E11 - (1997-2002)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
sede7
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010 feb. 19, 05:39 pm
Tartózkodási hely: Bp.

Hozzászólás Szerző: sede7 »

kleingy írta: Én még nem jöttem rá, hogy mitõl függ. Az enyém kétszínû szürke, E11 kereklámpás Terra, de ilyen kolleganõm vvt-i Harmony +-a is. A bézsrõl beszéltük már vkivel, hogy talán külföldi, de kiderült, hogy van az ismerõsének és eche ungarische a kocsi. Szóval ez is passz. :?
Sziasztok!
Csak hogy bonyolítsak:)
Az enyém magyarországi háromajtós Terra, japán gyártás, 4A-FE motor, '97 legvégérõl.
A hótolós, "szélére rejtett csepp ködlámpás" lökhárítóval, amibõl csak a hótoló színre fújt, a lökhárító ütközõfelülete nem (hátul is csak az alja). Kilincs sem, tükrök, rendszámtábla-világítás fedlapja sem.
Két légzsák, légkondi, elvileg gyári.
Belül fent fekete, alul+ajtó+könyöklõ+stb homok, huzatok, kárpitok, kalaptartó szintén homok.

Ez a felszereltségmizéria... legjobb:)
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára sede7 2011 jan. 13, 03:11 pm-kor.
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

sede7 írta: A hótolós, "szélére rejtett csepp ködlámpás" lökhárítóval, amibõl csak a hótoló színre fújt, a lökhárító ütközõfelülete nem (hátul is csak az alja).
Ez a gyárilag fújt lökhárítóknál van így, ami telibe van fújva az minden esetben utólagos! :wink:

...ja, az enyém is utólagosan van telibe fújva, jól néz ki, csak sérülékeny.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

bepi81 írta:
sede7 írta: A hótolós, "szélére rejtett csepp ködlámpás" lökhárítóval, amibõl csak a hótoló színre fújt, a lökhárító ütközõfelülete nem (hátul is csak az alja).
Ez a gyárilag fújt lökhárítóknál van így, ami telibe van fújva az minden esetben utólagos! :wink:

...ja, az enyém is utólagosan van telibe fújva, jól néz ki, csak sérülékeny.
Lehet, hogy utolagos, viszont csak ez nez ki normalisan. Nalam is telibe van fujva. :wink:
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
sede7
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010 feb. 19, 05:39 pm
Tartózkodási hely: Bp.

Hozzászólás Szerző: sede7 »

montoya írta:
bepi81 írta:
sede7 írta: A hótolós, "szélére rejtett csepp ködlámpás" lökhárítóval, amibõl csak a hótoló színre fújt, a lökhárító ütközõfelülete nem (hátul is csak az alja).
Ez a gyárilag fújt lökhárítóknál van így, ami telibe van fújva az minden esetben utólagos! :wink:
...ja, az enyém is utólagosan van telibe fújva, jól néz ki, csak sérülékeny.
Lehet, hogy utolagos, viszont csak ez nez ki normalisan. Nalam is telibe van fujva. :wink:
Nem tudom, nekem tetszik az enyém így, "félig fújtan" - pláne a fényezés színe miatt :wink:
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Nekem is tetszik sede7-é!
Szerintem kell majdnem minden autóba egy díszléc, vagy mint itt a lökösbe egy elütõ színû sáv, ami horizontálisan nyújtja az autót. Meg szerintem komolyabbá is teszi. Ez már tényleg csak izlés kérdése. Az E7rõl és az E9-rõl sem robbantanám le semmi pénzért õket. Valahogy komolyabb érzetet nyújt.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

:D :D :D Náalm a fekete szín miatt, meg édes mindegy, hogy telibe van-e fújva, vagy csak részlegesen, vagy egyáltalán nincs. messzirõl nem látszik. Még jó, hogy vettem a lökösök 4 sarkára egy-egy gumi csíkot, súroljon az, ha muszáj... :wink:
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
sede7
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010 feb. 19, 05:39 pm
Tartózkodási hely: Bp.

Hozzászólás Szerző: sede7 »

bepi81 írta: Ez a gyárilag fújt lökhárítóknál van így, ami telibe van fújva az minden esetben utólagos! :wink:
Eszembe jutott egy régi kép, az akkori új E11-es családról, amit még korábban láttam. Megtaláltam õket, és szerencsére tévedtél :)

Kép
Kép

(forrás)
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

Amit sede7 leírt felszereltségként (fényezett és fényezetlen elemek), azok a Terra tipikus jelei. A Harmonynál az alsóbb rész sincs színre fújva, a Lunánál meg minden színre fújt. Mármint a gyáriról beszélek persze. A fenti képeken nem egyforma felszereltségû Corollák láthatók. :)
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
istvan170
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 10:55 am

Hozzászólás Szerző: istvan170 »

Üdv mindenkinek! Új vagyok ezen a fórumon és szeretnék egy kis segítséget kérni! Kinéztem ezt a kocsit, és érdekelne, ha esetleg tud róla valaki valamit. Ha konkrétan errõl a példányról nem is, akkor általánosságban. Csak mert egy Honda Civic szedánt nõtt ki a család, és szükségem lenne egy megbízható, olcsón fenntartható kombira. Japánt szeretnék, és a Corolla egy végtelenül szimpatikus autó számomra. Eredetileg egy 4wd-re fájt a fogam, de a másik topikban hálistennek kaptam felvilágosítást a hahu-n fellelhetõ egyetlen példányról, úgyhogy már megtekintenem se kell. Mindennemû segítséget elõre is köszönök!

http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/ ... tu-4409491http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/ ... tu-4409491
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

Nos ez nem Luna, hanem Terra felszereltség, tehát nem a maximum (ott is a hátulján a Terra matrica) :? . Érdekes, hogy a lökhárító alsó részei nem fényezettek, én ebbõl arra következtetek, hogy törött volt és csak ilyen lököst találtak. Erre utalhat talán a hûtõrácson a hiányzó Toyota jel is (bár mást ír). Egyébként a képeken is látszik, hogy valami volt, a bal lámpa alatti rész furán áll.

Hûthetõ kesztyûtartó sose volt ilyenekben, meg a ködlámpát nem annyira találom elöl a képeken, a kartámasz inkább tartó, nekem legalábbis túl hátul van. Magas pasik elõnyben. :D

A korai szériás vvt-iknek volt olyan rákfenéje, hogy nagyon ehetik az olajat, típushiba, ennek orvosolása (ha már nagyon eszi) olyan 150-200 ezer forintba fáj, valamint létezett szívócsonk zörgés is, szintén típushiba, de ennek nagyon jellegzetes hangja van. Ennek a cseréje olcsóbb, pontos árat nem tudok, majd a szakik. :)

Toyotához nagyon értõvel - akár márkaszerviz - átnézetném a kocsit, különös tekintettel az orr-rész törésére (csak kocc volt vagy komoly) és a motorra. Ha mondjuk olajos a kipufogó belülrõl (csöpög szinte belõle az olaj, egyszerûen nyúlj bele az ujjaddal), akkor már nagy a baj, bár egyébként elég nehéz eldönteni, hogy van-e olajkajálós baja. Jó lenne megtudni, milyen olajjal járt a motor (hány W hány), ez a vvt-i nem komálja ugyanis a 10W40-et, 5W30 a gyári ajánlás, azzal esélyesebb, hogy jó lesz a motor és még egy darabig nem kell dugószettet cserélni. Amúgy gariban anno 7 évig/160 ezer km-ig ingyen cserélték az olajevés miatt a blokkot, ha ilyen cserélt motorút találsz esetleg, amiatt nem kell aggódni.

A fenti hibákat leszámítva gondos gazda és megfelelõ karbantartás mellett kivisz a világból kevés üzemanyaggal is. :)
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

A mai hazaút felettébb érdekesre sikeredett. Elindultunk Pestrõl, kiértünk, tankolás, matrica, kaja, sztrádára fel, 120 körül csorogtunk, a 10 fok fölötti hõmérséklet hatására megtáltosodott az autó, 6.3-at írt a computer átlagnak. (ami eddig inkább fölé mért, mint alá) Késõbb volt 1-2 padlógázos elõzés, akár 160-ig is, meg az út utolsó 70-80km-én kb tejköd volt és hideg, ködlámpák, stb, fogyasztás felment 6.6-ig, ez is teljesen ok.

Ezek után lerobbantam. Azt hiszem, ez a szó nem nagyon szerepelt még a fórumon. Lehajtás után zizegõs-cincogós hangra lettem figyelmes (mint ha valami órási légy ült volna a motortérben), a következõ kigyorsítás utáni balosban felvillant az olajnyomásjelzõ, elaludt, de pár méter után kigyulladt, és úgy is maradt. Azonnal lehúzódtam, pont egy benzinkút elõtt 50m-re történt, hát oda be, megálltam, vártam pár percet, majd néztem olajszintet. Az olaj szép volt (semmi sár meg égett szag), és kb mértani pontossággal volt a szint a minimum és a maximum között. Visszaültem, motor pöcc-röff, zizegõ hang szintén jelentkezett fordulaton, 1-2km múlva lámpa ismét ki. Ezek után tovább nem reszkíroztam a dolgot, 100m-re álltunk egy ismerõstõl, így Õ hazavontatott. Szervó és fék miatt alapjáraton, de néha így is le kellett állítani vontatás közben. A vízhõfok meg sem moccant, állt végig, mint a cövek, olaj sem volt habos.

Eléggé értetlenül állok a dolog elõtt, gyanúm szerint valahol a láncfeszítõk környékén lehet valami gond, de meglepõ, hogy pont az autópályázás utáni, városi forgalomban jelentkezett a dolog.

Röviden ennyi, hétfõn szétszedjük itt helyben (hála az égnek van szerelõ ismerõs Miskolcon, és jók is), ezzel így a tescoig nem lehet elmenni, nem hogy Pestig. :D
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
istvan170
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 10:55 am

Hozzászólás Szerző: istvan170 »

OK, köszönöm! Máris okosabb vagyok. Beszélek az eladóval, aztán megtekintem egy hozzáértõ kíséretében. Motorról a motorkód alapján kiderül, hogy ez az olajfaló vagy nem? Benzin fogyasztás tekintetében mire lehet számítani?
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

Igazából egyszerû. Az összes vvt-i, amit 2003 szeptemberéig gyártottak, elõbb-utóbb enni fogja az olajat (akkor volt motormódosítás és már nem ették onnantól kezdve). Megfelelõ karbantartással lehet, hogy nem jön elõ az olajevészet vagy inkább nem vészes/elviselhetetlen mértékben, de az olajszintet figyelni kell ez fõként az ilyen motorú fórumereknek szól, akik ezért a leszólásért valszeg le fogják tépni a t.kömet. :D

Átvizsgálás szigorúan aknán vagy emelõn (vonóhorog és törés miatt) is történjen! És tényleg olyat keress, aki ismeri ezt a motort és a típushibáit is, különben nem sok haszna lesz.

Fogyasztások ehunni, katt. :wink:

Privát vélemény: nekem a 114 ezer igencsak nepper által beállított km-nek tûnik, elõ kéne keríteni az eredeti tulajt... De km óra állás tekintetében én roppant pesszimista vagyok. :roll:
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Montoya!

Ha az olajnyomás lámpa felvillan, az 99%-ban komoly problémára utal. Nem nagyon találkoztam olyannal, hogy a visszajelzõnek lenne valami érintkezési dolga...
Ha meghallod a fura hangot, azonnal félre kell állni, nem hogy megvárni, amíg felvillan, majd elaludt és még 5 percet menni vele. Utána meg vontatás közben is alapjáraton... Nem szabad. Félre ne érts, nem szemrehányás, mert ezeket nem tanítják, csak legközelebb kerüld ezt a cselekvést.

Nagy valószínûséggel az olajpumpád fáradt el. Emiatt hallhatod talán a lánc csörgését, mert azt is ha jól tudom, az olajnyomás feszíti. Remélem nem lett még csapágyas a sok járatástól és egyéb komoly gond sem keletkezett. Nem akarom az ördögöt festeni, de kisebb dolgokra nem tudok gondolni... :( Abban reménykedjünk, hogy alacsony fordulatnál jelentkezett és nem a nullánál gyulladt ki a lámpa, hanem maradt még valami kis nyomás. Kíváncsi vagyok a végkifejletre. Kérlek írd meg! És azt is, hogy mi okozta! (elömõdött olajkosár?, nagy csapágyhézag?...)
A legjobban annak örülnék, ha nem lenne igazam!

Legjobbakat!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

Pacsker írta:Montoya!

Ha az olajnyomás lámpa felvillan, az 99%-ban komoly problémára utal. Nem nagyon találkoztam olyannal, hogy a visszajelzõnek lenne valami érintkezési dolga...
Ha meghallod a fura hangot, azonnal félre kell állni, nem hogy megvárni, amíg felvillan, majd elaludt és még 5 percet menni vele. Utána meg vontatás közben is alapjáraton... Nem szabad. Félre ne érts, nem szemrehányás, mert ezeket nem tanítják, csak legközelebb kerüld ezt a cselekvést.

Nagy valószínûséggel az olajpumpád fáradt el. Emiatt hallhatod talán a lánc csörgését, mert azt is ha jól tudom, az olajnyomás feszíti. Remélem nem lett még csapágyas a sok járatástól és egyéb komoly gond sem keletkezett. Nem akarom az ördögöt festeni, de kisebb dolgokra nem tudok gondolni... :( Abban reménykedjünk, hogy alacsony fordulatnál jelentkezett és nem a nullánál gyulladt ki a lámpa, hanem maradt még valami kis nyomás. Kíváncsi vagyok a végkifejletre. Kérlek írd meg! És azt is, hogy mi okozta! (elömõdött olajkosár?, nagy csapágyhézag?...)
A legjobban annak örülnék, ha nem lenne igazam!

Legjobbakat!
Sajna az alapjárat muszáj volt, anélkül vontatni sem lehet (nincs fékszervó és kormányszervó, tehát életveszély), nem 0 volt amúgy az olajnyomás, mert mint mondottam, a motor szépen járt magának még a lámpa kigyulladásakor is. Kigyulladt lámpa mellett amúgy nem mentem vele, azonnal üres és leállítás.

Jah, szerintem sem a visszajelzõ szórakozik. Inkább valami olyanra gyanakszom, hogy akár a láncfeszítõknél, akár máshol nincs rendes érintkezés, ezért az olaj visszafolyik a karterbe. (tehát nyomást akar csinálni nem zárt térben)

Hétfõn írom a fejleményeket.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Válasz küldése