Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Csörgõ hang: Rossz elõgyújtás. Vagy alapból sok, vagy rossz benzin van benne. Mielõbb orvosold, csapágyas lesz!

Futómû:
Talpas gömbfejek, kormánymû "persely", kormányösszekötõ gombfejek. Elsõ körbe ezeket nézd meg!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

Köszi! A motorral most nem "akarok" foglalkozni, korábban tárgyaltam Lackóval, hogy megcsinálja úgy, mint az övét, a projektjében leírtak után.
(mindig ugyanott tankolok egyébként, a százhalombattai Mol kúton, idõnként egy OMV Érd és Szhb között, esetleg egy-egy Shell nagyon ritkán)
A futómûre ránéze(te)k a közeljövõben mindenképpen, az kisebb ráfordításnak tûnik.
A másik a féktárcsa. Mitõl lehet, hogy csere után tök szép és jó minden, de nagyon rövid idõ alatt erõsebb fékezésnél szitál a kormány? Elõzõ tárcsánál felszabályozás segített, de havonta nem akarnám... Talán a márka (nem emlékszem, de mintha tán' Textar-t adtak volna a Bárdinál, a fékbetét Mintex)?
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Az elõgyújtással foglalkozz! Lackó ajánlatába gondolom nem volt benne egy új fõtengely, sõt még nyugvó csapágyak sem. Rossz esetbe ide is eljuthatsz! Nemhiszem, hogy sok pénz lenne egy gyújtsásállíáts, ha valóban emiatt csörög.

A féked... Hááát. Most vagy hibás amit vettél, vagy egyszer megégetted/mély pocsojába mentél. Gyakorlatilag az ráz és újnak nem szabadna. Garis? Egy próbát megér :D
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Pacsker írta:Csörgõ hang: Rossz elõgyújtás. Vagy alapból sok, vagy rossz benzin van benne. Mielõbb orvosold, csapágyas lesz!

Futómû:
Talpas gömbfejek, kormánymû "persely", kormányösszekötõ gombfejek. Elsõ körbe ezeket nézd meg!
Szerintem tuti nem a gyújtás miatt csörög. A mienk is ugyanezt csinálta,
amikor gyûrûs volt. Jól tele vannak koksszal a dugattyúk, és amikor
növekszik az égéshõ, felizzik a koksz-->öngyulladás.

Higyjétek el, tapasztalatból mondom. tekergetheti a gyújtást akárhová,
nem fogja abbahagyni a csörgést.

Félre kell tenni minden más projektet, és erre kell összpontosítani, ha nem
akar komolyan zsebbe nyúlni....ahogy írtad is, fõtengely, csapágysor....stb.
Avatar
Ewing
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 649
Csatlakozott: 2009 jún. 27, 02:09 pm
Autód gyártási éve: 1990
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Ewing »

Én is Lackóval értek egyet. Anyué is csörgõ hangot adott, én az automata váltóra tippeltem, de miután megkapta a keveset futott blokkot megszûnt.

Amíg Tibi szét nem szedte, õ is azt mondta elég lesz egy gyûrûtisztítás, de sajnos ahhoz már késõ volt :(.
EE90 2E-E; 1,3 Liftback
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

Lackó írta: Szerintem tuti nem a gyújtás miatt csörög. A mienk is ugyanezt csinálta,
amikor gyûrûs volt. Jól tele vannak koksszal a dugattyúk, és amikor
növekszik az égéshõ, felizzik a koksz-->öngyulladás.

Higyjétek el, tapasztalatból mondom. tekergetheti a gyújtást akárhová,
nem fogja abbahagyni a csörgést.

Félre kell tenni minden más projektet, és erre kell összpontosítani, ha nem
akar komolyan zsebbe nyúlni....ahogy írtad is, fõtengely, csapágysor....stb.
Terveztem egy olajcserét, motoröblítéssel (STP vagy mi a neve az adalék márkájának) megspékelve. Utóbbi jelen esetben kb. halott seggén csók jellegû, ugye?
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

Hát ezek nem helyettesítik a gyûrûzést (ha jól értettem, akkor a kokszolódást ezzel lehet megoldani). :( A vvt-iken kb 120 ezer egy gyûrûzés.
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Ha tényleg ez a baja, akkor halottnak a csók.
Elnézést a más fajta véleményért. Nekem kézenfekvõ lenne és ilyen gyûrû miatti csörgésrõl még nem hallottam. Ne szarozz Ferenc. Minden adalék, meg tovább húzott idõ feleslegesen kidobott pénz!
Inkább hagynám a futómûvet késõbbre!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

Pacsker írta:Ha tényleg ez a baja, akkor halottnak a csók.
Elnézést a más fajta véleményért. Nekem kézenfekvõ lenne és ilyen gyûrû miatti csörgésrõl még nem hallottam. Ne szarozz Ferenc. Minden adalék, meg tovább húzott idõ feleslegesen kidobott pénz!
Inkább hagynám a futómûvet késõbbre!
Akkor olajcsere lesz*rva, Lackóval egyeztetek majd telefonon (még nem ismerjük egymást, csak e-maileztünk, úgy izgulok, hi-hi :D)
A "szarozás" oka most a munkanélküliség, de megyek mínuszba, mert májustól kilátásban van meló, autó meg muszáj...
(Én is sejtettem ám, kleingy, hogy nem helyettesíti, csak fent említett okból egy óccóbb, ideiglenes alternatívát próbáltam ;) )
Ha elég hangosan hallgatom a rádiót, a futómûvet meg úgyse hallom :vezet:
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
Avatar
Ewing
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 649
Csatlakozott: 2009 jún. 27, 02:09 pm
Autód gyártási éve: 1990
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Ewing »

Az adalékokat szerintem is felejtsd el, mert nem egyszerûen kidobott pénz, hanem sokszorosan kidobott! Közelrõl tapasztaltam.
EE90 2E-E; 1,3 Liftback
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

MFerenc írta:
Pacsker írta:Ha tényleg ez a baja, akkor halottnak a csók.
Elnézést a más fajta véleményért. Nekem kézenfekvõ lenne és ilyen gyûrû miatti csörgésrõl még nem hallottam. Ne szarozz Ferenc. Minden adalék, meg tovább húzott idõ feleslegesen kidobott pénz!
Inkább hagynám a futómûvet késõbbre!
Akkor olajcsere lesz*rva, Lackóval egyeztetek majd telefonon (még nem ismerjük egymást, csak e-maileztünk, úgy izgulok, hi-hi :D)
A "szarozás" oka most a munkanélküliség, de megyek mínuszba, mert májustól kilátásban van meló, autó meg muszáj...
(Én is sejtettem ám, kleingy, hogy nem helyettesíti, csak fent említett okból egy óccóbb, ideiglenes alternatívát próbáltam ;) )
Ha elég hangosan hallgatom a rádiót, a futómûvet meg úgyse hallom :vezet:
Jó lenne itt látni kilómétereket is mert az enyém 113 ezer körül van és be-be csörög a 95-tõl de a 98-tól vagy 95+spuritól már ritkábban. Egy vélemény szerint a koksz az leég a dugókról és a motorféküzem is eléggé letisztítja azt. Szerintem nem egyértelmû a kérdés, vagy Én értettem félre valamit?
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

Enyémben 210000 km-nél több van (ennyit mutat az óra, a valóság? Hmmm...). A felújításról én már korábban döntöttem (nem kicsit eszi az olajat, cserébe alig megy), ez a csörgés mostanában jött elõ.
Ja, és most már nemcsak eszi az olajat; eddig "izzadt" a vezérlés felõl, talán fõtengely szimmering, nemrég vettem észre, hogy az elosztó fedélnél (vagy mi, ahonnan a gyertyakábelek jönnek ki :D )is megjelent a 'zolaj.
Motorféket pedig kihasználom, felõlem le is lehetne szerelni az üzemi féket...
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

MFerenc írta:Enyémben 210000 km-nél több van (ennyit mutat az óra, a valóság? Hmmm...). A felújításról én már korábban döntöttem (nem kicsit eszi az olajat, cserébe alig megy), ez a csörgés mostanában jött elõ.
Ja, és most már nemcsak eszi az olajat; eddig "izzadt" a vezérlés felõl, talán fõtengely szimmering, nemrég vettem észre, hogy az elosztó fedélnél (vagy mi, ahonnan a gyertyakábelek jönnek ki :D )is megjelent a 'zolaj.
Motorféket pedig kihasználom, felõlem le is lehetne szerelni az üzemi féket...
Feltételezem, hogy ez nem az a fajta csörgés ami Neke van.

A vezérlés oldali szimeringeket nemrég cseréte le Szabber Mester az e11 bubin. Állítólag azon az oldalon jön ki elösször ha nem tartották be az olajcsere periódusokat vagy túl sok olajjal jártak. Az a 210000 tényleg hmmm vagy nem volt a motor rendesen karban tartva. Keresd meg NGabee tagunkat. Õ már úgy már úgy 300.000km körül jár ha nem tévedek. Segíthet tapasztalataival.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

MFerenc írta:
Lackó írta: Szerintem tuti nem a gyújtás miatt csörög. A mienk is ugyanezt csinálta,
amikor gyûrûs volt. Jól tele vannak koksszal a dugattyúk, és amikor
növekszik az égéshõ, felizzik a koksz-->öngyulladás.

Higyjétek el, tapasztalatból mondom. tekergetheti a gyújtást akárhová,
nem fogja abbahagyni a csörgést.

Félre kell tenni minden más projektet, és erre kell összpontosítani, ha nem
akar komolyan zsebbe nyúlni....ahogy írtad is, fõtengely, csapágysor....stb.
Terveztem egy olajcserét, motoröblítéssel (STP vagy mi a neve az adalék márkájának) megspékelve. Utóbbi jelen esetben kb. halott seggén csók jellegû, ugye?
Kb igen. Ne tudd meg, én is mennyi csodaszert kipróbáltam....lóf@sz mind. :)

Aztán rájöttem, hogy csak rontok vele a helyzeten, meg szóróm a pénzt.
Inkább ne.....
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Pacsker írta:Ha tényleg ez a baja, akkor halottnak a csók.
Elnézést a más fajta véleményért. Nekem kézenfekvõ lenne és ilyen gyûrû miatti csörgésrõl még nem hallottam. Ne szarozz Ferenc. Minden adalék, meg tovább húzott idõ feleslegesen kidobott pénz!
Inkább hagynám a futómûvet késõbbre!
Mondjuk ez már elég halálközeli stádiuma a motornak. A mienk akkor
1000 km-enként megevett 1 liter olajat. A 2.8 literes feltöltési mennyiség-
be ha belegondolsz, akkor az horror.....
Válasz küldése