Motoralkatrészek

Ha alkatrészre lenne szükséged, vagy meg szeretnél válni tőle nézz be ebbe a témakörbe!
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Ahhoz, hogy 1.8 legyen (1ZZFE), még fúrni sem kell. Azonban az sem egy bivaj motor. Gyakorlatilag majdnemhogy csak agyban fejlõdtünk. Talán picit nyomatékosabb.

Legjobb, eshetõség szerintem egy Japán belpiacos ugyancsak 1.6 Vvti motor. Csak ez 20 szelepes és köznyelvben 165 Le. Emellett a fogyasztása nem sokkal több, mint a mostani motorodé. Ha kell ugyanígy közlekedsz vele, ha kell 8 ezernél sikítassz. 4AGE 20V Blacktop néven fut. Olvashatsz róla sok helyen itt a fórumban is. Van több tagunknak is ilyen az autójában.

Ha komoly motort és "érezhetõ" erõt szeretnék, akkor mégsem ezt tenném annak ellenére, hogy az ész ezt diktálja.
Egy 160-180 Le-s "kis" Turbo-s motor sokkal élvezetesebb vezetési élményt nyújt szerintem az alsó többletnyomaték miatt. Kinek mi, ez is ízlés kérdése. Felújítanék egy szívó 16V 4AGE-t és raknék rá egy kis turbo-t 0,3-0,4 Bar-al. Netán picit többel (vagy állíthatóra megoldani). Ez is meglehet kb ugyanakkora összegbõl, mint egy Blacktop behozatala és beszerelése. (bár mostanában egyre olcsóbbak az utóbbi motorok). Hátránya, hogy nagy valószínûséggel 9-10 körül fog fogyasztani, és ettõl felfele. Az élettartama rövidebb lesz, ha nem cserélsz egy-két mozgó alkatrészt és nagyobb sz..ás.

Mindkét motort nehéz legalizálni.

Ha a mostanidból csinálnál turbóst, akkor beszélj a fórumon Mozsóval. Neki E12 3ZZFE-je van, mostmár bõven 200 ló felett Turboval. Az már nem a 0,4 Bar-os töltés, de viszonyítási alapnak jó. Ha nagyon könyörögsz, egy talin talán visz is.

Remélem segítettem!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Dr Corolla
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2011 feb. 05, 02:50 pm
Autód gyártási éve: 2000
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: G6 TTE
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Dr Corolla »

köszönöm az infókat!Mozso kocsijához volt szerencsém 1x :) bejön de az pénz kicsit sok érte amit már beleölt :( Nagyon tetszik viszont a 4ag...
imádom a szívó visító hangját és azthiszem ez a kis TS(vvtl-i) pont elég is lenne nekem.ki jár ilyen motorral tudsz adni infót?thx
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Valami fogalomzavar lehet. A "TS motor" az 2ZZGE.
A 4AGE 16V E8 és E9-es Corolla-ban volt. A 20V 4AGE E10 és E11-ben.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

Pacsker írta:Ahhoz, hogy 1.8 legyen (1ZZFE), még fúrni sem kell. Azonban az sem egy bivaj motor. Gyakorlatilag majdnemhogy csak agyban fejlõdtünk. Talán picit nyomatékosabb.

Legjobb, eshetõség szerintem egy Japán belpiacos ugyancsak 1.6 Vvti motor. Csak ez 20 szelepes és köznyelvben 165 Le. Emellett a fogyasztása nem sokkal több, mint a mostani motorodé. Ha kell ugyanígy közlekedsz vele, ha kell 8 ezernél sikítassz. 4AGE 20V Blacktop néven fut. Olvashatsz róla sok helyen itt a fórumban is. Van több tagunknak is ilyen az autójában.

Ha komoly motort és "érezhetõ" erõt szeretnék, akkor mégsem ezt tenném annak ellenére, hogy az ész ezt diktálja.
Egy 160-180 Le-s "kis" Turbo-s motor sokkal élvezetesebb vezetési élményt nyújt szerintem az alsó többletnyomaték miatt. Kinek mi, ez is ízlés kérdése. Felújítanék egy szívó 16V 4AGE-t és raknék rá egy kis turbo-t 0,3-0,4 Bar-al. Netán picit többel (vagy állíthatóra megoldani). Ez is meglehet kb ugyanakkora összegbõl, mint egy Blacktop behozatala és beszerelése. (bár mostanában egyre olcsóbbak az utóbbi motorok). Hátránya, hogy nagy valószínûséggel 9-10 körül fog fogyasztani, és ettõl felfele. Az élettartama rövidebb lesz, ha nem cserélsz egy-két mozgó alkatrészt és nagyobb sz..ás.

Mindkét motort nehéz legalizálni.

Ha a mostanidból csinálnál turbóst, akkor beszélj a fórumon Mozsóval. Neki E12 3ZZFE-je van, mostmár bõven 200 ló felett Turboval. Az már nem a 0,4 Bar-os töltés, de viszonyítási alapnak jó. Ha nagyon könyörögsz, egy talin talán visz is.

Remélem segítettem!
Miert, mi kellene az 1zz lethez?:)

Egyebkent a blacktopra ramegy a kollega aktualis g6 valtoja? Mert ha nem, akkor mar irgalmatlan tetel lesz a dologbol, meg kar lenne kidobni a 6os valtot.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Nem megy rá a váltó, mivel neki 3ZZ-je van és a blacktop 4A. Ha még harangot is cserél, akkor is van kis áttétel különbség és "erõ", talán szinkronprobléma.
Gondoltam eyértelmû, hogy motort váltóstul rendelünk jelen esetben. Mégiscsak kevesett futott nem Magyar gazdis dolgokról beszélünk.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

Pacsker írta:Nem megy rá a váltó, mivel neki 3ZZ-je van és a blacktop 4A. Ha még harangot is cserél, akkor is van kis áttétel különbség és "erõ", talán szinkronprobléma.
Gondoltam eyértelmû, hogy motort váltóstul rendelünk jelen esetben. Mégiscsak kevesett futott nem Magyar gazdis dolgokról beszélünk.
Es az 1zz-ve alakitas mibol allna?
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
Dr Corolla
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2011 feb. 05, 02:50 pm
Autód gyártási éve: 2000
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: G6 TTE
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Gyõr

:)

Hozzászólás Szerző: Dr Corolla »

nincs itt semmi zavar!:) a kis Ts-t fõként a motor karaktarisztikájára értettem és a fordulatszámra :)) Miért nem lehet Európát is belevonni az "õrültségekbe"??!!ez nagyon dühítõ tud lenni.Valamit amerikának,valamit japánnak,nekünk meg semmit?!akkor végülis a Blaktophoz kell váltó is a mocihoz,meg még mi??kinek van ilyenje?
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Bruce E9, WalakiDe'Lair, Silvertop pedig Gaben-nek.
Van több extulaj is.
Motor-váltó-ECU-kötegek, nem árt véltengely sem, ha van.

3ZZ-bõl, 1ZZ-t: 1ZZ-s hajtókarokkal (fõtengellyel, hengerfejjel, esetleg dugóval, vezérmûtengellyel). Mozsó leírja pontosan.
A lényege, hogy a löketet növeled, nem a hengerátmérõt.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Dr Corolla
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2011 feb. 05, 02:50 pm
Autód gyártási éve: 2000
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: G6 TTE
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Gyõr

!

Hozzászólás Szerző: Dr Corolla »

köszi a linket!
Ryzsa
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2010 ápr. 10, 02:14 pm

Hozzászólás Szerző: Ryzsa »

Sziasztok!
Eladó 4AGE 20v balcktoppom 1997-es
Váltó nincs rajta
ECU önindító generátor van!
350000FT-ért cserébe Pesten átvehetõ szinte bármikor!
Idén érkezett Japánból más project miatt eladó ezért én most nem tudom beépíteni.
06húsz9541658
Avatar
Ozseb
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2010 máj. 08, 07:35 pm

Hozzászólás Szerző: Ozseb »

Hali

2E motorhoz eredeti, Toyota dobozos szíjjak, feszítö eladó. Kérésre fotó+cikkszám, természetesen.

Üdv
GSY831
janikatuning
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 855
Csatlakozott: 2008 okt. 18, 04:29 pm
Tartózkodási hely: szikszó

Hozzászólás Szerző: janikatuning »

keihin dual karbi nem érdekel valakit?
EE90 LIFTBACK (4afe 110le 16v) Xtreme
E11 LIFTBACK (4afe 110le 16v automata)
Avatar
szipak
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 393
Csatlakozott: 2009 jún. 04, 04:06 pm
Tartózkodási hely: leginkább újpest/zugló

Hozzászólás Szerző: szipak »

janikatuning írta:keihin dual karbi nem érdekel valakit?
tipus, allapot, ar?
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Pacsker írta:Valami fogalomzavar lehet. A "TS motor" az 2ZZGE.
A 4AGE 16V E8 és E9-es Corolla-ban volt. A 20V 4AGE E10 és E11-ben.
Ez valami japó belpiacos special edition volt? Mert én E11-ben egyáltalán nem hallottam még ilyenrõl, legalábbis, hogy gyárilag ez lenne benne...
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Válasz küldése