E7 - (1979-1983)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Szia!

Kormányban, ha valami sportot raksz be, akkor kll átépítési engedély igen, de gyakorlatilag, ha beleraksz valami szebb Toyotát, a kutya nem fogja megmondani, hogy gyári-e. Nagyon szép Toyota kormányok vannak, a fogosztásuk szinte mindegyiknél uaz, de az index visszahúzó kis mechanikánál vannak eltérések. Az enyémbe már megvan a darab, amit beleképzeltem.
Ez egy E8 GT sportkormány, természetesen Toyota felirattal. A valaha létezett egyik legszebb gyári kormány.
Vastagságra elég vastag, átmérõre, nem túl nagy és ha ráhúzól egy új bõrt a régira, akkor aztán végképp sportos lesz.
Íme két kép:

Kép

Kép

Az E9-embe ez van (ennek az indexvisszahúzója tuti nem egyezik, de megoldható, Cinder, ha jól tudom megcsinálta):

Kép

A kasztnit egyszer kell megcsinálni, de jól. A pacsmagolásnak értelme nincs, mert fél év múlva halmozottan jön elõ minden. Lehet lesz majd egy E7 liftbackem júni közepe fele donornak. Majd ami kell belõle megbeszéljük.
Service manuálom sajna nincs, de félek, hogyha találsz is, abban nincs benne porlasztó beállítási segédlet. Ha van vmi szólok! (vagy megvesszük közösbe ;)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
szipak
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 393
Csatlakozott: 2009 jún. 04, 04:06 pm
Tartózkodási hely: leginkább újpest/zugló

kormány

Hozzászólás Szerző: szipak »

nem feltétlenül akarok én sportkormányt, elég lenne valami kisebb is. az egyetlen bibi, hogy a kormány és a körülötte levõ mûanyag burkolatok barnák. így azért elég feltûnõ barna környezetben egy fekete kormány :roll:

lakatolásra sok idõ lesz szánva, valószínûleg télire beköltözik valami szakihoz a járgány és amikor kész lesz, akkor gurul ki :)
karbi beállításhoz meg valaki már belinkelt egy segédletet itt a fórumon, azt leszedtem, megnéztem, benne van a V típusú karbi leírása is szépen. este meg is nézem, hogy egyeznek-e a rajzok.

megint eszembe jutott valami: ebben a modellben nincsen fordulatszámmérõ, ellenben én szeretnék egyet, mert hozzá vagyok szokva, meg mégiscsak jobb lenne. ilyesmit lehet-e és ha igen ,akkor mennyire bonyolult beszerelni?
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Ha jól tudom 2 vagy 3 fajta müszeregységgel szerelték az 1.3-as Sedanokat, Liftbackeket, ....
Ezekben egyikben sem volt fordszámmérõ.

A sima 1.6osoknak nem emlékszem, hogy volt-e butább müszeregysége mint a GT, magyarul csak sima vízhõfok, üzemanyag, fordszám és sebesség.
A GT-n viszont mindezek, plusz olajnyomás és töltés is van. Ebbõl is volt két típus. Volt a középen a két nagy óra és szimmetrikusan a két oldalán a 2-2 mellékegység. Meg volt egy olyan, amin jobb oldalt volt a 4 mellék, bal oldalt a két nagy óra.
A szimmetrikusból van nekem 2 :D Nem véletlenül gyüjtöm már régóta õket, nagy kincsek. Egyiket most akarják megvenni Amerikába, mert egy csávó rakott a kocsiába 4AGE-t és az õ mérföldes órája átszámítva csak 160-ig mutat. Azt meg ugye 4-esbe üti bõven. Az Európaiak pedig 200-ig vannak skálázva.
Ha kideríted, hogy a kábelkötegek mennyire egyeznek, mennyire vannak elõkészítve, akkor lehet róla szó, hogy elbizniszeljük.
Ha utólagos fordszámmérõre gondolsz. Lehet venni már olcsón. Be is lehet szerelni, kérdés hova rakod és találsz-e olyat ami illik akocsibelsejéhez. De szerintem lehet kapni.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
szipak
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 393
Csatlakozott: 2009 jún. 04, 04:06 pm
Tartózkodási hely: leginkább újpest/zugló

fordszámmérõ

Hozzászólás Szerző: szipak »

tegnap találtam egy ilyen képet:

http://i95.photobucket.com/albums/l125/ ... 009328.jpg

ez ha minden igaz egy ke70 belseje, valami más mûszerfallal. esetleg nem ismerõs, hogy mibõl lehet átszerelve?
amúgy hétvégén majd jól szét szedem és lemérem, hogy mi férhet be. :)
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

E7 mûszeregység az is. Ha jól tudom Sedan-é.
Talán Andinak (andoriusz) is hasonló van.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Most megy a TV2-n egy Baljós égbolt c. igazi gagyi apokalipszis film, viszont!! Egy sötét kék KE70 Hardtop Coupe-val mennek benne. Mostmár végignézem. Sanszos, hogy megtörik. Már picit megcsúszott a segge ;)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray »

:lol: :lol:
Avatar
szipak
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 393
Csatlakozott: 2009 jún. 04, 04:06 pm
Tartózkodási hely: leginkább újpest/zugló

Hozzászólás Szerző: szipak »

a hûtõradiátoromon van egy pár lyuk. meg ráférne egy alapos takarítás is. velekinek tapasztalat, hogy kihez érdemes fordulni? (kókány megoldások nem érdekelnek, ha egyszer foglalkozok vele, akkor az legyen is minõségi :) )
Avatar
Slampixxx
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3335
Csatlakozott: 2009 feb. 02, 07:04 pm
Tartózkodási hely: Érd, Budapest

Hozzászólás Szerző: Slampixxx »

szipak írta:a hûtõradiátoromon van egy pár lyuk. meg ráférne egy alapos takarítás is. velekinek tapasztalat, hogy kihez érdemes fordulni? (kókány megoldások nem érdekelnek, ha egyszer foglalkozok vele, akkor az legyen is minõségi :) )
Amit megmentek a teleprõl, abból lehet jó lenne neked a hûtõ.


Más:
kulcs nélküli indításban van valakinek tapasztalata? Vagy esetleg ötlet miként tudnám kivitelezni?
Kulcsot sajnos nem fognak adni a kocsihoz... :roll: :buntet:
Corolla KE50 Liftback_ 1977
Corolla TE51 Liftback
Corolla TE51 Liftback DeLuxe USA_ 1979
Model F_ 1986

·A komoly vasak hátul tekernek·
Kép
Avatar
szipak
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 393
Csatlakozott: 2009 jún. 04, 04:06 pm
Tartózkodási hely: leginkább újpest/zugló

Hozzászólás Szerző: szipak »

Slampixxx írta:
szipak írta:a hûtõradiátoromon van egy pár lyuk. meg ráférne egy alapos takarítás is. velekinek tapasztalat, hogy kihez érdemes fordulni? (kókány megoldások nem érdekelnek, ha egyszer foglalkozok vele, akkor az legyen is minõségi :) )
Amit megmentek a teleprõl, abból lehet jó lenne neked a hûtõ.
azóta volt hûtõsnél és ki lett javítgatva. de köszönet a figyelmességért :rizspekta:. amúgy a komplett autót el fogod cipelni, vagy csak ami kell belõle, azt kiszereled?
Avatar
Slampixxx
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3335
Csatlakozott: 2009 feb. 02, 07:04 pm
Tartózkodási hely: Érd, Budapest

Hozzászólás Szerző: Slampixxx »

szipak írta:
azóta volt hûtõsnél és ki lett javítgatva. de köszönet a figyelmességért :rizspekta:. amúgy a komplett autót el fogod cipelni, vagy csak ami kell belõle, azt kiszereled?
Célom az egész autó, csak úgy éri meg, és úgy van értelme.
De nagyon úgy néz ki, hogy nem lesz rá pénzem... :?
Hacsak nem szakad rám a bank. :(
Corolla KE50 Liftback_ 1977
Corolla TE51 Liftback
Corolla TE51 Liftback DeLuxe USA_ 1979
Model F_ 1986

·A komoly vasak hátul tekernek·
Kép
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Szerintem összejön rá a zseton! Áky is mondta, hogy ad bele, gondolom Szipak is, beszéljetek Andoriusszal...
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
szipak
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 393
Csatlakozott: 2009 jún. 04, 04:06 pm
Tartózkodási hely: leginkább újpest/zugló

Hozzászólás Szerző: szipak »

nyilván dobok bele én is, habár idõszerû lesz a kipufogóépítés is, meg megyek karbi ügyben is... de kisajtolok magamból ide is némi kreditet :wink:
Avatar
szipak
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 393
Csatlakozott: 2009 jún. 04, 04:06 pm
Tartózkodási hely: leginkább újpest/zugló

Hozzászólás Szerző: szipak »

emberek!

kell nekem hûtõszervizes! nincs fûtésem és így kicsit para közlekedni, meg is gebedtem egy kicsit. slaggal végig volt nyomva többször is, már alig van benne valami retek, csak fûtés nincs. mindent próbáltunk, mindent megnéztünk, de egyszerûen nem írunk rájönni. szóval kellene nekem szakember, aki ezt meg tudja oldani.
Avatar
andoriusz
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 297
Csatlakozott: 2007 júl. 02, 11:04 am
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: fordszámmérõ

Hozzászólás Szerző: andoriusz »

szipak írta:tegnap találtam egy ilyen képet:

http://i95.photobucket.com/albums/l125/ ... 009328.jpg

ez ha minden igaz egy ke70 belseje, valami más mûszerfallal. esetleg nem ismerõs, hogy mibõl lehet átszerelve?
amúgy hétvégén majd jól szét szedem és lemérem, hogy mi férhet be. :)
A belseje tuti KE70.A mûszerfal gyanús. A 79-es, 1.3-as sedan-é nem is hasonlít erre. Volt egy 1.8-as assszem '83-as évjárat és Ausztráloknak gyártották. Annak hasonlóan néz ki.
Válasz küldése