E9 - (1987-1992)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Vezettem ma Balanyi Krisztián 1.8D Liftbackjét.
Srácok! Azt kell, hogy mondjam, szerelem elsõ látásra! :shock:
Ahhoz képest, hogy 20 éves és szívó diesel, iszonyat jól megy, tényleg dinamikus. Fél forgatásra indul, és nem hangos! Tényleg nem hangos. Amitõl meg végképp kiborultam, hogy 3/4eden állt az üzemanyag mutató tankolásnál nullázott Krisztián és 363 km volt benne :shock: :shock:
Azt mondta egy tankkal elmegy 900-950 km-t. (4,5-4,6 l/100km) Azt hiszem ez megintcsak bebizonyítja, hogy a Toyota név tényleg minõséget jelent!
Ilyen fogyasztásra az 1.5 SD Isuzu motoros kis A Corsáéra emlékszem. De könyörgöm az mégiscsak 250kg-val könnyebb legalább!
Komolyan mondom, hogyha egyszer kell egy járkálós autó vagy pl sokat fogok futárkodni, akkor veszek egy ilyet.
Nem vagyok diesel buzi, de ez megfogott nagyon!

Köszi Krisz!
Várjuk a képeket! (lökös toldás, celica ülések...)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray »

nekem volt corolla dizelem, 1 C motoros szivo sedan 83as. 2 evig
hangja télleg nincs, de nekem nem hiányzik. a fogyi nekem is 5l volt min. 800km t mentem 40 l gazolajjal . es megevett mindent, mozdonybol vettem bele gazolajat hordoval. :lol:

de hengerfejes volt lett, szenvedett, melegedett, nem indult a minuszokban..pedig meregdraga alpesi dizelt is nyomtam bele.

japanbol csak benzinest. ez a velemenyem :idea:
Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz »

Nem osztom a véleményed. Japánból mindent lehet venni, legyen az diesel, benzines, Otto, Wankel, hóttmindegy.

Élõ példa vagyok én, és az autóm: 700 000 km futásteljesítmény igazolhatóan (többé-kevésbé), pöccre indulás, nem eszi a vizet, nem eszi az olajat, csendes, jól utazható autóm van, és a lényeg: 5-7 l közötti fogyasztás. Pl. a városi jaszkarizás (téli kézifékes marhulások) etet vele 7 lityit, a passaui túra kombinált átlagfogyija 4,6 körül lett.

Nem hengerfejes, és még sorolhatnám. Nem megy úgy, mint egy 4E-FE sem, de nem is arra való, hogy az ember nyagázza. Túrázásra, tájnézésre ideális, a 110-120-as tempó a neki való, és még egy dolog: 3000 körül illik elváltani. Fagyállót évente cserélek, olajat 15000 helyett 10000 km-ként, minden 9-ik olajcsere a vezérmûszíj-görgõk cseréjével van egybekötve.

Ha gondoskodsz róla, tökmindegy mid van. Örök életûek ezek a gépek.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Azt mondta Krisztián, hogy a legnagyobb minuszokban is ugyanúgy fél fordulatra indul. Az meg, hogy hengerfejes... Az szerintem törõdés, vagy az elõzõ tulaj elhanyagolása miatt alakulhat ki. De ez benzin, diesel független.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

Pacsker írta:Azt mondta Krisztián, hogy a legnagyobb minuszokban is ugyanúgy fél fordulatra indul. Az meg, hogy hengerfejes... Az szerintem törõdés, vagy az elõzõ tulaj elhanyagolása miatt alakulhat ki. De ez benzin, diesel független.
csak megerõsíteni tudom a leírtakat, tényleg. Az indítási körülményekrõl: aki még nem hallotta, hogy indul egy Toyota szívódiesel, az mindig elcsodálkozik, baszki ez tényleg mindig így indul? A fogyi rendre 4,5-4,6 körülire jön ki. Oké, vidéki használat, kevés fékezés, max. sebesség 130 km/h-val járva, de ez a helyzet. Jó érzés, hogy 450 km napi számlálónál még félig van a tank, a Gti-nél ennyinél már vissza kell fogni magad.
Vezettem már sokféle szívódieselt, de ez rugalmaságban, gyorsulásban veri a Ford, Mitsu, opel, stb. hasonló lökettérfogatú dieseleit, kb. a VW (candy) SDI 1.9 D-vel van partiban, sõt, de azokat 200X-ben gyártották.
Engem is meglepett, hogy simán fel lehet venni vele a normál közlekedés ütemét, lehet vele elõzni, 70-nél, 80-nál, 90-nél, efelett pedig lendületbõl :D szóval lehet szeretni ezeket is.
Ugyanazzal a kasztnival van mindkét kocsim (még a színe is azonos), hasonló stílusban vezetve 3 liter/100 km a fogyi különbség. Ez a legfõbb elõnye.
Féltem a fûtésétõl: sokan azt mondták, hogy a diesel nem fût olyan jól(télen). Hát ez fût mint a barom, jobban fût, mint a Gti. Nem hazudok: télen 3 km után már nyomja a meleget.
Úgyhogy simán el merem engedni vele az asszonyt Pécsre, õ is mindig dícséri mennyire jó vezetni, milyen jó kocsi ez és mennyi autóst meglep vele.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray »

hát akkor grat a kocsidhoz. :lol:

én semmire nem emlékszem csak arra hogy zadar alatt hengerfejes lett, léghütessel jöttem haza, :shock:
meg minusz18ban nem indult es ott idegelt.
kamu zoldkartya, jaj es folytathatnam

nem beszelve arrol h kicsi gyerekeim vannak es a dizel nyomja ki azt az aljas kormot...szal reszemrol soha többé dizel még ujban sem.
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

murray írta:hát akkor grat a kocsidhoz. :lol:

én semmire nem emlékszem csak arra hogy zadar alatt hengerfejes lett, léghütessel jöttem haza, :shock:
meg minusz18ban nem indult es ott idegelt.
kamu zoldkartya, jaj es folytathatnam

nem beszelve arrol h kicsi gyerekeim vannak es a dizel nyomja ki azt az aljas kormot...szal reszemrol soha többé dizel még ujban sem.
igen mindennek van hátránya és elõnye is, a korom kibocsájtás a legfõbb hátrány a dieselnek valóban. a hengerfejességrõl: valószínûleg valaki meghajtotta a gépet, túlmelegedett és...
csak azt akarom mondani, hogy egy Toyotát is tönkre lehet vágni.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
Robesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2008 máj. 19, 10:03 pm

_

Hozzászólás Szerző: Robesz »

tvcsaba írta:Hali mindenkinek.
Sikerült felraknom képet a corolámról ime egy kép.

Üdv

Kép
Üdv!

Kicsit régen jártam már erre, de megláttam a kocsidat és......, szal szükségem lenne a segítségedre.
Nagyon szép a géped. A fateromé megszólalásig ilyen, mint a tiéd.
Lennél szíves megmondani, hogy milyen évjáratú a gép, ha karbis, milyen karbi van benne és ha lehet egy pár fogyasztás adatnak is örülnék.

Kösz elõre is!
Avatar
Robesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2008 máj. 19, 10:03 pm

_

Hozzászólás Szerző: Robesz »

Bocs, bele kell még rázódnom újra a fórumozásba, majd fél évet kihagytam.
Szal , ha jól olvastam 87 es diesel.
Az baj kicsit.
Azért érdekelne, hogy mennyit eszik.


Másrészt, akinek esetleg 90-92-es évjáratú gépe van, ne tartsa vissza magát, hogy válaszoljon az elõzõleg feltett kérdésemre.
Tehát, ha minden OK, akkor mennyit kellene fogyasztania egy 2E motoros gépnek. K karbis!
mixivik
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2008 okt. 26, 12:34 am

Hozzászólás Szerző: mixivik »

Csatlakoznék az elõttem szólókhoz..az 1C motoros 1.8D corolla motorja..hát én nemtudom hogy tudták a japók így összerakni annó ezeket a gépeket,de hogy vmi hihetetlen megbízható kocsit dobtak piacra az hétszentség..
sima szívódízel,a maga 67 Le-jét mindenki kineveti,viszont ahhoz képest tényleg eléggé dinamikus.Az enyémet rokonom vette még annó 0km-rel,végig rendben volr tartva,mondanom sem kell hogy nem volt semmi komoly problémája,autópályán mindig 140-150el ment,holott 160 a vége...szal nem mondhatom h kimélte a gépet,a motor mégis a maga 328e km-ével ugyanúgy indul ( tényleg kb egy 0,5sec,elfordítom a kulcsot és már berreg is,fater 4afe carinája nem indult ilyen gyorsan ) majdnem ugyanúgy megy,olajat nem fogyaszt,vizet nem forral stb!
Nem akármi kocsi,csak "sajna" a magam korával benzinpárti vagyok..?még?..
ce90 LB 1.8D
mixivik
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2008 okt. 26, 12:34 am

Hozzászólás Szerző: mixivik »

Krisztián!
tönkre lehet vágni toyotát is,de nekem még nem igazán sikerült..:) mondjuk nem is célom,csak azt akarom mondani hogy én aztán nem kimélem,a jobb láb az soxor tapossa a padlót,120 alatt nemigazán járok vele,viszont karbantartás terén mindent megkap!
nálam átlagfogyi az 5,5 fater elmegy 5 alatt is..
ce90 LB 1.8D
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

mixivik írta:Krisztián!
tönkre lehet vágni toyotát is,de nekem még nem igazán sikerült..:) mondjuk nem is célom,csak azt akarom mondani hogy én aztán nem kimélem,a jobb láb az soxor tapossa a padlót,120 alatt nemigazán járok vele,viszont karbantartás terén mindent megkap!
nálam átlagfogyi az 5,5 fater elmegy 5 alatt is..
akkor tényleg nem kíméled, de ha még az olajat sem eszi 328 ekm után sem, akkor rendesen bírja. valaki írt errõl a motortípusról egy TC népítéletben, olyan címen hogy "sportdiesel". ekkor keltette fel az érdeklõdésemet. vezettem egy olyat, amelynek a kasznija majd szét szakadt, annyira rozsdás volt, hogy lyuk-lyuk hátán. látszott, hogy nem nagyon törõdtek vele, azt sem tudta a tulaj, hogy pontosan milyen típus. szóval mivel eladó volt, kipróbáltam. teljesen ledöbbentem hogy ment, a váltója vaj puha volt, a motor csendes és ahogy felváltottam 5-be már robogtunk is 100-al. akkor elhatároztam, hogyha találok egy sokkal jobb állapotút és a motorja ugyanilyen, télen pöcre indul, akkor veszek egyet, így lettem diesel tulajdonos is.
amúgy 5 liter alatti fogyi titka, hogy nem kell fékezni :D
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray »

a váltoja télleg sokkal jobb volt az E8as dizelemnek mint az E9es benzines corollámnak. az igaz

de ha összehasonlitod a dizel szerviz költségeit 75Ah akksi kell bele nem 55ös! az izzitogyertya is sokkal drágább.. ha gáz van az adagoloval is egy rakás pénz...télen méregdrága alpesi dizellel kell járni h induljon..
szal elgondolkodtato! :shock:
mixivik
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2008 okt. 26, 12:34 am

Hozzászólás Szerző: mixivik »

murray én egy kicsit vitatkoznék veled ha nembaj:)
nálunk lassan 4 éve van a kocsi,akkor kapott egy új viszont nóném aksit..azóta semmi gáz vele..és amit senki sem hisz el: GYÁRI izzítógyertyák vannak benne,sosem voltak cserélve ( ezt onnan tudom hogy elõzõ tulaj rokonom,õ 0 km-esen vette ) a motor sosem volt megbontva. kb 1 éve vittem el egy diesel spechez mert vhogy nem úgy ment a kicsike ahogy kell. átvizsgálta,megnézte az adagolót,a szelephézagokat,mindent rendben talált! a probléma az eldugult üzemanyagelõszûrõvel volt,annyira el volt dugulva hogy nehezen ment át rajta a nafta..hát az ukrán gázolaj az hagy kivánni valót maga után..:D
ce90 LB 1.8D
mixivik
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2008 okt. 26, 12:34 am

Hozzászólás Szerző: mixivik »

komolyan mondom ha ez a kocsi turbós lenne soha az életben nem adnám el és nem kéne benzines..mert a maga szívójával is elég dinamikus,hát még ha lenne egy turbó és cúúler / vagy utólag turbót..?:) /
ce90 LB 1.8D
Válasz küldése