Toyota gyári fejegységek és tartozékaik
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Toyota gyári fejegységek és tartozékaik
Sokunknak van titkolt vágya Toyota 1, 2 DIN-es gyári rádiókkal kapcsolatosan.
Kezdve a Veteránjainkba beépíthetõ "bowdenes" tekerõs hangolós csak rádiótól, a 2011-es ultramodern MP3-asig.
Az itthoni Toyotás berkekben mondhatom, hogy a legkedveltebbek a már 80-as évek közepétõl gyártott 2DIN-es CD-s, kazis, rádiós, motorosantennás, CD-táras hiperszuper és komfortos fejegységek, amelyek a 90-es évek második feléig hasonló design-t kaptak.
Legtöbbjük Fujitsu Ten néven futott, de volt köztük Panasonic, Pioneer és egyéb gyártó is. Elõlapjukon, mind Toyota felirattal.
Természetesen ez tényleg csak a vérbeli elmeháborodottak hobbija, mivel az új, pár 10 ezerért megvásárolható MP3-at, DVD-t játszó, USB-s, Bluetooth-os.... csodákkal mind "felszereltségben", mind teljesítményben sem vehetik fel a versenyt a 15-20 éves gyári technikák.
Azonban hangszínben meglepõen szépen szólnak, van amelyiknek teljesítménye is van (külön erõsítõvel, gyári ülés alatti mélnyomóval...) és esztétikailag tagadhatatlanul jobban illenek paripáinkba, mint az utólagos megoldások. A legtöbb kivitel keret nélküli, nem lóg ki a mûszerfalból, a világítása is a már sokat emlegetett bugyis mûszerfalvilágításokhoz illik (gombostûfejnyi millió kis izzóval és bugyijával), elegáns fekete tónusú elõlapokkal, esetenként szálracsiszolt matt alumínium gombokkal... És ugye korhû rádiót tudunk eszközölni autóinkhoz! Természetesen a hátrányokból sosem elég: Ha találunk valami szépet, esetleg 2 DIN-es darabot szeretnénk, máris 10-20 ezer fölött kérik az árát. Sokszor az ékszíjak lazák és öregek, a cd fejeket kalibrálni kell (sokszor egyáltalán nem olvassák az audió CD-ket), 1-2 kiégett izzó is bosszantó lehet, no meg ha csatlakozó nélkül jutunk hozzájuk.
Azonban legtöbbjük teljesen szabvány 1, 2DIN, okosan és izlésesen be lehet építeni autóinkba típustól függetlenül. Fontos tudni, hogy a Toyoták 95 %-nál is lehetõség van 2DIN-es fejegység beépítésére (márcsak azért is, mert Japán belpiacon legtöbbjük úgy gurult ki a gyárból). Ha szemmel ez nem is látszik 1-2 újabb típusnál, akkor is lehetõség van 2 DIN-re átalakító keretet venni. A takarópanel mögött pedig már sokszor elõ van hozzájuk készítve sokminden.
Íme pár típus ízelítõül:
Elõször Corolla generácónként 1-1 példa:
E1:
E2:
E3-E6:
E7:
E8:
E9:
E10:
E11:
E12:
E15:
És végül pár db az ebayrõl:
A legújabb NAVI-sig
TE71-be személyes kedvenc lenne :
Ha valaki kíváncsi milyen piacon, milyen fejegységekkel jött ki a gyárból az autója, a TOYODIY erre is jó. Kiválasztjuk a piacot (érdemes megnézni EU-n kívül amcsit és Japánt is) --> majd a saját autónk paramétereit --> Utána Electrical --> Radio & Tape Player. Figyeljetek arra, hogyha többel is szerelték, akkor a kép felett lesz egy "next" gomb és egy oldalszám, amelyre kattintva láthatjátok a többi típust. Igaz csak rajzok, de kivehetõ hogy hány részbõl álltak, hogy voltak összekötve, és a cikkszámok, típusszámok is kikereshetõek.
Mint már említettem, sokszor elõfordul, hogy csatlakozó nélkül jutunk hozzájuk. Ez esetben pár bontóba lehet gubizni csatlakozókat, de még mindig nem tudjuk milyen pólus hova. Kísérletezni TILOS. Egy rossz kötés és elbúcsuzhatunk az új szerzeménytõl. Interneten is minimális az irodalom, azonban végre találtam egy egész jó oldalt:
CarStereoHelp
Nem a legátláthatóbb, de ha tudtok angolul, vannak ki és beszerelési rajzok, útmutatók, és ami nagy kincs, hogy csatlakozó szerinti lábkiosztások!!! (Connector Codes) Nekem nagyon jól jött, remélem másoknak is segít!
Bármilyen kérdés, kérés van, bátran! Megpróbálok segíteni. Esetleg képeket kérni még adott típusról, mert nagy valószínûséggel lesz.
Szerintem bátran keressétek ZDoman-t, XJS-t és AndrewGL-t is. Õk is megszállottak, sõt Andrew korabeli Pioneer-ekbõl is profi! (Ha gondolod jöhet azokból is egy kis ízelítõ!)
Kezdve a Veteránjainkba beépíthetõ "bowdenes" tekerõs hangolós csak rádiótól, a 2011-es ultramodern MP3-asig.
Az itthoni Toyotás berkekben mondhatom, hogy a legkedveltebbek a már 80-as évek közepétõl gyártott 2DIN-es CD-s, kazis, rádiós, motorosantennás, CD-táras hiperszuper és komfortos fejegységek, amelyek a 90-es évek második feléig hasonló design-t kaptak.
Legtöbbjük Fujitsu Ten néven futott, de volt köztük Panasonic, Pioneer és egyéb gyártó is. Elõlapjukon, mind Toyota felirattal.
Természetesen ez tényleg csak a vérbeli elmeháborodottak hobbija, mivel az új, pár 10 ezerért megvásárolható MP3-at, DVD-t játszó, USB-s, Bluetooth-os.... csodákkal mind "felszereltségben", mind teljesítményben sem vehetik fel a versenyt a 15-20 éves gyári technikák.
Azonban hangszínben meglepõen szépen szólnak, van amelyiknek teljesítménye is van (külön erõsítõvel, gyári ülés alatti mélnyomóval...) és esztétikailag tagadhatatlanul jobban illenek paripáinkba, mint az utólagos megoldások. A legtöbb kivitel keret nélküli, nem lóg ki a mûszerfalból, a világítása is a már sokat emlegetett bugyis mûszerfalvilágításokhoz illik (gombostûfejnyi millió kis izzóval és bugyijával), elegáns fekete tónusú elõlapokkal, esetenként szálracsiszolt matt alumínium gombokkal... És ugye korhû rádiót tudunk eszközölni autóinkhoz! Természetesen a hátrányokból sosem elég: Ha találunk valami szépet, esetleg 2 DIN-es darabot szeretnénk, máris 10-20 ezer fölött kérik az árát. Sokszor az ékszíjak lazák és öregek, a cd fejeket kalibrálni kell (sokszor egyáltalán nem olvassák az audió CD-ket), 1-2 kiégett izzó is bosszantó lehet, no meg ha csatlakozó nélkül jutunk hozzájuk.
Azonban legtöbbjük teljesen szabvány 1, 2DIN, okosan és izlésesen be lehet építeni autóinkba típustól függetlenül. Fontos tudni, hogy a Toyoták 95 %-nál is lehetõség van 2DIN-es fejegység beépítésére (márcsak azért is, mert Japán belpiacon legtöbbjük úgy gurult ki a gyárból). Ha szemmel ez nem is látszik 1-2 újabb típusnál, akkor is lehetõség van 2 DIN-re átalakító keretet venni. A takarópanel mögött pedig már sokszor elõ van hozzájuk készítve sokminden.
Íme pár típus ízelítõül:
Elõször Corolla generácónként 1-1 példa:
E1:
E2:
E3-E6:
E7:
E8:
E9:
E10:
E11:
E12:
E15:
És végül pár db az ebayrõl:
A legújabb NAVI-sig
TE71-be személyes kedvenc lenne :
Ha valaki kíváncsi milyen piacon, milyen fejegységekkel jött ki a gyárból az autója, a TOYODIY erre is jó. Kiválasztjuk a piacot (érdemes megnézni EU-n kívül amcsit és Japánt is) --> majd a saját autónk paramétereit --> Utána Electrical --> Radio & Tape Player. Figyeljetek arra, hogyha többel is szerelték, akkor a kép felett lesz egy "next" gomb és egy oldalszám, amelyre kattintva láthatjátok a többi típust. Igaz csak rajzok, de kivehetõ hogy hány részbõl álltak, hogy voltak összekötve, és a cikkszámok, típusszámok is kikereshetõek.
Mint már említettem, sokszor elõfordul, hogy csatlakozó nélkül jutunk hozzájuk. Ez esetben pár bontóba lehet gubizni csatlakozókat, de még mindig nem tudjuk milyen pólus hova. Kísérletezni TILOS. Egy rossz kötés és elbúcsuzhatunk az új szerzeménytõl. Interneten is minimális az irodalom, azonban végre találtam egy egész jó oldalt:
CarStereoHelp
Nem a legátláthatóbb, de ha tudtok angolul, vannak ki és beszerelési rajzok, útmutatók, és ami nagy kincs, hogy csatlakozó szerinti lábkiosztások!!! (Connector Codes) Nekem nagyon jól jött, remélem másoknak is segít!
Bármilyen kérdés, kérés van, bátran! Megpróbálok segíteni. Esetleg képeket kérni még adott típusról, mert nagy valószínûséggel lesz.
Szerintem bátran keressétek ZDoman-t, XJS-t és AndrewGL-t is. Õk is megszállottak, sõt Andrew korabeli Pioneer-ekbõl is profi! (Ha gondolod jöhet azokból is egy kis ízelítõ!)
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- horvatht
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2009 jún. 30, 08:28 pm
- Tartózkodási hely: bp
Az E10 katalógusnál látszik hogy a CD-s fejegység ott van ahol nekünk most csak egy nagy lyuk tátong a váltó elõtt. De ha a rádió ott lent van, akkor mi az a kijelzõ ami a mai rádiók helyén van? Pont tegnapelõtt találtam meg én is ezt a katalógust és azóta próbálok rájönni. Amúgy tényleg sokkal jobban illenek ezek a rádiók a kocsiba, én szívesen lecserélném a mostani gagyi Sonyt.
(EP71 Starlet
EE101 Royal Special)
joined the Dark Side
EE101 Royal Special)
joined the Dark Side
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Olyat találtam, hogy Super Strut Suspension. Csak az FX GT-ben láttam (Silvertop JDM).
Lehet, hogy a TEMS (Toyota Electronic Modulated Suspension) egy újabb neve.
Ahogy nézem valami visszajelzõ és nincs köze a rédióhoz, tehát lehet.
Derítsd ki! Böngéssz a neten! Kíváncsi lennék, de nekem most nincs rá kapacításom!
Ha kell minden E10 katalógusos rádió variáns, szólj és berakom õket!
A kép max felbontásban:
(azt a négy szavas feliratot más felszereltségen is láttam, tehát elvileg nem a mûszerre vonatkozik)
Figyeled a gyári Momo bõr váltógombot?
Lehet, hogy a TEMS (Toyota Electronic Modulated Suspension) egy újabb neve.
Ahogy nézem valami visszajelzõ és nincs köze a rédióhoz, tehát lehet.
Derítsd ki! Böngéssz a neten! Kíváncsi lennék, de nekem most nincs rá kapacításom!
Ha kell minden E10 katalógusos rádió variáns, szólj és berakom õket!
A kép max felbontásban:
(azt a négy szavas feliratot más felszereltségen is láttam, tehát elvileg nem a mûszerre vonatkozik)
Figyeled a gyári Momo bõr váltógombot?
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- horvatht
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2009 jún. 30, 08:28 pm
- Tartózkodási hely: bp
Jöhetnek a képek kíváncsi vagyok. Észre se vettem a váltógombot, komoly, most még újabb dolog ami után kutathatok. (A héten úgy is nagyon belendültem, kartámaszos középkonzol, hátsó fejtámlák, ködlámpás lökös. Pohártartón még gondolkodom, sok lenne a szállítás Kanadából. )
Ráközelítettem amennyire lehetett, hogy olvasható maradjon az 4 szó. Az utolsó két szava biztos, hogy Sound System, szóval valószínû, hogy mégis a rádióhoz tartozik. Mindenesetre nagyon jól néz ki így a középkonzol (a klíma is király az egyen tologatós rendszerhez képest).
Ráközelítettem amennyire lehetett, hogy olvasható maradjon az 4 szó. Az utolsó két szava biztos, hogy Sound System, szóval valószínû, hogy mégis a rádióhoz tartozik. Mindenesetre nagyon jól néz ki így a középkonzol (a klíma is király az egyen tologatós rendszerhez képest).
(EP71 Starlet
EE101 Royal Special)
joined the Dark Side
EE101 Royal Special)
joined the Dark Side
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Király vagy! Akkor az a 4 szavas írás!
Akárhogyis számolom ez biza 9 hangszóró (külsõ nagy erõsítõs "dolby" egységgel), ami már nem is olyan rossz
Érdekesség képpen E5-ös Corolla-kig csak 3 hangszóró volt a legtöbb típusban. Kettõ hátul oldalt és egy középen a mûszerfalon a szélvédõ fele nézve (mint ennél).
Ügyes vagy!
Köszi mégegyszer!
Akárhogyis számolom ez biza 9 hangszóró (külsõ nagy erõsítõs "dolby" egységgel), ami már nem is olyan rossz
Érdekesség képpen E5-ös Corolla-kig csak 3 hangszóró volt a legtöbb típusban. Kettõ hátul oldalt és egy középen a mûszerfalon a szélvédõ fele nézve (mint ennél).
Ügyes vagy!
Köszi mégegyszer!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Ne erre építsünk, de összehasonlításnak jó ez is!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Igaz újabb fejegységekhez (NAVI és TV is!), de nagyon alapos leírás!
http://www.supraforums.com/forum/showth ... nformation
Itt is van két csatlakozótípusról:
http://www.installdr.com/Harnesses/Toyota-Wiring.pdf
Egy részletes lista az adott évjárathoz tartozó típus színkódjaira (nem csak rádió!):
http://www.the12volt.com/installbay/veh ... oyota.html
http://www.supraforums.com/forum/showth ... nformation
Itt is van két csatlakozótípusról:
http://www.installdr.com/Harnesses/Toyota-Wiring.pdf
Egy részletes lista az adott évjárathoz tartozó típus színkódjaira (nem csak rádió!):
http://www.the12volt.com/installbay/veh ... oyota.html
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
ZDoman manuáljából összeollóztam!
Köszi!
Köszi!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Vigyázz!
Van két ennél ici-picit újabb (külsõre 99,99%-ban ugyanez) gyári fejem, ami külsõ erõsítõs! Line-out-ja van és hangszórókimenete nincs!
Egy kicsicsatis sok pici lábbal, vagy két csatis? (egy kisebb és egy nagyobb tégla).
Van két ennél ici-picit újabb (külsõre 99,99%-ban ugyanez) gyári fejem, ami külsõ erõsítõs! Line-out-ja van és hangszórókimenete nincs!
Egy kicsicsatis sok pici lábbal, vagy két csatis? (egy kisebb és egy nagyobb tégla).
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Akkor valószínû belsõ erõsítõs lesz. Van ugyanilyenem is, csak nincs most szem elõtt.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)