E85 (Bioetanol)

Szükség esetén nyissatok bátran új témát, de csak akkor, ha máshova tényleg nem illik.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

E85 (Bioetanol)

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

humby írta:Sziasztok!

Kb. 6e km-t tettem már meg E85 és benzin fele-fele arányú keverésével. Nekem csak pozitív tapasztalataim vannak. Elég sokat utána olvastam és csak pozitív a visszajelzés, persze csak fele- fele aránnyal ajánlják. Itt egy link ahol több tesztet olvashattok: http://etanol.blog.hu/tags/toyota_celica_supra.
Valaki használta már, vélemények stb?

Aki kipróbálja az mindenképpen cseréljen üzemanyagszûrõt ugyanis az alkohol oldja a szennyezõdést és bemossa a rendszerbe!
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy 4AGE BP AFM-es motorba van. Elvileg Humby szerint jobban is megy tõle.
Jómagam is kíváncsi vagyok nagyon a tapasztalatokra. Fogyasztás, csörgés, teljesítmény, elõgyújtás...
Valaki?
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Pacsker 2010 máj. 10, 10:13 pm-kor.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
humby
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 104
Csatlakozott: 2007 jún. 11, 09:53 am
Tartózkodási hely: Miskolc
Kapcsolat:

etanol

Hozzászólás Szerző: humby »

Nos, volt azóta hogy nem tudtam tankolni etanolt, hát abszolult észrevettem, hogy gyengébb a moci. Az ismerõsem között is aki így tankol jelezte, hogy sokkal jobb. Több helyen olvastam, hogy majd elõfordulhat, hogy nehezebben indul az autó fõleg hidegben a hétvégén Lengyel tátrában jártunk, ahol már leesett az elsõ hó - pöcre indult.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Elõgyújtást korrigáltál hozzá?
Hol megy jobban (lent fent)? Netán fogyasztásra is jobb?
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Biagio
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2864
Csatlakozott: 2007 máj. 25, 11:15 am
Tartózkodási hely: majdnem Bp.

Hozzászólás Szerző: Biagio »

Családban felmerült ennek a bevezetése, de sajnos meghiusúlt, mert azóta lecseréltük az autót (Ford Ka(ka) volt a kiszemelt).
De elméleti síkon mindig is érdekelt. Mivel külön fajsúlyú az E85, mint E95 v. E98 így számomra rejtély, hogy tud mégis elegyedni és arányosan eloszlani az adagolásban?! Mivel ezek csak befecskendezõs rendszerekben megvalósítható a dobozon (adagoló szabályzón) kívül kell mást is beszerelni az autóba, mint pl. LPG-nél?
Mennyit mész egy teli tankkal?
Vissza kettõ, padló, vagy nagy gáz, kis kuplung.
No injektor No ABS No Computer No problem :e9bia:
Kép
Avatar
humby
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 104
Csatlakozott: 2007 jún. 11, 09:53 am
Tartózkodási hely: Miskolc
Kapcsolat:

etanol

Hozzászólás Szerző: humby »

Ha fele-fele arányban jársz vele nem kell semmit korrigálni, talán a totalcaron van fent egy teszt ahol bemutatják, hogy a két anyag jól keveredik egymással. Az etanolnak, ha jól emlékszem nagyobb a égésfoka vagy vmi ilyesmi, ezért a gyújtáson szoktak állítani de mivel fele fele aránnyal használod nem kell utána állítani. Olvastam, hogy pl a suzuki swift automatikusan utána állít ott az illetõ csak ezt tankolta. Fogyasztás nem változott talán egy ici picit nõtt úgy tapasztaltam, de szerintem csak az elején mert tapostam neki, mert jól ment :) Mindenhol azt írták fele- fele arányban jól használható a dolog és olcsóbb is ráadásul több grafikont átnéztem, hogy mennyire csökkent az autók károsanyag kibocsájtása(eléggé drasztikusan)Hozzá teszem az etanol jobban elég mint a benzin. Az oktánszáma 105 így 95ös benzinnel kb 100as oktán lesz. Mivel nagyon ritkán szoktam nagyon megpörgetni az autót, így csak azt tudom mondani, hogy alacsony fordulatszám tartományban érezhetõ hogy életerõsebb a motor, fentebb nem tapasztaltam semmi változást.

Amúgy az E85 nem full etanol, a szám azt jelzi, hogy csak 85%ban tartalmaz etanolt a többi benzin, tehát ha fele felében tankolod akkor is több lesz a benzin a tankban.
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

Pacsker írta:Az igazsághoz hozzátartozik, hogy 4AGE BP AFM-es motorba van. Elvileg Humby szerint jobban is megy tõle.
Jómagam is kíváncsi vagyok nagyon a tapasztalatokra. Fogyasztás, csörgés, teljesítmény, elõgyújtás...
Valaki?
Anno még a Geo Prizm-hez az amerikaiaknak adott használati utasításában benne is van, hogy 25-30 %-ban adott etanol "fine for the engine", abban is 91-es Toyota 1.6 4AGE motor volt, valószínûleg a 125 Le változat. Szóval nyugodtan lehet bele tenni a Humby által javasolt arányban.

Üdv.: Krisz
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

Én tegnap vettem a bátorságot és tankoltam E85-öt :oops:
40% E85, 60 % benzin arány van most az autóban. Kb. 40 km alatt semmi extrát nem tapasztaltam, csak sokkal olcsóbban tankoltam... Reggel ugyanúgy indult, mint eddig, a szokásos pár fordulatnyi "kopogás" után lassabban pörgött fel, utána viszont mintha alacsonyabbra állt volna be az alapjárat.
Ha meg esetleg valamit "bánt" a motorban, arról majd legkésõbb tavasszal, amikor Lackó felújítja a motort :D
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

Néhány infó a témával kapcsolatban:

Tankoltam én is a múlt héten kb. 50%-os keveréssel bioetanolt (226 HUF/liter), aminek 15%-a benzin (benzin= 285 HUF/liter).

tapasztalataim, észrevételeim AE92 Gt-i-be:
- semmivel sem megy jobban, sõt inkább gyengébben,
- a hangosabb a motor vagy a kipuff,
- "kristálytiszta" kipufogó gáz, kellemes illat:-)
- ugyanúgy indul hidegben is,
- kb. 15 %-al nagyobb fogyasztás.

Szóval nagyon nem éri meg vele járni, az én tapasztalataim szerint.

Mivel igen szépen takarítja az üzemanyag ellátó rendszert, állítólag az üzemanyag szûrõt is gyorsan tele hordja trutyival, amit majd cserélni kell.
Egy üzemanyag szûrõ a Gt-i-be meg 8000 HUF körül van.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Köszi a tapasztalatot!
Szerintem én is maradok a sima benzinnél. Ráadásul most cseréltem benzinszûrõt és jó nagy szopó :D
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

Bár nekem E10 van, azért én is megosztanám a hosszabb távú tapasztalataimat. Eleinte ~40 % ethanol volt benne (ebbe beleértve az E85 15 % benzin tartalmát is), nem igazán volt gondom vele; aztán növeltem az arányt egészen ~94 %-ig: na itt már használhatatlan lényegében: ~8.-ra beindult, aztán bõ 10 perc helyben melegítés, hogy utána el tudjak indulni, egyébként elsõ pár km-en úgy gyorsul, mint egy Csepel Tacskó.
Ezek után szépen visszahígítottam 65 %-ra, úgy viszont már használható, max 2.-ra indult, lényegében nem kellett melegíteni sem.
Ellenben ha már bemelegedett, érezhetõen jobban ment, nem lett WRC autó, nem lett magasabb a végsebesség (gondolom...), de jobban reagált gyorsításnál; mindezt kb. 1-1,3 l fogyasztásnövekedéssel jutalmazta.

Hozzátartozik még, hogy ilyen keverékkel vittem zkra is, hmm. Alapjáraton CO max. 0,5, enyém 0,13 lett, emelt üresjárat max 0,3, enyém 0,03 lett. Azért gondolom, hogy ez az ethanol miatt lett ilyen, mert tavaly a CO valami hihetetlen mértékben magas volt, le sem merem írni; akkor valami 3/4 óra játék után ment át... Pedig ugyanolyan olajat használok, ugyanott tankolok azóta is, az autó nem volt felújítva stb.
Viszont egy pici probléma volt, mégpedig a lambda szonda értéke a max 1,03 helyett 1,053 volt, erre azt mondta a vizsgáztató, valószínûleg csak jobban be kellett volna melegíteni, nincs köze az olajfogyihoz stb...
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

Ja, és nálunk 199 az E85 (Érd), és 290 fölött van emlékeim szerint a 95-ös, legalábbis a MOL-nál, ahol szoktam tankolni.
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Elõgyújtást nem próbáltál utána húzni, ha úgyis mindig így jársz? Kevesebbet is fog enni és mégjobban fog menni.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

Gyújtásállításba nem akartam bele menni, mert nem tudok; azóta újra tisztán benzin van benne, mert majdnem kifogyott a keverék, mire észbe kaptam és messze volt az ethanol forrás :) Most meg már nem igazán akarok vele foglalkozni, ez csak egy próba volt, hogy tényleg jó-e avagy rossz; januárban kapok céges autót, így a Corolla elkezdi a hétvégi autó karrierjét :)
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

MFerenc írta:januárban kapok céges autót, így a Corolla elkezdi a hétvégi autó karrierjét :)
még, hogy válság van... :D
Köszi a véleményt azért!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
humby
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 104
Csatlakozott: 2007 jún. 11, 09:53 am
Tartózkodási hely: Miskolc
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: humby »

hello!

Nos én azóta 50/50el járok. Nekem még sosem volt inditási problémám, pedig jártunk a lengyel magas tátrában, ahol már kemény minuszok voltak és rendesen indult. Többlet fogyasztást én nem nagyon tapasztalok, mert ahogy irtátok, hogy többet eszik tankoltam egyszer csak benzint és kb. ugyanannyit mentem mintha felesbe e85el.

üdv
Válasz küldése