szullosz írta:
A "mesterkulcs" mindent tud!
A "szervizkulcs" nem nyitja a csomagtartót, kesztûtartót, stb. és nem lehet új kulcsot tanítani róla!!!
Hm ez komoly - én csak két kulcsot kaptam az E11-hez (használtan vettem).
Más téma: elérkezett a 130e-es szerviz, én pedig úgy gondoltam, hogy itt az idõ egy vezérmûláncot is cseréltetni (4ZZFE), mert azt hallottam hogy 150e-nél kell de én gyanakszom egy kis órapörgetésre (mennyi az esély, hogy 6 évesen éppen 99973 km van egy autóban?!), úgy gondoltam hogy megéri hamarabb cseréltetni. Elvittem egy szerelõhöz, akit a családból ajánlottak. A lánc (és persze feszítõ) csere + elsõ fékbetétek és tárcsák, plusz egy vizsga 190e-bõl állt meg. Szerintetek ez reális összeg? Igaz, utólag kérdezem meg de nem félek saját hibáimból tanulni.
Mellesleg mióta cserélték a betéteket, iszonyatosan csikorog a fék. Nagyon idegesítõ. Azóta már mentem vele 5e km-t és még mindig csinálja. Ez a fékbetét minõsége miatt van, vagy menjek vissza a szerelõhöz kicsit beszélgetni?
Köszi!
E11 JT facelift 4ZZ-FE Sedan Harmony 2001... volt 11 évig
szullosz írta:
A "mesterkulcs" mindent tud!
A "szervizkulcs" nem nyitja a csomagtartót, kesztûtartót, stb. és nem lehet új kulcsot tanítani róla!!!
Hm ez komoly - én csak két kulcsot kaptam az E11-hez (használtan vettem).
Más téma: elérkezett a 130e-es szerviz, én pedig úgy gondoltam, hogy itt az idõ egy vezérmûláncot is cseréltetni (4ZZFE), mert azt hallottam hogy 150e-nél kell de én gyanakszom egy kis órapörgetésre (mennyi az esély, hogy 6 évesen éppen 99973 km van egy autóban?!), úgy gondoltam hogy megéri hamarabb cseréltetni. Elvittem egy szerelõhöz, akit a családból ajánlottak. A lánc (és persze feszítõ) csere + elsõ fékbetétek és tárcsák, plusz egy vizsga 190e-bõl állt meg. Szerintetek ez reális összeg? Igaz, utólag kérdezem meg de nem félek saját hibáimból tanulni.
Mellesleg mióta cserélték a betéteket, iszonyatosan csikorog a fék. Nagyon idegesítõ. Azóta már mentem vele 5e km-t és még mindig csinálja. Ez a fékbetét minõsége miatt van, vagy menjek vissza a szerelõhöz kicsit beszélgetni?
Köszi!
Ha nem gyári a betét meg van az esélye annak, hogy csikorogjon. Nézesd meg. Én nem mentem volna 5000-et így.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Számomra kicsit nagy az összeg, de inkább hallgasd meg más véleményét. Mindig abból indulok ki, hogy magamnak csinálnám.
Viszont ennyi pénzben bõven benne lehetett volna gyári tárcsa és betét. Gagyi utángyártott betéteket kaptál és vszínû azért csikorog. Utángyártottból is van, ami nem teszi!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki) TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki) KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki) KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
six írta:
Más téma: elérkezett a 130e-es szerviz, én pedig úgy gondoltam, hogy itt az idõ egy vezérmûláncot is cseréltetni (4ZZFE), mert azt hallottam hogy 150e-nél kell...
Maximum 135.000 km lehet... Nincsen rá elõirás, sosem cserélünk...
six írta:
Mellesleg mióta cserélték a betéteket, iszonyatosan csikorog a fék.
Megtudja mondani vki,hogy mely corolláknál van külön az immobiliser a motorvezérlõ ECU-tól?
Mert van amelyekben külön van,van amelyekben egybe van implemetálva.
Megtudja mondani vki,hogy mely corolláknál van külön az immobiliser a motorvezérlõ ECU-tól?
Mert van amelyekben külön van,van amelyekben egybe van implemetálva.
Köszi
Figyellek!!!
Nem célszerû ilyen kiadni, de a tiédben EGYBEN van!
Ahogy a hidegebb idõ kezd beköszönteni, úgy a Corollám indítómotorja kezd köszörülõ hangot adni, miután a motor beindult - de csak hidegen. Ahogy bemelegszik a motor, leállítom, újraindítom, semmi probléma. Olyan ez a hang, mintha ráindítóznék a már járó motorra, csupán egy-két másodpercig tart. Mi lehet a probléma?
Én arra gondolok, hogy a bendix-fogaskerék nem "húzódik vissza" idõben és teljesen és a beindult motor túlforgatja és kissé megdarálja a fogaskerék oldalát - ez lenne az a hang.
Ahogy a hidegebb idõ kezd beköszönteni, úgy a Corollám indítómotorja kezd köszörülõ hangot adni, miután a motor beindult - de csak hidegen. Ahogy bemelegszik a motor, leállítom, újraindítom, semmi probléma. Olyan ez a hang, mintha ráindítóznék a már járó motorra, csupán egy-két másodpercig tart. Mi lehet a probléma?
Én arra gondolok, hogy a bendix-fogaskerék nem "húzódik vissza" idõben és teljesen és a beindult motor túlforgatja és kissé megdarálja a fogaskerék oldalát - ez lenne az a hang.
Tévedek vagy nem?
Szia!
Ilyen problémával már én is találkoztam az enyémnél. De nem mindig produkálta, és néha nyáron is hallottam ezt a hangot. Úgyhogy lehet nem a hideggel van összefüggésben. Most hogy felhoztad a témát, engem is érdekelne, mit mondanak rá a szakik!
CCH vezetőségi tag
'97 Toyota Corolla Hatchback 1,3 Linea Terra ('07-'17)
'06 T25 Avensis Wagon 1,8 Sol Technic ('17-)
tibierdrol írta:Elsõ körben szétszedném az önindítót, hátha egy tisztítás - zsírozás segít rajta.
Ezt én is megtettem volna (ha ismerném a buktatóit, a lehetséges elhasználódott alkatrészek beszerzési helyeit), ha lenne helyem, idõm erre. Én is úgy vélem, "csak" egy tisztítás, de ha valaki már járt így és tudja mi lehet a konkrét gond, az Õ válaszát is (már ketten) szívesen várjuk.
Sajnos szervizbe kell majd vinnem, de elõtte szeretném tudni, hogy mi(k) lehetnek a probléma hátterében. Esetleg, ha valaki tud a XIII. ker. környékén (vagy esetleg máshol) egy önindító tisztítást, felújítást vállaló szakit, az szintén írjon. Köszönöm!
Ghee írta:Esetleg, ha valaki tud a XIII. ker. környékén (vagy esetleg máshol) egy önindító tisztítást, felújítást vállaló szakit, az szintén írjon. Köszönöm!
Itt a fórumon a csináld magadon belül az autóreszelgetés topikban volt róla szó nemrég. ITT
Ha egyet visszalapozol onnan akkor ott lesz egy másik szaki címe is.
Ghee írta:Esetleg, ha valaki tud a XIII. ker. környékén (vagy esetleg máshol) egy önindító tisztítást, felújítást vállaló szakit, az szintén írjon. Köszönöm!
Itt a fórumon a csináld magadon belül az autóreszelgetés topikban volt róla szó nemrég. ITT
Ha egyet visszalapozol onnan akkor ott lesz egy másik szaki címe is.