GTI, GT, TS és WRC

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Zed Kristianz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 820
Csatlakozott: 2007 márc. 10, 04:20 am
Tartózkodási hely: Budapest VII. -- Kárpátalja (UA)

GTI, GT, TS és WRC

Hozzászólás Szerző: Zed Kristianz »

Kedves fórumozók!

Kérlek itt osztozzunk a Toyota csúcsmodelljeiben. Örvendezzünk vala, hogy anno több modellel, sirassunk, hogy mostanság meg alig tesznek a fiatalok kedvére.

Amit fájlalok, nem értek ill. értek, de az csak a Toyotának volt óccsóság, hogy a brilliáns Corolla TS modellben elől hagyták a meghajtást vagy osztották volna szét a 4 kerék közt!!!!!!!
Érzésem szerint, ezzel nagyobb eladásokat produkálhatott volna. (nem beszélve a gyakoribb szervízelésekről :mrgreen: )

Talán nem függ össze nagyon, de a '83-s első hatchi /AE86/ kiadásakor még tombolt a B csoportos rally láz. Amikor úgy jött veled szemben a pályán az 500 lóerős éhes, üvöltő szörny Quattro v. 205-s, hogy alig birtál félreugrani 2 millió másik embertársaddal együtt. Ekkora ihlet és exsztázis hamar elveheti az emberek eszét s ez alól a pici japánok sem menekülhettek. :P

Zengjük fennhangon imáinkat eme topikban, testvéreim az Úrban!
ALAPÍTÓ TAG - Tiszteletbeli elnökségi tag

AE92 /Kyuni/ Liftback 4A-F '88
Karburátor Rulez! :twisted:

Elporladva 2016...
Avatar
Pampi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 212
Csatlakozott: 2007 márc. 26, 07:49 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: Pampi »

Halihó!
Nekem egy kérdésem lenne a hozzáértőknek!
Az AE82-es 1600-as TWINCAM blokk, belestimmel az én AE82-es wagonomba??? :mrgreen: Ha értitek mire gondolok...
Pacsker

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Szia!

Sajnos a motortartó bakok kiosztását nem tudom pontosan. Elképzelhető. Ami AE86-osokba van 4A-GE moto, az biztos picit más ebből a szempontból, mivel azokban hosszanti irányban helyezkedik el.
A te kiadásodból készült viszont az első első kerék meghajtású GTi is. A kis hatchback szériából. Abba már keresztbe van a 4A-GE. Lehetséges, hogy egyezik a bak kiosztás. nemtudom. Majd a találkozón lemérjük Lajosét, Szántó Attiláékét, Vajkét... (nekik kereszt irányú 4A-GE-jük van.)
Egyébként biztos bele lehet kisebb nagyobb átalakításokkal eszkábálni.
Viszont meg kell gondolni megéri-e. Mivel a Gti nem csak a motorban más. Más felfüggesztés, más fékek, és sok sok merevítés. Lásd a toronymerevítőket. De erről majd sokat fog mesélni neked Lajos.
Tehát nagyon igénybe veszi az autót. És ha jól át akarod építeni, sajnos sok pénz. Viszont ha van benned elég fanatizmus és elhivatottság, akkor csináld meg, mert a te karosszériádból nem létezett Gti. Egyedi lenne :wink:

ui: nem wagon a tied, hanem liftback:)
Avatar
Zed Kristianz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 820
Csatlakozott: 2007 márc. 10, 04:20 am
Tartózkodási hely: Budapest VII. -- Kárpátalja (UA)

Hozzászólás Szerző: Zed Kristianz »

ALAPÍTÓ TAG - Tiszteletbeli elnökségi tag

AE92 /Kyuni/ Liftback 4A-F '88
Karburátor Rulez! :twisted:

Elporladva 2016...
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

Attila írta:én 40 és 160 között használom a 3ast a többi fokozat csak azért van hogy össze zavarjon :D
160-nál miért is váltasz el? :lol:
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Hozzászólás Szerző: Lyani »

1. 60
2. 100
3. 155
4. 180
5. ?? :twisted:

:rock:
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi »

Lyani írta:1. 60
2. 100
3. 155
4. 180
5. ?? :twisted:

:rock:
:lol: :lol: :lol: a 2esed nem hosszabb? nekem 110-115, meg a 4 meg van 190is! :twisted:
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Bohi írta:
Lyani írta:1. 60
2. 100
3. 155
4. 180
5. ?? :twisted:

:rock:
:lol: :lol: :lol: a 2esed nem hosszabb? nekem 110-115, meg a 4 meg van 190is! :twisted:
2. 105,
3. 155,
4. 195,
5. 333 :D
Nekem ezeket adta
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

üssetek agyon, ha hülyeséget írok, de az jutott eszembe, hogy mi lenne modjuk egy 4AGE mocira ha feltennénk az 1.8D 5MT váltóját? Lehetséges,hogy nem is passzol rá, de gondolatkísérletet megér.

A diesel ugye kevesebbet forog, vagyis a végáttételnek nagyobbnak kell lennie. A 4AGE meg bírja erõvel.

Lehet nem is kellene 6-os váltóban gondolkodni, lenne egy kímélõ 5-ös :lol: :lol:
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
peti86
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2015 jan. 20, 12:26 pm
Tartózkodási hely: Pilisszántó

Re: GTI, GT, TS és WRC

Hozzászólás Szerző: peti86 »

Biztos már sokszor le lett írva, mégis megkérdezem, hogy az E12-es TS-nél a motoron kívül miben különbözik pl egy sima 1.6-tól? Gondolok itt a futóműre, fékekre.
olaszból fagylaltot, franciából krémest, japánból autót
Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:

Re: GTI, GT, TS és WRC

Hozzászólás Szerző: mozso »

Direktebb kormányzás, nagyobb első es hátsó fektarcsa, évjárat függően: kb 1-2cm ultetes, első es vagy hátsó toronymerevito. Belső karpitozas, kormány es valtogomb varrás. Menetstabilizalo, oracsoport. Első es hátsó kanyarstabilizatorok. A tobbi nem jut eszembe.

Motor, feltengely, váltó, motorvezerlo ügye triviális. Szivosor es legszurohaz + gázpedál (ha a sima 1.6 elektromos). Valtogomb :-) Kipufogó rendszer es a 2 katalizátor.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
peti86
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2015 jan. 20, 12:26 pm
Tartózkodási hely: Pilisszántó

Re: GTI, GT, TS és WRC

Hozzászólás Szerző: peti86 »

Akkor gondolom a nagyobb fékek miatt a gyári 15" felni az felejtős?
olaszból fagylaltot, franciából krémest, japánból autót
tothem
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2018 ápr. 22, 03:48 am
Autód gyártási éve: 2005
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: TS
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)

Re: GTI, GT, TS és WRC

Hozzászólás Szerző: tothem »

1.4D4D-vel azonos fékek vannak a TS-en, jó rá a 15” felni is.
Válasz küldése