektemben én pl méhviaszt használok, hogy újra felfrissítsem az anyagokat. Az meg teljesen felhasználó kérdése, hogy csillogó, vagy matt legyen a végeredmény, mint ahogy a termékek választhatóságán is látszik.

A Riwax termékek valóban egész jók! Dolgoztunk vele Sancyval, Lyanival és Bohival. Igaz valódi pasztákat nem használtunk, de pl a gumiápolója is nagyon jó volt!
Sancy! Olyanod nincs még?
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti » 2011 ápr. 04, 10:27 pm

bepi!

Abban igazad van, hogy elõbb a finomabbat kellene kipróbálni. Ez a helyes sorrend. :D
Megpróbálom, aztán ha marad karc akkor 3M...

Akkor a flakonost hogy csináltad? Felfújod a rongyra, felkened, megszárad, körkörös mozdulatokkal enyhe nyomással letörlöd?

Bocs a hülye kérdésekért, de ilyet még nem csináltam. Nem szeretném elrontani. :?

Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2011 ápr. 04, 10:39 pm

Pacsker írta:A lakkos dolgot nem igazán értem. Mire gondolsz? Mit mondtam rosszul?

A szilikonban nem túlzunk. Nálad azért nincs probléma ezidáig, mert folyamatosan hordod fel és nem engeded valóban kiszáradni. Mint az E7 projektemben én pl méhviaszt használok, hogy újra felfrissítsem az anyagokat. Az meg teljesen felhasználó kérdése, hogy csillogó, vagy matt legyen a végeredmény, mint ahogy a termékek választhatóságán is látszik.
:lol: Semmi komoly, csak mondtad, hogy szép a lakkom, mert folyamatosan kezelve van. Erre én írtam - picit hiányosan -, hogy a lökösökre ez a megállapításod nem valós, mert pattogzik le a lakk, tehát, mégsem olyan jó. De leszámítva ezt, magán a kasztnin teljesen rendben van, Te valószínûleg erre gondoltál. :wink:
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2011 ápr. 04, 10:49 pm

PiciPeti írta:bepi!

Abban igazad van, hogy elõbb a finomabbat kellene kipróbálni. Ez a helyes sorrend. :D
Megpróbálom, aztán ha marad karc akkor 3M...

Akkor a flakonost hogy csináltad? Felfújod a rongyra, felkened, megszárad, körkörös mozdulatokkal enyhe nyomással letörlöd?

Bocs a hülye kérdésekért, de ilyet még nem csináltam. Nem szeretném elrontani. :?
No problem, én is kérdeztem mást az elején. Szóval:
Flakon erõsen felráz, kupak leteker, rongyot rátesz teljesen a nyílásra, majd fejjel lefelé billenti a flakont egyszer. A rongyon kapott kör alakú polír "masszát" körkörösen, közepesen nyomva (én finom súrolásnak mondanám) körkörösen vékony rétegben felhordom a felületre, folyamatosan haladva vele. Ha úgy érzem, "elfogyott" a rongyról, újra vételezek rá egy kis adagot, majd folytaom a felületre felvitelt.
Az említett 15-20 fokban árnyékban kis szél mellett kb 5 perc alatt (nagyjából 2-3 karosszéria elem polírozásának ideje) porrá szárad a felületen, ezt mindig az ujjammal ellenõrzöm. Ezután fogom az új, puha, full tiszta rongyot, és az elejétõl kezdve szintén körkörös mozdulatokkal, de ezt már nem dörzsölve leszedem a rászáradt polírt az elemekrõl. Hogy mennyire kell és meddig törölgetni, azt látni-érezni fogod, emiatt ne aggódj. A letakarított felületnek selymes érintésûnek kell lenni. (Érdekességként simítsd végig a kezelt felületet, majd a még kezeletlent :wink: )

Remélem, érthetõ voltam, ellenkezõ esetben jelezd és segítek, ha tudok. :wink:
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti » 2011 ápr. 04, 10:55 pm

Teljes mértékben! Köszönöm! :wink:

Ha elakadok írok! :D

Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2011 ápr. 12, 01:43 pm

Reggelre esett egy kis esõ, gondoltam, megmutatom, mennyit ér egy alapos polírozás, majd egy szintén alapos waxolás. Sajnos a kis 6300 Nokiám ennyit tud fényképezés terén, de talán látszanak a nagy cseppek a motorháztetõn. És az ablakokon is. Íme:

Kép

Bocs, Pacsker, megtörtént a javítás. :wink:
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára bepi81 2011 ápr. 12, 02:31 pm-kor.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2011 ápr. 12, 02:24 pm

Legközelebb a képeket kérlek méretezd át max 900 szélesre!
Köszönöm!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2011 ápr. 12, 07:45 pm

Kérdés!

Az E9-nél 1-2 díszlécbe belepolíroztam annó :( Van valami jó ötlet a kis karcokból mivel lehet kiszedni a fehér polírport? Valami alkohol? Aztán mûanyagápoló?
Láttam már üvegbe is, hogy belepolíroztak a szélébe durva fázissal? Azt eltüntetni? Üveg polír? Higgyek ebbe?
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2011 ápr. 12, 09:37 pm

Hát az üvegpolírt, legalábbis azt amit én használok, üvegkarcok eltûntetésére felejtsd el. Nem tûnteti el õket. Talán valami nagyon finom anyaggal géppel meg lehet próbálni, de ehhez nem értek, és nagyon esélyes, hogy fénytörés marad a polírozott hely(ek)en, ami bizonyos szögbõl nézve nagyon zavaró tud lenni, ezért az egész üvegpolírozás nagyon necces mûvelet.

Ha a díszléc sima fekete mûanyag, akkor egy külsõ mûanyagápoló/felújító, fekete színû folyadékkal kenném át, nekem ez a megoldás bevált anno.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Avatar
sztreha
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2010 nov. 22, 07:08 pm
Tartózkodási hely: Csécse (Nógrád megye)

Hozzászólás Szerző: sztreha » 2011 máj. 24, 07:00 pm

Sziasztok,

nekem olyan sanda gondolatom támadt, hogy a fekete lökhárítóimat, kilincseket és tükröket szeretném az autó színére fújatni, mégiscsak nézzen ki valahogy.
Erre tudna nekem valaki egy árat mondani, lehetõleg úgy, hogy vállalná is ezt a produkciót. :)
A lökhárítóra gondolom fel kell vinni egy réteget festés elõtt, a kérdésem a kilincs. Már nem gyáriak, nemrég sikerült beszereznem õket e-bayrõl. A probléma, hogy ezeknek struktúrált a felülete. Elõször le kell csiszolni õket és csak utána lehet festeni?
Egy másik dolog a felni. Mivel nagyon vacak utakon tudok csak közlekedni, ezért nem gondolkozok alufelniben, de szeretném, ha egy kicsit jobban nézne ki. Érdemes ezeket az autó színére fújni, vagy az elsõ felé repülõ kõ leverné róla? A dísztárcsákat már lefestettem saját kezûleg (olyan is lett), de ezekbe már nem kezdenék bele.

Üdv.:
Sztreha
Corolla 1.3 XL Liftback 1990

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2011 jún. 30, 07:27 pm

http://tctech.hu/oldbiblia/14/1411.htm

Tudom van benne hiba és nem teljes, de van egy-két hasznos info is a fényezésrõl és rozsdátlanításról
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
gasztroterrorista
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 423
Csatlakozott: 2008 jan. 17, 09:10 pm
Autód gyártási éve: 2002
Autód típusa (és generációja): Egyéb nem japán gyártó
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Egyéb
Tartózkodási hely: Budapest / Szentendre

Hozzászólás Szerző: gasztroterrorista » 2012 feb. 11, 10:00 pm

'02 VW T4 Caravelle 2.5 TDI, ACV
'91 EE90 1.3 2E-E Liftback

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2012 márc. 18, 09:59 pm

Van egy kérdésem.
Na ezt hogyan tudnám orvosolni anélkül, hogy újra kelljen fényezni az egész elemet? Nem a lila foltot, az a telefonom hibája. Nem szeretnék ilyen foltosan menni Királyrétre. :D

Kép
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport


Válasz küldése