kleingy írta:Nem ironikusnak szántam a hsz azon részét (sem), csak tényközlés, ha annak érzõdött, elnézést kérek. Többféle olaj járt már a Coriban (172 ezer van benne).
Mivel én évente csak 15 ezret megyek, így olyan olaj kell, ami télen-nyáron megfelel, a 0W igazából próbaképp került az autóba, hogy bírja-e egyáltalán. Talán tévesen, de úgy gondoltam, jelezheti a motor kopását is, hogy mennyire viseli el a tényleg vékony hidegoldali olajat.
Ezen megfontolásból kerül majd most 5W30 bele (40-est is vékonyítanám, mert nem hajtom a gépet, pályán se megyek óra szerinti 140-nél többet, azt is évente kb 10x).
Arra természetesen nagyon figyelek, hogy minden kötelezõen elõírt gyártómûvi elõírást teljesítsen a kiválasztott olaj, ill ha lehet, teljesítse is túl.
Hidegoldalnál nem vágom, miért kellene nyáron 10-re növelni (kivétel ha csak azért, mert ez a sok éve kiadott hivatalos ajánlás). Kíváncsi vagyok, mivel indoklod (komolyan, nem ironikusan, baromira érdekel az olajos téma, mint fentebb látható volt).
Egyébként nagyon érdekes, hogy elképesztõ különbségek lehetnek ugyanolyan viszkozitású olajak között, ami a tûrõképességet (folyósságot, lobbanáspontot, stb.-t) illeti. Van, ahol egy vékonyabb olaj még nagy gyilkolászáskor is jobban teljesíthet mint egy vastagabb.
Így fontos lenne tudni, hogy te melyik 5W40 és melyik 10W40-rõl beszélsz a magas fordulatnál, elvégre mindkettõ 40-es melegoldali viszkozitású, elvilekben egyforma kéne legyen (de ugye nincs két egyforma olaj). Tehát itt már csak két konkrét olajat lehetne összehasoníltani, általánosítani semmiképp. Meg az se mindegy, hogy az 5-ös félszint, a 10-es pedig szintén félszint vagy ásványi-e.
Akkor kapok agyvérzést, amikor egy ilyen ügyfél ül le velem szembe.....
Végigolvastam ismté ezt az olajmizériát. Srácok, könyörgöm....nem ûr-
technikában ülünk. A mi autóink motorjai jórészt (ahogy Matyi is írta) 15-
20....vagy még több éves konstrukció.
Ne lihegjük túl ennyire. Persze ha az számít, hogy az autód 5,8-at, vagy
5,7-et eszik 100-on, akkor hajrá. Szerény véleményem szerint egy k@rv@
nagy baromság. 0W-20, 0W-30 tlejesen felesleges. Mi a hiperszuper
csúcs Mercedes cdi motorokba 10W-40 (!!!) olajat használunk......ennyi.
Ha azok mennek vele, mitöbb "szeretik", akkor talán-talán megfelel a mi
rakétahajtómûveinkbe is ez a kategória. Télre 5W-40, ha nagyon akarunk
flancolni, de kár ezen ennyit lovagolni. Kellõ gyakorisággal cserélni, vagy
akár 8 ezrenként (benzinesben is), azzal már jót teszünk.
Egyébként meg Carrier Botond
