Íratlan szabályok, tippek, trükkök az autózásban

CCH tagok, leendő klubtag jelöltek, érdekességek...
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Íratlan szabályok, tippek, trükkök az autózásban

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2010 feb. 01, 10:51 pm

Az önzetlenség, az elõzékenység és a segítõkészség egy erény vezetés közben és higgyétek el, ha pl elengedés közben mosolyogtok is hozzá, van remény, hogy legközelebb az alany is ezt fogja tenni.
Botrány a közlekedés. Próbáljuk meg ezt javítani!

Ja és ha elengednek nem unalomból teszik! Figyeljünk, ha már kéretõzünk kifele, ne a kárpit színkódját fejtegessük és ha végre kimentünk, köszönjük meg!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Pacsker 2012 júl. 30, 09:05 am-kor.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2010 feb. 02, 12:16 am

Pacsker írta:Az önzetlenség, az elõzékenység és a segítõkészség egy erény vezetés közben és higyjétek el, ha pl elengedés közben mosolyogtok is hozzá, van remény, hogy legközelebb az alany is ezt fogja tenni.
Botrány a közlekedés. Próbáljuk meg ezt javítani!

Ja és ha elengednek nem unalomból teszik! Figyeljünk, ha már kéretõzünk kifele, ne a kárpit színkódját fejtegessük és ha végre kimentünk, köszönjük meg!
Szívembõl beszélsz!

Van erre egy elméletem. Persze biztos nem minden látószögbõl igaz de azért érdekes lehet.
Mondjuk, hogy forgalmat úgy kell nézni, hogy minden autó, minden gyalogos és közlekedõ magunk vagyunk. Tehát az az idegen autó aki mondjuk kiengedünk vagy be engedünk az úgy gyorsítja az egész forgalmat mintha minket engednének be vagy ki vagy át. Engedni, haladni és "tanítani" minden autóst a gyors reagálásra, minimális impulzus megfelelõ értékelésére és annak hatására való helyes cselekedetre. Ez mûködik, csak felfogás kérdése. Próbáljunk mindig a másik fejével gondolkodni és a közös nevezõt azonnal kihozni. Ne feledjük, hogy a közlekedésben csak egy irányú kommunikáció létezik. Ezt úgy értem, hogy sok dologban nincs mérlegelési lehetõségünk. Valaki pl.: meg akar minket elõzni azt soha az életbe meg nem fogjuk tudni, hogy miért teszi. Nincs rá idõ és mód. Nincs kérdés és nincs is rá érkezõ válasz. A kommunikáció rém egyszerû. Elõzést végrehajtó fél indexeljen ( lehetõleg jó idõben és félreérthetetlenül), esetleg egy kis villantás, hogy jövök. A másik fél tartsa a sebességet, esetleg lassítson amikor az elõzõ autó már mellé ér. Le is húzódhat ha ezt biztonságosan tudja megtenni. Ebben az esetben mindkét fél kommunikált, ráadásul helyesen. Azt hogy miért történt meg azt nem kell tudnunk és nem is lennénk boldogabbak ha megtudnánk így ne is terheljük vele a processzort.
Én majd egy évig napi 120 km-t vezettem a városban ( volt ez 10 éve ). Ismerem az emberek reakcióit. Azóta sem javult de nem is romlott. Amit látok és akkor is láttam, hogy valahogy a drágább autók sofõrjei rugalmasabban értelmezik a közlekedési szabályokat és megdöbbennek ha ezt más is megteszi. Nem tartottam ezt már akkor sem követendõ példának. Senki ne érezze fontosabbnak magát és sürgõsebbnek a dolgát mint mások. Így egyformán tudjuk egymást segíteni a közlekedésben.

No!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Bubi 2010 feb. 02, 11:32 pm-kor.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
Slampixxx
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3335
Csatlakozott: 2009 feb. 02, 07:04 pm
Tartózkodási hely: Érd, Budapest

Hozzászólás Szerző: Slampixxx » 2010 feb. 02, 12:29 am

bubidisc írta:Amit látok és akkor is láttam, hogy valahogy a drágább autók sofõrjei rugalmasabban értelmezik a közlekedési szabályokat és megdöbbennek ha ezt más is megteszi.
Igen.
Vagy kisorolsz elõlük, vagy letúrnak. :D
Corolla KE50 Liftback_ 1977
Corolla TE51 Liftback
Corolla TE51 Liftback DeLuxe USA_ 1979
Model F_ 1986

·A komoly vasak hátul tekernek·
Kép

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2010 feb. 02, 12:53 am

Slampixxx írta:
bubidisc írta:Amit látok és akkor is láttam, hogy valahogy a drágább autók sofõrjei rugalmasabban értelmezik a közlekedési szabályokat és megdöbbennek ha ezt más is megteszi.
Igen.
Vagy kisorolsz elõlük, vagy letúrnak. :D
Én egy Lorinser tuningos új S mergától rántottam egyszer bele majdnem az autót az árokba.
Határozottan néz ki és határozottan jön, na! :lol:
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30

Avatar
CsabiTE71
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 906
Csatlakozott: 2009 nov. 26, 01:15 am
Tartózkodási hely: Bicske Budaörs és ezek körzete 50km-en belül

Hozzászólás Szerző: CsabiTE71 » 2010 feb. 02, 07:17 am

Én szeretek kocsikázni, elvagyok, nem tolom neki, kivéve ha sietek...
Ha látom hogy elõzni szeretnének, szoktam irányjelzõvel jelezni hogy tiszta, jöhet, az esetek 95%-ában megköszönik, a motorosok eddig kivétel nélkül megköszönték ha lehúzódtam. A buszok? Ha kiengedem az öbölbõl, mindig megköszönik. Hisz kevesen nem engedik ki õket mert a nagy dög elõttem totyog... na igen a következõ megállóig. :)
Szembõl jövõ balra szeretne kanyarodni... Tükröt csekkolni ha senki akkor nem kell elengedni mert mire lassítunk, lereagálja már elmentünk, ha jönnek millióan akkor bátran engedjük hisz õ is egy sort fog amíg nem tud menni, és azon az oldalon is lehetnénk...
Folytathatnám napkeltéig.
A lényeg: ha odafigyelnénk egymásra megszûnnének a dugók szép lassan.
82' TE71 GT DOHC (2T-G)
81' TE71 GT DOHC (2T-G) R.I.P.
91' Camry Wagon CV20 (2C-T)

Amit a japánok építenek, az a minõség (Richard Hammond - Top Gear)

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2010 feb. 02, 09:51 am

A dugók azért nem szûnnánek meg, bár vitathatatlanul javulna a közlekedési morál.
hogy folytassam a sort. Akkor engedünk be elénk valakit, vagy elõttünk áthaladni valakit, ha vagy nincs már mögöttünk egy autó se szorosan a popónkban (mert nagyon ráérünk, vagy épp kedves hölgyemény az alany), vagy folyamatos a mi sorunk is. Arra akarok célozni, hogyha mögöttünk még 1-2 autó jön, akkor ne legyünk elõzékenyek, mert rosszat teszünk magunknak a megállás gyorsítással és rosszat teszünk a mögöttünk levõknek. Akkor már megvárja a kanyarodni váró azt a 2 autót és az üres platzon folytathatja útját (ez is csak akkor természetesen, ha nem 2 órája vár az átkelésre, hanem elõttünk is csak 1-2 autó volt).
Más ilyen dolog, ha megy a sávunk és én barra szeretnék lekanyarodni, de nem jön szembe senki, akkor menjünk át indexel bátran a szembe sávba és onnan kanyarodjunk be az utcába. Így nem kell fékezésre bírnunk a mögöttünk haladó sort, hanem azok haladhatnak tovább zavartalanul. (sokszor még meg is köszönik!)
Van sok sok praktika. Ehhez viszont az kell, hogy az autót szeretetbõl vezessük, ne legyen gondunk a rutinnal és csak a forgalomra koncentráljunk! Amíg valaki görcsösen próbál "túlélni", addig annak esélytelen ezeket alkalmaznia. Fontos, hogy legalább annyira tudd minden pillanatban mi van a hátad mögött, mint ami elõtted! Ha már ezek megvannak, akkor van idõd és energiád felmérni, mivel segítheted autós társaid haladását, ezzel a forgalmat megkönnyítve.
Nincs problémám azzal se, ha valaki a buszsávból akar bejönni elém INDEX-EL, mert azt tudom, hogy valószínüleg siet és nem pofátlankodni akar. Azonban van az ellenkezõje is, hogy elkezdi tahón minden jelzés nélkül rádhúzni a kormányt, közbe elégedetten mosolyog és taglalja az utasoknak milyen fasza gyerek, hogy õ ezt is megteheti, majd amikor nem engedi be a 3. autó sem, õ kezd el dudálni, üvöltözni és fenyegetõzni.
Bubidisc! Had idézzek tõled:
Bubidisc írta:A másik fél tartsa a sebességet esetleg lassítson amikor az elõzõ autó már mellé ér.
Ez annyira fontos, hogy el se lehet mondani. Annál bosszantóbb és balesetveszélyesebb nincs, amikor elõzõl és az addig sorban tötyörgõ akárki elkezd a gázra lépni, hogy be ne férj elé. Ha elpattan nálam a húr, akkor általában ilyenkor van... Szemrebbenés nélkül belevinne a halálba, mert tegyük fel éppen közeledik szembe a sárga busz. De miért?!?! Mert bántja a lelkét, hogy valaki megelõzné? :( :( Elnézést, hogy most ezt írom, de tapasztaltam ilyet klubtagnál is. Nem fogom megnevezni, de gondolkozzon el rajta!

Az indexelést tényleg mindig alkalmazzuk. Bevallom õszintén én többször nem teszem, még ha fõútról kanyarodom is le. Ezért sokszor leszúrt Ly, de én úgy tartom, hogy azért van ez a funkció, hogy a forgalomban szereplõ környezetemben tartózkodó autóstársaimnak elõre jelezzem szándékom. Nos csak akkor nem alkalmazom, ha körülöttem kilóméterekre senki. Ellenben ne felejtsük sávváltásnál, elõzésnél, kanyarodásnál.
Ide is jó praktika, hogy a féklámpa kigyulladása elõtt rakjuk ki az indexet.
Másik, hogy piros lámpánál állva ne villogtassuk feleslegesen, mert sokszor kiégeti a mögöttünk levõ szemét. Elég, ha zöldre vált a lámpa.
Harmadik, hogy ha lehet ne csak egyet villantsunk, sávváltásnál, körforgalomból kijövet, hanem legalább 3-at 4-et. (most jön a propaganda, hogy vegyétek vigyétek a komfortindex elektronikámat :D ).
Negyedik, ha jövünk ki körforgalomból, ne akkor kezdjünk el indexelni, amikor a bal kormánymozdulatból már jobbra váltunk. Az elõzõ leágazót elhagyva már bekapcsolhatjuk, így ha jönne valaki be a körforgóba, netán még lassítania sem kéne.

Ha látjuk, hogy szembe lassít valaki és villog, akkor ne higyjük rögtön, hogy régi osztálytársunk, hanem nézzünk jobbra, majd balra és ha látjuk, hogy épp el akar engedni valakit, mi is állítsuk meg a sorunkat!

Még egy mondat ennek a postnak a végére. külföldön mûködik az, hogy keresztezõdésben mindenki figyeli a lámpát, nem csak az elsõ és nagyjából egyszerre indul el a sor, nem dominoban. Így 4-5 autóval több is átfér egy zöldön. Ez csak álom, hogy nálunk beválhasson, de talán ha második harmadikként gyorsan reagáltok ezzel ösztönözhetitek a többieket is erre.

Ha már itt tartunk. Sose gondoljátok azt, hogy nem segítek, nem engedlek ki, mert úgyis tahó vagy és te nem teszed meg legközelebb ezt. Bízzunk abba, hogyha sok jóindulatúval találkozunk, akkor néha napján õ is ilyen lesz!

És ahogy már többen is írtátok: Mindig képzeljük magunkat a másik helyébe is. Nekünk is jól esne, ha ezt más is megtenné. Régen nem bosszankodtam mások önzõségén, de ez a folyamatos budapesti vezetés már engem is morcossá tesz néha. pl, ha elengedek valakit, megáll az egész sor, netán már a szembejövõk is. Aki pedig ki akar jönni épp a tükörbe nézi a pattanásait. DE ne csak ezekre figyeljünk. Vegyük észre azt is, ha a forgalomban van valaki hasonlóan figyelmes és rugalmas autós, vegyük észre, ha megköszöntük, a beengedést, akkor õ villant egy "szívesent". Ezek bizony jó érzéssel töltenek el, kicsit olyan, mintha jóba lennétek és máris dinamikusan és elõzékenyen halad a forgalom körülöttetek lévõ része. Ezt nem csak mi látjuk! Ezt a körülöttünk lévõk is és tanulhatnak belõle!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2010 feb. 02, 11:41 am

Nagyjából mindent leírtatok, nagyon új nem jut már nekem se az eszembe.

Talán még a fogaskerék, vagy zip-zár elv. Egy autó innen, egy autó onnan.

Ami engem a legjobban idegesít, a körforgalomból kijövõk nem indexelése, akik miatt meg kell állnom, meg az, hogy a zöldnél képtelenek elindulni.
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30

Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 » 2010 feb. 02, 01:47 pm

Ködlámpa használata jutott eszembe:

különösen a hátsó! ha jól tudom a kresz szerint is csak indokolt esetben lehet használni és csak akkor, ha nem jön mögötted senki. Vannak autósok, akik elõszeretettel használják és emellett csigalassúsággal közlekednek az országúton. Ilyenkor, ha van egy kis köd is, egyszerûen úgy elvakít a hátsó ködlámpa, hogy lehetetlen látni tõle a szembejövõ forgalmat. Így elõzni is nagyon veszélyes.

Én csak tényleg nagyon indokolt esetben használom és csak akkor és csakis akkor, ha mögöttem nem látok autót, ha utolér valaki, akkor kikapcsolom, amit néha meg is szoktak köszönni.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2010 feb. 02, 02:10 pm

Jó felvetés.

Ha jól emlékszem lakott területen belül se elsõt se hátsót nem szabad használni (de mivel van közvilágítás felesleges is).
Arról ne is beszéljünk, hogy csupán "rajságból" lövik be az elsõket és a tompítottat kapcsolják helyzetjelzõre. Nem vagány, nem lesz erõsebb tõle az autó és a másikat nagyon is bántja!

Más kérdés, hogy romániába használják országúton, ha köd van, ha nincs. Ott indokolt és teljesen más is a morál.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
CsabiTE71
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 906
Csatlakozott: 2009 nov. 26, 01:15 am
Tartózkodási hely: Bicske Budaörs és ezek körzete 50km-en belül

Hozzászólás Szerző: CsabiTE71 » 2010 feb. 02, 03:26 pm

Pacsker írta:Jó felvetés.

Ha jól emlékszem lakott területen belül se elsõt se hátsót nem szabad használni (de mivel van közvilágítás felesleges is).
Arról ne is beszéljünk, hogy csupán "rajságból" lövik be az elsõket és a tompítottat kapcsolják helyzetjelzõre. Nem vagány, nem lesz erõsebb tõle az autó és a másikat nagyon is bántja!

Más kérdés, hogy romániába használják országúton, ha köd van, ha nincs. Ott indokolt és teljesen más is a morál.
Ha jól rémlik itthon csak lakott területen kívül engedélyezett, ha az út és látási viszonyok nem teszik lehetõvé a 30km/h-nál nagyobb haladást, és a közlekedés többi résztvevõjét nem zavarjuk. Legalábbis nekem még így vésették az agyamba.

De a kedvenc történetem az volt mikor nagyon erõs felhõszakadásban jöttem haza. Hullámokban jött az esõ. És egy elõttem haladó autó (merthogy kanyargós úton haladtunk) ahogy jött egy hullám fogta és rátolta nekem a zárófényt. Természetesen megjegyzendõ hogy mikor jeleztem hogy itt vagyok a seggében akkor levette. (nem letoltam az útról, csak elõttünk vontattak egy autót, és nem konkrétan a seggében voltam, hanem tartottam egy távot)
82' TE71 GT DOHC (2T-G)
81' TE71 GT DOHC (2T-G) R.I.P.
91' Camry Wagon CV20 (2C-T)

Amit a japánok építenek, az a minõség (Richard Hammond - Top Gear)

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2010 feb. 03, 12:44 am

Gyalogosok és gyalogátkelõk
Na ez egy rázós téma még. Gyalogos nem feltétlenül ismeri illetve tartja be a közlekedési szabályokat. Vidéken a tökéletes minõségû járda helyett megszokásból az út szélén botorkáló mamókák, útra kirohanó gyerekek, kutyák és a gyalogos átkelõk teljes hiánya okozhat balesetveszélyes szitukat. Tartsuk be a megengedett sebességet a falvakban is. Nem vagyunk olyan gyorsak, hogy elkerülhessük a bajt.
Sokszor találkozom rutintalan sofõrökkel vidéken és nagyon könnyû eléjük csalogatni egy védtelen gyalogost ha épp szembe jönnek. Ha úgy látjuk, hogy a szembe jövõ nem kapcsol jelezzünk a gyalogosnak, ha még nem lépett le a járdáról akkor inkább hajtsunk tovább. Ha mi elõttünk csapják el akkor Mi csalogattuk a vétkes elé Õket. Mindig számoljunk a látási viszonyok változásával sajátságaival. Napfelkelténél és naplementénél is adódhat olyan, hogy mi látjuk a gyalogost de a szembe jövõ nem, mert elvakítja a fény.
Este pedig az út szélén vagy az úton ácsorgó autók fényszórója környékén kell gyalogosra számítani. Próbáljuk védeni a szemünket az elvakítástól, mindig a fény mellé nézzünk, soha se a fénybe. Mi autósok használjuk út szélén parkolva ( elindulásig ) inkább a helyzetjelzõt sose hagyjuk rajta a tompított fényt.

A városban is találkozhatunk érdekes de inkább veszélyes helyszínekkel. Elsõ számú szabály, hogy sose vezessünk rutinból. Még ha ezredszer is járunk arra. A gyalogos átkelõk nem ott kezdõdnek ahol a zebra. Már jóval az átkelõ elõtt táblával jelzik az autósnak, hogy nem sokára gyalogos veszélyre kell számítani. Sokszor egy kanyar elõtt vagy után van az átkelõ és ezért az A oszlop mindent kitakar. Készüljünk fel rá, hogy lassítanunk kell és lehet, hogy meg kell állnunk. A villányi úton gyakran járunk és ott aztán lehet "gyakorolni". Iszonyatosan veszélyes hely. Parkolnak az út szélén, villamossínen vezet át a zebra, ráadásul úgy, hogy keresztutcák mentén mennek át. Láttam már ott mindent. Kedvencem az amikor a gyalogos látja, hogy el fogok kanyarodni nagy ívben balra a síneken keresztül. Azt viszont nem, hogy a keresztutca helyet csinál a kocsi jobb oldalán, hogy egy szabálytalan mögöttem sietõ autós jobbról kikerüljön. Azt szoktam csinálni, hogy addig nem hagyok helyet magam mellett amíg úgy érzem, hogy ez veszélyhelyzetet teremthetne.
Vannak még a klasszikus 2 x 2 sávos gyalogos vesztõhelyek amikor a belsõ vagy a külsõ autó megáll de a mellette takarásban mögötte jövõ nem. Gyõzõdjünk meg róla, hogy ez nem történhet meg, csak ez után jelezzünk a gyalogosnak.

folyt. köv. ( éjszakai vidéki utak, vadveszély )
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2010 feb. 03, 03:14 am

Jó a felvetés! A gyalogosok kedvenc öngyilok helye még a Kõbányai út. A kis kíniak elõszeretettel ugrálnak a 70-el közlekedõ autók elé...
De láttam már mamit járókerettel a Szentendrei úton is átkelni.

Tényleg figyelni kell a több sávos útnál a rendõrlámpa nélküli zebránál. Inkább ne álljunk meg, mint hogy miattunk b@sszanak el valakit.
Erre is láttam már példát: részerboj a gsi asztrával hangos dudaszó mellett hajtott át a zebrán hatvannal a babakocsis anyuka mellett, aki tegyük hozzá feleõtlenül kitolta a gyermekét, jelezvén, hogy átkelne...
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30

Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó » 2010 feb. 06, 02:30 pm

Pacsker írta:
Az indexelést tényleg mindig alkalmazzuk. Bevallom õszintén én többször nem teszem, még ha fõútról kanyarodom is le. Ezért sokszor leszúrt Ly, de én úgy tartom, hogy azért van ez a funkció, hogy a forgalomban szereplõ környezetemben tartózkodó autóstársaimnak elõre jelezzem szándékom. Nos csak akkor nem alkalmazom, ha körülöttem kilóméterekre senki. Ellenben ne felejtsük sávváltásnál, elõzésnél, kanyarodásnál.
Helytelen. Te nem voltál még soha úgy, hogy gyalogoltál, bringáztál, és
elédkanyarodott index nélkül autó ? Biztos úgy látta, hogy sehol senki a
környéken....csak épp téged nem vett észre.

Tehát kanyarodáskor, sávváltáskor MINDIG indexelni.

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2010 feb. 06, 06:59 pm

Folytatás…

Kicsit periférián van a téma és nem is szolgálja azt, hogy a nagyvárosaink forgalma gördülékenyebben haladjon… de régóta foglalkoztat engem az, hogy miért van annyi elütött kisállat országútjainkon? Én is járok éjszaka, hajnalban és szürkületkor is de még soha nem ütöttem el egyetlen kisállatot sem.

Arra tudok gondolni, hogy éjszaka az autósok nyílván nem számítanak traffipaxra, sietnek haza vagy máshova. Esetleg kihasználják, hogy látják jó elõre a kanyargós utakon, jönnek-e szembe és ha nem, a szembejövõ sáv kihasználásával veszik be eszeveszett tempóban a kanyarokat. Egy Subarus srác mesélte egyszer nekem, hogy miért jobb éjszaka menni. Õ is így nyomta olykor.
Lényeg, hogy gyorsabban mennek, mint kéne. Az állatoknak egyszerûen nincs idejük felfogni, hogy mi történik.. Ha meghallják és van idejük, eltûnnek az autók útjából, ha olyan gyorsan jövünk, hogy nem tudnak feleszmélni az ijedtségbõl, bizony lehet, hogy pánikból éppen a kerekünk alá rohannak.

Okés… Ki lehet használni, hogy éjszaka van, nem látnak minket. Esetleg tudjuk, hogy nincs yard azon a szakaszon de… gondolni kell arra, hogy bármelyik kanyar mögött ott állhat egy zongora. Ugyanis kb. akkora egy szarvas vagy egy vaddisznó mint egy zongora és kb. annyira is fog elmozdulni miután a kanyarból kiérkezvén meglátjátok egymást mint az említett hangszer, tehát semennyire. Én kb. kétszer vagy háromszor születtem újjá amikor nem megfelelõen megválasztott haladási sebességem miatt majdnem találkoztam állatokkal. Az egyik alkalommal a régi off-os kocsimmal 120-al téptem este 9-körül egy faluból kivezetõ útszakaszon, mikor arra lettem figyelmes, hogy 1 hatalmas koca áll az úton a kicsinyei meg sorban mennek át mellette. Egymás fenekében szépen sorban. Már vártam a becsapódást amikor is az egyik kicsi megmakacsolta magát és megállt egy pillanatra. Ez elég volt, hogy 2 méternyi rés keletkezzen a sorban haladó malacok között. Épp elfért a kocsi. Én „utas” voltam a kocsiban csakhogy a vezetõülésben mert nem tudtam volna sehogy elkerülni az ütközést.
A másik alkalommal szintén gyorsan haladtam de akkor nem ez volt a gond, mert pont a motorháztetõ elõtt ugrott ki a bozótosból egy hatalmas szarvas. Annyi idõm volt, hogy elvettem a gázt és pánikból meglöktem a reflektor kapcsolóját. Percekig még csengett a fülem akkorát üvöltöttem, ijedtemben. Kb. 20 cm lehetett a kocsi orra és az állat között. Az volt a durva, hogy szembõl is jött egy kocsi, amely kb. ugyanolyan távolságra lehetett a szarvastól mint Én.

Mindig figyeljük a táblákat és ne menjünk erdõs útszakaszon 60-nál nagyobb sebességgel éjszaka. Én ezt következetesen próbálom betartani. Ha ismerjük a helyet, ami mellett elhaladunk akkor kb. tudjuk, hogy hol bukkanhatnak fel vadak. Ez segíthet elkerülni egy esetleges balesetet.

Amikor éjszaka szembõl jönnek pl., egy hosszú egyenes útszakaszon és már elértük azt a távolságot ahol a reflektor már bántó és mi is és a szembejövõ is tompítottra váltunk akkor lassítsunk is le arra a sebességre ami tompítottal még biztonságos. Hatalmas holt terek vannak két szembejövõ autó között. Mindig az út szélét nézzük, amint elhaladt a szemben jövõ rögtön váltsunk vissza reflektorra.

Folyt. köv.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2010 feb. 07, 01:53 pm

Lackó írta:
Pacsker írta:
Az indexelést tényleg mindig alkalmazzuk. Bevallom õszintén én többször nem teszem, még ha fõútról kanyarodom is le. Ezért sokszor leszúrt Ly, de én úgy tartom, hogy azért van ez a funkció, hogy a forgalomban szereplõ környezetemben tartózkodó autóstársaimnak elõre jelezzem szándékom. Nos csak akkor nem alkalmazom, ha körülöttem kilóméterekre senki. Ellenben ne felejtsük sávváltásnál, elõzésnél, kanyarodásnál.
Helytelen. Te nem voltál még soha úgy, hogy gyalogoltál, bringáztál, és
elédkanyarodott index nélkül autó ? Biztos úgy látta, hogy sehol senki a
környéken....csak épp téged nem vett észre.

Tehát kanyarodáskor, sávváltáskor MINDIG indexelni.
Figyelek rájuk!
"közlekedésben résztvevõk"...
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép


Válasz küldése