10W-set sose tennék a kocsiba, az a 26 éves Kadettemben is csak motorgenerál elõtt volt. Hidegben nagyon nehezen indul vele, az olajnyomás jó sokára épül fel, szenved a kocsi vele.
Olaj ügyeink
- kleingy
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 646
- Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
- Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
- Kapcsolat:
A rajzot passzolom, mert az elsõ szám a hidegjáratot jelöli. Ez minél kisebb, annál könnyebben indul vele az autó reggel és annál jobb a motornak. Nálam 0W-vel is ment, de mivel nem szerepel a gyári ajánlásban, így maradok az 5W-nél.
10W-set sose tennék a kocsiba, az a 26 éves Kadettemben is csak motorgenerál elõtt volt. Hidegben nagyon nehezen indul vele, az olajnyomás jó sokára épül fel, szenved a kocsi vele.
10W-set sose tennék a kocsiba, az a 26 éves Kadettemben is csak motorgenerál elõtt volt. Hidegben nagyon nehezen indul vele, az olajnyomás jó sokára épül fel, szenved a kocsi vele.
- Ghee
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 286
- Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
- Tartózkodási hely: Budapest
Még ilyet sosem tapasztaltam...kleingy írta: 10W-set sose tennék a kocsiba, az a 26 éves Kadettemben is csak motorgenerál elõtt volt. Hidegben nagyon nehezen indul vele, az olajnyomás jó sokára épül fel, szenved a kocsi vele.
Pedig szerintem 10W40 szintetikus van most benne, ha minden igaz, ami a szerviz-számlán szerepelt. Elvileg a sûrûbb olaj hidegen a 10W-s, ezért az lajnyomásnak hamarabb kellene felépülnie...
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Azért a 26 éves Kadett sem a 10W40-tõl halt meg
Ne túlozzunk...
Egy jó minõségû 10W40-et nyáron simán elbír még a ti 4EFE-tek is, vagy akár egy VVTI.
A Kadettbe, ha az ember 0W-t vagy 5W-t rakott volna úgy zabálta volna, mint az állat és az olajnyomás is kisebb lett volna, olyan vékony lett volna neki.
Aláírom, hogy minél hígabbat, fõleg télen, de ne túlozzunk azért
Egy jó minõségû 10W40-et nyáron simán elbír még a ti 4EFE-tek is, vagy akár egy VVTI.
A Kadettbe, ha az ember 0W-t vagy 5W-t rakott volna úgy zabálta volna, mint az állat és az olajnyomás is kisebb lett volna, olyan vékony lett volna neki.
Aláírom, hogy minél hígabbat, fõleg télen, de ne túlozzunk azért
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- kleingy
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 646
- Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
- Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
- Kapcsolat:
Egy szóval se mondtam, hogy az olajtól döglött meg.
Alapvetõen nem volt baja az olajjal egyáltalán, de abba vékonyabbat nem mertünk volna tenni, az tény.
Nézd, az én 4EFE-m 0W40-nel jár jelenleg. 13 ezer km után félre se ment le a nívó (könnyezik a kartertömítésem). Ezek után a franc fog bele tölteni ilyen vastag olajat.
Nézd, az én 4EFE-m 0W40-nel jár jelenleg. 13 ezer km után félre se ment le a nívó (könnyezik a kartertömítésem). Ezek után a franc fog bele tölteni ilyen vastag olajat.
-
tibierdrol
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 267
- Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
- Tartózkodási hely: Érd
De csak akkor, ha a nagy hidegben indítási nehézségek vannak a rendes körülmények között ajánlott 10W-s olajjalkleingy írta:Nem mllesleg 5W30 a gyári ajánlás.
Sok helyen olvastam én is, hogy a jobb teljesítményszintû olaj jobb, de nekem van egy egy hengeres léghûtéses motorom, amit még 90-ben kezdtek gyártani. Na az nagyon csúnyán csattogott az elõírtnál sokkal szuperebb szintetikus hugy sûrûségû Castrol olajtól. Azóta csak ásványi olajat rakok bele. Abból kipróbáltam több fajtát, télen a gyárilag elõírtat kapja, nyáron egy kicsit sûrûbbet, mert azzal nagy melegben sárbírkózáskor is szép a hangja. Nyilván egy ilyen öreg, léghûtéses konstrukciót nem lehet egy kalap alá venni a 4E-FE-vel, de nekem az a tanulság, hogy a gyárilag elõírt olaj elég sûrûn cserélve jó kell legyen, a túl jóból meg akár baj is lehet.
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral
- kleingy
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 646
- Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
- Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
- Kapcsolat:
10W? Na neee má'... A 4EFE gyári könyvem 5W30-at javasol (10W30 a tényleges elsõdleges, de azóta kissé haladt a kor, 10W-t véletlen se tennék bele). Magyar Cori, magyar kezelési könyvvel.

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Na mindegy, kissé háklis vagyok az olaj témára.
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Na mindegy, kissé háklis vagyok az olaj témára.
- Ghee
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 286
- Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
- Tartózkodási hely: Budapest
Csak magam példáját tudom ismételni: 5W30-al pár másodperccel hosszabb ideig kelepelt indítás után, fõleg kánikulában - tehát az olajnyomás nehezebben épült fel és kicsit evett is belõle (max.-ról a közép-jelölésig: 12000km megtétele után). Most a 10W40-nél a kelepelés halkabb és 1-2 mp közvetlen indítózás után és nem fogyasztott szinte semmit belõle szintén 12000km után.
A könyv értelemszerûen a 10W30 -at ajánlja és az extrém hidegben javasolja az 5W-t - tehát Tibinek igaza van.
Különben, meg teljesen mindegy, úgy is évente cseréled - max a vékonyabb olajnál nem biztos, hogy 100%-os a kenés, jobban kophat a motor - Tibi motoros példája ezt bizonyítja.
Superék 10W40-et töltenek bele, megkérdeztem.
A könyv értelemszerûen a 10W30 -at ajánlja és az extrém hidegben javasolja az 5W-t - tehát Tibinek igaza van.
Különben, meg teljesen mindegy, úgy is évente cseréled - max a vékonyabb olajnál nem biztos, hogy 100%-os a kenés, jobban kophat a motor - Tibi motoros példája ezt bizonyítja.
Superék 10W40-et töltenek bele, megkérdeztem.
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Na mi lesz itt
....
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- kleingy
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 646
- Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
- Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
- Kapcsolat:
Áhh, én ezt feladom. Akkora tudásom nincs, hogy megmagyarázzam, miért van igazam
, én innen vagyok qrva okos.
Egyébként érdekes, hogy ha egy vékonyabb olaj jobban koptatja a motort, akkor egy srácnak hogy lehet 450 ezer a Yarisában már, ami 0W20-szal megy.
(és különbül néz ki az a kocsi mint egy másik 45 ezerrel
, bár ez már más kérdés ).
Egyébként érdekes, hogy ha egy vékonyabb olaj jobban koptatja a motort, akkor egy srácnak hogy lehet 450 ezer a Yarisában már, ami 0W20-szal megy.

