Motor átépítés
Motor átépítés
gy 91-es corollából a dízel motrot kénbe átszerelni 4a-ge-s motorra??tud valamit ezzel kepcsba??
- DBandesz
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1126
- Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
- Tartózkodási hely: Szentes
Hujj! komoly meló lesz, és nem kis mennyiségű money kell hozzá.
Kezdem ott, hogy az üzemanyag-ellátó rendszert a tanktól kezdve végig benzinesére kell cserélni, mivel üza szivattyú, más keresztmetszetű szűrők, stb. is meg kell, hogy legyen. Az elektronika is nagyon más, nekem a 2C motornak is van "agya" a középkonzol alatt, nemtm az 1.8D-nek van-e. Ha igen, akkor a kábelkorbács agyastól kiszedős, és a 4A-GE agy kábelestől ugrik be a helyére. A motor fizikai bereszelése sem egy leányálom, már ha a motortatróbakok nem ugyanott heyezkednek el geometriailag. A gyári dízel váltó nagyon hosszú benzines motorhoz, hacsak 4A-GE nem BlacTop mondjuk egy Greddy turbószettel
Ezt a melót célszerűbb lenne egy benzines Corival eljátszani, lásd karotta.blog.hu , itt az AE86 link alatt. Bazsónak ment, igaz hogy tokkal-vonóval kb. 2,5Mft -ban állt meg neki a műtét (ebben már a kasztni+festés+futómű is benne volt)
Kezdem ott, hogy az üzemanyag-ellátó rendszert a tanktól kezdve végig benzinesére kell cserélni, mivel üza szivattyú, más keresztmetszetű szűrők, stb. is meg kell, hogy legyen. Az elektronika is nagyon más, nekem a 2C motornak is van "agya" a középkonzol alatt, nemtm az 1.8D-nek van-e. Ha igen, akkor a kábelkorbács agyastól kiszedős, és a 4A-GE agy kábelestől ugrik be a helyére. A motor fizikai bereszelése sem egy leányálom, már ha a motortatróbakok nem ugyanott heyezkednek el geometriailag. A gyári dízel váltó nagyon hosszú benzines motorhoz, hacsak 4A-GE nem BlacTop mondjuk egy Greddy turbószettel
Ezt a melót célszerűbb lenne egy benzines Corival eljátszani, lásd karotta.blog.hu , itt az AE86 link alatt. Bazsónak ment, igaz hogy tokkal-vonóval kb. 2,5Mft -ban állt meg neki a műtét (ebben már a kasztni+festés+futómű is benne volt)
-
Pacsker
Karottáéról hallottam már sok véleményt...
Hogy nem megy, hogy kóklerül csinálták meg szegénynek, hogy az ECU-ja is szarakodik, már programozhatóval próbálkoznak.
2,5 millió egyébként a kasztnis munkával együtt. Tehát fullosan aza utó.
HA engem kérdeztek én talán bővebben tudnék mesélni 4AGE átépítésről, mivel már teljesen elő van készítve.
DBandesz. Tök mindegy diesel, vagy benzines a Corolla, hogy porlasztós, vagy injektoros és hány köbcenti.
Mindenképpen kábelköteg csere kell és ECU is. Teljesen más a 4AGE vezérlése, még a 16V-esé is. Egyébként meg ha porlasztós volt eredetileg az autó a hátsó kábelköteget is cserélni kell a tankban elhelyezett üzemanyagsziveattyú miatt. A műszerfal miatt a felső gerincet is cserélni kell. (olajnyomás, töltés) a 4 elektromos ablak miatt ugyancsak a hátsót. Maradt még ami előre megy a motortérben való relékhez, lámpákhoz, hűtőventihez, ablakmosó mtorjához... Azt is kellett nekem cserélni a biztosíték táblákkal együtt, mivel teljesen más a gti-jé. Ja igen. Egy maradt már csak. Ami a középkonzol alól (ECU-tól, üzemanyag szivattyú vezérlőjétől) megy előre a motorig, injektorig. NA azt is kell cserélni
Na összefoglalnám. Az összes kábelköteget kicseréltem a hátsó ködlámpától a beltérvilágításén át, az ablakmosó tartályig. Ha először csinálod nem kis meló. Pedig az enyém ráadásul 1.6 os benzines volt!
Szemléltetném két képpel:


Ha van ideje és türelme az embernek hozzá, megéri megcsinálni. Jó érzés, mintha te raknád össze az autót a gyárban.
És megismered minden porcikáját.
Tehát nekem már teljesen elő van készítve a 4AGE 16V. remélem időm és pénzem is úgy engedi, hogy pár hónapon belül be is rakhatom. Mer tmár ugye megvan
Várom már nagyon!
Hogy nem megy, hogy kóklerül csinálták meg szegénynek, hogy az ECU-ja is szarakodik, már programozhatóval próbálkoznak.
2,5 millió egyébként a kasztnis munkával együtt. Tehát fullosan aza utó.
HA engem kérdeztek én talán bővebben tudnék mesélni 4AGE átépítésről, mivel már teljesen elő van készítve.
DBandesz. Tök mindegy diesel, vagy benzines a Corolla, hogy porlasztós, vagy injektoros és hány köbcenti.
Mindenképpen kábelköteg csere kell és ECU is. Teljesen más a 4AGE vezérlése, még a 16V-esé is. Egyébként meg ha porlasztós volt eredetileg az autó a hátsó kábelköteget is cserélni kell a tankban elhelyezett üzemanyagsziveattyú miatt. A műszerfal miatt a felső gerincet is cserélni kell. (olajnyomás, töltés) a 4 elektromos ablak miatt ugyancsak a hátsót. Maradt még ami előre megy a motortérben való relékhez, lámpákhoz, hűtőventihez, ablakmosó mtorjához... Azt is kellett nekem cserélni a biztosíték táblákkal együtt, mivel teljesen más a gti-jé. Ja igen. Egy maradt már csak. Ami a középkonzol alól (ECU-tól, üzemanyag szivattyú vezérlőjétől) megy előre a motorig, injektorig. NA azt is kell cserélni
Na összefoglalnám. Az összes kábelköteget kicseréltem a hátsó ködlámpától a beltérvilágításén át, az ablakmosó tartályig. Ha először csinálod nem kis meló. Pedig az enyém ráadásul 1.6 os benzines volt!
Szemléltetném két képpel:
Ha van ideje és türelme az embernek hozzá, megéri megcsinálni. Jó érzés, mintha te raknád össze az autót a gyárban.
És megismered minden porcikáját.
Tehát nekem már teljesen elő van készítve a 4AGE 16V. remélem időm és pénzem is úgy engedi, hogy pár hónapon belül be is rakhatom. Mer tmár ugye megvan
Várom már nagyon!
-
Pacsker
- Hecsi-Tibi
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 170
- Csatlakozott: 2011 máj. 07, 12:13 pm
- Tartózkodási hely: Karcag
4E-FE
Kérdés...
Adott egy 96.11 havi 75 LE-s 1.33 motor amibõl ugye volt 90 LE-s verzió is...
Mik a különbségek a két verzió között ?
Adott egy 96.11 havi 75 LE-s 1.33 motor amibõl ugye volt 90 LE-s verzió is...
Mik a különbségek a két verzió között ?
TODAY TOMORROW TOYOTA
5,8L/100Km
5,8L/100Km
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: 4E-FE
Kérdésed bemásolom a motorfajták topicba. Ott remélem érkezik rá válasz! Engem is érdekelne, hogy mi a különbség.Hecsi-Tibi írta:Kérdés...
Adott egy 96.11 havi 75 LE-s 1.33 motor amibõl ugye volt 90 LE-s verzió is...
Mik a különbségek a két verzió között ?
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Hecsi-Tibi
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 170
- Csatlakozott: 2011 máj. 07, 12:13 pm
- Tartózkodási hely: Karcag
Re: 4E-FE
Oké és köszöntembubidisc írta:Kérdésed bemásolom a motorfajták topicba. Ott remélem érkezik rá válasz! Engem is érdekelne, hogy mi a különbség.Hecsi-Tibi írta:Kérdés...
Adott egy 96.11 havi 75 LE-s 1.33 motor amibõl ugye volt 90 LE-s verzió is...
Mik a különbségek a két verzió között ?
TODAY TOMORROW TOYOTA
5,8L/100Km
5,8L/100Km
- sportmixxx
- Újonc

- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2009 okt. 28, 02:01 pm
2E helyére GTI ?
Sziasztok!
Kérném tanácsotok, könnyen megoldható-e 2E motorom helyére 1.6 GTI blokk
Köszönöm a válaszokat elõre is!
Üdv.:Balázs
Kérném tanácsotok, könnyen megoldható-e 2E motorom helyére 1.6 GTI blokk
Köszönöm a válaszokat elõre is!
Üdv.:Balázs
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Szervusz!
Olvasd Bohi projektjét.
A többi 4A-GE projekt is hasznos lehet.
Olvasd Bohi projektjét.
A többi 4A-GE projekt is hasznos lehet.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Bohi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3288
- Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2E helyére GTI ?
Szia! Megoldható, bár nem biztos hogy annyira könnyen. (kinek mi)sportmixxx írta:Sziasztok!
Kérném tanácsotok, könnyen megoldható-e 2E motorom helyére 1.6 GTI blokk
Köszönöm a válaszokat elõre is!
Üdv.:Balázs
Sokminden kell hozzá az biztos, nem csak egy blokk...
Ha van kérdés nyugodtan írj itt vagy privát üzenetben!
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Prius II
- to4m5i
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1430
- Csatlakozott: 2009 jan. 16, 08:01 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: 2E helyére GTI ?
a legalizálás mindíg az elsõ kérdéssportmixxx írta:Sziasztok!
Kérném tanácsotok, könnyen megoldható-e 2E motorom helyére 1.6 GTI blokk
Köszönöm a válaszokat elõre is!
Üdv.:Balázs
megéri-e? ha nem, akkor vállalod-e? Ha megszívod, megérte-e?
„Ha második vagy, te vagy az első, aki veszít.”
1980 - Toyota Corolla KE70 Liftback - 4AGE
1980 - Toyota Corolla KE70 Liftback - 4AGE