Motoralkatrészek
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Ahhoz, hogy 1.8 legyen (1ZZFE), még fúrni sem kell. Azonban az sem egy bivaj motor. Gyakorlatilag majdnemhogy csak agyban fejlõdtünk. Talán picit nyomatékosabb.
Legjobb, eshetõség szerintem egy Japán belpiacos ugyancsak 1.6 Vvti motor. Csak ez 20 szelepes és köznyelvben 165 Le. Emellett a fogyasztása nem sokkal több, mint a mostani motorodé. Ha kell ugyanígy közlekedsz vele, ha kell 8 ezernél sikítassz. 4AGE 20V Blacktop néven fut. Olvashatsz róla sok helyen itt a fórumban is. Van több tagunknak is ilyen az autójában.
Ha komoly motort és "érezhetõ" erõt szeretnék, akkor mégsem ezt tenném annak ellenére, hogy az ész ezt diktálja.
Egy 160-180 Le-s "kis" Turbo-s motor sokkal élvezetesebb vezetési élményt nyújt szerintem az alsó többletnyomaték miatt. Kinek mi, ez is ízlés kérdése. Felújítanék egy szívó 16V 4AGE-t és raknék rá egy kis turbo-t 0,3-0,4 Bar-al. Netán picit többel (vagy állíthatóra megoldani). Ez is meglehet kb ugyanakkora összegbõl, mint egy Blacktop behozatala és beszerelése. (bár mostanában egyre olcsóbbak az utóbbi motorok). Hátránya, hogy nagy valószínûséggel 9-10 körül fog fogyasztani, és ettõl felfele. Az élettartama rövidebb lesz, ha nem cserélsz egy-két mozgó alkatrészt és nagyobb sz..ás.
Mindkét motort nehéz legalizálni.
Ha a mostanidból csinálnál turbóst, akkor beszélj a fórumon Mozsóval. Neki E12 3ZZFE-je van, mostmár bõven 200 ló felett Turboval. Az már nem a 0,4 Bar-os töltés, de viszonyítási alapnak jó. Ha nagyon könyörögsz, egy talin talán visz is.
Remélem segítettem!
Legjobb, eshetõség szerintem egy Japán belpiacos ugyancsak 1.6 Vvti motor. Csak ez 20 szelepes és köznyelvben 165 Le. Emellett a fogyasztása nem sokkal több, mint a mostani motorodé. Ha kell ugyanígy közlekedsz vele, ha kell 8 ezernél sikítassz. 4AGE 20V Blacktop néven fut. Olvashatsz róla sok helyen itt a fórumban is. Van több tagunknak is ilyen az autójában.
Ha komoly motort és "érezhetõ" erõt szeretnék, akkor mégsem ezt tenném annak ellenére, hogy az ész ezt diktálja.
Egy 160-180 Le-s "kis" Turbo-s motor sokkal élvezetesebb vezetési élményt nyújt szerintem az alsó többletnyomaték miatt. Kinek mi, ez is ízlés kérdése. Felújítanék egy szívó 16V 4AGE-t és raknék rá egy kis turbo-t 0,3-0,4 Bar-al. Netán picit többel (vagy állíthatóra megoldani). Ez is meglehet kb ugyanakkora összegbõl, mint egy Blacktop behozatala és beszerelése. (bár mostanában egyre olcsóbbak az utóbbi motorok). Hátránya, hogy nagy valószínûséggel 9-10 körül fog fogyasztani, és ettõl felfele. Az élettartama rövidebb lesz, ha nem cserélsz egy-két mozgó alkatrészt és nagyobb sz..ás.
Mindkét motort nehéz legalizálni.
Ha a mostanidból csinálnál turbóst, akkor beszélj a fórumon Mozsóval. Neki E12 3ZZFE-je van, mostmár bõven 200 ló felett Turboval. Az már nem a 0,4 Bar-os töltés, de viszonyítási alapnak jó. Ha nagyon könyörögsz, egy talin talán visz is.
Remélem segítettem!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Dr Corolla
- Visszajáró

- Hozzászólások: 39
- Csatlakozott: 2011 feb. 05, 02:50 pm
- Autód gyártási éve: 2000
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: G6 TTE
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Gyõr
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Valami fogalomzavar lehet. A "TS motor" az 2ZZGE.
A 4AGE 16V E8 és E9-es Corolla-ban volt. A 20V 4AGE E10 és E11-ben.
A 4AGE 16V E8 és E9-es Corolla-ban volt. A 20V 4AGE E10 és E11-ben.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- montoya
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Miert, mi kellene az 1zz lethez?:)Pacsker írta:Ahhoz, hogy 1.8 legyen (1ZZFE), még fúrni sem kell. Azonban az sem egy bivaj motor. Gyakorlatilag majdnemhogy csak agyban fejlõdtünk. Talán picit nyomatékosabb.
Legjobb, eshetõség szerintem egy Japán belpiacos ugyancsak 1.6 Vvti motor. Csak ez 20 szelepes és köznyelvben 165 Le. Emellett a fogyasztása nem sokkal több, mint a mostani motorodé. Ha kell ugyanígy közlekedsz vele, ha kell 8 ezernél sikítassz. 4AGE 20V Blacktop néven fut. Olvashatsz róla sok helyen itt a fórumban is. Van több tagunknak is ilyen az autójában.
Ha komoly motort és "érezhetõ" erõt szeretnék, akkor mégsem ezt tenném annak ellenére, hogy az ész ezt diktálja.
Egy 160-180 Le-s "kis" Turbo-s motor sokkal élvezetesebb vezetési élményt nyújt szerintem az alsó többletnyomaték miatt. Kinek mi, ez is ízlés kérdése. Felújítanék egy szívó 16V 4AGE-t és raknék rá egy kis turbo-t 0,3-0,4 Bar-al. Netán picit többel (vagy állíthatóra megoldani). Ez is meglehet kb ugyanakkora összegbõl, mint egy Blacktop behozatala és beszerelése. (bár mostanában egyre olcsóbbak az utóbbi motorok). Hátránya, hogy nagy valószínûséggel 9-10 körül fog fogyasztani, és ettõl felfele. Az élettartama rövidebb lesz, ha nem cserélsz egy-két mozgó alkatrészt és nagyobb sz..ás.
Mindkét motort nehéz legalizálni.
Ha a mostanidból csinálnál turbóst, akkor beszélj a fórumon Mozsóval. Neki E12 3ZZFE-je van, mostmár bõven 200 ló felett Turboval. Az már nem a 0,4 Bar-os töltés, de viszonyítási alapnak jó. Ha nagyon könyörögsz, egy talin talán visz is.
Remélem segítettem!
Egyebkent a blacktopra ramegy a kollega aktualis g6 valtoja? Mert ha nem, akkor mar irgalmatlan tetel lesz a dologbol, meg kar lenne kidobni a 6os valtot.
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP 
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.6 DXDatsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Nem megy rá a váltó, mivel neki 3ZZ-je van és a blacktop 4A. Ha még harangot is cserél, akkor is van kis áttétel különbség és "erõ", talán szinkronprobléma.
Gondoltam eyértelmû, hogy motort váltóstul rendelünk jelen esetben. Mégiscsak kevesett futott nem Magyar gazdis dolgokról beszélünk.
Gondoltam eyértelmû, hogy motort váltóstul rendelünk jelen esetben. Mégiscsak kevesett futott nem Magyar gazdis dolgokról beszélünk.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- montoya
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Es az 1zz-ve alakitas mibol allna?Pacsker írta:Nem megy rá a váltó, mivel neki 3ZZ-je van és a blacktop 4A. Ha még harangot is cserél, akkor is van kis áttétel különbség és "erõ", talán szinkronprobléma.
Gondoltam eyértelmû, hogy motort váltóstul rendelünk jelen esetben. Mégiscsak kevesett futott nem Magyar gazdis dolgokról beszélünk.
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP 
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.6 DXDatsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- Dr Corolla
- Visszajáró

- Hozzászólások: 39
- Csatlakozott: 2011 feb. 05, 02:50 pm
- Autód gyártási éve: 2000
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: G6 TTE
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Gyõr
:)
nincs itt semmi zavar!:) a kis Ts-t fõként a motor karaktarisztikájára értettem és a fordulatszámra
) Miért nem lehet Európát is belevonni az "õrültségekbe"??!!ez nagyon dühítõ tud lenni.Valamit amerikának,valamit japánnak,nekünk meg semmit?!akkor végülis a Blaktophoz kell váltó is a mocihoz,meg még mi??kinek van ilyenje?
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Bruce E9, WalakiDe'Lair, Silvertop pedig Gaben-nek.
Van több extulaj is.
Motor-váltó-ECU-kötegek, nem árt véltengely sem, ha van.
3ZZ-bõl, 1ZZ-t: 1ZZ-s hajtókarokkal (fõtengellyel, hengerfejjel, esetleg dugóval, vezérmûtengellyel). Mozsó leírja pontosan.
A lényege, hogy a löketet növeled, nem a hengerátmérõt.
Van több extulaj is.
Motor-váltó-ECU-kötegek, nem árt véltengely sem, ha van.
3ZZ-bõl, 1ZZ-t: 1ZZ-s hajtókarokkal (fõtengellyel, hengerfejjel, esetleg dugóval, vezérmûtengellyel). Mozsó leírja pontosan.
A lényege, hogy a löketet növeled, nem a hengerátmérõt.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Dr Corolla
- Visszajáró

- Hozzászólások: 39
- Csatlakozott: 2011 feb. 05, 02:50 pm
- Autód gyártási éve: 2000
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: G6 TTE
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Gyõr
!
köszi a linket!
-
janikatuning
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 855
- Csatlakozott: 2008 okt. 18, 04:29 pm
- Tartózkodási hely: szikszó
- bepi81
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Ez valami japó belpiacos special edition volt? Mert én E11-ben egyáltalán nem hallottam még ilyenrõl, legalábbis, hogy gyárilag ez lenne benne...Pacsker írta:Valami fogalomzavar lehet. A "TS motor" az 2ZZGE.
A 4AGE 16V E8 és E9-es Corolla-ban volt. A 20V 4AGE E10 és E11-ben.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

