Váltók, áttételek, sebességi értékek
- mozso
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2048
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
Hat azert lehet meg min izgulni. 12 ezer kilometer utan leengedtuk a valtoolajat (motorcsere) es tok fekete volt. Ilyet meg nem lattam....teljesen fekete, nem sotetbarna. Nem Tesco-s olaj volt benne.
- mozso
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2048
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
Ez az öszefoglaló próbál nektek segíteni / eligazodni a “nagy Toyota váltó és féltengely Lego univerzumban”. Az információk nagyrésze saját tapasztalat, egyedi nyomozás eredménye. Hazai szervíz és Toyota márkaképviselet szinten ezek a műszaki információk nincsenek meg, mert a Toyota gyár ezeket nem osztja meg. Azonban volt / van szisztematikus tervezés Toyota oldalon a fejlesztéseket illetően, csak ki kell nyomozni 
Fontos ismerni, a váltókódokat:
Toyota C5x, C15x, C25x váltók 5 sebességesek.
Toyota C6x váltók 6 sebességesek.
A váltó kódja csak a jármű VIN táblája alapján állapítható meg hitelesen, vagy Toyotát megkérdezve az alvázszám alapján, a váltó harangban gyakran látható C60-as jelzés szinte semmit sem jelent!

Corolla E12 4ZZ-FE, 3ZZ-FE, 1ZZ-FE, 2ZZ-GE:
E12 1.4 benzin: C150, 23 fogas féltengely
E12 1.6 benzin: C50 / C52, 23 fogas féltengely
E12 1.8 benzin 130LE: C54 (ez az autó Europaban nem létezett, Japánban és Ázsiába igen), 20 fogas féltengely
E12 1.8 benzin 130LE, amerikai verzió: C59, 20 fogas féltengely
E12 1.8 TS 192LE: C64, 20 fogas féltengely, hatos fokozat 0.815-os
E12 1.8 TS Compressor 215LE: C64, 20 fogas féltengely, hatos fokozat 0.815-os
E12 1.4 D4D diesel: 20 fogas féltengely, megegyezik az E12 1.8 TS-el a féltengely, a váltó nagyon nem, azt nem lehet benzinesnél felhasználni, nagyon mások az áttételei
Celica T23 1ZZ-FE, 2ZZ-GE:
Celica T23 1ZZ amerikai verzió: C56, 20 fogas féltengely
Celica T23 2ZZ amerikai verzió: C60, 20 fogas féltengely
Celica T23 1ZZ Europai verzió: C63, 20 fogas féltengely, hatos fokozat 0.725-ös
Celica T23 2ZZ Europai verzió: C64, 20 fogas féltengely, hatos fokozat 0.725-ös
Avensis és Corolla Verso 3ZZ-FE, 1ZZ-FE:
Avensis II és Corolla Verso 2007-ig benzines: C250 / C251, 20 fogas féltengely
MR2 Mk3 (MR-S) 1ZZ-FE:
európai MR2: C52 és 20 fogas féltengely - aki figyelmesen olvasott talált ugyanilyen kódú E12 váltot 23-as féltengellyel is - a Corolla C52-es váltója mégis gyengébb, mint az MR2 C52-es váltója...
amerikai MR2: C56 és 20 fogas féltengely
MR2 Mk3 (MR-S) 2ZZ-GE:
Ilyen autó hivatalosan nem létezett, de népszerű átalakítás lett, itthon is van pár
Erősorrend:
leggyengébb: C150, C51
erősebb: C50, C52 (E12 Corolla variáns)
még erősebb: C250, C251
legerősebb: C54, C56, C59, C52 (MR2 variáns), C6x sorozat
Hatos váltóknál (C6x) hátul meg van támasztva a belső rész egy hátsó csapágysorral, az 5-ös váltókon (C5x, C15x, C25x) ez nincs. Áttételek gyakran mások - lásd következő hozzászólás odalent!
E12-es benzines (1.4L - 4ZZ-FE és 1.6L - 3ZZ-FE) motorral szerelt autókkal kompatibilis váltók:
Lényegében a fent lista minden tagja, kivéve az E12 TS (192/215LE - 2ZZ)-hez + az E12 D4D diesel-hez készült váltók és a 2ZZ-s motorral szerelt Celica T23 / MR2 Mk3 váltók. Ugyanis ott a fordulatszám limit és a végáttétel különbsége miatt a sima E12-es 3zz/4zz motorral nagyon más lesz a végsebesség, hiszen mind a diesel motor, mind a 2ZZ pörgős motorja más optimális fordulatszám tartományt igényel.
A 20 fogas féltengelyes váltóknál féltengely csere szükséges, ha azokat eredetileg 23 fogas féltengelyt fogadó autóba akarjátok berakni. A 20 fogas féltengely erősebb, mint a 23-as.
További átalakítási lehetőség a kapcsolókörmök aktuátora és a bowdenek felfogatási pontjainak variálása. Ezzel a Celica és MR2 váltók is berakhatóak az E12-es Corollába. Jó szakemberrel pár nap alatt simán megoldható átalakítások, de nem plug and play cserék! Kell hozzá a gyári váltó kapcsolókörmeit mozgató mechanizmus és persze az új váltó teljes egészében. A rudazatot, amit a bowdenek mozgatnak van, hogy vágni és hegeszteni kel, hogy megfelelő legyen. A japán és angol gyártású váltók különböző váltó tartó bakokkal készültek. Ezeknek a kasztni oldali része azonos, de a váltóra szerelt villák nem. Ezt is érdemes beszerezni.
A fent leírt Toyota Legóból például:
Angol gyártású benzines E12 Corollába a gyári 5 sebességes váltó helyett beszerelhető, az Európai piacra gyártott benzines 1ZZ T23 Celica 6 sebességes váltója, a szükséges lépések ezek:
- 20 fogas féltengelyek, pl E12 Corolla 1.4 D4D vagy E12 Corolla TS-ből
- Európai piacra gyártott 1ZZ T23 Celica 6 sebességes váltó (japán gyártású amúgy), az amerikai 1ZZ T23 változat viszont csak 5 sebességes, ezt írtam fent is
- ha angol gyártású a benzines E12 Corolla, akkor kell japán gyártású benzines E12 Corolla váltó tartó villa, mert az Európai 1ZZ Celica 6 sebességes váltó japán gyártású
- ha japán gyártású a benzines E12 Corolla, akkor nem kell váltó tartó villa, megfelel az eredeti is
- át kell alakítani a kapcsolókörmök aktuátorát, ehhez kell az eredeti E12 váltó aktuátora és az Európai 1ZZ T23 Celica 6 sebességes aktuátora
- flex és hegesztés, váltókat szerelő szakismerettel rendelkező szaki javasolt, neki ez sima ügy
- E12 Corolla 6 sebességes váltógomb beszerzése pl.: E12 Corolla TS-ből
- friss váltóolaj, megfelelő minőségben 75W-90 viszkozitással
- hozzászokni, hol van a hátrameneti fokozat....
- elektromosan bekötni a tolatást jelző csipogót (E12 Corolla TS-ből).
- VIGYOROGNI, mert atom jó a 6 sebességes 1ZZ Celica váltó E12 benzines Corollában
Kapcsolókörmök aktuátora és bowden felfogatás:
3zz/4zz benzines E12-nél a váltó feneke felől nézve a jobb oldalon.

T23 Celicanal a váltó feneke felől nézve a bal oldalon, de 90 fokkal elforgatva a Corollahoz viszonyítva.

Mk3 MR2-nél a váltó feneke felől nézve a jobb oldalon, de 90 fokkal elforgatva a Corollahoz viszonyítva.

Amit érdemes tudni:
Kívülről gyakran lehetetlen megmondani a különbségeket, hiszen a váltókon nincs feltüntetve se cikkszám, se típus (C5x, C15x, C25x, C6x). Csak a váltóharangban van jelzés, ez viszont sajnos semmit nem jelent. C5x, C15x és C25x váltókon (ezek 5 sebességesek) gyakran a harangban C60-as jelzés van (ami 6 sebességes váltóra utalna, de nem utal!!!). Ez utóbbi sokunkat megtéveszt, nem tudom miért teszi ezt a Toyota, talán a kóbor apácák megzavarása miatt.
A 20 ricnis differenciálművel rendelkező váltóhoz 20 fogas féltengely kell. A 23 ricnis váltóhoz 23 fogas féltengely kell.
Ha 23 fogas féltengelyed és váltód van (pl. gyári 3ZZ, 4ZZ autó), akkor értelem szerűen nem elég csak a váltót vagy csak a féltengelyt 20 fogasra cserélni. Mind a váltóban lévő differenciálmű, mint a differenciálműbe csatlakozó féltengely azonos fogszámmal kell rendelkezzen. Különben nem fog a féltengely belemenni a váltóba...
Van E12-es 1.6-os benzines Corolla C52-es váltóval és MR2 1.8-as benzines is C52-es váltóval. Hiába C52 váltó mindkettő az utóbbi erősebb és az MR2 esetében a kapcsolókörmöket mozgató aktuátor is totál más, ez utóbbi azért átalakítható/szerelhető, de nem egy délután alatt azért.
Használt váltó keresésnél a legjobb útmutató az autó motor, alváz és trim kódjait tartalmazó táblácska - már ha van ilyen - azon ténylegesen rajta van a váltó kódja is.
A képen látható mintapélda:

ZZW30, azaz Toyota MR2 MK3 1ZZ motor, 1.8 140HP
JT-s alvázszám, japán gyártás -> japán váltótartó bak villák kellenek
Váltó kód: 02BC52, azaz sperr difis C52-es váltó, a C52 a váltó kódja, a 02B (esetenként 01B) pedig a sperrdifit jelöli. 01AC52 és 02AC52 a sperrdifi nélküli verzió lenne.
----------------
Korábbi kérdés: "Mozso, olyat tudsz-e, aminek hosszabb az ötödik fokozata, és csereszabatos az E12-ben lévõ váltókkal? Rendszeresen visszatérõ kérdés/probléma, hogy hangos a kocsi pályán, meg sokat fogyaszt, ezen egy hosszabb ötödikkel lehetne némileg kozmetikázni."
----------------
Igen: Corolla E12 1.4 D4D diesel C53-as váltó 5-os fogaskerék párja 0.725-ös áttételű a benzines 0.815-ös fogaskerekei helyett. Minden mást változatlanul hagyva ezzel:
Az elméleti végsebesség megnő 22-25km/h-val
5-ös fokozatban, 4000RPM-nél eredeti fogaskerék párral: 131km/h
5-ös fokozatban, 4000RPM-nél D4D fogaskerék párral: 148km/h
eredeti fogaskerekek vs D4D fogaskerekek: fordulatszám esés 5-ösben azonos sebességnél: kb 350-400RPM lesz
Ahogy néztem a váltó többi része azon a részen azonos cikkszám szinten, tehát csak a fogaskerekeket kell cserélni.
1.4 D4D 5-ös fogaskerék pár: 33036-02020 vagy 33036-20060 valamint 33428-02020 vagy 33428-12060
Fontos ismerni, a váltókódokat:
Toyota C5x, C15x, C25x váltók 5 sebességesek.
Toyota C6x váltók 6 sebességesek.
A váltó kódja csak a jármű VIN táblája alapján állapítható meg hitelesen, vagy Toyotát megkérdezve az alvázszám alapján, a váltó harangban gyakran látható C60-as jelzés szinte semmit sem jelent!
Corolla E12 4ZZ-FE, 3ZZ-FE, 1ZZ-FE, 2ZZ-GE:
E12 1.4 benzin: C150, 23 fogas féltengely
E12 1.6 benzin: C50 / C52, 23 fogas féltengely
E12 1.8 benzin 130LE: C54 (ez az autó Europaban nem létezett, Japánban és Ázsiába igen), 20 fogas féltengely
E12 1.8 benzin 130LE, amerikai verzió: C59, 20 fogas féltengely
E12 1.8 TS 192LE: C64, 20 fogas féltengely, hatos fokozat 0.815-os
E12 1.8 TS Compressor 215LE: C64, 20 fogas féltengely, hatos fokozat 0.815-os
E12 1.4 D4D diesel: 20 fogas féltengely, megegyezik az E12 1.8 TS-el a féltengely, a váltó nagyon nem, azt nem lehet benzinesnél felhasználni, nagyon mások az áttételei
Celica T23 1ZZ-FE, 2ZZ-GE:
Celica T23 1ZZ amerikai verzió: C56, 20 fogas féltengely
Celica T23 2ZZ amerikai verzió: C60, 20 fogas féltengely
Celica T23 1ZZ Europai verzió: C63, 20 fogas féltengely, hatos fokozat 0.725-ös
Celica T23 2ZZ Europai verzió: C64, 20 fogas féltengely, hatos fokozat 0.725-ös
Avensis és Corolla Verso 3ZZ-FE, 1ZZ-FE:
Avensis II és Corolla Verso 2007-ig benzines: C250 / C251, 20 fogas féltengely
MR2 Mk3 (MR-S) 1ZZ-FE:
európai MR2: C52 és 20 fogas féltengely - aki figyelmesen olvasott talált ugyanilyen kódú E12 váltot 23-as féltengellyel is - a Corolla C52-es váltója mégis gyengébb, mint az MR2 C52-es váltója...
amerikai MR2: C56 és 20 fogas féltengely
MR2 Mk3 (MR-S) 2ZZ-GE:
Ilyen autó hivatalosan nem létezett, de népszerű átalakítás lett, itthon is van pár
Erősorrend:
leggyengébb: C150, C51
erősebb: C50, C52 (E12 Corolla variáns)
még erősebb: C250, C251
legerősebb: C54, C56, C59, C52 (MR2 variáns), C6x sorozat
Hatos váltóknál (C6x) hátul meg van támasztva a belső rész egy hátsó csapágysorral, az 5-ös váltókon (C5x, C15x, C25x) ez nincs. Áttételek gyakran mások - lásd következő hozzászólás odalent!
E12-es benzines (1.4L - 4ZZ-FE és 1.6L - 3ZZ-FE) motorral szerelt autókkal kompatibilis váltók:
Lényegében a fent lista minden tagja, kivéve az E12 TS (192/215LE - 2ZZ)-hez + az E12 D4D diesel-hez készült váltók és a 2ZZ-s motorral szerelt Celica T23 / MR2 Mk3 váltók. Ugyanis ott a fordulatszám limit és a végáttétel különbsége miatt a sima E12-es 3zz/4zz motorral nagyon más lesz a végsebesség, hiszen mind a diesel motor, mind a 2ZZ pörgős motorja más optimális fordulatszám tartományt igényel.
A 20 fogas féltengelyes váltóknál féltengely csere szükséges, ha azokat eredetileg 23 fogas féltengelyt fogadó autóba akarjátok berakni. A 20 fogas féltengely erősebb, mint a 23-as.
További átalakítási lehetőség a kapcsolókörmök aktuátora és a bowdenek felfogatási pontjainak variálása. Ezzel a Celica és MR2 váltók is berakhatóak az E12-es Corollába. Jó szakemberrel pár nap alatt simán megoldható átalakítások, de nem plug and play cserék! Kell hozzá a gyári váltó kapcsolókörmeit mozgató mechanizmus és persze az új váltó teljes egészében. A rudazatot, amit a bowdenek mozgatnak van, hogy vágni és hegeszteni kel, hogy megfelelő legyen. A japán és angol gyártású váltók különböző váltó tartó bakokkal készültek. Ezeknek a kasztni oldali része azonos, de a váltóra szerelt villák nem. Ezt is érdemes beszerezni.
A fent leírt Toyota Legóból például:
Angol gyártású benzines E12 Corollába a gyári 5 sebességes váltó helyett beszerelhető, az Európai piacra gyártott benzines 1ZZ T23 Celica 6 sebességes váltója, a szükséges lépések ezek:
- 20 fogas féltengelyek, pl E12 Corolla 1.4 D4D vagy E12 Corolla TS-ből
- Európai piacra gyártott 1ZZ T23 Celica 6 sebességes váltó (japán gyártású amúgy), az amerikai 1ZZ T23 változat viszont csak 5 sebességes, ezt írtam fent is
- ha angol gyártású a benzines E12 Corolla, akkor kell japán gyártású benzines E12 Corolla váltó tartó villa, mert az Európai 1ZZ Celica 6 sebességes váltó japán gyártású
- ha japán gyártású a benzines E12 Corolla, akkor nem kell váltó tartó villa, megfelel az eredeti is
- át kell alakítani a kapcsolókörmök aktuátorát, ehhez kell az eredeti E12 váltó aktuátora és az Európai 1ZZ T23 Celica 6 sebességes aktuátora
- flex és hegesztés, váltókat szerelő szakismerettel rendelkező szaki javasolt, neki ez sima ügy
- E12 Corolla 6 sebességes váltógomb beszerzése pl.: E12 Corolla TS-ből
- friss váltóolaj, megfelelő minőségben 75W-90 viszkozitással
- hozzászokni, hol van a hátrameneti fokozat....
- elektromosan bekötni a tolatást jelző csipogót (E12 Corolla TS-ből).
- VIGYOROGNI, mert atom jó a 6 sebességes 1ZZ Celica váltó E12 benzines Corollában
Kapcsolókörmök aktuátora és bowden felfogatás:
3zz/4zz benzines E12-nél a váltó feneke felől nézve a jobb oldalon.

T23 Celicanal a váltó feneke felől nézve a bal oldalon, de 90 fokkal elforgatva a Corollahoz viszonyítva.

Mk3 MR2-nél a váltó feneke felől nézve a jobb oldalon, de 90 fokkal elforgatva a Corollahoz viszonyítva.

Amit érdemes tudni:
Kívülről gyakran lehetetlen megmondani a különbségeket, hiszen a váltókon nincs feltüntetve se cikkszám, se típus (C5x, C15x, C25x, C6x). Csak a váltóharangban van jelzés, ez viszont sajnos semmit nem jelent. C5x, C15x és C25x váltókon (ezek 5 sebességesek) gyakran a harangban C60-as jelzés van (ami 6 sebességes váltóra utalna, de nem utal!!!). Ez utóbbi sokunkat megtéveszt, nem tudom miért teszi ezt a Toyota, talán a kóbor apácák megzavarása miatt.
A 20 ricnis differenciálművel rendelkező váltóhoz 20 fogas féltengely kell. A 23 ricnis váltóhoz 23 fogas féltengely kell.
Ha 23 fogas féltengelyed és váltód van (pl. gyári 3ZZ, 4ZZ autó), akkor értelem szerűen nem elég csak a váltót vagy csak a féltengelyt 20 fogasra cserélni. Mind a váltóban lévő differenciálmű, mint a differenciálműbe csatlakozó féltengely azonos fogszámmal kell rendelkezzen. Különben nem fog a féltengely belemenni a váltóba...
Van E12-es 1.6-os benzines Corolla C52-es váltóval és MR2 1.8-as benzines is C52-es váltóval. Hiába C52 váltó mindkettő az utóbbi erősebb és az MR2 esetében a kapcsolókörmöket mozgató aktuátor is totál más, ez utóbbi azért átalakítható/szerelhető, de nem egy délután alatt azért.
Használt váltó keresésnél a legjobb útmutató az autó motor, alváz és trim kódjait tartalmazó táblácska - már ha van ilyen - azon ténylegesen rajta van a váltó kódja is.
A képen látható mintapélda:
ZZW30, azaz Toyota MR2 MK3 1ZZ motor, 1.8 140HP
JT-s alvázszám, japán gyártás -> japán váltótartó bak villák kellenek
Váltó kód: 02BC52, azaz sperr difis C52-es váltó, a C52 a váltó kódja, a 02B (esetenként 01B) pedig a sperrdifit jelöli. 01AC52 és 02AC52 a sperrdifi nélküli verzió lenne.
----------------
Korábbi kérdés: "Mozso, olyat tudsz-e, aminek hosszabb az ötödik fokozata, és csereszabatos az E12-ben lévõ váltókkal? Rendszeresen visszatérõ kérdés/probléma, hogy hangos a kocsi pályán, meg sokat fogyaszt, ezen egy hosszabb ötödikkel lehetne némileg kozmetikázni."
----------------
Igen: Corolla E12 1.4 D4D diesel C53-as váltó 5-os fogaskerék párja 0.725-ös áttételű a benzines 0.815-ös fogaskerekei helyett. Minden mást változatlanul hagyva ezzel:
Az elméleti végsebesség megnő 22-25km/h-val
5-ös fokozatban, 4000RPM-nél eredeti fogaskerék párral: 131km/h
5-ös fokozatban, 4000RPM-nél D4D fogaskerék párral: 148km/h
eredeti fogaskerekek vs D4D fogaskerekek: fordulatszám esés 5-ösben azonos sebességnél: kb 350-400RPM lesz
Ahogy néztem a váltó többi része azon a részen azonos cikkszám szinten, tehát csak a fogaskerekeket kell cserélni.
1.4 D4D 5-ös fogaskerék pár: 33036-02020 vagy 33036-20060 valamint 33428-02020 vagy 33428-12060
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára mozso 2010 júl. 17, 11:07 pm-kor.
- mozso
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2048
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
váltó áttételek:




















- mozso
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2048
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
Benzines E12-es Corollánál:
A fenti váltók közül a 20 fogas diffisek átrakhatóak (kulissza módosítás néha kell, lásd fent). Illetve a 20 fogas váltóhoz 20 fogas féltengely kell.
Ha 23 fogas féltengelyed és váltód van (3ZZ, 4ZZ), akkor értelem szerűen nem elég csak a váltót vagy csak a féltengelyt 20 fogasra cserélni. Mind a váltóban lévő differenciálmű, mint a differenciálműbe csatlakozó féltengely azonos fogszámmal kell rendelkezzen. Különben nem fog a féltengely bemenni a váltóba.
Féltengelyek, amik E12-es Corollára jók a gyári 3zz/4zz benzines 23 fogas féltengelyek mellett:
E12 Corolla 1.4 D4D 20 fogas féltengely, ami azonos az E12 Corolla TS 2ZZ féltengellyel. Mindkettő felrakható. Ezek megtámasztott kivitelűek, lásd fent, erősebbek, a színük fekete.
A fenti összes féltengelynél azonos a külső (kerékagy fogszám, ami 26) és az ABS szenzor fogszám, ami 48.
2004 utáni összes 4ZZ, 3ZZ, 1ZZ motorblokkon ott van a támasztócsapágy helye - ha európai gyártású - ha amerikai modell, akkor csak az MR2 mk3-as és Celica blokkokon van ott gyárilag a furat.
E12 Corolla 2.0 D4D nem kompatibilis. 2002+ Avensis féltengelyeket nem néztem, valószínű a nyomtáv különbség miatt nem jók.
A fenti váltók közül a 20 fogas diffisek átrakhatóak (kulissza módosítás néha kell, lásd fent). Illetve a 20 fogas váltóhoz 20 fogas féltengely kell.
Ha 23 fogas féltengelyed és váltód van (3ZZ, 4ZZ), akkor értelem szerűen nem elég csak a váltót vagy csak a féltengelyt 20 fogasra cserélni. Mind a váltóban lévő differenciálmű, mint a differenciálműbe csatlakozó féltengely azonos fogszámmal kell rendelkezzen. Különben nem fog a féltengely bemenni a váltóba.
Féltengelyek, amik E12-es Corollára jók a gyári 3zz/4zz benzines 23 fogas féltengelyek mellett:
E12 Corolla 1.4 D4D 20 fogas féltengely, ami azonos az E12 Corolla TS 2ZZ féltengellyel. Mindkettő felrakható. Ezek megtámasztott kivitelűek, lásd fent, erősebbek, a színük fekete.
A fenti összes féltengelynél azonos a külső (kerékagy fogszám, ami 26) és az ABS szenzor fogszám, ami 48.
2004 utáni összes 4ZZ, 3ZZ, 1ZZ motorblokkon ott van a támasztócsapágy helye - ha európai gyártású - ha amerikai modell, akkor csak az MR2 mk3-as és Celica blokkokon van ott gyárilag a furat.
E12 Corolla 2.0 D4D nem kompatibilis. 2002+ Avensis féltengelyeket nem néztem, valószínű a nyomtáv különbség miatt nem jók.
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
Attila, vagy aki látott már ilyet!
Kérdésem az lenne, hogy elsõ kerekes váltónál a végáttétel (nem tudok kúp és tányérkerékrõl beszélni) a nagyobb diffin lévõ fogaskerék fogszámával változik, vagy a kicisével? Netán mindkettõvel egyszerre?
Kérdésem az lenne, hogy elsõ kerekes váltónál a végáttétel (nem tudok kúp és tányérkerékrõl beszélni) a nagyobb diffin lévõ fogaskerék fogszámával változik, vagy a kicisével? Netán mindkettõvel egyszerre?
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
párban kell cserélni ha jól értettelek.
AE92 GT-Z Liftback (Smallport MAP 4AGZE)
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
De azért kell párban, mert együtt kopnak és hogy ne legyen hangja, vagy azért mert mindkét fogszám más?
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
mert amennyivel kisebb az egyik annyival kell nagyobb a másik
AE92 GT-Z Liftback (Smallport MAP 4AGZE)
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
Értelek! Logikus
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
mozso írta:Ide is beirom, amit osszeszedtem anno es beraktam a masik forumba:
Kerdes: "Mozso, olyat tudsz-e, aminek hosszabb az ötödik fokozata, és csereszabatos az E12-ben lévõ váltókkal? Rendszeresen visszatérõ kérdés/probléma, hogy hangos a kocsi pályán, meg sokat fogyaszt, ezen egy hosszabb ötödikkel lehetne némileg kozmetikázni."
Igen: E12 1.4 D4D C53-as valto 5-os fogaskereke 0.725-os a benzines 0.815-os kereke helyett. Minden mast valtozatlanul hagyva ezzel:
elmeleti vegsebesseg megno 22-25km/h-val
5-os fokozat, 4000RPM eredeti fogaskerekkel: 131km/h
5-os fokozat, 4000RPM D4D fogaskerekkel: 148km/h
eredeti vs D4D fordulatszam eses 5-osben azonos sebessegnel: kb 350-400RPM
Ahogy neztem a valto tobbi resze azon a reszen azonos cikkszam szinten tehat elvileg csak a fogaskereket kell cserelni.
1.4 D4D 5-os fogaskerek par: 33036-02020 vagy 33036-20060 valamint 33428-02020 vagy 33428-12060
Sziasztok!
Kicsit én is szaglásztam a dologban és szerintem sajnos nem ilyen egyszerû a dolog, hogy csupán 1 fogaskerék cseréje megoldaná a "problémát". Ha más méretû, kisebb fogaskerék kerül a rendszerbe, akkor az nem éri el a nyelestengelyen lévõ ellendarabot.
Szerintem ez veszett fejsze nyele... Pedig úgy megörültem neki!
szerk. Az utolsó pár hozzászólás erre vonatkozik?
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
Az utolsó hozzászólások a végáttételre vonakoztak.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- mozso
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2048
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
Párban kell cserélni, mint ahogy írtam eredetileg is "fogaskerek pár: 33036-02020 vagy 33036-20060 valamint 33428-02020 vagy 33428-12060".
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
Váltó leszedése nélkül is lehet cserélni a fogaskerék pár mindkét darabját a szerelõ "ajtón" keresztül?

