Olaj ügyeink

Ha alkatrészre lenne szükséged, vagy meg szeretnél válni tőle nézz be ebbe a témakörbe!
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

A rajzot passzolom, mert az elsõ szám a hidegjáratot jelöli. Ez minél kisebb, annál könnyebben indul vele az autó reggel és annál jobb a motornak. Nálam 0W-vel is ment, de mivel nem szerepel a gyári ajánlásban, így maradok az 5W-nél. 8)
10W-set sose tennék a kocsiba, az a 26 éves Kadettemben is csak motorgenerál elõtt volt. Hidegben nagyon nehezen indul vele, az olajnyomás jó sokára épül fel, szenved a kocsi vele.
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Avatar
Ghee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Ghee »

kleingy írta: 10W-set sose tennék a kocsiba, az a 26 éves Kadettemben is csak motorgenerál elõtt volt. Hidegben nagyon nehezen indul vele, az olajnyomás jó sokára épül fel, szenved a kocsi vele.
Még ilyet sosem tapasztaltam... :shock:
Pedig szerintem 10W40 szintetikus van most benne, ha minden igaz, ami a szerviz-számlán szerepelt. Elvileg a sûrûbb olaj hidegen a 10W-s, ezért az lajnyomásnak hamarabb kellene felépülnie...
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

Hidegen a vékonyabb olaj a jobb (mármint hidegindításnál). Az volt nagyon durva, amikor vettünk nemrég páromnak egy B Corsát, ami 8 évig 15W40-nel járt. Télen alig indult el, nagyon küszködött az iszonyat kocsikenõcs miatt. 5W40-re azonnal lecseréltük és pöcc-röff indult -17 fokban is a kocsi.
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Azért a 26 éves Kadett sem a 10W40-tõl halt meg :D Ne túlozzunk...
Egy jó minõségû 10W40-et nyáron simán elbír még a ti 4EFE-tek is, vagy akár egy VVTI.
A Kadettbe, ha az ember 0W-t vagy 5W-t rakott volna úgy zabálta volna, mint az állat és az olajnyomás is kisebb lett volna, olyan vékony lett volna neki.
Aláírom, hogy minél hígabbat, fõleg télen, de ne túlozzunk azért :lol:
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

Egy szóval se mondtam, hogy az olajtól döglött meg. :D Alapvetõen nem volt baja az olajjal egyáltalán, de abba vékonyabbat nem mertünk volna tenni, az tény.

Nézd, az én 4EFE-m 0W40-nel jár jelenleg. 13 ezer km után félre se ment le a nívó (könnyezik a kartertömítésem). Ezek után a franc fog bele tölteni ilyen vastag olajat. :roll:
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka »

Eddig csak 10W40-est raktam az enyémbe. Kábé pont ugyanúgy indul télen mint nyáron. Talán egy negyed fordulattal többet pörög az indító, de akkor már nagy a mínusz. :wink:
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

Engem nem gyõztök meg a tapasztalataim után, az tuti. Nem mllesleg 5W30 a gyári ajánlás. :wink:
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
tibierdrol
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: tibierdrol »

kleingy írta:Nem mllesleg 5W30 a gyári ajánlás. :wink:
De csak akkor, ha a nagy hidegben indítási nehézségek vannak a rendes körülmények között ajánlott 10W-s olajjal :wink:

Sok helyen olvastam én is, hogy a jobb teljesítményszintû olaj jobb, de nekem van egy egy hengeres léghûtéses motorom, amit még 90-ben kezdtek gyártani. Na az nagyon csúnyán csattogott az elõírtnál sokkal szuperebb szintetikus hugy sûrûségû Castrol olajtól. Azóta csak ásványi olajat rakok bele. Abból kipróbáltam több fajtát, télen a gyárilag elõírtat kapja, nyáron egy kicsit sûrûbbet, mert azzal nagy melegben sárbírkózáskor is szép a hangja. Nyilván egy ilyen öreg, léghûtéses konstrukciót nem lehet egy kalap alá venni a 4E-FE-vel, de nekem az a tanulság, hogy a gyárilag elõírt olaj elég sûrûn cserélve jó kell legyen, a túl jóból meg akár baj is lehet.
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

10W? Na neee má'... A 4EFE gyári könyvem 5W30-at javasol (10W30 a tényleges elsõdleges, de azóta kissé haladt a kor, 10W-t véletlen se tennék bele). Magyar Cori, magyar kezelési könyvvel.

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Na mindegy, kissé háklis vagyok az olaj témára. :D
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Avatar
Ghee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Ghee »

Csak magam példáját tudom ismételni: 5W30-al pár másodperccel hosszabb ideig kelepelt indítás után, fõleg kánikulában - tehát az olajnyomás nehezebben épült fel és kicsit evett is belõle (max.-ról a közép-jelölésig: 12000km megtétele után). Most a 10W40-nél a kelepelés halkabb és 1-2 mp közvetlen indítózás után és nem fogyasztott szinte semmit belõle szintén 12000km után.

A könyv értelemszerûen a 10W30 -at ajánlja és az extrém hidegben javasolja az 5W-t - tehát Tibinek igaza van.

Különben, meg teljesen mindegy, úgy is évente cseréled - max a vékonyabb olajnál nem biztos, hogy 100%-os a kenés, jobban kophat a motor - Tibi motoros példája ezt bizonyítja.

Superék 10W40-et töltenek bele, megkérdeztem.
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

Persze, mivel a hordós 10W40 ultraolcsó. :wink:
De remélem nem gondoltad komolyan, hogy a vékonyabb olaj lassabban ér a karterbõl a kenési pontokra mint egy sûrû. :)
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Avatar
Ghee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Ghee »

Pedig a tapasztalatom azt bizonyítja és érthetõ is, hogy a sûrûbb olaj adhéziós ereje nagyobb mint a híg olajé, tehát a szivattyú a hígabb olajat nehezebben "szedi" fel az olajteknõbõl.
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Na mi lesz itt :D ....
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz »

Indítsunk egy Corolla-Clubos tribológia tanszéket! :D :D
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

Áhh, én ezt feladom. Akkora tudásom nincs, hogy megmagyarázzam, miért van igazam :oops: , én innen vagyok qrva okos. 8)

Egyébként érdekes, hogy ha egy vékonyabb olaj jobban koptatja a motort, akkor egy srácnak hogy lehet 450 ezer a Yarisában már, ami 0W20-szal megy. :lol: (és különbül néz ki az a kocsi mint egy másik 45 ezerrel :D, bár ez már más kérdés ).
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Válasz küldése