E9 - (1987-1992)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Pepe88
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2009 máj. 13, 04:43 pm
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: Pepe88 »

üdv mindenkinek!

Új tag lennék az oldalon , és van egy két kérdésem amivel hozzátok fordulok, mert máshol nemnagyon kaptam még választ a kérdésekre, kb 3-4 hónapja került hozzám egy toyota korolla 92 es évjáratú 1.3 mas henegerenkénti befecskendezõs járgány Ae 92 a tipus ha jóltudom,

mégpedig az a baj rendeteget eszik kb 9-10 liter körül , már próbálkoztam eddig elég sokmindennel ha csak 2 ezerig forgatom még rosszab,mint amikor nyomom neki, de a lényeg akárhogy megyek vele mindíg 9-10 liter körül eszik városban .

most eljutottam addig hogy a kompjuter hibakodokat kitudtam villogtatni , és megszereztem hozzá a leírást is , és az a furcsa ha lehúzom a lamdaszondát nem ír ki semmi hibát , ha rajta van akkor se , ha más szenzort húzok le akkor egyböl kivillogja a hibát.

esetleg valakinek tapasztalata ezzel az autóval kapcsolatban , hogy mi lehet a hiba ?, mert fogalmunk nincs mi lehet :(

a válaszokat elõre is köszönöm !
Toyota corolla 1.3 XLI :D a kis éhes
Avatar
Robesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2008 máj. 19, 10:03 pm

Hozzászólás Szerző: Robesz »

Pepe88 írta:üdv mindenkinek!

Új tag lennék az oldalon , és van egy két kérdésem amivel hozzátok fordulok, mert máshol nemnagyon kaptam még választ a kérdésekre, kb 3-4 hónapja került hozzám egy toyota korolla 92 es évjáratú 1.3 mas henegerenkénti befecskendezõs járgány Ae 92 a tipus ha jóltudom,

mégpedig az a baj rendeteget eszik kb 9-10 liter körül , már próbálkoztam eddig elég sokmindennel ha csak 2 ezerig forgatom még rosszab,mint amikor nyomom neki, de a lényeg akárhogy megyek vele mindíg 9-10 liter körül eszik városban .

most eljutottam addig hogy a kompjuter hibakodokat kitudtam villogtatni , és megszereztem hozzá a leírást is , és az a furcsa ha lehúzom a lamdaszondát nem ír ki semmi hibát , ha rajta van akkor se , ha más szenzort húzok le akkor egyböl kivillogja a hibát.

esetleg valakinek tapasztalata ezzel az autóval kapcsolatban , hogy mi lehet a hiba ?, mert fogalmunk nincs mi lehet :(

a válaszokat elõre is köszönöm !
Szerintem nem a lamda szonda csatiját húzod le. Az lehetetlen, hogy nem reagál arra, hogy megbontod a lamda szabályozási kört.
Egyébként az injektoros motor túlfogyasztásának egyik oka lehet rossz lamdaszonda! És még sok más is....
Másik, hogy ez egy E10-es corolla lesz. Tehát rossz helyre írtad a kérdésed. De ez most talán a kisebb gond.
Másrészt a városi 9 l olyan relatív. Nem igazán mond semmit. Pl.: aki pesten 8-16-ig dologozik és kocsival jár az összeteszi a kezét, ha ezt 9 l-rel megússza.
Pepe88
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2009 máj. 13, 04:43 pm
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: Pepe88 »

Biztos hogy a lamda szonda csatiját húztam szét , 1 vezeték van csak azt széthúzom és nem villog hibát egyépként a motorkód az 2e-e akkor ez E10 lenne ? akkor aztmondod városban a 9 liter egy 1.3 mas motornál normális ? szerintem nagyon sok , akkor a szuzukik hogy mennek el 6-7 literrel ? azok is 1.3 masok
Robesz írta:
Pepe88 írta:üdv mindenkinek!

Új tag lennék az oldalon , és van egy két kérdésem amivel hozzátok fordulok, mert máshol nemnagyon kaptam még választ a kérdésekre, kb 3-4 hónapja került hozzám egy toyota korolla 92 es évjáratú 1.3 mas henegerenkénti befecskendezõs járgány Ae 92 a tipus ha jóltudom,

mégpedig az a baj rendeteget eszik kb 9-10 liter körül , már próbálkoztam eddig elég sokmindennel ha csak 2 ezerig forgatom még rosszab,mint amikor nyomom neki, de a lényeg akárhogy megyek vele mindíg 9-10 liter körül eszik városban .

most eljutottam addig hogy a kompjuter hibakodokat kitudtam villogtatni , és megszereztem hozzá a leírást is , és az a furcsa ha lehúzom a lamdaszondát nem ír ki semmi hibát , ha rajta van akkor se , ha más szenzort húzok le akkor egyböl kivillogja a hibát.

esetleg valakinek tapasztalata ezzel az autóval kapcsolatban , hogy mi lehet a hiba ?, mert fogalmunk nincs mi lehet :(

a válaszokat elõre is köszönöm !
Szerintem nem a lamda szonda csatiját húzod le. Az lehetetlen, hogy nem reagál arra, hogy megbontod a lamda szabályozási kört.
Egyébként az injektoros motor túlfogyasztásának egyik oka lehet rossz lamdaszonda! És még sok más is....
Másik, hogy ez egy E10-es corolla lesz. Tehát rossz helyre írtad a kérdésed. De ez most talán a kisebb gond.
Másrészt a városi 9 l olyan relatív. Nem igazán mond semmit. Pl.: aki pesten 8-16-ig dologozik és kocsival jár az összeteszi a kezét, ha ezt 9 l-rel megússza.
Toyota corolla 1.3 XLI :D a kis éhes
Avatar
Robesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2008 máj. 19, 10:03 pm

Hozzászólás Szerző: Robesz »

Pepe88 írta:Biztos hogy a lamda szonda csatiját húztam szét , 1 vezeték van csak azt széthúzom és nem villog hibát egyépként a motorkód az 2e-e akkor ez E10 lenne ? akkor aztmondod városban a 9 liter egy 1.3 mas motornál normális ? szerintem nagyon sok , akkor a szuzukik hogy mennek el 6-7 literrel ? azok is 1.3 masok
Robesz írta:
Pepe88 írta:üdv mindenkinek!

Új tag lennék az oldalon , és van egy két kérdésem amivel hozzátok fordulok, mert máshol nemnagyon kaptam még választ a kérdésekre, kb 3-4 hónapja került hozzám egy toyota korolla 92 es évjáratú 1.3 mas henegerenkénti befecskendezõs járgány Ae 92 a tipus ha jóltudom,

mégpedig az a baj rendeteget eszik kb 9-10 liter körül , már próbálkoztam eddig elég sokmindennel ha csak 2 ezerig forgatom még rosszab,mint amikor nyomom neki, de a lényeg akárhogy megyek vele mindíg 9-10 liter körül eszik városban .

most eljutottam addig hogy a kompjuter hibakodokat kitudtam villogtatni , és megszereztem hozzá a leírást is , és az a furcsa ha lehúzom a lamdaszondát nem ír ki semmi hibát , ha rajta van akkor se , ha más szenzort húzok le akkor egyböl kivillogja a hibát.

esetleg valakinek tapasztalata ezzel az autóval kapcsolatban , hogy mi lehet a hiba ?, mert fogalmunk nincs mi lehet :(

a válaszokat elõre is köszönöm !
Szerintem nem a lamda szonda csatiját húzod le. Az lehetetlen, hogy nem reagál arra, hogy megbontod a lamda szabályozási kört.
Egyébként az injektoros motor túlfogyasztásának egyik oka lehet rossz lamdaszonda! És még sok más is....
Másik, hogy ez egy E10-es corolla lesz. Tehát rossz helyre írtad a kérdésed. De ez most talán a kisebb gond.
Másrészt a városi 9 l olyan relatív. Nem igazán mond semmit. Pl.: aki pesten 8-16-ig dologozik és kocsival jár az összeteszi a kezét, ha ezt 9 l-rel megússza.
Nem. Azt mondom, hogy város és város közt is különbség van. Ha pesten közlekedsz, esetleg a forgalmasabb órákban és környéken és egész nap dugóban állsz, akkor a suzuki sem fogyaszt 6-7 l-t.
Avatar
Robesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2008 máj. 19, 10:03 pm

_

Hozzászólás Szerző: Robesz »

Rendben. Ha ez egy egyvezetékes 2E-E motoron lévõ szonda, akkor tippelem, hogy valahol letestel a vezeték, vagy valami azon az egy vezetéken. Ergo hiába húzod le a csatit, akkor is úgy érzékeli, mintha rajta lenne a szonda, mitöbb szegény keveréknek érzi, ezért dúsítja ennyire túl. De ez csak egy tipp, ennyire nem ismerem a 2E-E vezérlését és az õs egyvezetékes szondát sem.
Viszont, ha így van, érdemes minél elõbb kijavítani a hibát, mert a rendszeres dús keverék kicsinálja a katalizátort. Az meg univerzális katalizátor esetén is szumma 30 eFt!!!
sprintike
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007 nov. 15, 10:00 pm
Tartózkodási hely: Vác közelében

Re: _

Hozzászólás Szerző: sprintike »

Sok okosságot nem tudok hozzáfüzni de az enyém konkrétan 7 litert evett akár hol és akár mennyivel mentem.Nekem ez is nagyon furcsa volt.
Egyébként EE90 és valszeg ugyanazzal a motorral mint ami nekem volt=2EE.
Hb vagy liftback a vas?
Nem rángat vagy nem csinál szokatlan dolgokat?
Pepe88
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2009 máj. 13, 04:43 pm
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: _

Hozzászólás Szerző: Pepe88 »

Robesz írta:Rendben. Ha ez egy egyvezetékes 2E-E motoron lévõ szonda, akkor tippelem, hogy valahol letestel a vezeték, vagy valami azon az egy vezetéken. Ergo hiába húzod le a csatit, akkor is úgy érzékeli, mintha rajta lenne a szonda, mitöbb szegény keveréknek érzi, ezért dúsítja ennyire túl. De ez csak egy tipp, ennyire nem ismerem a 2E-E vezérlését és az õs egyvezetékes szondát sem.
Viszont, ha így van, érdemes minél elõbb kijavítani a hibát, mert a rendszeres dús keverék kicsinálja a katalizátort. Az meg univerzális katalizátor esetén is szumma 30 eFt!!!
Értem lehetséges , de nemtudom hol tud letestelni ?, mi is a lamdaszondára tippeltünk , hogy az a hiba , de ez télleg nagyon furcsa hogy nem irja hibának, a kábelköteg teljesen a gyárinak látszig , a computer meg azt se tudom hol van benne mert még nemsikerült megtalálni., de ha a szondát ki is cserélem , ha valahol máshol letestel akkor nem fog megjavulni :S
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Pepe88 2009 máj. 16, 11:05 pm-kor.
Toyota corolla 1.3 XLI :D a kis éhes
Pepe88
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2009 máj. 13, 04:43 pm
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: _

Hozzászólás Szerző: Pepe88 »

sprintike írta:Sok okosságot nem tudok hozzáfüzni de az enyém konkrétan 7 litert evett akár hol és akár mennyivel mentem.Nekem ez is nagyon furcsa volt.
Egyébként EE90 és valszeg ugyanazzal a motorral mint ami nekem volt=2EE.
Hb vagy liftback a vas?
Nem rángat vagy nem csinál szokatlan dolgokat?
liftback tudtommal az autó , van benne 140 ekm , nagyon szépen egybe van , nem csinál semmi szokatlan dolgoz nem rángat , megy is elég jól , nyomatékos inkább alulról jól megy , pörögni meg nemigazán szeret,
a 12 szelepes hengerenkénti befecskendezõs a motor , én már nagyon örülnék ha 7 litert enne , olvasgattam népítéleten is mindenkinek 6,5 -7 körül eszik , és az a fura hogy próbáltam úgy is hogy csak kétezerig forgattam és úgy se evett kevesebbet.
Toyota corolla 1.3 XLI :D a kis éhes
murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray »

tegnap néztem 6,5 körül evett az autom legutobb. és folyamatos városi haladás 90%ban /hétvége BP/
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Az autód EE90 Liftback. 2E-E motorral, mint ahogy emítették is eddig páran.
Robesz! E9, mert 90-tõl gyártottak a K-karbi mellett már befecskezendõs kivitelt is. a klubban is van pár darab belõle.
A 9-10 liter nagyon sok, ha csak nem extrém lábbal és extrém körülmények közt vezetsz. Az 2E-E-kel el lehet jáni általában egy fél literrel kevesebbõl is, mint a sima porlasztósokkal. A lambda szondára tényleg kéne szerintem is vollognia párat. Nem lehet, hogy tényleg valami kábelproblémád van? Nézesd meg egy haveroddal, hogyha gyorsítassz elõtte párat, akkor feketén füstöl-e. Plusz a gyertyák színét. Ebbõl azért gyorsan ki lehet következtetni, hogy túl sok benyát tol-e be a computer, vagy csak kicsi az elõgyújtásod és ezért erõtlen a kocsi.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Pepe88
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2009 máj. 13, 04:43 pm
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: Pepe88 »

Pacsker írta:Az autód EE90 Liftback. 2E-E motorral, mint ahogy emítették is eddig páran.
Robesz! E9, mert 90-tõl gyártottak a K-karbi mellett már befecskezendõs kivitelt is. a klubban is van pár darab belõle.
A 9-10 liter nagyon sok, ha csak nem extrém lábbal és extrém körülmények közt vezetsz. Az 2E-E-kel el lehet jáni általában egy fél literrel kevesebbõl is, mint a sima porlasztósokkal. A lambda szondára tényleg kéne szerintem is vollognia párat. Nem lehet, hogy tényleg valami kábelproblémád van? Nézesd meg egy haveroddal, hogyha gyorsítassz elõtte párat, akkor feketén füstöl-e. Plusz a gyertyák színét. Ebbõl azért gyorsan ki lehet következtetni, hogy túl sok benyát tol-e be a computer, vagy csak kicsi az elõgyújtásod és ezért erõtlen a kocsi.
szerintem is ez lesz a gond , a lamdaszonda vezetéke letestelhet valahol , nemtudom mikor tudok nekifeküdni és végignézni a vezetéket , csak az a baj a full gyári kábelköteget akkor meg kell bontanom mindenhol :( vagy meg kell keresni a computert ami valahol a mûszerfalban lehet és megkeresni a lamdaszonda vezetéket és behúzni helyette egy másikat , taposni meg nem taposom neki , a gyertyák újak , most cseréltem nemrég , egyáltalán nem füstöl a kocsim, legalábbis még nem vettem észre, megy amúgy jól , csak nagyobb fordulatokon 3-4-5 be mintha erõtlen lenne olyan 3 ezer fölött , a katalizátort szerintem majd kiütöm belõle azt akkor már az se okozhat gondot ,vagy kiveszem és egy csövet rakok a helyére , csak sajna most nincs idõ mert tanulnom kell :( itt a vizgsaidõszak , meg dolgozni is kell néha közbe :D
Toyota corolla 1.3 XLI :D a kis éhes
Pepe88
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2009 máj. 13, 04:43 pm
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: Pepe88 »

helósztok , na most mégis gyorsan megnéztem a lamdaszonda vezetékét és az a helyzet hogy nem testel le sehol, ha viszont viszadugom a computerbe a csatlakozót úgy viszont már letestel , nemtudom hogy ez normális dolog-e , de ha ez nem normális akkor kuka a computerem vagy mi a fene ? :oops: :oops: :oops:

Valaki nemtudnán nekem megmérni az autóján amibe ugyanez a moci van 2e-e motorkóddal hogy neki van e ellenállás a a lehúzott lamdaszonda csatlakozó(ami megy a cpu fele)) és a test között ?

nagyon megköszönném !
Toyota corolla 1.3 XLI :D a kis éhes
Avatar
Robesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2008 máj. 19, 10:03 pm

Hozzászólás Szerző: Robesz »

Pepe88 írta:helósztok , na most mégis gyorsan megnéztem a lamdaszonda vezetékét és az a helyzet hogy nem testel le sehol, ha viszont viszadugom a computerbe a csatlakozót úgy viszont már letestel , nemtudom hogy ez normális dolog-e , de ha ez nem normális akkor kuka a computerem vagy mi a fene ? :oops: :oops: :oops:

Valaki nemtudnán nekem megmérni az autóján amibe ugyanez a moci van 2e-e motorkóddal hogy neki van e ellenállás a a lehúzott lamdaszonda csatlakozó(ami megy a cpu fele)) és a test között ?

nagyon megköszönném !
tehát, ha rá van dugva a vezérlõ egység akkor a lamda szonda vezetékén 0 az ellenállás?
Mondjuk én ezt így nem merném megmérni, ugyanis a szonda 0-1 V feszültséget generál általában. Ha ugyan ott visszaküldesz egy 9 V-os elemmel ellátott multimétert, hogy ellenállást mérj, nem biztos, hogy a vezérlés örül neki.

Háát nem tom. szerintem mindenképpen gáz, hogy nem érzi hiányát a szondának.
Én úgy csinálnám, hogy a szondáról is lehúznám a vezetéket, meg a vezérlõrõl is. Megkeresném a szonda vezetékét és ellenõrizném, hogy egyik másikkal sem és a kasztnival nincs-e kapcsolatban.
Pepe88
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2009 máj. 13, 04:43 pm
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: Pepe88 »

Robesz írta:
Pepe88 írta:helósztok , na most mégis gyorsan megnéztem a lamdaszonda vezetékét és az a helyzet hogy nem testel le sehol, ha viszont viszadugom a computerbe a csatlakozót úgy viszont már letestel , nemtudom hogy ez normális dolog-e , de ha ez nem normális akkor kuka a computerem vagy mi a fene ? :oops: :oops: :oops:

Valaki nemtudnán nekem megmérni az autóján amibe ugyanez a moci van 2e-e motorkóddal hogy neki van e ellenállás a a lehúzott lamdaszonda csatlakozó(ami megy a cpu fele)) és a test között ?

nagyon megköszönném !
tehát, ha rá van dugva a vezérlõ egység akkor a lamda szonda vezetékén 0 az ellenállás?
Mondjuk én ezt így nem merném megmérni, ugyanis a szonda 0-1 V feszültséget generál általában. Ha ugyan ott visszaküldesz egy 9 V-os elemmel ellátott multimétert, hogy ellenállást mérj, nem biztos, hogy a vezérlés örül neki.

Háát nem tom. szerintem mindenképpen gáz, hogy nem érzi hiányát a szondának.
Én úgy csinálnám, hogy a szondáról is lehúznám a vezetéket, meg a vezérlõrõl is. Megkeresném a szonda vezetékét és ellenõrizném, hogy egyik másikkal sem és a kasztnival nincs-e kapcsolatban.
pontosan ezt csináltam amit leírtál , a vezeték mind a kétoldalon le volt húzva és úgy mértem ellenállást hogy megkerestem a lamdaszonda vezetékét , a kasznihoz képest a vezetéknek nincs ellenállása tehát azzal nincs gond , a lamdaszonda a kasznihoz szintén nincs ellenállása , csak ha a computerre van dugva a csatlakozó akkor ott van a vezetékhez képest test , és ha belegondoltok akkor ez így is van jól mert a lamdaszonda 0-1 volt közötti feszülstégét a testhez képest lehet mérni, tehát a computernek is tentnek kell lenni , sztm veszek egy lamdaszondát olyan 6 ezer ft kb nagyker áron az univerzális , azt majd beleszerkesztem és majd kiderül változik e valamit a fogyasztás , egy biztos a szonda még a gyári benne! 140 ekm után sztm az is elhasználódik.

ha minden jól megy tudok hozzá szerezni egy másik ecut egy ismerõsömtõl ha megvan még nekik és majd azzal is kipróbálom hogy mi van , de ez télleg furcsa hogy nem ír hibakódot ha levan húzva a szonda :oops:

hát majd lesz valami , még most tesztelem azt is hogy a tankba ne legyen vákum , hogy így micsinál , mert tankoláskor mindíg vákum volt a tankba és lehúztam most a szellõzõcsövet alról a szûrõrõl , kiderül mit mutat majd!

Köszi mindenkitöl a segítséget , majd írok hogy megjavult e vagy sem :D

Üdv.
Toyota corolla 1.3 XLI :D a kis éhes
Avatar
Ghee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Ghee »

Pepe88 írta:
hát majd lesz valami , még most tesztelem azt is hogy a tankba ne legyen vákum , hogy így micsinál , mert tankoláskor mindíg vákum volt a tankba és lehúztam most a szellõzõcsövet alról a szûrõrõl , kiderül mit mutat majd!

Köszi mindenkitöl a segítséget , majd írok hogy megjavult e vagy sem :D

Üdv.
Szerintem az normális, hogy a tankban van valamennyi vákuum (nekem is szokott sziszegni tankoláskor) - legalább is a szerviz manuálban írtak errõl. Az én Corollám E11-es és a tanksapkában van a nyomásszabályzó szelep.
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
Válasz küldése