E11 - (1997-2002)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

birka007 írta:
decaon16 írta:
bubidisc írta:Biztos, hogy corollám van, nem valami kiszuperált dacia?!
1310 tx beszrsz :D
Majdnem! Legyen elég annyi, hogy nem az anyaországban gyártották le a tiéd, hanem az "Angol beteg" országban! :wink:
Miért bubidisc, mivel kezdõdik a motorszámod?
SB164EE blabla az alváz a motor meg 4E288 blabla
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
szullosz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
Tartózkodási hely: Budapest, IV.

Hozzászólás Szerző: szullosz »

Ghee írta: Nézegettem már az esetet, lehet holtjátékot állítani...
Csak ésszel, elcsavargatod és utána lesz nagy csodálkozás...
Hidaraulikus tengelykapcsolónál mit állítgatsz?

Ha nincs megkopva semmi, azt sosem kell állítani...

Szabber
Avatar
Ghee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Ghee »

szullosz írta:
Ghee írta: Nézegettem már az esetet, lehet holtjátékot állítani...
Csak ésszel, elcsavargatod és utána lesz nagy csodálkozás...
Hidaraulikus tengelykapcsolónál mit állítgatsz?

Ha nincs megkopva semmi, azt sosem kell állítani...

Szabber
Két állítási lehetõség is van. Az egyik, amit nekem meg kellene tennem, de egyelõre nem teszek, az a pedál holtjátéka (felengedett pedálnál az ütközõt lehet állítani). Azért sem állítom még be, mert az oldalirányú lötyögés is meghamisítja a gyári beállítás értékeit.

A másik a kuplungmunkahengert mûködtetõ rúdon lévõ állítási lehetõség - ezt nem állítanám el.

A harmadik amit nem tudom, hogy állítható-e vagy hézagolni kellene az a kuplungpedál (és hát a fékpedál) oldalirányú lötyögése...

Tehát nincs a kuplungnak semmi baja, ott van a fogáspontja ahol kell lennie, nem csúszik, nem kopott - csupán a pedál lötyögését kellene egyszer majd beállítanom... egyszer. :)

Amikor hozzám került a gép, akkor volt egy olyan kuplungproblémája - ami késõbb derült ki szervizben -, hogy probléma. Mégpedig történetesen az, hogy a kuplung nem emelt ki rendesen és kinyomáskor az utolsó 1/3-ad úton kissé felkeményedett és szinte padlótól kezdett fogni (nem volt viszonyítási alapom, az elõzõ autómon bowdenes kuplung volt - azt hittem így kell mûködnie). A márkakereskedõ saját költségén kijavította (utólag) a hibát, így nem kellett semmit sem fizetnem. Állítólag szerkezethiba volt, komplett szettet cseréltek akkor és utána vajpuhán kinyomható kuplung fogadott megfelelõ fogásponttal, problémamentesebb váltásokkal (a negyedik fokozat akadt visszakapcsoláskor elõtte). Nem tudom, hogy ténylegesen cserélték-e a kuplungot, mert az autón nem láttam különösebb megbontásra utaló jeleket (egyformán koszos volt a motorblokk mindenhol, a csavaroknál is). De nem érdekelt, mert jó lett és nem kellett fizetnem érte.
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

szervo

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Szervóolajat illik utántölteni? Nekem a kormánynál a minimumon van. Azt sem tudom milyen olajat szabad beletenni. Ezeket az olajakat milyen idõközönként kell cseélni? Fék ill. szervo olajat?

Valaki?
Szabber? :oops: BETEG?
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Robesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2008 máj. 19, 10:03 pm

Re: szervo

Hozzászólás Szerző: Robesz »

bubidisc írta:Szervóolajat illik utántölteni? Nekem a kormánynál a minimumon van. Azt sem tudom milyen olajat szabad beletenni. Ezeket az olajakat milyen idõközönként kell cseélni? Fék ill. szervo olajat?

Valaki?
Szabber? :oops: BETEG?
Kormányszervo olaj az automata váltókban is használatos ATF olaj. Csere periódusa nincs elõírva, elvileg örök élet. Aztán, hogy a gondos gazda mit dönt???
Én, ha odáig eljutok akkor castrol ATF-et fog kapni, asszem anno az volt a gyári.

A fékolajat 2-3 évente elég cserélni, fõleg, ha DOT 4 vagy 5.1 van benne. Itt magyarországon nincs nagy jelentõsége. Persze, ha valaki rendszeresen elõfordul nyáron hegyek közt.....
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

szevo

Hozzászólás Szerző: Bubi »

És a max. min. között érezni valamit? Nehezebb a rásegítés ha minimum alatt van?
Mûködés közben kell feltölteni vagy lelégteleníti magát?
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Robesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2008 máj. 19, 10:03 pm

Re: szevo

Hozzászólás Szerző: Robesz »

bubidisc írta:És a max. min. között érezni valamit? Nehezebb a rásegítés ha minimum alatt van?
Mûködés közben kell feltölteni vagy lelégteleníti magát?
Mi a téma a fék, vagy a kormány szervo?

korménynál nyílván úgy van megalkotva a szerkezet, hogy a min. jelzés is bír némi tartalékkal. Tehát ott még nem fog levegõt bekapni.
Kormánynál, amíg egyáltalán van olaj a tartályban addig nincs gond. Az egész rendszer úgy mûködik, mint a legtöbb hidraulikus rendszer. Egy szivattyú folyamatosan keringteti a hidraulikus folyadékot a rendszerben. Ha valamelyik ágat folytjuk (mivel a jobb-bal oldala a dugattyúnak külön van már választva)akkor ott nyílván megnövekszik a nyomás és igyekszik mozdítani a mozdíthatót, ergo eltolja a megfelelõ irányba a kománygépbe szerelt, fogasléchez rögzített dugattyút.
Tekintve, hogy a folyadék folyamatosan kering a rendszerben alaphelyzetben, így különösebb légtelenítést nem igényel, bár teljesen leeresztett és feltöltött állapot után általában 2-3 szor koptól-kopig ki szokták tekerni a kormányt ezzel segítve a légtelenedést, ami egyébként is megtörténne idõvel.

A fék az más helyzet, mivel ott nem kering a folyadék, illetve a mûködési sajátosságaiból is következik, hogy minimális levegõ sem lehet a fõfékmunkahenger és a kerékmunkahengerek közt. Ehhez a kerékmunkahengerek legmagasabb pontjain vannak légtelenítõ csavarok.
Itt tehát nagyobb jelentõsége van a min. max. jelzésnek, de itt is van ráhagyás. NAgyon minimális mértékben csökken a szint egy féklenyomástól. Elvileg itt is érvényes, hogy amíg a tartályban van olaj addig megáll!
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Re: szevo

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Robesz írta:
bubidisc írta:És a max. min. között érezni valamit? Nehezebb a rásegítés ha minimum alatt van?
Mûködés közben kell feltölteni vagy lelégteleníti magát?
Mi a téma a fék, vagy a kormány szervo?

korménynál nyílván úgy van megalkotva a szerkezet, hogy a min. jelzés is bír némi tartalékkal. Tehát ott még nem fog levegõt bekapni.
Kormánynál, amíg egyáltalán van olaj a tartályban addig nincs gond. Az egész rendszer úgy mûködik, mint a legtöbb hidraulikus rendszer. Egy szivattyú folyamatosan keringteti a hidraulikus folyadékot a rendszerben. Ha valamelyik ágat folytjuk (mivel a jobb-bal oldala a dugattyúnak külön van már választva)akkor ott nyílván megnövekszik a nyomás és igyekszik mozdítani a mozdíthatót, ergo eltolja a megfelelõ irányba a kománygépbe szerelt, fogasléchez rögzített dugattyút.
Tekintve, hogy a folyadék folyamatosan kering a rendszerben alaphelyzetben, így különösebb légtelenítést nem igényel, bár teljesen leeresztett és feltöltött állapot után általában 2-3 szor koptól-kopig ki szokták tekerni a kormányt ezzel segítve a légtelenedést, ami egyébként is megtörténne idõvel.

A fék az más helyzet, mivel ott nem kering a folyadék, illetve a mûködési sajátosságaiból is következik, hogy minimális levegõ sem lehet a fõfékmunkahenger és a kerékmunkahengerek közt. Ehhez a kerékmunkahengerek legmagasabb pontjain vannak légtelenítõ csavarok.
Itt tehát nagyobb jelentõsége van a min. max. jelzésnek, de itt is van ráhagyás. NAgyon minimális mértékben csökken a szint egy féklenyomástól. Elvileg itt is érvényes, hogy amíg a tartályban van olaj addig megáll!
Köszi szépen.

Szerintem rátöltök egy kis ATF-et. Biztos ami biztos. A fékolajat meg alkalmasint lecsréltetem.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

rágyújtunk?

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Ma a "szerelõ" is megerõsítette, hogy az egyik henger kihagy 1000-2000 között. Azt viszont ráolvasással sem tudta megmondani, hogy melyik, pedig még a gyertyákat is kivette. Azt állította, hogy nem a trafó mert ha az lenne akkor be sem indulna.
(Roverkém, bzi-e vagy?)

Szabber? Mi a vélemény? Korábban már írtam, hogy gyertyacsere volt és ez után 1,5 hónapra elmúlt a probléma. Ki lehet szúrni házilag, hogy melyik henger? Gyertya vagy kábel vagy pipa? Má naon pipa vok én is erre a fattyadék, corollákszégyenére!

Újabb probléma!
Reggelenként kerepel valami fakopáncs a motorban. Melegedésre elhallgat. A vezérmû oldalon v.mi szívattyú lehet. Valamint nehezebben jár a kormány. Létezik olyan, hogy ennél a típusnál alapjáraton könnyebb tekerni a kormányt mint ha nyomom a gázt?
Vagy lefogytam volna vállból? :oops:

Már csak hetekre vagyok attól, hogy megírjam a legsavanyúbb népmendemondát a tolál káron ( tudom kopirájt, reklám estb, bocsi ) errõl a remekbeszabott darabról!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

A gyertyák tényleg árulkodhattak volna akkor, ha mondjuk 1000 és 2000 közöttjáratjátok 10-15 percig, és utána gyors állj. Mivel gondolom nem ezek az értékek között közlekedtél és megálltál a mühely elõtt nem is értem mit várt. Mivel ahogy írod a többi tartományban szépen kisimul a járás, így a gyertyán felgyülemlett olajos benzines koxos elszínezõdés le is ég róla.
Tehát amit most mondtam megteheted.
ha így nem látszik én mérnék egy sürítési viszonyt. Ehhez vagy valami haverhoz elmész, akinek van, vagy visszamész a szerelõhöz, hogy azért ugyan nézze mán meg. Ha mértek mondjuk 11 11 5 11-et, akkor lehet mélyebben kell majd a zsebedbe nyúlni. Ha többé kevésbé itt is egyeznek az értékek, akkor egy gonddal kevesebb.
Akkor mindjuk végignézegethetnéd a gyertyakábeleidet. (sanszos, mert azt mondtad gyertya cserénél segített).
Mivel a 4EFE is DOHC 16 szelepes, ezért a két vezérmütengely közt mennek le a hosszú bakelites szárú gyertyapipák. Ezeket egyesével vedd ki. és az íróasztalodnál szépen nagy fénynél vizsgáld át. Ha találsz rajtuk akár kis gombostüfejnyinél kisebb mély fekete elszínezõdést (tudom nehéz észrevenni feketében a feketét, de észre lehet!!), akkor azt egy kis tüvel kapirgáld meg óvatosan, ha az ilyen szenes porladós akármicsoda, akkor reménykedhetsz. Jegyezd meg melyik kábel hol volt és ha találsz is hibát, azért nézd át mindegyiket. Késmárkba elmész kapsz darabra 1500.- ért. Aztán nézd végig a kábelek ruganyos részét is, meg az elosztófedélre érkezõ L-alakú pipákat is. Sokszor találkozom kidörzsöléssel, vagy közel van vmi fém (vízcsõ, csavar, szelepfedél) és oda is áthúzhatnak. Emellett ha van m
szered mérd ki az ellenállásukat. Szabi vagy Tibcsi fog neked segíteni a gyári értékekben.
Ha még itt sem találtál gebaszt, akkor leveheted az elosztófedelet. Azt is átvizsgálod repedés gyanánt, plusz a 4 kis lábacskát megtisztogatod, lekapargatod. Ugyanezt megteheted a rotorral.
Ha még így sem jó, akkor ki kéne mérni magát a gyújtáselosztót.
Emellett lehet még hiba, amit Tibcsinél tanultam meg (nagyot szoptunk, aztán röhögtünk rajta), hogy az egyik injektorod kis porlasztócsúcsa (nemtom máshogy fogalmazni, bocs szakik) megsérült és nem porlaszt, hanem löttyent, így elégtelen a keverék és ezért hagy ki a henger. (pl Orosz Atti Hachiánál). Aztán ezeket is érdemes kimérni m
szerrel, mert van hogy csak úgy elfáradnak.
Emellett lehet, hogy a nagy hajkurászásban netán olaj nélkül mentél és elkoptak a vezértengely bütykei, de ez szerintem nem valószínü.

Amiket most mondtam még kezdõ reszelgetõként is könnyen és gyorsan kivitelezhetõ. Ezeket nézd át. Ha elvinnéd a szerelõhöz õ is ezeket mondaná és ha netán talál egy szar kábelt, kicseréli 1500ból, neked meg azt mondja, hogy teljes motorgenerál, mert eltört a 3-as hengered gyürüje meg belekarmolt a hengerfalba, aztán a dugó teteje is betört, meg a szelepek is deformálódtak, meg különben is cigány kisgyerekek voltak a tankban, meg ha már nála volt kicserélte az egész hátsó futómüvet, meg nem szeret fél munkát végezni, így az egész autót. És neked akciósan most csak 1 trilliárd forint és ebbõl enged is 50 milliót, mert látszik becsületes ember vagy. És természetesen még õ bukik rajta :lol: :lol:
Jól mondom srácok? :lol: Tisztelet a klubos szakik kivételének. Nekik mély alázat!!!!!!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

proszta suuutka

Hozzászólás Szerző: Bubi »

hmmm... a vége nagyon tetszett :D
Bár ezek a szerelõk nem azok az átvágós fajták. Nomeg azt szoktam játszani, hogy több helyrõl gyûjtöm az infót aztán összevetem a dolgokat. Gondolom mindenki v.milyen szinten ezt teszi.
Sajna nem vagyok az a szerelgetõs fajta ( félek, hogy nagyobb kárt okozok ) ill. a kábeleket le tudtam húzni és ki is mértem de az adatokat már nem tudtam értékelni. Úgy vettem észre, hogy a pipánál vagy a trafóhoz vezetõ kábeleknél lehet a gond.lA pipa az lötyög ( szerintem) bár az nem azt jelenti, hogy nem is érintkezik megfelelõen. A trafónak meg két csatlakozója van, a drótok amik oda vezetnek nagyon gányul néznek ki.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Próbáld meg mindkettõt. Aztán lehet, hogy egy mecis menü árából kész van az autó.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

szerelgetés

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Ismét kimértem az összes kábelt. Negatív. Az összes kábelt mérés közeben csavargattam is. Nem tapasztaltam eltérést. Sõt a régi gyári gyertyákat is behelyztem a pipába és úgy is kimértem. Semmi gyanús.

Hova tovább? Elég következetesen produkálja a hibát.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Írtam azthiszem vagy 5 tippet.
Mi a negatív? Tudod minek kell lenni a gyári értékeknek a különbözõ hosszúsûgoknál? Kérdezz utána
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

gyakorlat teszi

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Az ellenállás értékei között nincs nagy különbség. Egy villamosmérnök ismerõsöm azt állította, hogy ezek az értékek normálisak. Jelenleg nincs ötletem, hová vihetném. A kb. 5 tipp-bõl csak ez az 1 megvalósítható mostanság. A gyári értéket sem tudom, hogy honnan tudhatnám meg.

Nincs haver, ismererõs, szaki, szóval senki aki pénz felmutatása nélkül ránézne, de olyat sem ismerek akinek pénzt adnék. Ritkák a szakemberek sajna, mint a fehér holló!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Válasz küldése