Motorfajták

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
horvatht
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2009 jún. 30, 08:28 pm
Tartózkodási hely: bp

Hozzászólás Szerző: horvatht »

Szerintem E10bõl a utolsó szériás 75 lovas verziók kapnak csak kék matricát, többi piros.
(EP71 Starlet
EE101 Royal Special)
joined the Dark Side
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Kép

Még nem láttam soha képet róla.
4A-E, Sprinter E8 Seca-ból.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi »

:shock: :shock: :shock:

nagyon komoly! Nem is hallottam róla. Injektoros 4a? hmm.... jópofa :D
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
tibierdrol
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: tibierdrol »

horvatht írta:Szerintem E10bõl a utolsó szériás 75 lovas verziók kapnak csak kék matricát, többi piros.
Melyik motor volt 75 lóerõs? A 4E-FE-k úgy tudom 88 lóerõsek voltak, ami ennél gyengébb az még karburátoros? De akkor gonolom a korszerûbb motor kapná a jobb matricát.
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral
tibierdrol
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: tibierdrol »

No utánanéztem a dolognak, és tiszta káosz :o)

A wikipédia szerint az elsõ generációs 4E-FE 99 lóerõs volt és '96-ig gyártották.
A második generációst 96-ban gyártották és 88 lóerõs volt, a harmadik generációs pedig 97-tõl 99-ig volt gyártásban és 85 lóerõsnek írja.

Nézelõdtem mobile.de-n és ott találtam 75 lóerõs E10-eket, a fényképeken látszik hogy 4E-FE motorról van szó (ilyenrõl eddig nem is hallottam, pedig elég sok van belõle). Ezeket szinte kizárólag euro kettesnek írják. Aztán van néhány 88 lóerõs, szintén euro kettes, plusz egy kivétel amit már euro hármasnak írnak, és vannak a 86 lóerõs E11-ek amiket kb. fele-fele arányban írnak euro kettesnek és euro hármasnak.

Toyodiy nem írja hogy milyen euro kategóriába tartozik az autó.

Hát eddig jutottam egyelõre... :o)
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi »

A wikipédia tiszta káosz, én ott nem nagyon nézelõdnék. Már többen raktak be táblázatokat a motorokról és ha jól emlékszem több gen 4efe volt és az utsó az biztos több lovas, vhogy 85 körül és talán a régebbiek 75 lovasak, de nem biztos...
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Avatar
horvatht
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2009 jún. 30, 08:28 pm
Tartózkodási hely: bp

Hozzászólás Szerző: horvatht »

A 4E-FE Ecotronic motor 75 lóerõs, mind euro 2 besorolású (de nem vagyok benne biztos, hogy mitõl "Ecotronic", az interneten kevés dolog van errõl a motorról, és azok is kissé ellentmondásosak.). E10-ben '96-'97ig volt ez a motor, enyémben is ilyen van.
(EP71 Starlet
EE101 Royal Special)
joined the Dark Side
Avatar
Pepe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 531
Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pepe »

Megtaláltam azt a cikket amin pontosan le van írva, hogy mi hova tartozhat. Ezek szerint ha korábban 2-es környezetvédelmi besorolás volt beírva az autó forgalmijába, de 96 után lett Magyarországon forgalomba helyezve, akkor elvileg kék matricát kell hogy kapjon.
Nekünk maradt az új forgalmiban a 2-es besorolás de kék plakettet kapott(4A-FE). Szóval már az egészbõl nem értek semmit.

Itt a cikk, olvasgassátok:

http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/ ... k_matrica/
MR2 - 2001
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi »

Nézelõdtem a neten, de semmilyen normális táblázatot vagy összefoglalót nem találtam. Pedig úgy emlékszem, hogy az utcsó gen 4EFE erõsebb. Egy idõben Sancy gondolkozott egy P7-en és abba bele lehetne pottyantani egy az egybe... na mind1. Lehet csak a forgalmik elírása miatt maradt meg vmi a hahuról... :wink:
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
koca
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011 jan. 26, 06:26 pm

G6 váltó

Hozzászólás Szerző: koca »

Sziasztok!

van nekem egy 2003-as 3 ajtós 1.6-os corollám. kérdezném, hogy a G6-os corolla 6-os váltója mennyiben tér el az áttételekben az én gyári 5-ösömtõl? más minden fokozat, vagy csak van egy hoszabb 6.ik a G6-ban? az az igazság hogy legtöbbet autópályán használom az autót és 130-nál olyan 3800-3900-et forog kb. G6 mennyit? fogyasztás ügyileg sem lenne mindegy a végáttétel.

Elõre is köszönöm a segítséget!
Üdv. Balázs
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Szervusz! Ajánlom figyelmedbe ezt a topic-ot:
viewtopic.php?t=1319

Legközelebb figyelj oda a hozzászólás lehetõség szerinti legjobb helyre kerülésésre! Köszönöm!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
koca
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011 jan. 26, 06:26 pm

Hozzászólás Szerző: koca »

bocsi, nem voltam elég körültekintõ :oops:
Avatar
AndrewGL
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 996
Csatlakozott: 2007 szept. 07, 11:38 am

Hozzászólás Szerző: AndrewGL »

2E-TE motor (JDM) Fingországban 970 Juroér.

Japan.fi

http://www.japan.fi/imgilmo.php?pic=kuv ... ype=normal
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi »

AndrewGL írta:2E-TE motor (JDM) Fingországban 970 Juroér.

Japan.fi

http://www.japan.fi/imgilmo.php?pic=kuv ... ype=normal
Hát ezen behalok! :shock:
Nem is tudtam, hogy volt belõle turbós... Miben volt ez???
Brutál! :lol: Gondolom a 4efte elõdje...
Ezek eurós árak? igen drágák, nem?
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Avatar
horvatht
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2009 jún. 30, 08:28 pm
Tartózkodási hely: bp

Hozzászólás Szerző: horvatht »

Starlet EP71 Turboban volt japánban. Amíg megvolt a Starletem nézegettem, hogy mennyiért mennek ezek a motorok, de ebay-en se láttam egyszer se.
(EP71 Starlet
EE101 Royal Special)
joined the Dark Side
Válasz küldése