E9 - (1987-1992)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Ugye hibakód olvasáskor T(1)-et és E1-et kötöd össze? Aztán gyújtás és figyelni a check engine lámpát.
Sokáig nézd, mert ha hosszú hibakóddal kezd, akkor lehet, hogy azt hiszed rápillantásra, hogy minden ok.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Pepe88
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2009 máj. 13, 04:43 pm
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: Pepe88 »

Ghee írta:
Pepe88 írta:
hát majd lesz valami , még most tesztelem azt is hogy a tankba ne legyen vákum , hogy így micsinál , mert tankoláskor mindíg vákum volt a tankba és lehúztam most a szellõzõcsövet alról a szûrõrõl , kiderül mit mutat majd!

Köszi mindenkitöl a segítséget , majd írok hogy megjavult e vagy sem :D

Üdv.
Szerintem az normális, hogy a tankban van valamennyi vákuum (nekem is szokott sziszegni tankoláskor) - legalább is a szerviz manuálban írtak errõl. Az én Corollám E11-es és a tanksapkában van a nyomásszabályzó szelep.
Hát igen de nekem elöl a motortérbe van valami szûrõ ,és az alapjárati szabályozáshoz megy onnan vákumcsõvel még egy másik gombán keresztül ami a hf en van. és onan a szívótoroktól szellõzik a tank azon a kis vákumcsövön keresztül, de próbáltam hogy szívtam a csövet de semmi nem változott :D úgyhogy lehúztam a szûrõrõl a csövet hagy szellõzön a tank eddig már 70 km abból 30 országót :D úgynézki elérem majd a 100 at most 7,8 liter tankolással de majd kiderül , most vettem egy direktszûrõt majd azzal is kipróbálom hogy micsinál:D
Toyota corolla 1.3 XLI :D a kis éhes
Pepe88
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2009 máj. 13, 04:43 pm
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: Pepe88 »

Pacsker írta:Ugye hibakód olvasáskor T(1)-et és E1-et kötöd össze? Aztán gyújtás és figyelni a check engine lámpát.
Sokáig nézd, mert ha hosszú hibakóddal kezd, akkor lehet, hogy azt hiszed rápillantásra, hogy minden ok.
Igen igen azokat kötöm össze , megvan hozzá a leírás is az öszes hibakóddal magyarul , egyik ismerõsöm autódiagnosztikai programjába volt leírva , mert nemvolt olyan csatlakozó amivel másképpen kitudta volna olvasni a hibát. és akkor jó ha folyamatosan villog
nos az enyém pontosan ezt cisnálja :D, ha lehúzom pl a léghõmérsékletérzékelõt akkor rögtön kivillogja hogy nincs jel , mondjuk olyan hibakód nincs is a táblázatba hogy lamdaszonda nincs jel , csak olyan van hogy lamdaszonda jel gyenge , és ha lehúzom a szondát nem ír hibakódot!

itt a leírás meg a kódtáblázat ha esetleg valakinek szüksége lenne rá :

Diagnosztikai csatlakozó:
1 = TE1 vagy T
2 = E1

kiolv.

-Adja rá a gyújtást.
-Csatlakoztassa az 1-es érintkezõt a 2-es érintkezõhöz.
-A hibakódok a 'motorhiba' jelzõlámpán jelennek meg.

viszaalitas

-Vegye le a gyújtást.
-Távolítsa el az ECU biztosítékot legalább tíz másodpercre.
-Egy másik megoldásként kösse le az akkumulátort (így egyéb adatokat is elveszíthet: a rádiót, az órát, stb.).

jel

-1-es számjegy (tizedeshely): 0.5 másodperc hosszan 0.5 másodperc szünetekkel világít.
-Szünet 1.5 másodperc.
- 2 számjegy (egységek pozíciója): 0.5 másodperc hosszan 0.5 másodperc szünetekkel világít.
-Szünet 2.5 másodperc.
-Az utolsó kódot egy 4.5 másodperces, a fény elalvásával összekötött szünet követi.
-Ezt követõen a hibakódok egész sorozata ismétlésre kerül.

kod

Állandó villogás a 'motorhiba' jelzõlámpán: az ECU memóriájában nincs hibakód.
11 ECU tápfeszültség vagy EFI ideiglenesen nyitott relékör.
12 Nincs fordulatszámjel vagy felsõ holtpont jel az indítás közben.
13 Nincs fordulatszámjel, ha a motor percentkénti fordulatszáma több, mint 1 500.
14 Nincs visszaigazoló jel (IGF) a gyújtásmodulból.
21 Lambdaszonda jel gyenge.
22 Hûtõfolyadék-hõmérsékletszenzor, nincs jel.
24 Léghõmérséklet-szenzor, nincs jel.
25 Lambdaszonda szegény keveréket jelez.
26 Lambdaszonda dús keveréket jelez.
31 Szívócsõ abszolútnyomás-szenzor vagy légtömegmérõ nincs jel vagy nincs tápfeszültség.
32 Szívócsõ abszolútnyomás-szenzor vagy légtömegmérõ nincs jel vagy nincs tápfeszültség.
34 Turbonyomás.
35 Turbonyomás.
41 Alapjárati és teljesterhelés-kapcsoló vagy fojtószelep-szögjeladó, nyitva vagy rövidre zárva.
42 Menetsebesség jeladó, nincs jel.
43 Nincs indítójel.
51 Nincs alapjárati, üresjárati és klímaberebdezés-kapcsolójel az ECU-hoz a hibakódok kiolvasásának ideje alatt.
52 Kopogásszenzor nyitva vagy rövidre zárva.
53 Kopogásszabályzás az ECU-n tartományon kívül vagy hibás.
54 Közbensõ hûtõ.
71 Kipufogógáz visszavezetés.
[/img]
Toyota corolla 1.3 XLI :D a kis éhes
Avatar
Robesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2008 máj. 19, 10:03 pm

_

Hozzászólás Szerző: Robesz »

Üdv mindenkinek!


Kellene egy kis információ fõleg az LB-sektõl, bár szerintem alakra sem különböznek a tankok a sedan-nál, hatchback-nél.

Az lenne a kérdésem, hogy hány liter benzin lehet a csurig töltött tank és az a szint közt, amikor már a mutató a legfelsõ vonáson áll?

Elõre is kösz!
murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray »

nálam ha addig töltöm mig ki nem folyik, és megyek vele vagy 50 kmt utána indul lefelé
Avatar
Robesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2008 máj. 19, 10:03 pm

_

Hozzászólás Szerző: Robesz »

murray írta:nálam ha addig töltöm mig ki nem folyik, és megyek vele vagy 50 kmt utána indul lefelé
Nagyon köszönöm a gyors választ.
Így is jó, ha azt mondjátok, hogy ? km-t lehet megtenni, míg elindul lefelé a mutató és a legfelsõ vonáson áll. Hiszen ilyenkor még nem szokás tankolni, így nem is nagyon tudtatok volna válaszolni. :oops:

És a városi fogyid mennyi, amikor ki van számolva?
murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray »

én csurig tankolok amig nem csorog az oldalán az általában 38, 39liter
avval megyek vegyesben min550 max 600-620km-t.
az órám jó, kb 50km után esik le, sokáig áll a felezõn, majd hirtelen elindul lefelé :cry: , és a lámpavillanáskor már 50kmt megyek aztan a km óra napi számlalo után nyomom újra. kivétel mikor pályázok 140-150el mert akkor irdatlan módon zabál..
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

én az 1.6 4A-F-el mentem el csurig töltött tankkal (kb 44,5 l) 650-680km-t.
A 4AGE MAP-al, pedig 620 körül mentem eddig legjobbat.

Ezekbe mindig volt autópálya és város. Sose tudtam eddig országutazni 90-110-el. Akkor elmenne szerintem még a 4AGE is 700at biztosan.

Az elõbbi kérdésedre válaszolva én csak azt tudom, hogy a full alatti vonalat 150-180 km-nél szokta elérni, ha jól emlékszem.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Robesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2008 máj. 19, 10:03 pm

_

Hozzászólás Szerző: Robesz »

Mégegyszer köszönöm a válaszokat. Sajnos úgy fest, hogy kénytelen leszek megvárni a következõ tankolást a pontos adatig. Csak már nagyon kíváncsi és türelmetlen vagyok. Nem igazán lehet ennyibõl következtetni arra, hogy az új beállítással, hogy fogyaszt a gép.
Még, ha fedcomp is lenne benne akkor sem lehetne messzemenõ következtetéseket levonni 50 km-bõl.
Akkor nincs más hátra, mint a: "türelem, tornaterem" :(
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Itt egy '94-es!!! Ausztrál Seca. Azaz E9 liftback. Láttok az orrán, hûtõmaszkon, lökösön, beltérben és motortérben is apró változtatásokat.
Vajon mi lehet az EFI-S 4AFE-nél?
Tud valaki róla vmit?

http://www.aeu86.org/viewtopic/1994-fwd-corolla/t/8782
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Robesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2008 máj. 19, 10:03 pm

Hozzászólás Szerző: Robesz »

Pacsker írta:Itt egy '94-es!!! Ausztrál Seca. Azaz E9 liftback. Láttok az orrán, hûtõmaszkon, lökösön, beltérben és motortérben is apró változtatásokat.
Vajon mi lehet az EFI-S 4AFE-nél?
Tud valaki róla vmit?

http://www.aeu86.org/viewtopic/1994-fwd-corolla/t/8782
szerintem a kipufogó leömlõ nem ilyen volt az ittenieken! Ez az egyesített változat a 96-97-es carina-kban tûnt fel úrjra, elõtte az 1 4-2 3-as osztású volt egészen kocsi aljáig és a csukló elõtt egyesült a két csõ.
Avatar
Biagio
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2864
Csatlakozott: 2007 máj. 25, 11:15 am
Tartózkodási hely: majdnem Bp.

Hozzászólás Szerző: Biagio »

Celicákban volt EFI-s motor nem?
Létezik, hogy belpiacra gyártottak volna teszt jelleggel?
Az tuti, hogy 92-tõl gyártottakba és csak seca-ba raktak.
Early 1.5 5A-FE
93 bhp @ 6000 rpm
95 lb-ft @ 3200 rpm

Early 1.5 5A-FHE EFI-S
104 bhp @ 6000 rpm
98 lb-ft @ 4800 rpm

Late 1.5 5A-FE
104 bhp @ 6000 rpm
100 lb-ft @ 4800 rpm

Early 1.6 4A-FE
100 bhp @ 5600 rpm
101 lb-ft @ 4400 rpm

Early 1.6 4A-FHE EFI-S
109 bhp @ 6000 rpm
105 lb-ft @ 4800 rpm

Late 1.6 4A-FE
113 bhp @ 6000 rpm
109 lb-ft @ 4800 rpm

Late 1.8 7A-FE (excluding 7A-FE Lean Burn)
118 bhp @ 6000 rpm
116 lb-ft @ 4400 rpm
Vissza kettõ, padló, vagy nagy gáz, kis kuplung.
No injektor No ABS No Computer No problem :e9bia:
Kép
Avatar
Robesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2008 máj. 19, 10:03 pm

Hozzászólás Szerző: Robesz »

Biagio írta:Celicákban volt EFI-s motor nem?
Létezik, hogy belpiacra gyártottak volna teszt jelleggel?
Az tuti, hogy 92-tõl gyártottakba és csak seca-ba raktak.
Early 1.5 5A-FE
93 bhp @ 6000 rpm
95 lb-ft @ 3200 rpm

Early 1.5 5A-FHE EFI-S
104 bhp @ 6000 rpm
98 lb-ft @ 4800 rpm

Late 1.5 5A-FE
104 bhp @ 6000 rpm
100 lb-ft @ 4800 rpm

Early 1.6 4A-FE
100 bhp @ 5600 rpm
101 lb-ft @ 4400 rpm

Early 1.6 4A-FHE EFI-S
109 bhp @ 6000 rpm
105 lb-ft @ 4800 rpm

Late 1.6 4A-FE
113 bhp @ 6000 rpm
109 lb-ft @ 4800 rpm

Late 1.8 7A-FE (excluding 7A-FE Lean Burn)
118 bhp @ 6000 rpm
116 lb-ft @ 4400 rpm
Ez nekem kicsit paralel azzal, amit én is mondtam. Akkor szokták a négy leömlõ csövet egyszerre egyesíteni, ha nagyobb fordulaton akarják leadni a max. nyomatékot. Míg az elõzõleg említett elõbb az 1 4 majd a 2 3 hengerek utána a maradék kettõ egyesítésével kicsit alacsonyabb fordulaton adja le a max nyomatékot. Ezt remekül lehet érezni a carinákon, mert 92-95 közt gyártottaknál így, majd 96-97-ben az egybe a négyet elv szerint készültek a 4A-FE-k, és remekül érzõdik a 96-97-es évjáratoknál az alcsony fordulati nyomatékszegénység. Én legalább is így tapasztaltam, mert az ismerõsi körben több évjárat is van.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Na és ilyen E9 liftback-et ki látott?

Kép

Mindig tanul az ember. Azthittem már ismerem a saját autóm összes lehetséges variánsát, de ez már lassan felháborító :)
gyári hatchback-bõl átalakított küszöbspoilerek, belpiacos/amcsi sedan orr, levin mûszeregység. WTF :)

Kép

Teccsik a kormánya is ;)

Ja és 3. generációs GZE van benne:

Kép
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Kép

Ez már szoknyáztatott
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Válasz küldése