Olaj ügyeink
Feltoltott autoknal elterjedt dolog a vizbefecsi, amikor meg tyuning cuccokat importaltam, az egyik legkeresettebb rendszer volt az Aquamist cucca, tobbtucatot hoztam be mindenfele fosvagen 1.8 20V meg fiat kupe turbo, meg R5 meg fuego turbo, meg regi escort/fiesta turbo meg ilyenekre. Ha nem volt erdemes vagy tul draga/maceras lett volna atiratni az ecu-t ezzel lehetett a megnovelt nyomas veszelyeit a legolcsobban ellensulyozni. Dizelekbe is vettek, de olyankor sose kerdeztem, mibe szanjak 
- Bruce E9
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1836
- Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
ennél vadabb ötletet is hallottam. Motorolaj helyett gázolaj!Attila írta: Szerintem ami sokat számítana az egy szintetikus olaj + olaj adalék ami tisztít.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
- Bruce E9
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1836
- Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
hát igen!XJS írta:Feltoltott autoknal elterjedt dolog a vizbefecsi, amikor meg tyuning cuccokat importaltam, az egyik legkeresettebb rendszer volt az Aquamist cucca, tobbtucatot hoztam be mindenfele fosvagen 1.8 20V meg fiat kupe turbo, meg R5 meg fuego turbo, meg regi escort/fiesta turbo meg ilyenekre. Ha nem volt erdemes vagy tul draga/maceras lett volna atiratni az ecu-t ezzel lehetett a megnovelt nyomas veszelyeit a legolcsobban ellensulyozni. Dizelekbe is vettek, de olyankor sose kerdeztem, mibe szanjak
Talán az elrettentõ példa miatt választott XJS egy szívómotoros Toyotát!?
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
- DBandesz
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1126
- Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
- Tartózkodási hely: Szentes
Dízeleknél, meg úgy általában mindenféle cooleres motornál a cooler hûtésének van értelme, szvsz.XJS írta:Feltoltott autoknal elterjedt dolog a vizbefecsi, amikor meg tyuning cuccokat importaltam, az egyik legkeresettebb rendszer volt az Aquamist cucca, tobbtucatot hoztam be mindenfele fosvagen 1.8 20V meg fiat kupe turbo, meg R5 meg fuego turbo, meg regi escort/fiesta turbo meg ilyenekre. Ha nem volt erdemes vagy tul draga/maceras lett volna atiratni az ecu-t ezzel lehetett a megnovelt nyomas veszelyeit a legolcsobban ellensulyozni. Dizelekbe is vettek, de olyankor sose kerdeztem, mibe szanjak
Jaja, arra vannak a kulonbozo co2 spriccelo cuccok, de az inkabb csak dragnal jon ki, hogy legalabb rajtnal hideg legyen. Meg a szarazjegtartalyos vizes coolerek, meg ilyenek, de ezeknek telleg csak a 402müt kell kibirni. Normal utcai hasznalatra csak a nagyobb (jobb hatasfoku) kuler a tuti. Az egesterek belso hutese beporlasztott vizzel egyebkent telleg repulos technologia, mar a vilaghaboruban is hasznaltak.
- [Walaki]D`Lair
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3604
- Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
- Autód gyártási éve: 1985
- Autód típusa (és generációja): Corolla E8
- Autód felszereltségi jelölése: GT
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp
Elvileg van direkt motor mosáshoz cucc és az is ilyen beöntöd megforgatod leereszted dolog.Bruce E9 írta:ennél vadabb ötletet is hallottam. Motorolaj helyett gázolaj!Attila írta: Szerintem ami sokat számítana az egy szintetikus olaj + olaj adalék ami tisztít.alapjáraton, vagy alacsony fordulaton járatni néhány percet és leengedni! Állítólag nagyon szépen takarít! Vélemény?
Viszont egy ilyen kezelés után biztos hogy egy "mosó" olajat raknék bele mx 500kmre aztán mehet bele a drága és jó minõségû.
Vajon mivel lehet megállapítani bontás nélkül hogy kopásról vagy gyûrû letapadásról beszélünk?
AE92 GT-Z Liftback (Smallport MAP 4AGZE)
- B Jani
- Visszajáró

- Hozzászólások: 123
- Csatlakozott: 2007 máj. 07, 09:31 pm
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom Megye
Motulos szakiktól hallottam,hogy ha ki akarsz tisztítani egy motorblokkot annak az egyik és talán legegyszerûbb módja,ha csinálsz egy olajcserét és 0w20as olajat töltesz bele.Mondjuk ez elég extrém egy régi fejlesztés mocinak,de az 5w30 is megteszi.De talán nem is olyan extrém mivel nem is olyan rég bontottam egy CE 90-est 1c dieselt aminek a hengerfején egy gyári japo matrica volt látható,miszerint télen hidegbe 0w30-at ajánl.
- B Jani
- Visszajáró

- Hozzászólások: 123
- Csatlakozott: 2007 máj. 07, 09:31 pm
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom Megye
Még egy apróság igaz egy kicsit reklám meg off is.Egy haverom kb 10 éve motorszervízt üzemeltet, http://prop-tech.hu/hu.html és meséli hogy azoknál a motoroknál amibe repsol olajat használnak nagyon sok lerakódás,szennyezõdés szinte olajsár található a blokkban.(csak mint érdekesség)
- Lackó
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
Ne hülyézzetek le (azonnal) !
Egy ismerõsöm mesélte, hogy õ hogyan öblített motort, amíg szerelõként dolgozott.
Olaj leenged, gázolajjal feltölt, és kissé emelt alapjáraton járat 10-15 percig, majd új olaj+szûrõ.
Nekem az jutott eszembe, hogy végülis a Diesel motorok adagolóját a gázolaj keni, és ott bizony nagyon finoman megmunkált alkatrészek vannak, tehát lehet hogy nem is hülyeség.... ?!?!?
Ki mit gondol ?
Egy ismerõsöm mesélte, hogy õ hogyan öblített motort, amíg szerelõként dolgozott.
Olaj leenged, gázolajjal feltölt, és kissé emelt alapjáraton járat 10-15 percig, majd új olaj+szûrõ.
Nekem az jutott eszembe, hogy végülis a Diesel motorok adagolóját a gázolaj keni, és ott bizony nagyon finoman megmunkált alkatrészek vannak, tehát lehet hogy nem is hülyeség.... ?!?!?
Ki mit gondol ?
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Én nem merném ezt megtenni. Valamiért félek, hogy nem ken.
Hallottam emellett petróleumot is, de azt se raknám bele.
Ha olajjal keverjük valamelyiket, akkor talán.
Én egyébként úgyis annyiszor szedem szét és össze, hogy csillog már a belseje
Hallottam emellett petróleumot is, de azt se raknám bele.
Ha olajjal keverjük valamelyiket, akkor talán.
Én egyébként úgyis annyiszor szedem szét és össze, hogy csillog már a belseje
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Bruce E9
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1836
- Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
pont ezt írtam fentebb!Lackó írta:Ne hülyézzetek le (azonnal) !
Egy ismerõsöm mesélte, hogy õ hogyan öblített motort, amíg szerelõként dolgozott.
Olaj leenged, gázolajjal feltölt, és kissé emelt alapjáraton járat 10-15 percig, majd új olaj+szûrõ.
Nekem az jutott eszembe, hogy végülis a Diesel motorok adagolóját a gázolaj keni, és ott bizony nagyon finoman megmunkált alkatrészek vannak, tehát lehet hogy nem is hülyeség.... ?!?!?
Ki mit gondol ?
én is hallottam már dízeles szakiktól.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Dekli le > dekli kipucol > dekli vissza > olajcsereBruce E9 írta:pont ezt írtam fentebb!Lackó írta:Ne hülyézzetek le (azonnal) !
Egy ismerõsöm mesélte, hogy õ hogyan öblített motort, amíg szerelõként dolgozott.
Olaj leenged, gázolajjal feltölt, és kissé emelt alapjáraton járat 10-15 percig, majd új olaj+szûrõ.
Nekem az jutott eszembe, hogy végülis a Diesel motorok adagolóját a gázolaj keni, és ott bizony nagyon finoman megmunkált alkatrészek vannak, tehát lehet hogy nem is hülyeség.... ?!?!?
Ki mit gondol ?![]()
én is hallottam már dízeles szakiktól.
Szerintem úgyis ott gyûlik össze minden gané vagy nem?
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Bruce E9
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1836
- Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
A gázolajos "mosás-járatásnak" a dugattyú olajlehúzó gyûrûk letapadását hivatott javítani, erre adhat ez megoldást.bubidisc írta:Dekli le > dekli kipucol > dekli vissza > olajcsereBruce E9 írta:Lackó írta:Ne hülyézzetek le (azonnal) !
Egy ismerõsöm mesélte, hogy õ hogyan öblített motort, amíg szerelõként dolgozott.
Olaj leenged, gázolajjal feltölt, és kissé emelt alapjáraton járat 10-15 percig, majd új olaj+szûrõ.
Nekem az jutott eszembe, hogy végülis a Diesel motorok adagolóját a gázolaj keni, és ott bizony nagyon finoman megmunkált alkatrészek vannak, tehát lehet hogy nem is hülyeség.... ?!?!?
Ki mit gondol ?
pont ezt írtam fentebb!![]()
én is hallottam már dízeles szakiktól.
Szerintem úgyis ott gyûlik össze minden gané vagy nem?
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
- Bruce E9
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1836
- Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
?...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Bruce E9 2010 jún. 02, 01:08 pm-kor.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
