Váltók, áttételek, sebességi értékek
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
Nem hiszem!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
-
Bandagoose
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 576
- Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
- Tartózkodási hely: Heves megye
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
CSatlakozom, váltót szétszedni nem ajánlatos, pláne nem átalakítani.
A kocsi legnagyobb pontosságot igénylõ része, nagyobb pontosságú (egyedi) illesztéseket igényel mint maga a motor.
hiába hogy a végáttételt nem a difi befolyásolja, maga a szétszerelés és összerakás is iszonyat bonyolult. egyszer a BMW-m váltóját szétszedtem, megbántam. Ezek pedig annál sokkal kifinomultabb szerkezetek.
Azt nem tudja valaki-e, hogy az E osztályú motorok váltói megegyeznek az A osztályú motorok váltóival?
A kocsi legnagyobb pontosságot igénylõ része, nagyobb pontosságú (egyedi) illesztéseket igényel mint maga a motor.
hiába hogy a végáttételt nem a difi befolyásolja, maga a szétszerelés és összerakás is iszonyat bonyolult. egyszer a BMW-m váltóját szétszedtem, megbántam. Ezek pedig annál sokkal kifinomultabb szerkezetek.
Azt nem tudja valaki-e, hogy az E osztályú motorok váltói megegyeznek az A osztályú motorok váltóival?
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
Igen! C50, C150 ....
Csak más a harangjuk.
1983-2000-ig rakták Toyotákba nagyobb átalakítások nélkül.
Csak más a harangjuk.
1983-2000-ig rakták Toyotákba nagyobb átalakítások nélkül.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
-
Bandagoose
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 576
- Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
- Tartózkodási hely: Heves megye
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
Értem. Szóval nem! 
Amúgy, lehet hogy rosszul figyeltem, de mintha a Celicák váltótípusai kimaradtak volna. Legalábbis, a 18-asok, 20-asok váltói, ezek korban sokkal közelebb állnak a mi Corolláinkhoz, és talán bontva is több van belõlük, és olcsóbbak is mint a VVTi-s Celicáké.
ÚGy tudom, az sti-k és gti-k váltói azoknál is különbözõek voltak. mondjuk egy 3s-ge váltó ki tudja, hogy szuperálna egy 4age motoron, könnyebb kasztnival.
Amúgy, lehet hogy rosszul figyeltem, de mintha a Celicák váltótípusai kimaradtak volna. Legalábbis, a 18-asok, 20-asok váltói, ezek korban sokkal közelebb állnak a mi Corolláinkhoz, és talán bontva is több van belõlük, és olcsóbbak is mint a VVTi-s Celicáké.
ÚGy tudom, az sti-k és gti-k váltói azoknál is különbözõek voltak. mondjuk egy 3s-ge váltó ki tudja, hogy szuperálna egy 4age motoron, könnyebb kasztnival.
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
Sziasztok! Nekem egy 6 sebességes váltóm van a blacktopon. Beszéltem egy emberrel aki végáttételt csinál és azt mondta h nem lehet szétszedni teljesen a váltót hanem a két tengelyt amin vannak a csúszó fogaskerekek(tömbök) kell cserélni mert a végén a végáttételkerekek egybe vannak a tengely anyagával. Csinál két ugyanolyan tengelyt ami benne van csak a két kereket is kialakítja rajtiuk a fogszám változtatásával. 6ba menjen 180at akkor ö kiszámolja a két fogszámot aztán legyártja majd edzi stb.
Jappán autóversenyzõk vagyünk!!!:D:D
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
Szerintem cserélhetõ a végáttétel teljes szétszedéssel!
Járj utána!
Járj utána!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
-
Bandagoose
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 576
- Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
- Tartózkodási hely: Heves megye
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
"egy ember", aki hypoid váltófogaskereket gyárt?
Nagyteljesítményû motorhoz??
lol...
Nagyteljesítményû motorhoz??
lol...
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
Egy kis infó a teljesség igénye nélkül
http://www.megaupload.com/?d=AUJ6VJW9
Szerk:
kérésre töröltem
http://www.megaupload.com/?d=AUJ6VJW9
Szerk:
kérésre töröltem
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Attila 2011 feb. 06, 11:58 am-kor.
AE92 GT-Z Liftback (Smallport MAP 4AGZE)
- montoya
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
Eszem-f...om megáll ezen az oldalon, még a google-ben sincs indexelve, tehát bárminek az elolvasásához tényleg regelni kell.Attila írta:Egy kis infó a teljesség igénye nélkül
http://www.performance-tuning.hu/forum/ ... st&id=2647
ok, reg, case-sensitive captha... grrr, szívlapát érte!
ok, capthán is átküzdöttem magam, erre admin jóváhagyás kell a reghez. Bakker, az unicum receptjét kell ennyire õrizni, vagy valaki ettõl érzi magát nagyon fontosnak?
Bocs a kirohanásért, ezen kicsit felhúztam magam.
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP 
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.6 DXDatsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
ne haragudj elfelejtettem
mindjárt megcsinálom 
SZerk: javítva
SZerk: javítva
AE92 GT-Z Liftback (Smallport MAP 4AGZE)
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
montoya írta:Eszem-f...om megáll ezen az oldalon, még a google-ben sincs indexelve, tehát bárminek az elolvasásához tényleg regelni kell.Attila írta:Egy kis infó a teljesség igénye nélkül
http://www.performance-tuning.hu/forum/ ... st&id=2647
ok, reg, case-sensitive captha... grrr, szívlapát érte!
ok, capthán is átküzdöttem magam, erre admin jóváhagyás kell a reghez. Bakker, az unicum receptjét kell ennyire õrizni, vagy valaki ettõl érzi magát nagyon fontosnak?
Bocs a kirohanásért, ezen kicsit felhúztam magam.
En uzemeltetem azt a forumot. Ha elolvastad volna a felhasznalasi felteteleket, amikre raklikkeltel regisztaciokor, azt is tudhatnad, hogy miert van igy. Ha majd belepsz, azt is latni fogod, miert nem hagyom, hogy a gugli indexeljen. Csak majd ne felejts el vhol legalabb egy hsz-t elpottyenteni, mert a nulla hozzaszolasos usereket hetente kirugdosom.
Attila, teged meg megkernelek, hogy ne linkelj onnan kifele maskor, latod, meg a vegen infarktust okozol.
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
Elnézést mind két féltõl 
AE92 GT-Z Liftback (Smallport MAP 4AGZE)
- montoya
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
Igazán nincs miért, én reagáltam túl. Szakmai ártalom.Attila írta:Elnézést mind két féltõl
XJS: Írtam privátot IT biztonsággal kapcsolatban.
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP 
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.6 DXDatsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
Pacskernak válaszolnék a másik topikból.
Sajnos egyik váltó sem lesz jó. Ahogy számolgattam, nekem egy 4,9- 5,1 es végáttétel kellene, de minimum egy olyan váltó, ahol az 5. direkt... ahogy nézem az összes 0.815 ös, és a gti é a legrövidebb diffi.
Még így is annyira hosszú, hogy a versenyen 1 helyen tudtunk csak 4. et kapcsolni, azt is 160 körül. Aztán meg már féktávot is kellett venni.
Szóval ilyen rövid végáttéttel nem hoznak ki utcai kocsit sajnos. Marad a gyártatás.
Sajnos egyik váltó sem lesz jó. Ahogy számolgattam, nekem egy 4,9- 5,1 es végáttétel kellene, de minimum egy olyan váltó, ahol az 5. direkt... ahogy nézem az összes 0.815 ös, és a gti é a legrövidebb diffi.
Még így is annyira hosszú, hogy a versenyen 1 helyen tudtunk csak 4. et kapcsolni, azt is 160 körül. Aztán meg már féktávot is kellett venni.
Szóval ilyen rövid végáttéttel nem hoznak ki utcai kocsit sajnos. Marad a gyártatás.
AE92 GTI gr. N

