Csapágyat viszont nem cseréltük ki, annyira patenet volt benne, hogy maradjon csak a gyári míg lehet, úgyhogy addig marad a hamutartóban a dobozban amit vettem
Elosztótengely olajfolyás
- Lackó
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
gaborbol írta:De nem ám, hálás köszönet, ma meg is csináltuk!![]()
Csapágyat viszont nem cseréltük ki, annyira patenet volt benne, hogy maradjon csak a gyári míg lehet, úgyhogy addig marad a hamutartóban a dobozban amit vettem
áááááááááááááhhhhhhhhhhh, hogy lehet ekkorát hibázni ? Meg sem
kellett volna nézni, hogy milyen a benne lévõ csapágy ! Egy 900 Ft-os
alkatrészrõl beszélünk....szedheted szét emiatt mégegyszer majd.....
ja, és akkor ne felejts el ismét szimmeringet cserélni, mert a szét-össze
szerelésnél megsérülhet.
- Bruce E9
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1836
- Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
A témával kapcsolatosan leírom az én tanulságos esetemet.
Lackó részletes leírásán felbuzdulva én is nekiálltam orvosolni az elosztó ház olajfolyást. Mindent precízen és a leírásoknak megfelelõen csináltam. Úgy gondoltam mindent összejelöltem mindennel.
A mûvelet alatt mindent gondosan megtisztítottam, csillogot-ragyogott az összes alkatrész.
A visszaszerelés is könnyedén ment, viszont a sok összejelölés ellenére a gyújtás elállítódott. Sehogyan sem lett jó a motor erõtlen, hangos és nem túl pörgõs lett.
Egy napos próbálkozás után elvittem egy szerelõhöz, hogy állítson rajta gyújtást mûszeresen. Megmondam neki, hogy 10 fokos elõgyújtást állítson be, rövidre zárt lekérdezõ panelnél. Akár mit csinált 5 fokos elõgyújtásnál nem tudott többet állítani, egy foggal átrakva, pedig 40 fokos elõgyújtást nem tudta lejjebb hozni.
Ekkor megkérdezte, hogy konkrétan mit csináltunk, hogyan cseréltük ki a szimeringet. Mondtam, hogy le kellett szedni hozzá a fogaskereket a tengely végérõl, majd egy stifttel újra rögzíteni. És ekkor világosodott meg. Ha a fogaskeréken páratlan fogak vannak, akkor nem mindegy hogy a stift behelyezésének két lehetõsége közül éppen melyiket választjuk (180 fokonként).
Na ez az én esetemben nem volt bejelölve és szerencsétlenségemre éppen a másik irányból lett feltéve a fogaskerék, emiatt nem lehetett pontos gyújtást állítani.
Remélem csak én voltam ilyen balfék, a teljesen szimmetrikus fogaskerékre nem is gondoltam, hogy fel lehet tenni rosszul is.
Lackó részletes leírásán felbuzdulva én is nekiálltam orvosolni az elosztó ház olajfolyást. Mindent precízen és a leírásoknak megfelelõen csináltam. Úgy gondoltam mindent összejelöltem mindennel.
A mûvelet alatt mindent gondosan megtisztítottam, csillogot-ragyogott az összes alkatrész.
A visszaszerelés is könnyedén ment, viszont a sok összejelölés ellenére a gyújtás elállítódott. Sehogyan sem lett jó a motor erõtlen, hangos és nem túl pörgõs lett.
Egy napos próbálkozás után elvittem egy szerelõhöz, hogy állítson rajta gyújtást mûszeresen. Megmondam neki, hogy 10 fokos elõgyújtást állítson be, rövidre zárt lekérdezõ panelnél. Akár mit csinált 5 fokos elõgyújtásnál nem tudott többet állítani, egy foggal átrakva, pedig 40 fokos elõgyújtást nem tudta lejjebb hozni.
Ekkor megkérdezte, hogy konkrétan mit csináltunk, hogyan cseréltük ki a szimeringet. Mondtam, hogy le kellett szedni hozzá a fogaskereket a tengely végérõl, majd egy stifttel újra rögzíteni. És ekkor világosodott meg. Ha a fogaskeréken páratlan fogak vannak, akkor nem mindegy hogy a stift behelyezésének két lehetõsége közül éppen melyiket választjuk (180 fokonként).
Na ez az én esetemben nem volt bejelölve és szerencsétlenségemre éppen a másik irányból lett feltéve a fogaskerék, emiatt nem lehetett pontos gyújtást állítani.
Remélem csak én voltam ilyen balfék, a teljesen szimmetrikus fogaskerékre nem is gondoltam, hogy fel lehet tenni rosszul is.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Hasznos info!!!
Köszönjük szépen!
Köszönjük szépen!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- szullosz
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, IV.
Gyula!Srácok !
4E-FE motornál orvosolt már valaki elosztótengely olajfolyást ? Az érdekel-
ne, hogy a 4A-GE motorhoz hasonlóan 1 csapágy, és 1 szimmering van
benne, amit cserélni kell ? Illetve, hogy ezeknek mi a pontos mérete ?
Hasznos lenne, ha valaki tudna infoval szolgálni.
Köszönöm.
_________________
Lackó
Biztosan a tengely, nem a házon lévõ "O" gyûrû?
Szabber
- Lackó
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
Az szinte új Gyulus, de megnézem....meg leszedem a fedelet, és ha belülszullosz írta:Gyula!Srácok !
4E-FE motornál orvosolt már valaki elosztótengely olajfolyást ? Az érdekel-
ne, hogy a 4A-GE motorhoz hasonlóan 1 csapágy, és 1 szimmering van
benne, amit cserélni kell ? Illetve, hogy ezeknek mi a pontos mérete ?
Hasznos lenne, ha valaki tudna infoval szolgálni.
Köszönöm.
_________________
Lackó
Biztosan a tengely, nem a házon lévõ "O" gyûrû?
Szabber
olajos, akkor nem kérdés.
- Lackó
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
E10 tulajok figyelmébe !
Gondolom többeteknek szivárog a motorolaj az elosztó tengelyénél.
A megoldás ugyanaz (kis eltéréssel), mint az E8-nál.
A szükséges anyag :
1 db 6000 2RS csapágy
1db. 10X20X7-es szimering.
Az elosztó tengely végében lévõ stiftet óvatosan ki kell ütni, elõtte azoban
érdemes össze jelölni a tengely végét, és azt a meghatározhatatlan formájú izét.
Fedelet levenni, majd az elosztó belsejét eléggé értelem szerûen szép sorban szétszedni. A trafó gyárilag egy tömítõpasztával van felszerelve,
amelyet majd összerakásnál pótolni kell (!), hogy ne tudjon beázni az elosztó. Az elosztó tengelyen van egy "propeller" 4 "lapáttal". Ez forog a Hall-jeladó elõtt. A "propeller lapátja" és a hall jeladó közti hézagot érdemes megmérni, mert a hézag állítható. Az elosztó kibelezése után ki lehet húzni a tengelyt. A tengelyrõl a cspaágyat körmös lehúzóval le kell húzni, elõtte azonban le kell mérni, hogy hol helyezkedik el a csapágy, mert nincs ütköztetve semmihez a tengelyen. Finom vizes polírpapírral érdemes megtisztítani a tengelyt, ahol a szimering fut. Régi szimering kipecázása után alaposan megtisztítani mindent, majd az új szimering behelyezése után mehet az összeszerelés. Tengelyre az új csapágyat lehetõleg préssel felhelyezni, tengelyt vékonyan megolajozni.....stb.
Gondolom többeteknek szivárog a motorolaj az elosztó tengelyénél.
A megoldás ugyanaz (kis eltéréssel), mint az E8-nál.
A szükséges anyag :
1 db 6000 2RS csapágy
1db. 10X20X7-es szimering.
Az elosztó tengely végében lévõ stiftet óvatosan ki kell ütni, elõtte azoban
érdemes össze jelölni a tengely végét, és azt a meghatározhatatlan formájú izét.
Fedelet levenni, majd az elosztó belsejét eléggé értelem szerûen szép sorban szétszedni. A trafó gyárilag egy tömítõpasztával van felszerelve,
amelyet majd összerakásnál pótolni kell (!), hogy ne tudjon beázni az elosztó. Az elosztó tengelyen van egy "propeller" 4 "lapáttal". Ez forog a Hall-jeladó elõtt. A "propeller lapátja" és a hall jeladó közti hézagot érdemes megmérni, mert a hézag állítható. Az elosztó kibelezése után ki lehet húzni a tengelyt. A tengelyrõl a cspaágyat körmös lehúzóval le kell húzni, elõtte azonban le kell mérni, hogy hol helyezkedik el a csapágy, mert nincs ütköztetve semmihez a tengelyen. Finom vizes polírpapírral érdemes megtisztítani a tengelyt, ahol a szimering fut. Régi szimering kipecázása után alaposan megtisztítani mindent, majd az új szimering behelyezése után mehet az összeszerelés. Tengelyre az új csapágyat lehetõleg préssel felhelyezni, tengelyt vékonyan megolajozni.....stb.
