Motor átépítés

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
djgala
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2007 ápr. 03, 06:20 pm
Kapcsolat:

Motor átépítés

Hozzászólás Szerző: djgala »

gy 91-es corollából a dízel motrot kénbe átszerelni 4a-ge-s motorra??tud valamit ezzel kepcsba??
Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz »

Hujj! komoly meló lesz, és nem kis mennyiségű money kell hozzá.

Kezdem ott, hogy az üzemanyag-ellátó rendszert a tanktól kezdve végig benzinesére kell cserélni, mivel üza szivattyú, más keresztmetszetű szűrők, stb. is meg kell, hogy legyen. Az elektronika is nagyon más, nekem a 2C motornak is van "agya" a középkonzol alatt, nemtm az 1.8D-nek van-e. Ha igen, akkor a kábelkorbács agyastól kiszedős, és a 4A-GE agy kábelestől ugrik be a helyére. A motor fizikai bereszelése sem egy leányálom, már ha a motortatróbakok nem ugyanott heyezkednek el geometriailag. A gyári dízel váltó nagyon hosszú benzines motorhoz, hacsak 4A-GE nem BlacTop mondjuk egy Greddy turbószettel :D

Ezt a melót célszerűbb lenne egy benzines Corival eljátszani, lásd karotta.blog.hu , itt az AE86 link alatt. Bazsónak ment, igaz hogy tokkal-vonóval kb. 2,5Mft -ban állt meg neki a műtét (ebben már a kasztni+festés+futómű is benne volt)
Avatar
paradoxx
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 208
Csatlakozott: 2007 máj. 19, 05:03 pm
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: paradoxx »

Szerintem olcsóbban megúszod ha kivársz, és veszel egy eladó GT-i-t. Csak két dologra lesz szükséged: türelemre és pénzre :wink:
Eladva...
Pacsker

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Karottáéról hallottam már sok véleményt...
Hogy nem megy, hogy kóklerül csinálták meg szegénynek, hogy az ECU-ja is szarakodik, már programozhatóval próbálkoznak.
2,5 millió egyébként a kasztnis munkával együtt. Tehát fullosan aza utó.

HA engem kérdeztek én talán bővebben tudnék mesélni 4AGE átépítésről, mivel már teljesen elő van készítve.

DBandesz. Tök mindegy diesel, vagy benzines a Corolla, hogy porlasztós, vagy injektoros és hány köbcenti.
Mindenképpen kábelköteg csere kell és ECU is. Teljesen más a 4AGE vezérlése, még a 16V-esé is. Egyébként meg ha porlasztós volt eredetileg az autó a hátsó kábelköteget is cserélni kell a tankban elhelyezett üzemanyagsziveattyú miatt. A műszerfal miatt a felső gerincet is cserélni kell. (olajnyomás, töltés) a 4 elektromos ablak miatt ugyancsak a hátsót. Maradt még ami előre megy a motortérben való relékhez, lámpákhoz, hűtőventihez, ablakmosó mtorjához... Azt is kellett nekem cserélni a biztosíték táblákkal együtt, mivel teljesen más a gti-jé. Ja igen. Egy maradt már csak. Ami a középkonzol alól (ECU-tól, üzemanyag szivattyú vezérlőjétől) megy előre a motorig, injektorig. NA azt is kell cserélni :)
Na összefoglalnám. Az összes kábelköteget kicseréltem a hátsó ködlámpától a beltérvilágításén át, az ablakmosó tartályig. Ha először csinálod nem kis meló. Pedig az enyém ráadásul 1.6 os benzines volt!

Szemléltetném két képpel:

Kép

Kép

Ha van ideje és türelme az embernek hozzá, megéri megcsinálni. Jó érzés, mintha te raknád össze az autót a gyárban. :)
És megismered minden porcikáját.
Tehát nekem már teljesen elő van készítve a 4AGE 16V. remélem időm és pénzem is úgy engedi, hogy pár hónapon belül be is rakhatom. Mer tmár ugye megvan :)
Várom már nagyon!
Avatar
paradoxx
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 208
Csatlakozott: 2007 máj. 19, 05:03 pm
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: paradoxx »

Az előző hozzászólásomhoz:

Toyota Corolla GTI - 650e HUF
Eladva...
Pacsker

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Tüsténkedünk nagyon, meg fellendítettük a topicot. Bár szerintem maga a fő kérdés már rég elavult :lol:

nembaj! Szeretek róla ebszélni. És ha valaki már csinált átépítést, küldjön képeket!
Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz »

Pacsker!

RESPECT!!! :oops:

Nem gyenge az a művelet, amit véghezvittél. látszik, hogy van még mit fejlődnöm... :D
Avatar
Hecsi-Tibi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 170
Csatlakozott: 2011 máj. 07, 12:13 pm
Tartózkodási hely: Karcag

4E-FE

Hozzászólás Szerző: Hecsi-Tibi »

Kérdés...

Adott egy 96.11 havi 75 LE-s 1.33 motor amibõl ugye volt 90 LE-s verzió is...
Mik a különbségek a két verzió között ?
TODAY TOMORROW TOYOTA
5,8L/100Km :D
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Re: 4E-FE

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Hecsi-Tibi írta:Kérdés...

Adott egy 96.11 havi 75 LE-s 1.33 motor amibõl ugye volt 90 LE-s verzió is...
Mik a különbségek a két verzió között ?
Kérdésed bemásolom a motorfajták topicba. Ott remélem érkezik rá válasz! Engem is érdekelne, hogy mi a különbség.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Hecsi-Tibi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 170
Csatlakozott: 2011 máj. 07, 12:13 pm
Tartózkodási hely: Karcag

Re: 4E-FE

Hozzászólás Szerző: Hecsi-Tibi »

bubidisc írta:
Hecsi-Tibi írta:Kérdés...

Adott egy 96.11 havi 75 LE-s 1.33 motor amibõl ugye volt 90 LE-s verzió is...
Mik a különbségek a két verzió között ?
Kérdésed bemásolom a motorfajták topicba. Ott remélem érkezik rá válasz! Engem is érdekelne, hogy mi a különbség.
Oké és köszöntem :D
TODAY TOMORROW TOYOTA
5,8L/100Km :D
Avatar
sportmixxx
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2009 okt. 28, 02:01 pm

2E helyére GTI ?

Hozzászólás Szerző: sportmixxx »

Sziasztok!

Kérném tanácsotok, könnyen megoldható-e 2E motorom helyére 1.6 GTI blokk :?:

Köszönöm a válaszokat elõre is!

Üdv.:Balázs
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Szervusz!

Olvasd Bohi projektjét.
A többi 4A-GE projekt is hasznos lehet.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: 2E helyére GTI ?

Hozzászólás Szerző: Bohi »

sportmixxx írta:Sziasztok!

Kérném tanácsotok, könnyen megoldható-e 2E motorom helyére 1.6 GTI blokk :?:

Köszönöm a válaszokat elõre is!

Üdv.:Balázs
Szia! Megoldható, bár nem biztos hogy annyira könnyen. (kinek mi)
Sokminden kell hozzá az biztos, nem csak egy blokk...
Ha van kérdés nyugodtan írj itt vagy privát üzenetben! :wink:
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Avatar
to4m5i
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1430
Csatlakozott: 2009 jan. 16, 08:01 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: 2E helyére GTI ?

Hozzászólás Szerző: to4m5i »

sportmixxx írta:Sziasztok!

Kérném tanácsotok, könnyen megoldható-e 2E motorom helyére 1.6 GTI blokk :?:

Köszönöm a válaszokat elõre is!

Üdv.:Balázs
a legalizálás mindíg az elsõ kérdés :D
megéri-e? ha nem, akkor vállalod-e? Ha megszívod, megérte-e? :D
„Ha második vagy, te vagy az első, aki veszít.”
Kép 1980 - Toyota Corolla KE70 Liftback - 4AGE
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi »

Te beszélsz? :D :D :D
Igen, ez is egy fontos tényezõ. Sajnos a magyarországi jogszabályok néha (inkább általában) elég szigorúak és értelmetlenek...
Többit priviben ha érdekel, de az enyémet már 2 vagy 3szor lemûszakiztattam probléma nélkül... :wink:
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Válasz küldése