E11 - (1997-2002)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Ezt is leírtam.
Biztos vagyok benne, hogyha felkeresed pl Szabbert vagy Lackót normális áron segítenek átvizsgálni az autódat!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

+ - végtelen

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Én is biztos vagyok hogy segítenek. Majd írok nekik.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
szullosz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
Tartózkodási hely: Budapest, IV.

Hozzászólás Szerző: szullosz »

Pacsker írta:Biztos vagyok benne, hogyha felkeresed pl Szabbert vagy Lackót normális áron segítenek átvizsgálni az autódat!
Teljesen kizárt, mert nem tudom!

Szabber
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára szullosz 2009 jún. 15, 08:28 pm-kor.
Avatar
szullosz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
Tartózkodási hely: Budapest, IV.

Hozzászólás Szerző: szullosz »

Ghee írta: Két állítási lehetõség is van...
Köszi, hogy felnyotottad a szemem... :wink:

Szabber
Avatar
szullosz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
Tartózkodási hely: Budapest, IV.

Re: rágyújtunk?

Hozzászólás Szerző: szullosz »

bubidisc írta:Mi a vélemény? Korábban már írtam, hogy gyertyacsere volt és ez után 1,5 hónapra elmúlt a probléma. Ki lehet szúrni házilag, hogy melyik henger? Gyertya vagy kábel vagy pipa?
Pacsker nagyúr szépen reagált a kérdésre...
bubidisc írta: Reggelenként kerepel valami fakopáncs a motorban. Melegedésre elhallgat. A vezérmû oldalon v.mi szívattyú lehet. Valamint nehezebben jár a kormány. Létezik olyan, hogy ennél a típusnál alapjáraton könnyebb tekerni a kormányt mint ha nyomom a gázt?
Összetett a kérdés, ha,marosan reagálok...

Szabber
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

pacsker úr tényleg reagált csak még nem találtam meg azt a szerelõt aki megnézné...
amit házilag tudtam azt megnéztem
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

végre

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Vége a rángatási idõszaknak!

A szerencsés rángatók az összes rángatásukat idõre letudták és elkezdhetik a jólmegérdemelt pihenésüket. A kevésbé szerencsések dékáni rángatást kérhetnek esetleg felvehetik újra a tárgyat, hogy a jövõ évben rángassanak le belõle.

Szabber & Pacsker Mester!
A 2-es henger gyújtókábele volt az ok. De ezt csak valami okszicicologosszkópos (vagy mi) vizsgálat mutatta ki. Rendes üzemben semmi eltérést nem mutatott.

A kormány még várat magára mert rossz úton valami recseg ( ami nem a féltengely ) kifejezetten gyanús a jobboldali gólyaláb ( esetleg torony(õr)csapágy ) bár inkább rugókattogás hallatszik. Mivel nincs benne kakukkosóra ( többek között hajszárító sincs ) ezért valami másra kell gondolni...

Várom a metrót, a javaslatokat, tanácsokat ötleteket, és ezek kivitelzéséhez pénzt és szerelõt.

Köszi,

Búúú
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Ghee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
Tartózkodási hely: Budapest

Re: végre

Hozzászólás Szerző: Ghee »

bubidisc írta:A kormány még várat magára mert rossz úton valami recseg ( ami nem a féltengely ) kifejezetten gyanús a jobboldali gólyaláb ( esetleg torony(õr)csapágy ) bár inkább rugókattogás hallatszik. Mivel nincs benne kakukkosóra ( többek között hajszárító sincs ) ezért valami másra kell gondolni...

Várom a metrót, a javaslatokat, tanácsokat ötleteket, és ezek kivitelzéséhez pénzt és szerelõt.

Köszi,
Esetleg a stabilizátor rúd szilentjei?
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
Avatar
szullosz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
Tartózkodási hely: Budapest, IV.

Hozzászólás Szerző: szullosz »

MINDENKI!

Egy elõzõ hozzászólásomban - amit már módosítottam - Lackó-t sértõ jelzõvel illettem.

Ezúton kérek elnézést Lackó-tól és minden érintettõl!

Szabber
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Re: végre

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Ghee írta:
bubidisc írta:A kormány még várat magára mert rossz úton valami recseg ( ami nem a féltengely ) kifejezetten gyanús a jobboldali gólyaláb ( esetleg torony(õr)csapágy ) bár inkább rugókattogás hallatszik. Mivel nincs benne kakukkosóra ( többek között hajszárító sincs ) ezért valami másra kell gondolni...

Várom a metrót, a javaslatokat, tanácsokat ötleteket, és ezek kivitelzéséhez pénzt és szerelõt.

Köszi,
Esetleg a stabilizátor rúd szilentjei?
negatív
2 hónapja cserélve
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

szullosz írta:MINDENKI!

Egy elõzõ hozzászólásomban - amit már módosítottam - Lackó-t sértõ jelzõvel illettem.

Ezúton kérek elnézést Lackó-tól és minden érintettõl!

Szabber
Pedig én tökre elhittem! Akkor most mi van?

Ne legyetek már ilyenek...

:D

Én pl.: egész nap sértegetek mindenkit, ebbõl áll a napom. És akkor?!

Nem kérek elnézézést!

Go Szabber Go!

:twisted:
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
csaszi75
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2009 aug. 20, 05:17 pm
Tartózkodási hely: Budapest, IX. kerület

Hozzászólás Szerző: csaszi75 »

Hali Pacsker,

Látom jó kis hibakeresési módszereket írtál :)
Azt is látom hogy 4EFE-s motorral kapcsolatban is írsz..
Nos két hete vettem egy 1999-es Corolla 1.3 Sedan Terra-t 4EFE-s motorkóddal.. Persze viszem szervízbe.. azonnal, amikor tud valaki ajánlani egy normális szervízt Budapesten..
Vannak ilyen apróságok, hogy a két hátsó csapágy az tuti tropa.. csere. Szép durva mormogó hangja van.

Illetve kisebb elektromos dolgok. Az ABS visszajelzõ folyamatosan világít.. a fékek jók, az ABS mûködését még nem tudtam tesztelni. Gondolom nem megy.
Illetve az ajtóvisszajelzõ LED az elég sokat világít. Pl amikor a megnyomkodom a vezetõ oldali hátsó ajtó érzékelõjét, csak utána alszik ki a visszajelzõ fény a mûszerfalon. Néha sikerül kialudtatni, néha nem..

De a legfõbb gondom az, amire a próbaúton nem lettem figyelmes, hogy amikor már bemelegszik a motor pár kilóméter után, kövérebb gázadásnál apró ciripelést lehet hallani, mint amikor a szelepek hangosak.. Nem értek igazán hozzá, de azt gondolom vagy szelep, vagy vezérmûszíj.. Van valami tipped/tippetek mi lehet?
Olaj az kevés volt. Töltöttem rá 10W 40-et, de szeretnék mielõbb olajcserét is..

Illetve tehát várom, hogy ajánljatok egy normális szervízt, ahol sokat foglalkoznak Corollával.. és értenek is hozzá.. :)

Köszi:
Csaszi


Pacsker írta:A gyertyák tényleg árulkodhattak volna akkor, ha mondjuk 1000 és 2000 közöttjáratjátok 10-15 percig, és utána gyors állj. Mivel gondolom nem ezek az értékek között közlekedtél és megálltál a mühely elõtt nem is értem mit várt. Mivel ahogy írod a többi tartományban szépen kisimul a járás, így a gyertyán felgyülemlett olajos benzines koxos elszínezõdés le is ég róla.
Tehát amit most mondtam megteheted.
ha így nem látszik én mérnék egy sürítési viszonyt. Ehhez vagy valami haverhoz elmész, akinek van, vagy visszamész a szerelõhöz, hogy azért ugyan nézze mán meg. Ha mértek mondjuk 11 11 5 11-et, akkor lehet mélyebben kell majd a zsebedbe nyúlni. Ha többé kevésbé itt is egyeznek az értékek, akkor egy gonddal kevesebb.
Akkor mindjuk végignézegethetnéd a gyertyakábeleidet. (sanszos, mert azt mondtad gyertya cserénél segített).
Mivel a 4EFE is DOHC 16 szelepes, ezért a két vezérmütengely közt mennek le a hosszú bakelites szárú gyertyapipák. Ezeket egyesével vedd ki. és az íróasztalodnál szépen nagy fénynél vizsgáld át. Ha találsz rajtuk akár kis gombostüfejnyinél kisebb mély fekete elszínezõdést (tudom nehéz észrevenni feketében a feketét, de észre lehet!!), akkor azt egy kis tüvel kapirgáld meg óvatosan, ha az ilyen szenes porladós akármicsoda, akkor reménykedhetsz. Jegyezd meg melyik kábel hol volt és ha találsz is hibát, azért nézd át mindegyiket. Késmárkba elmész kapsz darabra 1500.- ért. Aztán nézd végig a kábelek ruganyos részét is, meg az elosztófedélre érkezõ L-alakú pipákat is. Sokszor találkozom kidörzsöléssel, vagy közel van vmi fém (vízcsõ, csavar, szelepfedél) és oda is áthúzhatnak. Emellett ha van m
szered mérd ki az ellenállásukat. Szabi vagy Tibcsi fog neked segíteni a gyári értékekben.
Ha még itt sem találtál gebaszt, akkor leveheted az elosztófedelet. Azt is átvizsgálod repedés gyanánt, plusz a 4 kis lábacskát megtisztogatod, lekapargatod. Ugyanezt megteheted a rotorral.
Ha még így sem jó, akkor ki kéne mérni magát a gyújtáselosztót.
Emellett lehet még hiba, amit Tibcsinél tanultam meg (nagyot szoptunk, aztán röhögtünk rajta), hogy az egyik injektorod kis porlasztócsúcsa (nemtom máshogy fogalmazni, bocs szakik) megsérült és nem porlaszt, hanem löttyent, így elégtelen a keverék és ezért hagy ki a henger. (pl Orosz Atti Hachiánál). Aztán ezeket is érdemes kimérni m
szerrel, mert van hogy csak úgy elfáradnak.
Emellett lehet, hogy a nagy hajkurászásban netán olaj nélkül mentél és elkoptak a vezértengely bütykei, de ez szerintem nem valószínü.

Amiket most mondtam még kezdõ reszelgetõként is könnyen és gyorsan kivitelezhetõ. Ezeket nézd át. Ha elvinnéd a szerelõhöz õ is ezeket mondaná és ha netán talál egy szar kábelt, kicseréli 1500ból, neked meg azt mondja, hogy teljes motorgenerál, mert eltört a 3-as hengered gyürüje meg belekarmolt a hengerfalba, aztán a dugó teteje is betört, meg a szelepek is deformálódtak, meg különben is cigány kisgyerekek voltak a tankban, meg ha már nála volt kicserélte az egész hátsó futómüvet, meg nem szeret fél munkát végezni, így az egész autót. És neked akciósan most csak 1 trilliárd forint és ebbõl enged is 50 milliót, mert látszik becsületes ember vagy. És természetesen még õ bukik rajta :lol: :lol:
Jól mondom srácok? :lol: Tisztelet a klubos szakik kivételének. Nekik mély alázat!!!!!!
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Üdvözöllek a klubban Csaszi!

Sok megmagyarázhatatlan és bosszantó zajjal fogsz még találkozni.
Mégis azt kell, hogy mondjam, jó típust választottál. Majd rájössz! Nem szabad rá költeni rá!

Gondolom végigfutottad a topicot. A hozzászólások alapján tényleg kiderül, hogy kihez szabad segítségért fordulni.

Csá

Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Szervusz!

A ciripelõ hang jöhet sok helyrõl, de szerintem a legvalószínübb az injektorok befecskendezési "zöreje". Ezzel nem kell foglalkozni, vagy az általad is említett szelephang. Ezzel viszont annál inkább. Sajnos így süketen nehéz ezt megmondani! Egy szervízbe, azonban hirtelen mondanak rá pontos diagnózist!
Tibcsi sajnos idénre már nem vállal munkát, annyira be van táblázva, de legalább ugyanekkora bizalommal tudom ajánlani Szulloszt a fórumról, . Mivel márkaszervízes, ezért lehet nem a legolcsóbb, de a munka viszont annál igényesebb lesz!
Szerintem klubos kedvezményként tud rögtön mondani valamit az ABS visszajelzõdre, és az ajtó érzékelõdre! :)

Remélem segítettem!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Pacsker 2009 aug. 24, 10:17 am-kor.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
csaszi75
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2009 aug. 20, 05:17 pm
Tartózkodási hely: Budapest, IX. kerület

Hozzászólás Szerző: csaszi75 »

Sziasztok,

Köszi a hozzászólásokat :)
És köszi az üdvözlést. Tudatos döntés volt a Corolla. Én megbízom benne.

Üdv:
Csaszi

Pacsker írta:Szervusz!

A ciripelõ hang jöhet sok helyrõl, de szerintem a legvalószínübb az injektorok befecskendezési "zöreje". Ezzel nem kell foglalkozni, vagy az általad is említett szelephang. Ezzel viszont annál inkább. Sajnos így süketen nehéz ezt megmondani! Egy szervízbe, azonban hirtelen mondanak rá pontos diagnózist!
Tibcsi sajnos idénre már nem vállal munkát, annyira be van táblázva, de legalább ugyanekkora bizalommal tudom ajánlani Szulloszt a fórumról. Mivel márkaszervízes, ezért lehet nem a legolcsóbb, de a munka viszont annál igényesebb lesz!
Szerintem klubos kedvezményként tud rögtön mondani valamit az ABS visszajelzõdre, és az ajtó érzékelõdre! :)

Remélem segítettem!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára csaszi75 2009 aug. 24, 08:52 pm-kor.
Válasz küldése