4E-FE motorhang

Szükség esetén nyissatok bátran új témát, de csak akkor, ha máshova tényleg nem illik.
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

bubidisc írta:4E FE motoromnál vettem észre a következõ jelenséget:
alapjárat és 1800 között akár üresjárban is padlót nyomok, betegesen rázkódó hangot ad, mintha egy henger nem akarná utolérni a többit. Magasabb fordulatról ill. óvatosabb pedállenyomással semmi gond.

Találkozott vki már ezzel, esetleg orvosolta is?

Üdv.,

Marci

Lehet, hogy Szabber tudna valami tippet adni. A mienk szerencsére nem
csinált ilyet....nem tudom.
Avatar
szullosz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
Tartózkodási hely: Budapest, IV.

Hozzászólás Szerző: szullosz »

bubidisc írta: alapjárat és 1800 között akár üresjárban is padlót nyomok, betegesen rázkódó hangot ad, mintha egy henger nem akarná utolérni a többit.
Helló!

A leírtak alapján én a gyújtásoldalon vizsgálódnék elsõre. Mondanám akár, hogy elosztófedél, de jellemzõen a 4E-k "duplaszikrások"... Bár lehet, hogy a tied IIA-vel szerelt...

Mindenképpen ellenõrizd a gyertyakábeleket és a gyertyákat: fontos, hogy a gyertyakábel ne legyen "feldagadva" az olajtól (esetleg a szelepfedélben lévõ tömítõgyûrûkön keresztül juthat a gyertyafuratba), ne legyen párás... Ha látsz rajta pontszerû égési nyomot, akkor valószínûleg "áthúz" azon a ponton: CSERE!

Egyébként nem jellemzõ -a gyertyakábelt leszámítva- a gyújtásoldali meghibásodás...

Ellenõrizd és írj...

Szabber
Avatar
Zsoltee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 466
Csatlakozott: 2008 júl. 12, 01:23 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Avensis
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Zsoltee »

bubidisc írta: alapjárat és 1800 között akár üresjárban is padlót nyomok, betegesen rázkódó hangot ad, mintha egy henger nem akarná utolérni a többit.
Szia!

Nekem is ugyanez volt tavaly a problémám, és mint kiderült a 4-es hengernél a gyertyakábel volt megtörve. Hol adott szikrát, hol nem.
A Késmárk utcai bontóban vettem egy használtat 1500Ft-ért és azóta semmi gond vele ilyen téren (kopp-kopp-kopp).
Remélem sikerül rájönnöd mi a gond!
CCH vezetőségi tag

:e11hb: '97 Toyota Corolla Hatchback 1,3 Linea Terra ('07-'17)
'06 T25 Avensis Wagon 1,8 Sol Technic ('17-)
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Gyertyakábel problémával már én is sokszor találkoztam. Ha jól tudom a 4E-FE-nek is a két vezérmûtengely közt megy le a gyertyakábel. Ilyen bakelites merev szárak. Na azok át szoktak égni. Csak nagyon nehéz megtalálni, olykor 1 mm-nél is kisebb fekete szenesedést kell keresni a fekete kábelen.

De olyannal is találkoztammár, hogy semmi szakadás, semmi szenesedés, mégis kimérve picit más volt az ellenállása mint a többinek És az okozta a hibát.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Jól tudod Matyesz....olyan bakelites, hasonlít a 4A-GE-hez. A mienk még
szerencsére (kopp-kopp) jó.
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

köszi a hozzászólásokat, átnézem a kábeleket és jelentek... :wink:
üdv.,

Marci
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

ahá

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Most olvastam vissza, tiszta memóriazavaros vagyok...
Még mindig az a fránya gyújtás pedig Szabber már akkor megmondta!

Én leszek a leghálátlanabb korollás, már érzem. Majd találjatok ki v.mi díjat! ( utólag ha már átpártoltam a hunyadi kupé klubba ):evil:

http://www.hyundaicoupeclub.co.uk/event ... t_england/

Ezt a talit viszon már lekéstem, miattatok... :evil:
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Figyelj Bubidisc!
Látod segítünk, amiben tudunk! Nem vagyunk restek hosszú kimerítõ válaszokat írni és, ahogy látom nem is kell rá heteket várnod.
Egy tizen éves autónál természetesen jönnek elõ hibák. Nem kell egybõl kútba ugorni. Ráadásul, ha extrém körülmények közt használod (, mert a Hungaroring az!!!), akkor kivételesen sok ráfordítást, karbantartást és odafigyelést igényel.
Elõször derítsd ki mik a problémái az autódnak, gondold át, lásd, hogy mennyit kell rákölteni (vagy ha van egy kis vállalkozó éned, akkor ezt erõsen leredukálhatod otthoni bütyköléssel). És utána nézd meg, hogy hány évig szinte csak a kopó alkatrészeket, olajat kellett cserélned és, hogy ennyi idõs koráig egy hyundai-ra vagy akármi másra hányszorosát költötted volna. Ha ez az összeg, amit most kell az autódra fordítani nagyobb, mint egy másik típus tizen éves amortizációja, akkor térj át más márkára, de add bele, hogyha azokat is kergeted, azoknál is halmozottan jön elõ minden kopás és esetleg komolyabb futómü, fék motorprobléma.
Magyarul engedd, hadd fújjon le a lefúvószelep, gondold át a dolgokat, azután dönts.

Attól meg nem kell szar népítéletet írni, mert nehezen forog a kormány, vagy mert kihagy egy henger egy bizonyos fordulaton és még az okát sem tudod.
Én szerencsére nyugodt tudok lenni szerelés közben és sokmindenbe belevágok. Ha meg nem sikerül valami nem csapkodom, nem rugdosom össze a kocsimat. Ismerek ilyen embereket is, de a gyakorlat azt mutatta, hogy ha elhamarkodottan rossz döntést hoztak, mint pl eladták a kocsijukat vagy mégrosszabb, utána nagyon bánták.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
sprintike
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007 nov. 15, 10:00 pm
Tartózkodási hely: Vác közelében

Hozzászólás Szerző: sprintike »

Nagyrészt megtudom erõsíteni a kolléga mondandóját.
Ha valakit akkor engem megszivatott a Gti.Olvass vissza mennyit cumiztam,mennyit voltam és volt a kocsim szerelõnél mire nem a szerelõ,(mert õ azt mondta,hogy õ már mindent megnézett és nem talált semmit) hanem több hetes fejvakargatás(és motor manual bújás) után én magam jöttem rá,hogy mi a yo Istenért fullad le,miért csak harmadikra indul miért nem megy stb.
Meg aztán ott volt az önindító problémám is.2szerelõ nem tudott vele mit kezdeni.5ször szedtem le az önindítót(aki tudja milyen buzi helyen van a 4age-be az most hirtelen a kezéhez kap)yo pár horzsolás és esti szerelés után megoldódott a probléma.
Én egy nap huszonötször akartam felgyújtani amikor nem indult,lefulladt stb.
De még ezek után sem mondom azt,hogy ez a kocsi egy xar.Sõt.
Nagyon sok szempontból ráver a mai autókra.
Szóval kitartás.Nézesd meg valami hozzáértõvel.Tuti valami kis hülyeség lesz vele amire senki nem gondolt. :roll:
Avatar
KovZoo
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2009 jan. 10, 01:47 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: KovZoo »

Jól mondjátok!
Nekem ez a GTI már a második Corollám.
Az elõzõnem volt egy görgõ törése, ami vezérmûszíj szakadást okozott a Hungárián.2 óra múlva már úton voltam vele. 12000ftból megjavítottuk.
nekem is volt a GTIvel, hogy egyik henger szarakodott, de egyenként kivettem a pipákat és kiderült, hogy a 4es henger szarakodott.
Az elosztófedélnél az a kis gumi van elszakadva és mivel a hûtõm nyomta ki a vizet 5000fölött rányomta és áthúzott, beszikszalagoztam és már semmi gond :D Persze kikell majd cserélni, de kiderítettem a problémát.
Én biztos, hogy nem vennék Hyundai-t, de Hondát és micut sem. Vezettem már néhány kocsit, de nem elfogultságból, de eddig az enyém jött be a legjobban. Persze ha RX400ra lenne lehetõségem, lehet hogy nem tartózkodnék, de a kis Corolla akkor is megmaradna :)
Most a legzavaróbb tényezõ, azon túl hogy nincs még befejezve, az az h a beltérben jobb elõl zörög vmi, sztem kábel és sztem az, amit az erõsítõnek húztam hátra :)
Anyunak is E11 van és annyi a parája, hogy a kormánymagasság állítás nem tökéletes. Van egy kis lemez, ami ELKOPOTT és kikell majd cserélni.

Szóval hallgass a szakikra! Egy Corolla soha nem hagy cserben, ezt tapasztaltam. Láttam már néhány autót az útszélen, SÕT egyszer egy Corollát is, megálltam megkérdeztem van-e valami gond és a válasz csak annyi volt, hogy köszöni szépen de csak egy ismerõsét várja, akit Pesten elkell majd navigálnia :)

Sokezer kmt kívánok a Corolláddal!!
E12 Corolla HB 3ajtó D4D 81kw
AE92 Corolla Liftback GTI
„Az élet nem azt jelenti, hogy túléljünk egy vihart, hanem, hogy tudjunk táncolni az esõben."
Bandagoose
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 576
Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Heves megye

Re: 4E-FE motorhang

Hozzászólás Szerző: Bandagoose »

Lackó írta:Segítség !

Biztosan van olyan köztetek, aki találkozott már ilyennel. A motor bemelegedés után a következ?t csinálja : gázelvételkor csörg? hangot ad addig, amíg alapjáratra visszáll. Terhelés alatt, és tartott gáznál semmi hang, csak amikor ejti a fordulatszámot, alapjáraton szintén csendben van. Ez egy tompa, és nem túl hangos jelenség, de annál zavaróbb.

Van tipp ?
Az enyém is csinálja, bár egy kicsit élesebb hang inkább, olyan, mintha flexelnének a szelepfedél alatt. Ugyanezt csinálta a 2E-E-m is, de egy idõ után már nem is foglalkoztam vele, mivel nem tudtam rájönni a hiba forrására. Elmentem vele ötvenezret így, aztán eladtam, és még a mai napig is megy.

Hál'istennek csak álló helyzetben, motortérbõl való túráztatáskor lehetett hallani, menet közben nem.
Corolla E11 G6 HB 4E-FE
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Re: 4E-FE motorhang

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Bandagoose írta:
Lackó írta:Segítség !

Biztosan van olyan köztetek, aki találkozott már ilyennel. A motor bemelegedés után a következ?t csinálja : gázelvételkor csörg? hangot ad addig, amíg alapjáratra visszáll. Terhelés alatt, és tartott gáznál semmi hang, csak amikor ejti a fordulatszámot, alapjáraton szintén csendben van. Ez egy tompa, és nem túl hangos jelenség, de annál zavaróbb.

Van tipp ?
Az enyém is csinálja, bár egy kicsit élesebb hang inkább, olyan, mintha flexelnének a szelepfedél alatt. Ugyanezt csinálta a 2E-E-m is, de egy idõ után már nem is foglalkoztam vele, mivel nem tudtam rájönni a hiba forrására. Elmentem vele ötvenezret így, aztán eladtam, és még a mai napig is megy.

Hál'istennek csak álló helyzetben, motortérbõl való túráztatáskor lehetett hallani, menet közben nem.
Én is beletörõdtem. Azóta így megy. Bár van egy újszerû hengerfej hozzá, amit egyszer talán megkap az autó, hátha az megoldja....
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Nekem is van ez a hang. Mióta nálam van. Nem rosszabbodott mióta észrevettem.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Re: 4E-FE motorhang

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

Bandagoose írta:
Biztosan van olyan köztetek, aki találkozott már ilyennel. A motor bemelegedés után a következ?t csinálja : gázelvételkor csörg? hangot ad addig, amíg alapjáratra visszáll. Terhelés alatt, és tartott gáznál semmi hang, csak amikor ejti a fordulatszámot, alapjáraton szintén csendben van. Ez egy tompa, és nem túl hangos jelenség, de annál zavaróbb.

Van tipp ?
egyik ismerõsöm 2EE-je is ezt csinálta, nála a kipufogó a leömlõ felõli része ért bele a hõvédõ lemezbe, illetve a kipufogón volt egy hõvédõ lemez, amely elengette magárt és csörgött, de csak, ha ejtette a fordulatot.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Bandagoose
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 576
Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Heves megye

Re: 4E-FE motorhang

Hozzászólás Szerző: Bandagoose »

Lackó írta:
Bandagoose írta:
Lackó írta:Segítség !

Biztosan van olyan köztetek, aki találkozott már ilyennel. A motor bemelegedés után a következ?t csinálja : gázelvételkor csörg? hangot ad addig, amíg alapjáratra visszáll. Terhelés alatt, és tartott gáznál semmi hang, csak amikor ejti a fordulatszámot, alapjáraton szintén csendben van. Ez egy tompa, és nem túl hangos jelenség, de annál zavaróbb.

Van tipp ?
Az enyém is csinálja, bár egy kicsit élesebb hang inkább, olyan, mintha flexelnének a szelepfedél alatt. Ugyanezt csinálta a 2E-E-m is, de egy idõ után már nem is foglalkoztam vele, mivel nem tudtam rájönni a hiba forrására. Elmentem vele ötvenezret így, aztán eladtam, és még a mai napig is megy.

Hál'istennek csak álló helyzetben, motortérbõl való túráztatáskor lehetett hallani, menet közben nem.
Én is beletörõdtem. Azóta így megy. Bár van egy újszerû hengerfej hozzá, amit egyszer talán megkap az autó, hátha az megoldja....
Nekem egy újszerû motorom van, ami beépítésre vár!! :D
De majd talán csak tavasszal...
Corolla E11 G6 HB 4E-FE
Válasz küldése